1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty:

- wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu - druk,

- rzut odpowiedniej kondygnacji lub części budynku, z graficznie zaznaczonymi granicami lokali i pomieszczeń przynależnych (w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym należy wskazać je na mapie ewidencyjnej),

- zestawienie pomieszczeń lokalu oraz pomieszczeń przynależnych,

- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika,

- dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej .

4. Sposób złożenia dokumentów:

- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,

- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,

- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.


5. Opłaty:
- opłata skarbowa 17,00 zł  za upoważnienie (brak opłat za upoważnienie małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci),

- opłata skarbowa 17,00 zł za wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu (nie dotyczy lokali mieszkalnych).

Opłatę skarbową dokonuje się:

przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Koszalinie
Nr  07 1140 1137 0000 2444 4400 1033

lub gotówką w Kasie Urzędu Miejskiego w Koszalinie, ul. Rynek Staromiejski 6-7.


6. Termin i sposób załatwienia:

- niezwłocznie, nie później niż w terminie siedmiu dni.

7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,  
- ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

8. Tryb odwoławczy:

- od wydanego postanowienia służy Stronie zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 7 dni od doręczenia postanowienia.

9. Obowiązek informacyjny:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,

nr pokoju 217,

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03.

e-mail: budownictwo@powiat.koszalin.pl