1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️ ✔️

2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie wytwarzania odpadów.
2. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
·  oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
· oznaczenie głównego prowadzącego instalację lub określenie zakresu odpowiedzialności poszczególnych prowadzących oznaczone części instalacji za eksploatację instalacji zgodnie z przepisami ochrony środowiska, w przypadku określonym w art. 183b ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1973);
· adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
· informację o tytule prawnym do instalacji;
· informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;
· ocenę stanu technicznego instalacji;
· informację o rodzaju prowadzonej działalności;
· opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
· blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
· informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;
· wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji - aktualnych i proponowanych - w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia;
· warunki lub parametry charakteryzujące pracę instalacji, określające moment zakończenia rozruchu i moment rozpoczęcia wyłączania instalacji;
· proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji;
· deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;
· deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;
· deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku podmiotu podejmującego realizację nowej instalacji;
· czas, na jaki wydane ma być pozwolenie (nie dłużej niż 10 lat);
· numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
· wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do wytwarzania, z uwzględnieniem ich podstawowego składu chemicznego i właściwości;
· określenie ilości odpadów poszczególnych rodzajów przewidzianych do wytwarzania w ciągu roku;
· wskazanie sposobów zapobiegania powstawaniu odpadów lub ograniczania ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko;
· opis dalszego sposobu gospodarowania odpadami, z uwzględnieniem zbierania, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów;
· wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzajów magazynowanych odpadów wraz z tytułem prawnym do terenu, na którym odbywa się magazynowanie.

Jeżeli wniosek dotyczy instalacji nowo uruchamianych lub w sposób istotny zmienianych, powinien dodatkowo zawierać informację, że zastosowana technologia spełnia wymagania, przy których określaniu uwzględnia się w szczególności:
· stosowanie substancji o małym potencjale zagrożeń;
· efektywne wytwarzanie energii;
· zapewnienie racjonalnego zużycia wody i innych surowców oraz materiałów lub paliw;
· stosowanie technologii bezodpadowych i małoodpadowych oraz możliwość odzysku powstających odpadów;
· rodzaj, zasięg oraz wielkość emisji;
· wykorzystywanie porównywalnych procesów i metod, które zostały skutecznie zastosowane w skali przemysłowej;
· postęp naukowo-techniczny.
3.    Załączniki:
· Dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną;
· Streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym;
· Operat przeciwpożarowy spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 699);
· Postanowienie, o którym mowa w art. 42 ust. 4c ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 699);
· Zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację:
a) za przestępstwa przeciwko środowisku,
b) będącego osobą fizyczną albo wspólnika, prokurenta, członka rady nadzorczej lub członka zarządu prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej za przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2021 r. poz. 2345);
· Oświadczenie o zaliczeniu do mikro, małych lub średnich przedsiębiorców w rozumieniu definicji zawartej w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej; w celu ustalenia wysokości opłaty skarbowej;
· Dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu w przypadku podmiotów innych niż właściciel nieruchomości,
· dowód wniesienia opłaty skarbowej.

4. Sposób złożenia dokumentów:
- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

5. Opłaty:
Opłata skarbowa:
-  2 011 zł – w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą 
z zastrzeżeniem podmiotów wymienionych poniżej;
-  506 zł - w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną 
przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, 
mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców;
-  506 zł – pozostałe.

- opłata skarbowa – 17 zł za ewentualne upoważnienie (brak opłat za upoważnienie małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci),
Opłaty skarbowej dokonuje się - przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie. Nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.

UWAGA - nie ma możliwości dokonywania opłaty skarbowej przy pomocy terminali w Starostwie Powiatowym w Koszalinie.

6. Termin i sposób załatwienia:
- niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy,

7. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 ze zm.);
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r., poz. 10),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.);
- ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

8. Tryb odwoławczy:
- od wydanej decyzji służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje: 
Wydział Ochrony Środowiska, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
pokój nr 327
tel. 94 7140243
e-mail: poczta@powiat.koszalin.pl