1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty

3.1. Zgłoszenie rozbiórki - druk PB-4.
3.2. Zgoda właściciela obiektu na jego rozbiórkę lub jej kopia.
3.3. Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika.
3.4. Inne dokumenty, wymagane przepisami prawa.

4. Sposób złożenia dokumentów:

Starostwo Powiatowe w Koszalinie, przy ul. Racławicka 13, Kancelaria Ogólna  (parter) lub przez operatora pocztowego. Dokumenty można złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem adresu elektronicznego /spkoszalin/skrytka lub e-budownictwo.gunb.gov.pl


5. Opłaty:

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia bądź wniosku o dokonanie innych czynności urzędowych.   
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej ciąży na osobach fizycznych, osobach prawnych 
i jednostkach organizacyjnych niemających osobowości prawnej, jeżeli na ich wniosek wydaje się zezwolenie lub zaświadczenie, albo dokonuje się innych czynności urzędowych.   
-złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa  lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku:
- pełnomocnictwa (prokury) – 17,00 zł  
- zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia (o ile strona o nie wnosi) – 17,00 zł   

Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, a obowiązek ten powstaje z chwilą dokonania zgłoszenia.  
Opłatę należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie – mBank S.A. Oddział Korporacyjny w Koszalinie, nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 odpowiednio z dopiskiem: „wpłata z tytułu opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia”, „wpłata z tytułu pełnomocnictwa (prokury)”.   
Opłatę można wnieść również  w punktach obsługi kasowej w Koszalinie:  
- agencja  nr 3683  przy ul. Młyńskiej 4/4,  
- agencja nr 3685 przy ulicy Fałata 13,  
- agencja nr LP11 przy ul. Nowowiejskiego 5/4.

Opłacie skarbowej nie podlegają czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń i zezwoleń albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury w sprawach: nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.
Opłacie skarbowej nie podlegają również czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń  i zezwoleń w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi i wstępnym (rodzice dziadkowie) oraz zstępnym (dzieci i wnuki) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej.

6. Termin i sposób załatwienia:

Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia rozbiórki. Organ administracji architektoniczno-budowlanej, w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, może, w drodze decyzji, wnieść sprzeciw.  
Do rozbiórki można przystąpić, jeżeli organ administracji architektoniczno-budowlanej nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
Organ administracji architektoniczno-budowlanej może z urzędu, przed upływem powyższego terminu, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia inwestora do rozpoczęcia robót budowlanych.

7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,  
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, 
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,  
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.  

8. Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego, 
za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Budownictwo, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój nr 105

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03

e-mail:karolina.szczur@powiat.koszalin.pl katarzyna.nowobilska@powiat.koszalin.pl