1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️

2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️

3.  Wymagane dokumenty:

Wniosek o aktualizację opłaty, zawierający:  dane osobowe wnioskodawcy, adres zamieszkania lub korespondencyjny, numer telefonu kontaktowego, opis przedmiotu wniosku, wraz z uzasadnieniem.

Załącznik: aktualny operat szacunkowy mogący stanowić podstawę ustalenia wysokości opłaty.   

4. Sposób złożenia dokumentów:
- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

5. Opłaty:

Nie podlega opłacie skarbowej. 

6. Termin i sposób załatwienia:

Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Załatwienie sprawy następuje w formie zawiadomienia o wypowiedzeniu wysokości opłaty wraz z propozycją opłaty w nowej wysokości.

7. Podstawa prawna:

art. 81 w zw. z art. 77- 80 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

8. Tryb odwoławczy:

Użytkownik wieczysty może w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o aktualizacji lub odmowy aktualizacji złożyć wniosek o ustalenie, że aktualizacja opłaty jest nieuzasadniona lub uzasadniona w innej wysokości. 

Wniosek przedkłada  się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego.

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego).

10. Dodatkowe informacje: 

W przypadku braku wszystkich elementów wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia uzupełnienia w terminie 7 dni w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Koszalinie. Nieuzupełnienie wniosku, w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia, spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia (art. 64 § 2 k.p.a.).

Wydział Nieruchomości
pokój 322 i 323
tel. 947140248 i 947140249
email: poczta@powiat.koszalin.pl