Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Nr XII/112/07 w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Koszalina i Powiatu Koszalińskiego za 2007 rok.

UCHWAŁA Nr XII/112/07
RADY POWIATU W KOSZALINIE
z dnia 28 grudnia 2007 r.
 
w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Koszalina i Powiatu Koszalińskiego za 2007 rok.
 
Na podstawie art. 12 pkt 11 i art. 38b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592,   z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 167, poz. 1759 oraz z 2007 r. Nr 173, poz. 1218) uchwala się, co następuje:
 
§ 1. Rada Powiatu w Koszalinie przyjmuje sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Koszalina  i Powiatu Koszalińskiego za 2007 rok stanowiące załącznik do uchwały.
§ 2.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Dariusz Kalinowski
 
UZASADNIENIE
 
 
 
do uchwały Nr XII/112/07 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 28 grudnia2007 roku w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Koszalina i Powiatu Koszalińskiego za 2007 rok.
 
Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok ubiegły składa Radzie Powiatu Starosta nie później niż do końca stycznia następnego roku kalendarzowego na podstawie art. 38b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U.  z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214,  poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055 i Nr 167, poz. 1759 oraz z 2007 r. Nr 173, poz. 1218).
       Sprawozdanie Starosty ogłasza się w Dzienniku Urzędowym Wojewody Zachodniopomorskiego.
 
Załącznik
           do uchwały Nr XII/112/07
           Rady Powiatu w Koszalinie
           z dnia 28 grudnia 2007 r.
 
SPRAWOZDANIE
Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA
I PORZĄDKU DLA
MIASTA KOSZALINA I POWIATU KOSZALIŃSKIEGO
ZA 2007 ROK.
 
PREZYDENT MIASTA KOSZALINA                                                   STAROSTA KOSZALIŃSKI
 
        Mirosław Mikietyński                                                                Roman Szewczyk
 
            W dniu 22 stycznia 2007 r. zawarto porozumienie między Prezydentem Miasta Koszalina, a Starostą Koszalińskim w sprawie utworzenia wspólnej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Koszalina i Powiatu Koszalińskiego.
            Prezydent Miasta Koszalina Zarządzeniem Nr 34/117/2007 z dnia 26 lutego 2007 r. oraz Starosta Koszaliński Zarządzeniem Nr 14/2007 z dnia 28 lutego 2007 r. ustalili skład osobowy w/w Komisji na lata 2007 - 2009.
Skład Komisji przedstawia się następująco:
1.     Osoby desygnowane przez Prezydenta Miasta Koszalina:
-       Mirosław Mikietyński  – przewodniczący Komisji, Prezydent Miasta Koszalina
-       Ryszard Tarnowski  – członek Komisji, przedstawiciel Rady Miejskiej
w Koszalinie,
-       Eugeniusz Rybakowski  – członek Komisji, Kierownik BZK UM
w Koszalinie
-       . bryg. Roman Budynek – członek Komisji, Komendant Miejski PSP
w Koszalinie,
-       nadkom. Piotr Krakowski – członek Komisji, przedstawiciel KM Policji
w Koszalinie,
-       podkom. Damian Kulczycki – członek Komisji, przedstawiciel KM Policji
w Koszalinie,
-       Jacek Antoniewicz  – członek Komisji, przedstawiciel Prokuratury Okręgowej w Koszalinie,
-       Elżbieta Galińska – Gruchała – członek Komisji, przedstawiciel Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Koszalinie,
-       Andrzej Krysiak – członek Komisji, przedstawiciel Straży Miejskiej,
-       Bogdan Siudowski – członek Komisji, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w UM Koszalinie.
 
2.     Osoby desygnowane przez Starostę Powiatu Koszalińskiego:
-       Roman Szewczyk – przewodniczący Komisji, Starosta Powiatowy,
-       Zenon Dropko – członek Komisji, przedstawiciel Rady Powiatu
w Koszalinie,
-       Eugeniusz Urbanowicz – członek Komisji, Inspektor Referatu Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Koszalinie.
-       Beata Prusińska – członek Komisji, Dyrektor Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie,
-       Alicja Sachadyn - Graczyk – członek Komisji, Powiatowy Lekarz Weterynarii w Koszalinie,
-       Witold Szafoni – członek Komisji, Zastępca Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.
 
W okresie luty - maj 2007 r. członkowie Komisji uczestniczyli w konsultacjach dotyczących opracowania projektów programów:
-       „Bezpieczne ferie”,
-       „Bezpieczne wakacje”,
-       „Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli”,
oraz w opracowaniu:
-       „Regulaminu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Koszalina
i Powiatu Koszalińskiego”.
 
Pierwsze posiedzenie Komisji odbyło się 8 czerwca 2007 roku, na którym:
Przyjęto:
-       „Regulamin Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Koszalina
i Powiatu Koszalińskiego”,
-       Programy:
o    „Powiatowy Program Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2007 – 2011”;
o    Program Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego
i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2007 – 2010 pt. „Bezpieczny Koszalin”.
 
Przedstawiono harmonogram realizacji zamierzeń planowanych w okresie letnim na terenie miasta Koszalina i powiatu koszalińskiego pt. „Bezpieczne Wakacje”.
 
 
Dyrektor SP ZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe „ZACHÓD” Marcin Podgórski - zaprezentował warunki uruchomienia w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia na lotnisku Zegrze Pomorskie - Bazy Sezonowej Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Przyjęto zaproponowane wnioski do realizacji w sprawie funkcjonowania Bazy Sezonowej Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na lotnisku Zegrze Pomorskie a mianowicie:
1.     Dokonanie rekonesansu na lotnisku i sprawdzenie stopnia przygotowania do uruchomienia bazy;
2.     Zorganizowanie szkolenia służb dyspozytorskich pogotowia i przedstawicieli komend powiatowych PSP przed uruchomieniem bazy;
3.     Dążenie do organizacji Bazy Stałej Lotniczego Pogotowia Ratunkowego
w regionie.
 
Zaopiniowano pozytywnie programy Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli zarówno dla Miasta Koszalina jak i dla Powiatu Koszalińskiego. Omówiono najistotniejsze zapisy dotyczące realizacji programów, przedsięwzięcia służb w tym zakresie oraz ich spójności
z przedsięwzięciami Rządowego programu „Razem Bezpieczniej”.
Przyjęto w głosowaniach jawnych wnioski o skierowanie niniejszych programów pod obrady Rady Miejskiej w Koszalinie oraz Rady Powiatu w Koszalinie.
            Przedstawiono także zamierzenia podjęte przez poszczególne samorządy
w zbliżającym się sezonie wakacyjnym, realizowane w opracowanych programach „Bezpieczne Wakacje”.
Komisja jednogłośnie przyjęła do realizacji przedstawione zadania.
 
Kolejne posiedzenie Komisji odbyło się w dniu 9 października 2007r. na którym:
Przyjęto:
-       sprawozdania z realizacji programu „Bezpieczne Wakacje” na terenie powiatu koszalińskiego i na terenie miasta Koszalina;
-       sprawozdanie z działalności Bazy Sezonowej Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w sezonie letnim 2007 r.
 
 
Zaopiniowano:
-       projekt budżetu KM Policji w Koszalinie na 2008 rok wraz z propozycją dofinansowania działalności Policji przez Urząd Miejski, Starostwo Powiatowe oraz samorządy gminne,
-       projekt budżetu KM PSP w Koszalinie na 2008 rok wraz z propozycją dofinansowania PSP w Koszalinie przez Urząd Miejski, Starostwo Powiatowe oraz samorządy gminne.
 
Komisja zapoznała się ze sprawdzaniami z realizacji programu „Bezpieczne Wakacje” na terenie powiatu koszalińskiego oraz w mieście Koszalinie. Zebrani przyjęli jednogłośnie sprawozdania z realizacji planowanych przedsięwzięć w okresie wakacyjnym.

Dyrektor Regionalny SP ZOZ Lotniczego Pogotowia Ratunkowego przedstawił informację z działalności Bazy w sezonie letnim 2007 r.
Wskazał na potrzebę umiejscawiania Bazy na lotnisku Zegrze Pomorskie ze względów operacyjnych oraz dobrą współpracę z dyspozytorami Stacji Pogotowia Ratunkowego a dyspozytorem HEMS.
W okresie funkcjonowania Bazy Sezonowej zespół wykonał 91 lotów ratunkowych w tym do wypadków drogowych – 55.
Komisja pozytywnie zaopiniowała zasadność dążeń do uruchomienia
w regionie koszalińskim Bazy Stałej.
Komisja jednogłośnie zadeklarowała poparcie, jakiego udzieli dyrektorowi SP ZOZ Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w staraniach w Ministerstwie Zdrowia
w sprawie utworzenia stałej bazy lotniczego pogotowia ratunkowego na terenie samorządów koszalińskich. Ustalono iż, Starosta Koszaliński wystąpi do Ministra Zdrowia z wnioskiem o uruchomienie w 2008 roku takiej bazy.
 
Na posiedzeniu Komisji omówiono także sytuacje finansowe w 2008 r. w KM Policji, jak i KM PSP w Koszalinie. Komendanci obu jednostek podziękowali za dotychczasową pomoc samorządów oraz przedstawili wnioski z prośbą o dalsze dofinansowania przedsięwzięć przez poszczególne samorządy (zakup sprzętu specjalistycznego, samochodów służbowych, kontynuacja prac remontowych).
 
Komisja przychyliła się pozytywnie do wniosków dotyczących wsparcia finansowego PSP i Policji w Koszalinie, zaznaczając iż, wysokość wsparcia finansowego w roku przyszłym zależna jest od podjętych decyzji przez Radę Miejską w Koszalinie i Radę Powiatu w Koszalinie przy uchwalaniu budżetów na 2008 r.
 
Przedstawiono także projekt „Systemu monitoringu wizyjnego miasta Koszalina” uwzględniający zainstalowanie ok. 60 kamer na terenie Koszalina, w tym:
-       kamery do monitoringu ruchu drogowego;
-       kamery do oglądu miejsc publicznych szczególnie niebezpiecznych;
-       kamery do zabezpieczenie imprez masowych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt i skierowała do dalszego prowadzenia prac zespołu ds. monitoringu miasta.
 


Sprawozdanie z posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa.pdf

54 KBPobierz