1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️

2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️

3. Wymagane dokumenty: 
- wniosek o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych,
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu – jeżeli była wydana, 
- zaświadczenie z Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic lub tablicy – jeżeli tablice zostały skradzione, 
- oświadczenie złożone przez właściciela o zgubieniu tablic lub tablicy – jeżeli tablice zostały zgubione, 
- tablice rejestracyjne – jeżeli zostały zniszczone,
- dowód osobisty (do wglądu – dotyczy osób fizycznych).

4. Sposób złożenia dokumentów:
 - dostarczenie osobiście do Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13 – I piętro, pokoje 110, 111, 112, 122. 
 
5. Opłaty:
- dowód rejestracyjny: 54,00 zł.
- pozwolenie czasowe: 18,50 zł.
- nalepka kontrolna: 18,50 zł.
- znaki legalizacyjne: 12,50 zł.
- tablice rejestracyjne: samochodowe oraz indywidualne samochodowe – 80 zł. (w przypadku 1 tablicy – 50 % opłaty), motocyklowe oraz indywidualne motocyklowe – 40,00 zł., motorowerowe – 30,00 zł.
- opłata ewidencyjna (razem):    2,00 zł.  
        
- opłata skarbowa: 17 zł. za ewentualne pełnomocnictwo (brak opłat za pełnomocnictwo małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci) 

Opłaty za dokumenty komunikacyjne dokonuje się kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku pracy lub przelewem bankowym na rachunek Powiatu Koszalińskiego numer:  61 1020 2791 0000 7602 0312 0664.

Opłaty skarbowej dokonuje się kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku pracy lub przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie numer: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.

6. Terminy i sposób załatwienia:
Bez zbędnej zwłoki nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych.

Sprawy związane z wydawaniem wtórnika tablic rejestracyjnych załatwia osobiście właściciel pojazdu lub osoba posiadająca pisemne pełnomocnictwo (pełnomocnik).

7. Podstawa prawna:
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 roku w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017 roku poz. 2355 z późniejszymi zmianami),
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 roku w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz. U. z 2021 roku poz. 100),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku -  Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 roku poz. 735 z późniejszymi zmianami),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 roku w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników (Dz. U. z 2019 roku poz. 1840 z późniejszymi zmianami),
- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 grudnia 2019 roku w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców  (Dz. U. z 2019 roku poz. 2546), 
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku - O opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 roku poz. 1923 z późniejszymi zmianami).

8. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75 – 620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).

10. Dodatkowe informacje:
Wydział Komunikacji i Dróg, ul. Racławicka 13, 75 – 620 Koszalin
I piętro, pokoje: 110, 111, 112, 122

tel.: 947140104, 947140105, 947140110, 947140111, 947140112, 947140113, 947140251

e-mail: komunikacja@powiat.koszalin.pl



Załączniki:

Pełnomocnictwo
Wniosek