1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście  pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej
2.    Załączniki:
a) decyzja burmistrza, wójta o warunkach zabudowy lub wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
b) projekt zagospodarowania działki;
c) wykaz zmian danych ewidencyjnych sporządzony przez uprawnionego geodetę na podstawie projektu zagospodarowania działki i poszczególnych użytków 
w przedmiotowej działce wraz z mapą wprowadzonych zmian;
d) oświadczenie o terminie faktycznego wyłączenia gruntów z produkcji, o cenie rynkowej gruntu będącego przedmiotem wyłączenia oraz oświadczenie o zgodności przedstawionych danych we wniosku ze stanem faktycznym i prawnym.


4. Sposób złożenia dokumentów:
- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
5. Opłaty:
-  decyzja zezwalająca na wyłączenie gruntu z produkcji rolniczej jest zwolniona z opłaty skarbowej, 
- opłata skarbowa od pełnomocnictwa wynosi 17 zł, 
- opłatę skarbową można uiścić:  
  w kasie Urzędu Miasta Urzędu Miejskiego w Koszalinie, mBank S.A. Oddział Korporacyjny w Koszalinie, nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 z dopiskiem „wpłata 
z tytułu złożenia opłaty za upoważnienie/pełnomocnictwo”, (nie dotyczy pełnomocnictw dzielonych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).        
Płatności z tytułu opłaty za upoważnienie/ pełnomocnictwo można dokonywać elektronicznie na rachunek w Koszalinie, a także z prowizją w innych punktach kasowych na terenie miasta.

6. Termin i sposób załatwienia:
- niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy,
7. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j., Dz. U. z 2021r., poz. 1326),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j., Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn.zm.),
- ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
8. Tryb odwoławczy:
- od wydanej decyzji służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie/Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego)
10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Ochrony Środowiska, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
pokój nr 328
tel. 94 7140244
e-mail: poczta@powiat.koszalin.pl