1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️



2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty

1) Wypełniony formularz zawiadomienia o zakończeniu prac geodezyjnych i kartograficznych
2) Dokumentacja pomiarowa (oryginał)
3) W przypadku składania operatu elektronicznego - plik w formacie pdf podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

4. Sposób złożenia dokumentów:

1) Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
a) poprzez Portal Geodety dostępny pod adresem:  https://koszalinski.webewid.pl/e-uslugi/portal-geodety
b) przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP – (adres skrzynki: /spkoszalin/skrytka), opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
c) Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
 d)  Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy - Starostwo Powiatowe w Koszalinie, 75-620 Koszalin, ul. Racławicka 13, Kancelaria Ogólna lub w pokoju nr 24 i 25

5. Opłaty:

 Zgłoszenie nie podlega opłatom

6. Termin i sposób załatwienia:

1)  Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, a w przypadku prac, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 3  Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne ( Dz. U. z 2021 r. poz. 1990 z późn. zm.) , dla obszaru objętego zgłoszeniem prac:
a) do 1 ha - nie później niż w terminie 7 dni roboczych,
b) powyżej 1 ha do 10 ha - nie później niż w terminie 10 dni roboczych,
c) powyżej 10 ha - nie później niż w terminie 20 dni roboczych
od dnia otrzymania przez organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej zawiadomienia o przekazaniu wyników zgłoszonych prac.

2) W przypadku pozytywnego wyniku weryfikacji wykonywane są następujące działania:

a) włączenie dokumentacji do zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

b) aktualizacja baz danych oraz mapy zasadniczej wykonywana jest przez organ.

3)  W przypadku negatywnego wyniku weryfikacji właściwy organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej zwraca wykonawcy prac geodezyjnych lub prac kartograficznych przekazane przez niego zbiory danych lub inne materiały wraz z protokołem zawierającym opis stwierdzonych uchybień i nieprawidłowości.

4) W przypadku negatywnego wyniku weryfikacji wykonawca prac geodezyjnych lub prac kartograficznych ma prawo, w terminie 3 miesięcy  od dnia otrzymania protokołu, ustosunkować się na piśmie do wyników weryfikacji.  Jeżeli w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania przez wykonawcę prac geodezyjnych protokołu, organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej nie otrzyma poprawionych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych, uznaje się, że prace te zostały zaniechane. Ponowne podjęcie zaniechanych prac geodezyjnych wymaga dokonania nowego zgłoszenia prac.
5) Jeżeli organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej nie uwzględni stanowiska wykonawcy prac geodezyjnych lub prac kartograficznych wydaje decyzję administracyjną o odmowie przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zbiorów danych lub innych materiałów sporządzonych przez tego wykonawcę.

6) Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:

a) Poprzez pocztę tradycyjną.
b) Osobiście w siedzibie urzędu.
c) W paczkomacie zlokalizowanym przy siedzibie Urzędu ul. Racławicka 13.
d)  Elektronicznie w Portalu Geodety

7. Podstawa prawna:

1) Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2021r. poz.1990 ze zm.) 
2) Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 27 lipca 2020 r. w sprawie wzorów zgłoszenia prac geodezyjnych, zawiadomienia o przekazaniu wyników zgłoszonych prac oraz protokołu weryfikacji wyników zgłoszonych prac geodezyjnych (Dz. U. poz. 1316).
3) Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 2 kwietnia 2021 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz.U.  z 2021r. poz. 820).

8. Tryb odwoławczy:

Tryb odwoławczy nie występuje.
W przypadku wydania decyzji administracyjnej o odmowie przyjęcia dokumentacji do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego odwołanie wnosi się do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w terminie 14 dni od dnia otrzymania rozstrzygnięcia za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
a)poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP, opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
b) Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
c) Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.

O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Geodezji Kartografii i Katastru, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój nr 24, 25

tel. 94 714 01 46

e-mail: monika.osiecka@powiat.koszalin.pl



Załączniki:

Zawiadomienie o przekazaniu wyników zgłoszonych prac geodezyjnyc