1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️ ✔️

2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️

3.  Wymagane dokumenty
- Wniosek 

- dowód opłaty skarbowej

1.  Wniosek o wpis do rejestru zwierząt należących do gatunków podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej. 

1.1. Wniosek powinien zawierać:
· imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza lub prowadzącego hodowlę,
· adres miejsca przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia hodowli,
· liczbę zwierząt posiadanych lub hodowanych,
· nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli polska nazwa istnieje,
· datę, miejsce urodzenia lub wyklucia zwierzęcia,
· datę wejścia w posiadanie zwierzęcia oraz źródło jego pochodzenia,
· płeć zwierzęcia, jeżeli jest możliwa do ustalenia,
· opis trwałego oznakowania zwierzęcia, jeżeli jest oznakowane,
· cel przetrzymywania lub prowadzenia hodowli zwierzęcia,
· numer i datę wydania dokumentu stwierdzającego pochodzenie zwierzęcia.
2.    Załączniki:
·  kopia dokumentu dokument stwierdzający pochodzenie zwierzęcia, którym jest: zezwolenie na import zwierzęcia do kraju albo zezwolenie na schwytanie zwierzęcia w środowisku albo dokument wydany przez powiatowego lekarza weterynarii potwierdzający urodzenie zwierzęcia w hodowli albo inny dokument stwierdzający legalność pochodzenia zwierzęcia,
·  kopia potwierdzenia wniesienia opłaty skarbowej.

5. Opłaty:
Opłata skarbowa – 26 zł.
wpłata na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie, mBank S.A. Oddział Korporacyjny w Koszalinie, nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 z dopiskiem „wpłata z tytułu opłaty skarbowej”.
6. Termin i sposób załatwienia:
Niezwłocznie, nie później niż w terminie siedmiu dni od daty złożenia wniosku. W przypadku postępowania wyjaśniającego siedem dni od daty przedłożenia kompletu dokumentów. Wpis do rejestru potwierdza się wydaniem dokumentu potwierdzającego wpis do rejestru zwierząt.

7. Podstawa prawna:
1.    Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. poz. 1098),
2.    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 ze zm.).
3.    ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
8. Tryb odwoławczy:

9. Obowiązek informacyjny

10. Dodatkowe informacje: 

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w terminie siedmiu dni w Kancelarii Ogólnej Starostwa. Nieuzupełnienie wniosku, w terminie siedmiu dni od daty otrzymania zawiadomienia, spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia (art. 64 § 2 k.p.a.).
Posiadacz żywych zwierząt gatunków wymienionych w załącznikach A i B rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, zaliczonych do płazów, gadów, ptaków lub ssaków, a także prowadzący ich hodowlę, jest obowiązany do pisemnego zgłoszenia ich do rejestru. Rejestr, o którym mowa prowadzi starosta właściwy ze względu na miejsce przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia ich hodowli.
Obowiązek zgłoszenia do rejestru lub wykreślenia z rejestru powstaje z dniem nabycia lub zbycia, wwozu do kraju lub wywozu za granicę państwa, wejścia w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci. Wniosek o dokonanie wpisu lub wykreślenia z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie czternastu dni od dnia powstania tego obowiązku.
Kto umyślnie nie zgłasza do rejestru, o którym mowa posiadanych lub hodowlanych zwierząt podlega karze aresztu albo grzywny.