1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️

2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️

3.  Wymagane dokumenty:

Wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, zawierający: dane osobowe lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania lub siedziby, adres korespondencyjny, numer telefonu kontaktowego oraz opis przedmiotu wniosku wraz z dokumentem potwierdzającym nabycie prawa użytkowania wieczystego (np. akt notarialny).

4. Sposób złożenia dokumentów:

- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,

- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,

- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

5. Opłaty:

- opłata skarbowa za wydanie decyzji - 10 zł,

- opłata skarbowa - 17 zł za ewentualne upoważnienie (brak opłat za upoważnienie małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci).

Opłaty skarbowej dokonuje się  przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie.
Nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.

6. Termin i sposób załatwienia:

Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Załatwienie sprawy następuje w formie decyzji. 

7. Podstawa prawna:

1.     Przepisy ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
2.     Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. 

8. Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

9. Obowiązek informacyjny:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego).

10. Dodatkowe informacje:
 
W przypadku braku wszystkich elementów wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia uzupełnienia w terminie 7 dni. Nieuzupełnienie wniosku, w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia, spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia (art.64 § 2 k.p.a.).

Wydział Nieruchomości
pokój 322 i 323
tel.947140248 i 947140249
email: poczta@powiat.koszalin.pl