1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


3. Wymagane dokumenty

- Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę - druk PB-3.

- Zgoda właściciela obiektu lub jej kopia.

- Szkic usytuowania obiektu budowlanego.

- Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych.

- Opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia.

- Pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi; nie dotyczy to uzgodnienia i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000.

- Projekt rozbiórki lub jego kopię - w zależności od potrzeb.

- Dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie pozwolenia na rozbiórkę.

- Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika.

4. Sposób złożenia dokumentów:

- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,

- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,

- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

- za pośrednictwem e-budownictwo.gunb.gov.pl

5. Opłaty

Wysokość opłaty skarbowej:
- za pozwolenie na rozbiórkę (za każdy obiekt) - 36,00 zł
- za pełnomocnictwo (prokurę) - 17,00 zł

Opłacie skarbowej nie podlegają czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń i zezwoleń albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury w sprawach: nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.  
Opłacie skarbowej nie podlegają również czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń i zezwoleń w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi i wstępnym (rodzice dziadkowie) oraz zstępnym (dzieci i wnuki) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej.

Opłaty skarbowej dokonuje się - przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie.

Nr rachunku:  07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.

UWAGA - nie ma możliwości dokonywania opłaty skarbowej przy pomocy terminali w Starostwie Powiatowym w Koszalinie.


6. Termin i sposób załatwienia:

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.  

Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do wykonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, a także okresów opóźnień z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.

7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,  

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,  

- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE

8. Tryb odwoławczy:

- od wydanej decyzji służy Stronie odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój nr 105

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03

e-mail:karolina.szczur@powiat.koszalin.pl katarzyna.nowobilska@powiat.koszalin.pl