1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty:
1.    Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
- oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
- adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
- informację o tytule prawnym do instalacji;
- informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji, m. in.:
 -  zakres prowadzonej działalności wraz z charakterystyką prowadzonych działań,
 -  informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach,
 -  charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji (w tym wysokość źródła, średnica i prędkość wylotu),
 -  czas pracy poszczególnych źródeł powstawania i miejsc wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza w ciągu roku,
- ocenę stanu technicznego instalacji;
- informację o rodzaju prowadzonej działalności;
- opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
- blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
- informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;
- wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji - aktualnych i proponowanych - w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia: wyrażonej w kg/h i Mg/rok, a w przypadku instalacji, dla której są ustalone standardy emisyjne, także w jednostkach, w jakich są wyrażone te standardy;
- informację o planowanych okresach funkcjonowania instalacji w warunkach odbiegających od normalnych;
- informację o istniejącym lub przewidywanym oddziaływaniu emisji na środowisko;
- wyniki pomiarów wielkości emisji z instalacji, jeżeli przeprowadzenie pomiarów było wymagane;
- zmiany wielkości emisji, jeżeli nastąpiły po uzyskaniu ostatniego pozwolenia dla instalacji;
- proponowane działania, w tym wyszczególnienie środków technicznych mających na celu zapobieganie lub ograniczanie emisji, a jeżeli działania mają być realizowane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie - również proponowany termin zakończenia tych działań;
 - proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji;
- deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;
- deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;
- deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku podmiotu podejmującego realizację nowej instalacji;
- czas, na jaki wydane ma być pozwolenie (nie dłużej niż 10 lat);
- określenie wprowadzanych do powietrza rodzajów i ilości gazów lub pyłów przypadających na jednostkę wykorzystywanego surowca, materiału, paliwa lub powstającego produktu;
- opis terenu w zasięgu pięćdziesięciokrotnej wysokości najwyższego miejsca wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, z uwzględnieniem obszarów poddanych ochronie na podstawie przepisów o ochronie przyrody oraz ustawy o uzdrowiskach i lecznictwie uzdrowiskowym;
- określenie aerodynamicznej szorstkości terenu;
- aktualny stan jakości powietrza;
-  określenie warunków meteorologicznych;
- wyniki obliczeń stanu jakości powietrza, z uwzględnieniem metodyk modelowania, wraz z graficznym przedstawieniem tych wyników.
Jeżeli wniosek dotyczy instalacji nowo uruchamianych lub w sposób istotny zmienianych, powinien dodatkowo zawierać informację, że zastosowana technologia spełnia wymagania, przy których określaniu uwzględnia się w szczególności:
-  stosowanie substancji o małym potencjale zagrożeń;
-  efektywne wytwarzanie energii;
-  zapewnienie racjonalnego zużycia wody i innych surowców oraz materiałów lub paliw;
-  stosowanie technologii bezodpadowych i małoodpadowych oraz możliwość odzysku powstających odpadów;
-  rodzaj, zasięg oraz wielkość emisji;
-  wykorzystywanie porównywalnych procesów i metod, które zostały skutecznie zastosowane w skali przemysłowej;
-  postęp naukowo-techniczny.

2.    Załączniki:
-    Dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną;
-   Streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym;
-   Oświadczenie o zaliczeniu do mikro, małych lub średnich przedsiębiorców w rozumieniu definicji zawartej w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej; w celu ustalenia wysokości opłaty skarbowej;
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu w przypadku podmiotów innych niż właściciel nieruchomości;
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.

4. Sposób złożenia dokumentów:
- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
5. Opłaty:
Opłata skarbowa:
1)   2 011 zł – w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą 
                     z zastrzeżeniem pkt. 2;
2)    506 zł - w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną 
przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, 
mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców;
3)    506 zł – pozostałe.
wpłata na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie, mBank SA Oddział Korporacyjny w Koszalinie, nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 z dopiskiem „wpłata z tytułu opłaty skarbowej”.
6. Termin i sposób załatwienia:
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od daty otrzymania wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie dwóch miesięcy.
7. Podstawa prawna:
1.    Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 ze zm.);
2.    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 ze zm.);
3.    ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
8. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego (odwołanie składa się w Kancelarii Ogólnej Starostwa), w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
9. Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego)
10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Ochrony Środowiska, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
pokój nr 327
tel. 94 7140243
e-mail: poczta@powiat.koszalin.pl