1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️  ✖️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty

3.1. Wniosek o wydanie zaświadczenia - druk.

3.2. Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem     wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika.

4. Sposób złożenia dokumentów:

Starostwo Powiatowe w Koszalinie, przy ul. Racławicka 13, Kancelaria Ogólna (parter) lub przez operatora pocztowego. Dokumenty można złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem adresu elektronicznego /spkoszalin/skrytka

Godziny przyjmowania klientów, w tym przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:00.

5. Opłaty:

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia bądź wniosku o dokonanie innych czynności urzędowych.  

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej ciąży na osobach fizycznych, osobach prawnych i jednostkach organizacyjnych niemających osobowości prawnej, jeżeli na ich wniosek wydaje się zezwolenie lub zaświadczenie, albo dokonuje się innych czynności urzędowych. 
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa  lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku:

- pełnomocnictwa (prokury) – 17,00 zł
- zaświadczenie– 17,00 zł  

Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, a obowiązek ten powstaje z chwilą złożenia wniosku.
Opłatę należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie – mBank S.A. Oddział Korporacyjny w Koszalinie, nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 odpowiednio z dopiskiem: „wpłata z tytułu opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia”, „wpłata z tytułu pełnomocnictwa (prokury)”.  
Opłatę można wnieść również  w punktach obsługi kasowej w Koszalinie:
- agencja  nr 3683  przy ul. Młyńskiej 4/4,
- agencja nr 3685 przy ulicy Fałata 13,
- agencja nr LP11 przy ul. Nowowiejskiego 5/4.
Opłacie skarbowej nie podlegają czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń i zezwoleń albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury w sprawach: nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.  
Opłacie skarbowej nie podlegają również czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń i zezwoleń w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi i wstępnym (rodzice dziadkowie) oraz zstępnym (dzieci i wnuki) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej.
 
6. Termin i sposób załatwienia:

Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

7. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych 
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

8. Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje prawo wniesienia zażalenia na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Zażalenie składa się do Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 7 dni od doręczenia postanowienia.

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój nr 105

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03

e-mail:karolina.szczur@powiat.powiat.koszalin.pl katarzyna.nowobilska@powiat.koszalin.pl