1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️

2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️

3.  Wymagane dokumenty:

· Wniosek o  nieodpłatne przyznanie prawa własności nieruchomości gruntowej, zawierający: dane osobowe lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania lub siedziby, numer telefonu kontaktowego oraz opis przedmiotu wniosku wraz z uzasadnieniem 
· Odpis decyzji o przekazaniu gospodarstwa na rzecz Skarbu Państwa,
· W przypadku ubiegania się przez zstępnego osoby uprawnionej do nieodpłatnego nabycia rencistówki: akt zgonu osoby uprawnionej oraz dokumenty potwierdzające stopień pokrewieństwa,
· W przypadku ubiegania się  o nieodpłatne nabycie gruntu pod budynkami:  dokumenty wykazujące prawo własności budynków.

 4. Sposób złożenia dokumentów:

Starostwo Powiatowe w Koszalinie, przy ul. Racławickiej 13, Kancelaria Ogólna (parter) lub przez operatora pocztowego. Dokumenty można złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem adresu elektronicznego /spkoszalin/skrytka.

 5. Opłaty:

Nie podlega opłacie.

6. Termin i sposób załatwienia:

Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Załatwienie sprawy następuje w formie decyzji. 

7. Podstawa prawna:

1. art. 118 ustawy z dnia 20 grudnia 1990r. o ubezpieczeniu społecznym rolników lub art. 6 ustawy z dnia  24 lutego 1989r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym  rolników i członków ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym.
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. 

8. Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

9. Obowiązek informacyjny:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego).

10. Dodatkowe informacje: 

W przypadku braku wszystkich elementów wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia uzupełnienia w terminie 7 dni w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Koszalinie. Nieuzupełnienie wniosku, w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia, spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia (art.64 § 2 k.p.a.).

Wydział Nieruchomości
pokój nr 322 i 323
tel.947140248 i 947140249

email: poczta@powiat.koszalin.pl