1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️

2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️

3. Wymagane dokumenty: 
- wniosek o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych,
- dowód rejestracyjny,
- oświadczenie złożone przez właściciela o utracie tablic lub tablicy, 
- tablice rejestracyjne – jeżeli zostały zniszczone,
- dowód osobisty (do wglądu – dotyczy osób fizycznych).

4. Sposób złożenia dokumentów:
 - dostarczenie osobiście do Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13 – I piętro, pokoje 110, 111, 112, 122. 
 
5. Opłaty:
- dowód rejestracyjny: 54,00 zł.
- pozwolenie czasowe: 18,50 zł.
- znaki legalizacyjne: 12,50 zł.
- tablice rejestracyjne: samochodowe oraz indywidualne samochodowe – 80 zł. (w przypadku 1 tablicy – 50 % opłaty), motocyklowe oraz indywidualne motocyklowe – 40,00 zł., motorowerowe – 30,00 zł.
- opłata ewidencyjna (razem):    1,50 zł.  
        
- opłata skarbowa: 17 zł. za ewentualne pełnomocnictwo (brak opłat za pełnomocnictwo małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci) 

Opłaty za dokumenty komunikacyjne dokonuje się kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku pracy lub przelewem bankowym na rachunek Powiatu Koszalińskiego numer:  61 1020 2791 0000 7602 0312 0664.

Opłaty skarbowej dokonuje się przez terminal płatniczy PWPW kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku pracy lub przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie numer: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.

Klienci chcący dokonać wpłat gotówkowych na konto Starostwa Powiatowego w Koszalinie bez prowizji bankowej będą mieli taką możliwość wyłącznie we wskazanych przez Bank placówkach tj:     

- Agencja nr 3683, ul. Młyńska 4/4, 75 - 054 Koszalin,

- Agencja nr 3685, ul. Fałata 13, 75 - 427 Koszalin,

- Agencja nr LP11, ul. Nowowiejskiego 5/4, 75 - 587 Koszalin.

Wpłaty dokonywane przez klientów poza wyznaczonymi punktami będą związane z pobraniem przez bank prowizji bankowej.

6. Terminy i sposób załatwienia:
Bez zbędnej zwłoki nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych.

Sprawy związane z wydawaniem wtórnika tablic rejestracyjnych załatwia osobiście właściciel pojazdu lub osoba posiadająca pisemne pełnomocnictwo (pełnomocnik).

7. Podstawa prawna:                                                                                      - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 roku w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów,
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 roku w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku -  Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 roku w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników,
- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 sierpnia 2022 roku w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców, 
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku - O opłacie skarbowej.

8. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75 – 620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).

10. Dodatkowe informacje:
Wydział Komunikacji i Dróg, ul. Racławicka 13, 75 – 620 Koszalin
I piętro, pokoje: 110, 111, 112, 122

tel.: 947140104, 947140105, 947140110, 947140111, 947140112, 947140113, 947140251

e-mail: komunikacja@powiat.koszalin.pl



Załączniki:

Pełnomocnictwo
Wniosek