1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️

2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️

3. Wymagane dokumenty: 

- wniosek o zbyciu pojazdu,

- kopia dokumentu na podstawie, którego nastąpiło zbycie pojazdu,

- dowód osobisty (do wglądu – dotyczy osób fizycznych).

4. Sposób złożenia dokumentów:

- dostarczenie osobiście do Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13 – I piętro, pokoje 110, 111, 112, 122,

- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe, ul. Racławicka 13, 75 – 620 Koszalin,

- przesłanie na adres /spkoszalin/ skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
 
5. Opłaty:

- nie podlega opłacie,
         
- opłata skarbowa: 17 złotych za ewentualne pełnomocnictwo

(brak opłat za pełnomocnictwo małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci). 

Opłaty skarbowej dokonuje się przez terminal płatniczy PWPW kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku pracy lub przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie numer: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.

Klienci chcący dokonać wpłat gotówkowych na konto Starostwa Powiatowego w Koszalinie bez prowizji bankowej będą mieli taką możliwość wyłącznie we wskazanych przez Bank placówkach tj:     

- Agencja nr 3683, ul. Młyńska 4/4, 75 - 054 Koszalin,

- Agencja nr LP11, ul. Nowowiejskiego 5/4, 75 - 587 Koszalin.

Wpłaty dokonywane przez klientów poza wyznaczonymi punktami będą związane z pobraniem przez bank prowizji bankowej.

6. Terminy i sposób załatwienia:

Bez zbędnej zwłoki nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Przyjmowanie zawiadomienia o zbyciu pojazdu.

Sprawy związane z zawiadomieniem o zbyciu pojazdu załatwia osobiście właściciel pojazdu lub osoba posiadająca pisemne pełnomocnictwo (pełnomocnik).

7. Podstawa prawna: 

- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 roku w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku -  Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku - O opłacie skarbowej.

8. Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

9. Obowiązek informacyjny:

Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75 – 620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).

10. Dodatkowe informacje:

Wydział Komunikacji i Dróg, ul. Racławicka 13, 75 – 620 Koszalin
I piętro, pokoje: 110, 111, 112, 122

tel.: 947140104, 947140105, 947140110, 947140111, 947140112, 947140113, 947140251

e-mail: komunikacja@powiat.koszalin.pl

 



Załączniki:

Pełnomocnictwo
Wniosek