1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty

3.1. Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby - druk PB- 9.

3.2. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - druk PB-5.

3.3. Zgoda dotychczasowego inwestora, na rzecz którego decyzja została wydana.  Zgoda nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte decyzją o pozwoleniu na budowę po wydaniu tego pozwolenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie pozwolenia na budowę.

3.4. Dokument potwierdzający, że budowa została rozpoczęta i nie została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata licząc od dnia, w którym decyzja 
o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna (dla wniosków złożonych 
po upływie 3 lat od ostateczności decyzji).

3.5. Dowód wniesienia opłaty skarbowej za przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę.

3.6. Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika.

4. Sposób złożenia dokumentów:

Starostwo Powiatowe w Koszalinie, przy ul. Racławicka 13, Kancelaria Ogólna (parter) lub przez operatora pocztowego. Dokumenty można złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem adresu elektronicznego /spkoszalin/skrytka lub e-budownictwo.gunb.gov.pl

Godziny przyjmowania klientów, w tym przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:00.   

5. Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej:

- za wydanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę - 90,00 zł  

(z wyłączeniem decyzji dotyczącej budownictwa mieszkaniowego),

- za pełnomocnictwo (prokurę) – 17,00 zł;
Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, a obowiązek ten powstaje z chwilą złożenia wniosku.
Opłatę należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie – mBank S.A. Oddział Korporacyjny w Koszalinie, nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 odpowiednio z dopiskiem: „wpłata z tytułu opłaty skarbowej za przeniesienie pozwolenia na budowę”, „wpłata z tytułu pełnomocnictwa (prokury)”.  
Opłatę można wnieść również  w punktach obsługi kasowej w Koszalinie:

- agencja  nr 3683  przy ul. Młyńskiej 4/4,

- agencja nr 3685 przy ulicy Fałata 13,

- agencja nr LP11 przy ul. Nowowiejskiego 5/4.

Opłacie skarbowej nie podlegają czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń i zezwoleń albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury w sprawach: nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia. 
Opłacie skarbowej nie podlegają również czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń i zezwoleń w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi i wstępnym (rodzice dziadkowie) oraz zstępnym (dzieci i wnuki) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej.

6. Termin i sposób załatwienia:

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić  nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do wykonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, 
a także okresów opóźnień z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.

7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,  
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania, administracyjnego,  
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,  
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679 
z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku 
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

8. Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój nr 105

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03

e-mail:karolina.szczur@powiat.koszalin.pl, katarzyna.nowobilska@powiat.koszalin.pl