1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty

3.1. Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia - druk PB-11. Składa nowy inwestor.
3.2. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - druk PB-5.
3.3. Oświadczenie podmiotu, który był wnioskodawcą zgłoszenia, o wyrażeniu zgody na przeniesienie tego zgłoszenia na rzecz wskazanego podmiotu lub podmiotów.
3.4. Dokument potwierdzający, że budowa została rozpoczęta i nie została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata licząc od dnia, w którym zgłoszenie zostało skuteczne.
3.5. W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika, pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa ( opłacone zgodnie 
z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej).
3.6. Dokument potwierdzający złożenie zgłoszenia bądź zaświadczenie potwierdzające przyjęcie zgłoszenia przez organ.
3.7. Dowód wniesienia stosownej opłaty skarbowej za przeniesienie zgłoszenia, zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006r.

4. Sposób złożenia dokumentów:

Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze składa się w postaci papierowej w Starostwie Powiatowym w Koszalinie, 75-620 Koszalin, 
ul. Racławicka 13, Kancelaria Ogólna (parter) lub w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem adresu elektronicznego /spkoszalin/skrytka lub e-budownictwo.gunb.gov.pl

Godziny przyjmowania klientów, w tym przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:00.

5. Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej:
- za wydanie decyzji o przeniesieniu zgłoszenia na budowę na rzecz innego podmiotu, praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia - 90,00 zł 
(z wyłączeniem decyzji dotyczącej budownictwa mieszkaniowego),
- za wydanie decyzji o przeniesieniu zgłoszenia na budowę na rzecz innego podmiotu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia dotyczącego innych robót  - 10,00 zł,
- za pełnomocnictwo (prokurę) – 17,00 zł;
Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, a obowiązek ten powstaje z chwilą dokonania zgłoszenia.

Opłatę należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie – mBank S.A.
Oddział Korporacyjny w Koszalinie, nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 odpowiednio z dopiskiem: „wpłata z tytułu przeniesienie zgłoszenia na budowę”, „wpłata z tytułu pełnomocnictwa (prokury)”.  
Opłatę można wnieść również  w punktach obsługi kasowej w Koszalinie:
- agencja  nr 3683  przy ul. Młyńskiej 4/4,
- agencja nr 3685 przy ulicy Fałata 13,
- agencja nr LP11 przy ul. Nowowiejskiego 5/4.

Opłacie skarbowej nie podlegają czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń 
i zezwoleń albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury w sprawach: nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.  
Opłacie skarbowej nie podlegają również czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń i zezwoleń w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi i wstępnym (rodzice dziadkowie) oraz zstępnym (dzieci i wnuki) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej.

6. Termin i sposób załatwienia:

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinna nastąpić  nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do wykonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, a także okresów opóźnień z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.


7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,  
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, 
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,  
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.  

8. Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.=
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój nr 105

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03

e-mail:karolina.szczur@powiat.koszalin.pl katarzyna.nowobilska@powiat.koszalin.pl