1.Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️

2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️

3. Wymagane dokumenty: 
- wniosek o wydanie zezwolenia,
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia,
- dowód osobisty (do wglądu, dotyczy osoby fizycznej).

4. Sposób złożenia dokumentów:
- dostarczenie osobiście do Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13 –  I piętro, pokój 115,
- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe, ul. Racławicka 13, 75 – 620 Koszalin.
 
5. Opłaty:
- za wydanie zezwolenia kategorii I na przejazd pojazdu nienormatywnego: 100 zł.

- opłata skarbowa: 17 zł. za ewentualne pełnomocnictwo (brak opłat za pełnomocnictwo małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci) 
          
Opłaty za wydanie zezwolenia dokonuje się kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku pracy lub przelewem bankowym na rachunek Powiatu Koszalińskiego numer:  61 1020 2791 0000 7602 0312 0664.

Opłaty skarbowej dokonuje się przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie numer: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.

6. Terminy i sposób załatwienia:
Zezwolenie kategorii I jest wydawane na przejazd nienormatywnego pojazdu wolnobieżnego, ciągnika rolniczego albo zespołu pojazdów składającego się z pojazdu wolnobieżnego lub ciągnika rolniczego i przyczepy specjalnej, którego:
1. długość, wysokość oraz rzeczywista masa całkowita nie są większe od  
dopuszczalnych;
2. naciski osi nie są większe od dopuszczalnych przewidzianych dla danej drogi;
3. szerokość nie przekracza 3,5 m.

Zezwolenie wydaje się na wniosek podmiotu wykonującego przejazd.

Zezwolenie wydaje starosta właściwy ze względu na siedzibę wnioskodawcy albo miejsce rozpoczęcia przejazdu.

Zezwolenie wydaje się po uiszczeniu opłaty, w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku o jego wydanie.

W przypadku niewydania zezwolenia zwraca się wniesioną opłatę.

Zezwolenie wydaje się na okres 12 miesięcy, wskazując w nim:
1. podmiot wykonujący przejazd;
2. pojazd, którym będzie wykonywany przejazd.

Termin ważności zezwolenia rozpoczyna się nie wcześniej niż w dniu następującym po dniu jego wystawienia.

Sprawy związane z wydaniem zezwolenia kategorii I na przejazd nienormatywnego pojazdu na okres 12 miesięcy załatwia osobiście zainteresowany lub osoba posiadająca pisemne pełnomocnictwo (pełnomocnik).

7. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z  2021 roku poz. 450 z późniejszymi zmianami),
- ustawa z dnia 21 marca 1985 roku – O drogach publicznych (Dz. U. z 2021 roku poz. 1376 z późniejszymi zmianami),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 21 stycznia 2021 roku w sprawie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych (Dz. U. z 2021 roku poz. 212),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2021 roku w sprawie wysokości opłat za wydanie zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego (Dz. U. z 2021 roku, poz. 315),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku -  Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 roku poz. 735 z późniejszymi zmianami),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku - O opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 roku poz. 1923 z późniejszymi zmianami).

8. Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia kategorii I na przejazd pojazdu nienormatywnego na okres 12 miesięcy służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75 – 620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).

10. Dodatkowe informacje:
Wydział Komunikacji i Dróg, ul. Racławicka 13, 75 – 620 Koszalin
I piętro, pokój: 115.

tel.: 947140116  

e-mail: komunikacja@powiat.koszalin.pl



Załączniki:

Pełnomocnictwo