1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz wniosku
Dokumenty stanowiące podstawę do dokonania aktualizacji danych w ewidencji gruntów i budynków. 
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty. 

4. Sposób złożenia dokumentów:

- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,

- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,

- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

5. Opłaty:

Wniosek jest wolny od opłat. 
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN. 
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej. 
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Koszalinie w BRE BANK SA Oddział Korporacyjny Szczecin Biuro Korporacyjne w Koszalinie nr 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033  przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu. 
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku. 
    

6. Termin i sposób załatwienia:

- niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy,

7. Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne ( Dz. U. z 2020r. poz. 2052 ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. poz. 1390 z późn. zm.).

 
8. Tryb odwoławczy:

Odwołanie przysługuje tylko w przypadku wydania decyzji administracyjnej. 
Odwołanie wnosi się do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w terminie 14 dni od dnia otrzymania rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów: 
a)    Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP (adres skrzynki: /spkoszalin/skrytka),

b)    Poprzez pocztę tradycyjną.

c)    Osobiście w siedzibie urzędu.

d)    Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).

e)    Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.

O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego. 
Wniesienie odwołania jest wolne od opłat. 

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział geodezji Kartografii i Katastru

ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój 20

tel. 947140147

e-mail: renata.lipinska@powiat.koszalin.pl

 

 



Załączniki:

Zgłoszenie zmian do operatu ewidencji gruntów i budynków
głoszenie zmian do operatu ewidencji gruntów i budynków