Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Nr 320/2005 w sprawie zmiany uchwały w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Domu Dziecka w Mielnie

UCHWAŁA NR  320 /2005

ZARZĄDU POWIATU w KOSZALINIE

z dnia  23   sierpnia 2005 r.

 

 

w sprawie zmiany uchwały w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Domu Dziecka w Mielnie.

 

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004 r. Nr 102, poz. 1055) i § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005 r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dz. U. Nr 80, poz. 900) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. W załączniku do uchwały Zarządu Powiatu w Koszalinie Nr 211/2004 z dnia 22 listopada 2004 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Domu Dziecka w Mielnie wprowadza się następujące zmiany:

1) § 1 otrzymuje brzmienie:

„Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w Mielnie, zwana dalej Domem Dziecka, jest całodobową, wielofunkcyjną placówką opiekuńczo-wychowawczą w rozumieniu przepisów rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005 r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dz. U. Nr 37, poz. 331).”,

2) § 2 otrzymuje brzmienie:

„1. Dom Dziecka jest budżetową jednostką organizacyjną pomocy społecznej Powiatu Koszalińskiego.

2. Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w Mielnie używa nazwy Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w Mielnie „DOM DZIECKA”.

3. Dom Dziecka realizuje zadania w szczególności na podstawie:

a)             ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2004r. Nr 64, poz. 593 z póź. zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy,

b)             rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005 r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dz. U. Nr 80, poz. 900) zwanego dalej rozporządzeniem,

c)             Konwencja o Prawach Dziecka (Dz.U. z 1991 r. Nr 120, poz. 526 z póź. zm.).”,

3) § 3 otrzymuje brzmienie:

„1. Dom Dziecka zapewnia dziecku całodobową ciągłą lub okresową opiekę i wychowanie oraz zaspokaja jego niezbędne potrzeby bytowe, rozwojowe, w tym emocjonalne, społeczne, religijne, a także zapewnia korzystanie z przysługujących na podstawie odrębnych przepisów świadczeń zdrowotnych i kształcenia.

2. Dom Dziecka zapewnia ciągłą opiekę i wychowanie dzieciom zakwalifikowanym do socjalizacji od 3 roku życia do uzyskania pełnoletności lub po uzyskaniu pełnoletności do czasu ukończenia szkoły, w której się uczą (nie dłużej niż do 24 roku życia), całkowicie lub częściowo pozbawionym opieki rodzicielskiej, dla których nie znaleziono opieki zastępczej.

3. Dom Dziecka zapewnia okresową opiekę i wychowanie dzieciom z interwencji przyjmowanym od 11 roku życia na podstawie rozstrzygnięcia sądu w sprawach opiekuńczych, niezależnie od miejsca zamieszkania. W wyjątkowych przypadkach mogą być przyjmowane dzieci młodsze.

4. Interwencyjny pobyt dziecka w Domu Dziecka nie może trwać dłużej niż 3 miesiące. W przypadku gdy postępowanie sądowe w sprawie uregulowania sytuacji prawnej dziecka jest w toku, pobyt w Domu Dziecka może być przedłużony, nie dłużej niż o 3 miesiące.

5. Dom Dziecka zastępuje rodzinę, zapewnia dzieciom opiekę i wychowanie, odpowiednią do ich potrzeb, warunków rozwoju, przygotowuje do samodzielnego życia.

6. Dom Dziecka współpracuje z rodziną dziecka, zapewnia jej i dziecku pomoc, inicjuje działania niezbędne do unormowania sytuacji rodziny i umożliwia powrót dziecka do rodziny.”,

4) § 7 otrzymuje brzmienie:

„Dom Dziecka działa jako jednostka wielofunkcyjna na podstawie uchwały Rady Powiatu w Koszalinie Nr XVIII/204/05 z dnia 26 kwietnia 2005r. w sprawie przekształcenia Domu Dziecka w Mielnie w Wielofunkcyjną Placówkę Opiekuńczo – Wychowawczą w Mielnie.

5) w § 14 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Dom Dziecka prowadzi działalność w zakresie interwencji polegającą na: 

a)             przyjmowaniu dzieci w nagłej sytuacji kryzysowej,

b)             sporządzaniu diagnozy psychologiczno-pedagogicznej dziecka i diagnozy jego sytuacji rodzinnej oraz ustala wskazania do dalszej pracy z dzieckiem,

c)             zaspokajaniu indywidualnych potrzeb edukacyjnych dziecka, umożliwianie mu wyrównania opóźnień szkolnych.”,

6) w § 14 ust. 4 lit. e otrzymuje brzmienie:

„e) zapewnienie usamodzielnienia wychowankom pełnoletnim.”

7) w § 17 uchyla się ust. 2 oraz numerację ust. 1,

8) § 19 otrzymuje brzmienie:

„1. W Domu Dziecka organizuje się opiekę w porze nocnej pomiędzy godzinami 21:00 – 6:30 dla dzieci w wieku od 3 roku życia.

2. Opiekę w porze nocnej sprawują pracownicy z przygotowaniem pedagogicznym, w tym jeden wychowawca.”,

9) w § 20 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Wskaźnik zatrudnienia w Domu Dziecka w Mielnie określają odrębne przepisy i jest przedstawiony w załączniku nr 2 do Regulaminu.”,

10) § 21 otrzymuje brzmienie:

„Domem Dziecka kieruje Dyrektor.”

11) w § 23 ust. 6 lit. e i f otrzymują brzmienie:

„e) opracowuje dokumenty programowo – organizacyjne Domu Dziecka,

f) opracowuje zakres obowiązków pracowników Domu Dziecka,”,

12) w § 23 dodaje się ust. 7 w brzmieniu:

„7. Dyrektor jest osobą zarządzającą Domem Dziecka w rozumieniu art. 31 § 1 Kodeksu pracy.”,

13) w § 26 ust. 2 dodaje się lit. n, o i p oraz ust. 3 w brzmieniu:

„n) zgłaszanie do ośrodka adopcyjno-opiekuńczego dzieci z uregulowaną sytuacją prawną umożliwiającą adopcję,

o) ocena stanu zdrowia dziecka i jego aktualnych potrzeb,

p) informowania sądu o potrzebie umieszczenia dziecka w innej placówce działającej na podstawie odrębnych przepisów dotyczących kształcenia i opieki zdrowotnej, takiej jak: ośrodek socjoterapii, ośrodek wychowawczy, ośrodek leczniczo-wychowawczy.

3. Zespół dokonuje okresowej oceny sytuacji dziecka w miarę potrzeb, nie rzadziej niż co pół roku.”,

14) w § 30 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. W indywidualnym planie pracy uwzględnia się działania krótkoterminowe i długoterminowe. Indywidualny plan pracy jest modyfikowany w zależności od zmieniającej się sytuacji dziecka, nie rzadziej jednak niż co pół roku.”,

15) w § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Pedagodzy wspierają proces wychowawczy dzieci, przygotowują diagnozę indywidualną dziecka, prowadzą zajęcia terapeutyczne oraz poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców dzieci przebywających w Domu Dziecka.”,

16) w § 33 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Psycholodzy wspierają proces wychowawczy dzieci, przygotowują diagnozę indywidualną dziecka, prowadzą zajęcia terapeutyczne oraz poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców dzieci przebywających w Domu Dziecka.”,

17) w § 33 ust. 3 lit. a otrzymuje brzmienie:

„a) jest pełnoletnia i złożyła oświadczenie, że nie jest karana,”,

18) w § 33 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Wolontariusz wykonuje swoje obowiązki na podstawie porozumienia zawartego z Dyrektorem.”,

19) § 36 otrzymuje brzmienie:

„1. Wychowankowie przyjmowani są do Domu Dziecka na podstawie skierowania Starosty Koszalińskiego  na zasadach określonych w odrębnych przepisach, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. W przypadkach określonych w odrębnych przepisach wychowankowie przyjmowani są dol Domu Dziecka bez skierowania.
3. O przyjęciu do Domu dziecka, w trybie o którym mowa w ust. 2 Dyrektor informuje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie w ciągu 24 godzin od chwili przyjęcia.”,

20) § 37 otrzymuje brzmienie:

„1. W uzasadnionych przypadkach przyjęcie dziecka na pobyt krótkotrwały bez skierowania do Domu Dziecka może nastąpić na prośbę dziecka, na wniosek jego rodziców lub opiekuna prawnego.

2. Dom Dziecka przyjmuje dzieci, o których mowa w ust. 1 w miarę posiadania wolnych miejsc.

3. Zespół niezwłocznie dokonuje oceny sytuacji dziecka przyjętego do Domu Dziecka w trybie określonym w ust. 1.”,

21) § 38 otrzymuje brzmienie:

„1. Przyjmowanie dziecka do Domu odbywa się przez całą dobę.

2. Domu Dziecka obowiązany jest przyjąć każde dziecko w wieku poniżej 13 lat bez skierowania oraz bez uzyskania zgody przedstawicieli ustawowych lub bez orzeczenia sądu i zapewnić mu opiekę do czasu wyjaśnienia sytuacji w przypadkach wymagających natychmiastowego zapewnienia dziecku opieki na polecenie sędziego, doprowadzone przez Policję, szkołę lub osoby stwierdzające porzucenie dziecka, zagrożenie jego życia i zdrowia.

3. W przypadkach określonych w ust. 2 Dyrektor obowiązany jest powiadomić nie później niż w ciągu 24 godzin właściwy Sąd Rodzinny.”,

22) § 39 otrzymuje brzmienie:

„1. W miarę posiadanych miejsc, jednakże w liczbie nie większej niż 3, Dyrektor może przyjąć celem objęcia opieką całodobową dzieci na wniosek ich rodziców lub opiekunów prawnych.

2. Zespół niezwłocznie dokonuje oceny sytuacji dziecka przyjętego do Domu Dziecka w trybie określonym w ust. 1.”,

23) w § 43 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Wychowankowie Domu Dziecka podzieleni są na dwie grupy wychowawcze po 10 osób.”,

24) w § 44 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Ciąża małoletniej nie może być powodem odmowy przyjęcia do Domu Dziecka.”,

25) § 60 otrzymuje brzmienie:

„1. W Domu Dziecka dla każdego dziecka prowadzi się:

a)      Indywidualny plan pracy,

b)      Kartę pobytu,

c)      Kartę udziału w zajęciach specjalistycznych,

d)      Arkusze badań i obserwacji psychologicznych oraz pedagogicznych,.

2. Wzór karty pobytu dziecka stanowi załącznik, o którym mowa w §70 lit. f Regulaminu.

3. Dom Dziecka prowadzi ponadto dokumentację dotyczącą pobytu wychowanków obejmującą:

e)             akta osobowe wychowanków,

f)               księgę ewidencji wychowanków,

g)             indywidualne plany pracy z dzieckiem,

h)             karty wyposażenia wychowanków,

i)               zeszyty spostrzeżeń wychowanków,

j)               dzienniki zajęć grup,

k)            semestralne plany pracy opiekuńczo – wychowawczej w grupach,

l)               dzienniki raportów nocnych.

4. Kartę wyposażenia prowadzi wychowawca grupy sprawujący opiekę nad danym wychowankiem.

5. Dom Dziecka prowadzi następującą dokumentację dotyczącą swojej działalności:

a)             protokoły z posiedzeń Zespołu,

b)             akta osobowe pracowników,

c)             dokumentację finansową.

26) § 69 otrzymuje brzmienie:

Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w Mielnie używa pieczęci o treści:

 


Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo – Wychowawcza

„D o m D z i e c k a”

76-032 Mielno

ul. Chrobrego 45 tel. 318-90-63

 

 


27) załącznik nr 1 otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały,

28) załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Regulamin zmieniony zgodnie z § 1 obowiązuje do czasu uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Mielnie.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Mielnie.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2005 r.

 

                                              

 

                                                                                              Starosta Koszaliński

 

 

                                                                                                  Ryszard Osiowy