1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty

3.1. Wniosek o wydanie dziennika budowy/rozbiórki/montażu - druk starostwa.
3.2. Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika.

4. Sposób złożenia dokumentów:

Wniosek o wydanie dziennika budowy/rozbiórki/montażu składa się w postaci papierowej w Starostwie Powiatowym w Koszalinie, 75-620 Koszalin, 
ul. Racławicka 13, Kancelaria Ogólna (parter) lub w placówce operatora pocztowego. Dokumenty można złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem adresu elektronicznego /spkoszalin/skrytka 

Godziny przyjmowania klientów, w tym przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:00.  

5. Opłaty:

Przedmiot opłaty Stawka
opłata za wydanie dziennika budowy 7 stronicowego bezpłatny
opłata za wydanie dziennika budowy 12 stronicowego  bezpłatny
opłata za wydanie dziennika budowy 10 stronicowego 7,90 zł
za pełnomocnictwo (oryginał lub uwiarygodniona kopia), za każde udzielone pełnomocnictwo lub prokurę

17,00 zł 

Opłatę za wydanie dziennika uiszcza się z chwilą złożenia wniosku.
Opłatę za wydanie dziennika należy wnieść na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Koszalinie – PKO S.A, nr rachunku 61 1020 2791 0000 7602 0312 0664 odpowiednio z dopiskiem: ,,dziennik budowy,  decyzja nr...) lub 
w formie bezgotówkowej, kartą płatniczą w siedzibie Starostwa Powiatowego w Koszalinie.
Opłatę skarbową za pełnomocnictwo należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie – mBank S.A. Oddział Korporacyjny w Koszalinie, 
nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 odpowiednio z dopiskiem: ,,wpłata z tytułu pełnomocnictwa (prokury)”.
Opłaty można wnieść również w punktach obsługi kasowej w Koszalinie:
- agencja nr 3683 przy ul. Młyńskiej 4/4,
- agencja nr 3685 przy ul. Fałata 13, 
- agencja nr LP 11 przy ul. Nowowiejskiego 5/4.

Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi i wstępnym (rodzice, dziadkowie) oraz zstępnym (dzieci i wnuki) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej.

6. Termin i sposób załatwienia:

Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest w terminie 3 dni, od dnia  w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się wykonalna albo od dnia, w którym inwestor nabył prawo do wykonywania robót budowlanych na podstawie zgłoszenia

7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii 1 z dnia 6 września 2021 r. w sprawie sposobu prowadzenia dzienników budowy, montażu i rozbiórki,
-ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679 
z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku 
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.


8. Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy.

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój nr 105

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03

e-mail:karolina.szczur@powiat.koszalin.pl katarzyna.nowobilska@powiat.koszalin