1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️

2. Sposoby odbioru dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności, zawierający: dane osobowe lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania lub siedziby, adres korespondencyjny, numer telefonu kontaktowego oraz opis przedmiotu wniosku. 

4. Sposób złożenia dokumentów:
- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

5. Opłaty:
Opłata skarbowa - 50 zł.
-wpłata na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie, BRE Bank S.A. Oddział Korporacyjny w Szczecinie, nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 z dopiskiem „wpłata z tytułu opłaty skarbowej” 
UWAGA - nie ma możliwości dokonywania opłaty skarbowej przy pomocy terminali w Starostwie Powiatowym w Koszalinie.

6. Termin i sposób załatwienia:
W terminie czterech miesięcy od dnia otrzymania wniosku, albo na wniosek właściciela lokalu uzasadniony potrzebą dokonania czynności prawnej mającej za przedmiot lokal albo właściciela gruntu uzasadniony potrzebą ustanowienia odrębnej własności lokalu 

7. Podstawa prawna:
1.Przepisy ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo  własności tych gruntów.
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

8. Tryb odwoławczy:
W przypadku  nieruchomości gruntowej, która nie  podlega przekształceniu, odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy stronie prawo złożenia zażalenia  do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.

9. Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje:
W przypadku braku wszystkich elementów wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia uzupełnienia w terminie 7 dni. Nieuzupełnienie wniosku, w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia, spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia (art.64 § 2 k.p.a.).
Wydział Nieruchomości
pokój 322 i 323
tel.947140248 i 947140249
email: poczta@powiat.koszalin.pl