1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty

3.1. Wniosek o wydanie odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania działki lub terenu lub projektu architektoniczno- budowlanego - druk PB-6.

3.2. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością  na cele budowlane - druk PB-5.

3.3. Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika.

3.4. Projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów (w postaci papierowej w 3 egzemplarzach albo w postaci elektronicznej).

3.5.     Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym lub jej kopia.

3.6. Pozwolenia, uzgodnienia i opinię, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień i opinii.

4. Sposób złożenia dokumentów:

Starostwo Powiatowe w Koszalinie, przy ul. Racławicka 13, Kancelaria Ogólna (parter) lub w placówce operatora pocztowego. Dokumenty można złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem adresu elektronicznego /spkoszalin/skrytka lub e-budownictwo.gunb.gov.pl

Godziny przyjmowania klientów, w tym przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:00.

5. Opłaty:

Przedmiot opłaty skarbowej  Stawka 
wydanie  decyzji o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania działki lub terenu lub projektu architektoniczno-budowlanego  47,00 zł 
od pełnomocnictwa (prokury)  17,00 zł 

Opłata skarbowa winna być dokonana z chwilą złożenia wniosku zgłoszenia.
Opłatę należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie – mBank S.A.
Oddział Korporacyjny w Koszalinie, nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 odpowiednio z dopiskiem: „wpłata z tytułu pozwolenia w miejscowości…, na działce nr…”, „wpłata z tytułu pełnomocnictwa (prokury)”. 
Opłatę można wnieść również  w punktach obsługi kasowej w Koszalinie:
- agencja  nr 3683  przy ul. Młyńskiej 4/4,
- agencja nr 3685 przy ulicy Fałata 13,
- agencja nr LP11 przy ul. Nowowiejskiego 5/4.

Opłacie skarbowej nie podlegają czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń 
i zezwoleń albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury w sprawach: nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.  
Opłacie skarbowej nie podlegają również czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń i zezwoleń w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi i wstępnym (rodzice dziadkowie) oraz zstępnym (dzieci i wnuki) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej.

6. Termin i sposób załatwienia:

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinna nastąpić  nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. 

Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do wykonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, a także okresów opóźnień z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu. 

7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane  
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,  
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

8. Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego, 
za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój nr 105

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03

e-mail:karolina.szczur@powiat.koszalin.pl katarzyna.nowobilska@powiat.koszalin.pl