1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty:

- wniosek o wydanie odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania działki lub terenu lub projektu architektoniczno- budowlanego - druk PB-6,

- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością  na cele budowlane - druk PB-5,

- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika,

- projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów (w postaci papierowej w 3 egzemplarzach albo w postaci elektronicznej),

- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym lub jej kopia,

- pozwolenia, uzgodnienia i opinie, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień i opinii,

- opłata skarbowa.

4. Sposób złożenia dokumentów:

- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,

- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,

- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP - dokumenty wygenerowane poprzez rządową aplikację do składania wniosków w procesie budowlanym -  e-budownictwo.gunb.gov.pl.

5. Opłaty:

- opłata skarbowa - 47,00 zł za wydanie  decyzji o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania działki lub terenu lub projektu architektoniczno-budowlanego,

- opłata skarbowa - 17,00 zł  za ewentualne upoważnienie (brak opłat za upoważnienie małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci).


Opłaty skarbowej dokonuje się przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie.
Nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.


6. Termin i sposób załatwienia:

- niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.



7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, 
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,  
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

8. Tryb odwoławczy: 

- od wydanej decyzji służy Stronie odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

9. Obowiązek informacyjny:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (obowiązek informacyjny).

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój nr 217

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03

e-mail: budownictwo@powiat.koszalin.pl