Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Nr 46/2007 w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie

UCHWAŁA NR 46 /2007
 
Zarządu Powiatu w Koszalinie
z dnia 25 kwietnia 2007roku
 
w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592, z 2002r.   Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271,   Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r Nr 162, poz. 1568, z 2004 Nr 102, poz. 1055, z 2004 Nr 167, poz.1759), uchwala się :
 
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W KOSZALINIE
 
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
 
§ 1
 
Regulamin organizacyjny określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.
 
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1)       Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu w Koszalinie,
2)       Staroście - należy przez to rozumieć Starostę Powiatu Koszalińskiego,
3)       PUP - należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy w Koszalinie,
4)       Dyrektor PUP – należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie,
5)       Z-ców Dyrektora PUP – należy przez to rozumieć Zastępców Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.
§ 3
 
1.       Powiatowy Urząd Pracy zwany w dalszej części regulaminu organizacyjnego PUP jest jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego – finansowaną w formie jednostki budżetowej.
2.       Obszarem działania PUP jest miasto Koszalin i powiat Koszalin.
3.       Zakres właściwości terytorialnej określa porozumienie zawarte w dniu   13 lutego 2007 roku pomiędzy Powiatem Koszalińskim, a miastem Koszalin.
4.       Nadzór nad PUP sprawuje Zarząd.
5.       Siedzibą PUP jest miasto Koszalin.
Rozdział II
PRZEDMIOT I ZAKRES DZIAŁANIA
 
§ 4
 
1.       PUP realizuje zadania z zakresu promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej, określone                    w następujących aktach prawnych:
 
1)       ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. Nr 99, poz. 1001, z późniejszymi zmianami),
2)       ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U.   z 1997r. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.)
2.       PUP realizuje ponadto zadania wynikające z następujących ustaw:
1)       z dnia 23 stycznia 2003 roku o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia (Dz. U. z 2007r, Nr 11, poz.74, z późn. zm.),
2)       z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 1998 r., Nr 137, poz. 887, z późn. zm.),
3)       z dnia 17 grudnia 1998 roku o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2004r. Nr 39, poz.353 z późn. zm.),
4)       z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.).
 
§ 5
 
 
1.    W ramach zadań określonych w § 4 ust.1 PUP wykonuje zadania samorządu powiatowego, do których należy w szczególności:
1)       opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych;
2)       pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy;
3)       udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy, a także pracodawcom w pozyskaniu pracowników przez pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe;
4)       rejestrowanie bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy;
5)       inicjowanie i wdrażanie instrumentów rynku pracy;
6)       inicjowanie, organizowanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy;
7)       inicjowanie i wspieranie tworzenia klubów pracy;
8)       inicjowanie, organizowanie i finansowanie projektów lokalnych i innych działań na rzecz aktywizacji bezrobotnych;
9)       opracowywanie analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych oraz dokonywania ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady zatrudnienia oraz organów zatrudnienia;
10)   inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
11)   współdziałanie z Powiatową Radą Zatrudnieniaw zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy;
12)   współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego i szkoleniach organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego;
13)   przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia;
14)   wydawanie decyzji o:
a.       uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,
b.       przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, dodatku szkoleniowego albo stypendium, innych finansowanych                z Funduszu Pracy świadczeń   nie wynikających z zawartych umów,
c.       obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,
d.       odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy oraz należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków na prowadzenie działalności gospodarczej;
15)   realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw członkowskich Unii Europejskiej, oraz państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o swobodzie przepływu osób, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych;
16)   realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami członkowskimi Unii Europejskiej oraz państwami, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o swobodzie przepływu osób, w szczególności realizowanie zadań z zakresu udziału w sieci EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządem województwa, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców;
17)   badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku      z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca;
18)   organizowanie i finansowanie szkoleń pracowników powiatowego urzędu pracy;
19)   opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania.
2.     Zadania wynikające z innych ustaw, a w szczególności:
1)        opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby bezrobotne;
2)        opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne za osoby bezrobotne; posiadające prawo do zasiłku dla bezrobotnych;
3)        opracowywanie powiatowych programów pomocy w realizacji zadań na rzecz osób niepełnosprawnych;
4)        pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych, ich szkolenie oraz przekwalifikowanie;
5)        kierowanie osób niepełnosprawnych, które wymagają specjalistycznego programu szkolenia oraz rehabilitacji leczniczej i społecznej do specjalistycznego ośrodka szkoleniowo-rehabilitacyjnego lub innej placówki szkoleniowej;
6)        współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym                  z odrębnych przepisów;
7)        współpraca z organami administracji rządowej i organizacjami jednostek samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi       i fundacjami w zakresie zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
 
Rozdział III
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE
 
§ 6
 
PUP jest jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego i wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej.
 
§ 7
 
1.       Dyrektor PUP kieruje i reprezentuje go na zewnątrz.
2.       Dyrektora PUP, wyłonionego w drodze konkursu powołuje i odwołuje Starosta.
3.       Zastępców Dyrektora PUP, powołuje i odwołuje Dyrektor PUP.
4.       Dyrektor PUP realizuje zadania PUP na podstawie upoważnienia udzielonego przez Zarząd.
5.       Dyrektor PUP składa dwa razy w roku sprawozdanie z działalności PUP Zarządowi.
6.       Dyrektor PUP wydaje w indywidualnych sprawach w zakresie określonym upoważnieniem Starosty decyzje administracyjne, postanowienia oraz zaświadczenia.
7.       Dyrektor PUP zatrudnia i zwalnia pracowników PUP.
 
§ 8
 
Dyrektor PUP ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie niniejszego regulaminu organizacyjnego.
 
Rozdział IV
GOSPODARKA MAJĄTKOWA I FINANSOWA
 
§ 9
 
PUP zarządza powierzonym mu mieniem, zapewnia jego ochronę i należyte wykorzystanie.
 
 
§ 10
 
1.       Podstawą gospodarki finansowej jednostki jest plan finansowy obejmujący dochody i wydatki, zatwierdzony przez Zarząd.
2.       Za zgodność gospodarki finansowej z przepisami prawa oraz racjonalną gospodarką środkami finansowymi odpowiada Dyrektor PUP.
3.       PUP prowadzi obsługę finansowo – księgową realizowanych przez siebie zadań.
 
§ 11
 
Nadzór nad prowadzoną przez PUP gospodarką finansową sprawuje Zarząd.
 
Rozdział V
KIEROWNICTWO POWIATOWEGO URZĘDU PRACY

§ 12
 
1.       Całokształtem działalności PUP kieruje – zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa – Dyrektor i ponosi za nią odpowiedzialność przed Starostą.
2.       Dyrektor PUP w stosunku do pracowników jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
3.       Dyrektor PUP kieruje działalnością PUP przy pomocy Z-ców Dyrektora oraz kierowników komórek organizacyjnych.
4.       Dyrektora PUP w czasie jego nieobecności zastępują Z-cy Dyrektora, w zakresie upoważnienia udzielonego przez Zarząd.
 
 
 
§ 13
 
1.        W PUP mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:
1)       działy,
2)       referaty,
3)       zespoły,
4)       samodzielne stanowiska pracy.
 
2.       O ilości utworzonych działów, referatów, zespołów, samodzielnych stanowisk pracy decyduje Dyrektor PUP w oparciu o posiadane środki finansowe.
3.       Kierownicy komórek organizacyjnych określają ich strukturę wewnętrzną oraz zakres działania i przedstawiają Dyrektorowi PUP do zatwierdzenia.
4.       Kierownicy komórek organizacyjnych mają prawo łączyć zadania – przewidziane w schemacie organizacyjnym dla wielu stanowisk –   w jedno stanowisko.
 
§ 14
 
1.       Dział jest podstawową komórką organizacyjną, zajmującą się określoną problematyką i działalnością w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi zagadnieniami, których realizację w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe zarządzanie.
2.       Działem kieruje kierownik działu.
 
§ 15
 
1.       Referat jest minimum czteroosobową komórką organizacyjną realizującą jednolite zagadnienia merytoryczne.
2.       Referatem, który może być tworzony w ramach działu lub jako komórka samodzielna, kieruje kierownik referatu.
 
                                                      § 16
 
1) Zespół jest minimum dwuosobową komórką organizacyjną realizującą
     jednolite zagadnienia merytoryczne.
2)     Zespół może być tworzony w ramach działu lub jako komórka samodzielna .
 
 § 17
 
Samodzielne stanowisko pracy jest najmniejszą komórką organizacyjną, którą tworzy się w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia określonej problematyki nie uzasadniającego powołania większej komórki organizacyjnej –zespołu, referatu. Samodzielne stanowisko pracy może być tworzone w ramach działu lub referatu lub jako komórka samodzielna.
 
§ 18
Wewnętrzna organizacja każdej komórki obejmuje:
1)       zakres działania określony w regulaminie organizacyjnym,
2)       wykaz stanowisk służbowych,
3)       zakresy zadań pracowników.
 
Rozdział VII
STRUKTURA ORGANIZACYJNA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
 
 § 19
 
W PUP tworzy się następujące komórki organizacyjne:
1) Dział Instrumentów Rynku Pracy,
2) Dział Pośrednictwa i Doradztwa Zawodowego,
3) Dział Finansowo – Księgowy,
4) Dział Organizacyjno – Administracyjny,
5) Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń,
6) Referat obsługi zamiejscowej w Bobolicach,
7) Referat obsługi zamiejscowej w Polanowie,
8) Samodzielne stanowisko ds. Informacji i Ewidencji w Biesiekierzu,
9) Zespół ds. Programów,
10)Samodzielne stanowisko ds. Prawnych,
 
§ 20
 
1.        W pionie Dyrektora PUP występują następujące komórki organizacyjne:
1)        Dział Finansowo – Księgowy,
2)        Dział Organizacyjno – Administracyjny,
3)        Stanowisko ds. Prawnych,
    
2.        W pionie Zastępcy Dyrektora ds. Instrumentów Rynku Pracy i Programów 
    występują następujące komórki organizacyjne:
1)       Dział Instrumentów Rynku Pracy,
2)       Zespół ds. Programów.
3. W pionie Zastępcy Dyrektora ds. Ewidencji, Pośrednictwa i Doradztwa Zawodowego występują następujące komórki organizacyjne:
1) Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń,
2) Referat obsługi zamiejscowej w Bobolicach,
3)       Referat obsługi zamiejscowej w Polanowie,
4)       Stanowisko ds. Informacji i Ewidencji w Biesiekierzu,
5)       Dział Pośrednictwa i Doradztwa Zawodowego.
 
§ 21
 
1.        Do kompetencji Dyrektora PUP należy w szczególności:
1)       realizacja zadań określonych w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
2)       planowanie i dysponowanie środkami Funduszu Pracy;
3)       planowanie i dysponowanie środkami budżetu PUP;
4)       zatrudnianie i ocenianie pracowników PUP;
5)       współpraca z organami samorządów lokalnych, Powiatową Radą Zatrudnienia, władzami szkolnymi, instytucjami szkolącymi i ośrodkami pomocy społecznej;
6)       wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych i decyzji administracyjnych;
7)       inicjowanie programów specjalnych;
8)       zatwierdzenie regulaminu, programu działania i nadzór finansowy nad działalnością Klubu Pracy;
9)       planowanie, wytyczanie kierunków działania, organizacja pracy PUP, podległego pionu i podległych komórek organizacyjnych;
10)   wykorzystanie danych zawartych w Arkuszu Oceny jako jedno z narzędzi służących do oceny funkcjonowania PUP;
11)   promocja usług PUP.
 
2.        Do kompetencji Zastępcy Dyrektora ds. Instrumentów Rynku Pracy i Programów należy w szczególności:
1)       planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacja pracy podległych komórek organizacyjnych;
2)       koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań objętych zakresem działania w podległym pionie;
3)       podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania nadzorowanych komórek organizacyjnych;
4)       wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia Starosty;
5)       prowadzenie kontroli wystawianych decyzji;
6)       opiniowanie doboru obsady stanowisk kierowników nadzorowanych komórek oraz wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań oraz nagród i kar;
7)       promocja usług PUP;
8)       bieżąca współpraca z organami, organizacjami i instytucjami w zakresie wynikającym z realizacji zadań wykonywanych w podległym pionie;
9)       przedkładanie Dyrektorowi PUP propozycji dotyczących organizacji programów specjalnych;
10)   przedkładanie Dyrektorowi PUP wniosków wynikających z analizy sytuacji na rynku pracy.
 
3.       Do kompetencji Zastępcy Dyrektora ds. Ewidencji, Pośrednictwa i Doradztwa Zawodowego należy w szczególności :
1)       planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacja prac podległych komórek organizacyjnych;
2)       koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań objętych zakresem 
     działania w podległym pionie;
3)     podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania nadzorowanych komórek organizacyjnych;
4)      wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia Starosty;
5)      prowadzenie kontroli wystawianych decyzji administracyjnych;
6)      opiniowanie doboru obsady stanowisk kierowników nadzorowanych    komórek organizacyjnych oraz wnioskowanie wysokości wynagrodzenia,     przeszeregowań oraz nagród i kar:
 7) promocja usług PUP;
 8) bieżąca współpraca z organami, organizacjami i instytucjami   w
      zakresie wynikającym z realizacji zadań wykonywanych w podległym
      pionie;
 9)) przedkładanie Dyrektorowi PUP wniosków wynikających z analizy
            sytuacji na rynku pracy;
10) przedkładanie programu działania Klubu Pracy
 
§ 22
 
Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień wspólnych dla kierowników komórek organizacyjnych należy:
1)       koordynowanie i nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych;
2)       podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania komórki organizacyjnej;
3)       szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej w PUP oraz ustaleniami kierownictwa i przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń, dyspozycji i aktów normatywnych;
4)       dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników, a w szczególności umożliwianie pracownikom kierowanej komórki organizacyjnej uczestnictwa w szkoleniach organizowanych dla służb zatrudnienia;
5)       udzielanie pomocy pracownikom podległej komórki organizacyjnej w opracowywaniu procedur i wytycznych realizacji zadań stałych;
6)       wykonywanie kontroli pracy komórki organizacyjnej z punktu widzenia merytorycznego i formalnego;
7)       sporządzanie wniosków na nabór pracowników podległej komórki organizacyjnej, wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla podległych pracowników;
8)       prawo żądania od innych komórek organizacyjnych PUP materiałów, informacji i opinii potrzebnych do wykonywania zadań;
9)       podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism wychodzących przed ich podpisaniem przez Dyrektora PUP lub Zastępcę Dyrektora PUP;
10)   ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników;
11)   powierzanie, podległym pracownikom w uzasadnionej konieczności wykonywanie czynności i zadań dodatkowych, nie objętych zakresem czynności;
12)   w związku z przydzielonymi zadaniami, w uzasadnionych przypadkach kierownicy komórek organizacyjnych mają prawo żądać od kierownictwa PUP materiałów, informacji i opinii niezbędnych do wykonywania tych zadań;
13)   sporządzanie analiz i statystyk oraz innych opracowań dotyczących pracy komórki organizacyjnej;
14)   współdziałanie z Państwowa Inspekcją Pracy, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Kontroli Skarbowej, Związkami Zawodowymi, Policją oraz z innymi organami w zakresie kontroli.
 
§ 23
 
1)       Główny Księgowy kieruje Działem Finansowo – Księgowym.
2)       Obowiązki i uprawnienia Głównego Księgowego określają odrębne przepisy – ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r o finansach publicznych – tekst jednolity (Dz. U. z 2005 roku Nr 249, poz. 2104, z późniejszymi zmianami).
3)       W zakresie realizacji zadań merytorycznych Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi PUP.
4)       Postanowienia § 21 mają zastosowanie odpowiednio do Głównego Księgowego.
 
Rozdział VIII
ZAKRES ZADAŃ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
 
§ 24
 
Do zadań Działu Instrumentów Rynku Pracy w szczególności należy:
1)       organizowanie prac interwencyjnych;
2)       przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny prac interwencyjnych;
3)       organizowanie robót publicznych;
4)       przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny robót publicznych;
5)       organizowanie staży pracy i prowadzenie dokumentacji dotyczącej realizacji umów stażowych;
6)       organizowanie miejsc przygotowania zawodowego i prowadzenie dokumentacji dotyczącej realizacji umów o to przygotowanie;
7)       planowanie i organizacja szkoleń dla osób bezrobotnych oraz osób niepełnosprawnych;
8)       współpraca z instytucjami szkoleniowymi;
9)       ocena efektywności szkoleń;
10)   przyjmowanie i ocena wniosków o pożyczkę szkoleniową;
11)   sporządzanie umów o pożyczkę szkoleniową;
12)   przeprowadzanie kontroli pożyczkobiorców w zakresie zgodności   a wykorzystania pożyczki z warunkami umowy;
13)   przygotowanie dokumentacji do refundacji kosztów przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy lub odbywania zajęć w zakresie poradnictwa zawodowego;
14)   przygotowanie dokumentacji do sfinansowania kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która podjęła zatrudnienie lub inną prace zarobkową, staż lub przygotowanie zawodowe w miejscu pracy;
15)   przyjmowanie, ocena i realizacja wniosków o refundację kosztów wyposażenia miejsc pracy dla pracodawców tworzących miejsca pracy dla bezrobotnych;
16)   przyjmowanie, ocena i realizacja wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej przez osoby bezrobotne oraz refundację koszów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa dotyczących tej działalności;
17)   przyjmowanie wniosków, ocena oraz realizacja umów o refundowanie części kosztów, składek na ubezpieczenie społeczne skierowanych do pracodawcy osób bezrobotnych;
18)   przyjmowanie, ocena i realizacja wniosków o refundację poniesionych kosztów opieki nad dzieckiem dla osób samotnie wychowujących dzieci do 7 lat;
19)   przyjmowanie, ocena i realizacja wniosków o refundację kosztów szkolenia dla pracodawców tworzących „fundusz szkoleniowy”;
20)   realizacja zadań wynikających z innych przepisów i programów mających na celu aktywizację zawodową osób bezrobotnych i niepełnosprawnych nie będących w zatrudnieniu.
 
 
 
 
§ 25
 
Do zadań Działu Pośrednictwa i Doradztwa Zawodowego w szczególności należy:
1)       udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia, miejsca stażu lub przygotowania do wykonywania zawodu u pracodawcy;
2)       udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych;
3)       pozyskiwanie ofert pracy;
4)       kierowanie osób bezrobotnych do wykonywania pracy, wykonywania stażu lub przygotowania do wykonywania zawodu u pracodawcy;
5)       informowanie bezrobotnych lub poszukujących pracy o przysługujących im prawach i obowiązkach;
6)       współpraca i informowanie partnerów rynku pracy w zakresie aktualnej    i przewidywanej sytuacji na lokalnym rynku pracy;
7)       udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w wyborze odpowiedniego zawodu i miejsca zatrudnienia;
8)       udzielanie pomocy pracodawcom w doborze kandydatów do pracy na stanowiskach wymagających szczególnych predyspozycji psychofizycznych;
9)       udzielanie informacji o zawodach, rynku pracy oraz możliwościach szkolenia i kształcenia;
10)   kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej;
11)   inicjowanie, organizowanie i prowadzenie indywidualnych oraz grupowych porad zawodowych dla bezrobotnych i poszukujących pracy;
12)   prowadzenie pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego dla osób niepełnosprawnych;
13)   realizacja usług EURES, a w szczególności:
 - udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia w krajach Europejskiego Obszaru Płatniczego,
 - udzielanie pracodawcom pomocy w pozyskiwaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,
 - gromadzenie informacji o sytuacjach na rynku pracy krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
14)   marketing usług oferowanych przez PUP.
 
§ 26
 
Do zadań działu Informacji, Ewidencji i Świadczeń w szczególności należy:
1)       informowanie klientów o wszystkich formach usług świadczonych przez PUP;
2)       kierowanie klientów do odpowiednich komórek organizacyjnych PUP;
3)       informowanie klientów o wymaganych dokumentach niezbędnych do załatwiania spraw w PUP;
4)       informowanie o podstawowych prawach i obowiązkach bezrobotnych     i poszukujących pracy;
5)       rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy;
6)       wprowadzanie danych bezrobotnych i poszukujących pracy do bazy komputerowej oraz ich uaktualnianie;
7)       ustalanie statusu i sporządzanie oraz wydawanie decyzji administracyjnych i zaświadczeń;
8)       wyznaczanie terminów wizyt bezrobotnym w celu potwierdzania gotowości do podjęcia pracy (Koszalin, Bobolice, Polanów, Biesiekierz, Świeszyno Mielno, Tymień, Manowo, Sianów);
9)       obsługa bezrobotnych poszukujących pracy w zakresie ewidencji i świadczeń pieniężnych
10)   rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych.
 
 
 
§ 27
 
Do zadań Działu Finansowo – Księgowego w szczególności należy:
1)       planowanie środków budżetowych;
2)       planowanie środków Funduszu Pracy;
3)       kontrola dyscypliny budżetowej;
4)       kontrola dyscypliny wydatków z Funduszu Pracy;
5)       rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych;
6)       rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych z Funduszu Pracy;
7)       obsługa kasowa Funduszu Pracy i budżetu;
8)       odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne bezrobotnych oraz pracowników PUP;
9)       naliczanie i odprowadzanie do Urzędu Skarbowego zaliczek na podatek dochodowy wynagrodzeń pracowników PUP;
10)   nadzór nad prawidłowością naliczania i poboru zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanych zasiłków i świadczeń z Funduszu Pracy oraz odprowadzanie ich do Urzędu Skarbowego;
11)   analiza ponoszonych wydatków budżetowych i z Funduszu Pracy oraz sporządzanie miesięcznych i rocznych sprawozdań finansowych.
12)   naliczanie zasiłków i innych świadczeń przewidzianych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
13)   dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczenia zdrowotnego i ubezpieczeń społecznych;
 
 
 
§ 28
 
Do podstawowych zadań Działu Organizacyjno – Administracyjnego   w szczególności należy:
1)       nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania sprzętu komputerowego;
2)       nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania;
3)       administrowanie siecią komputerową i bazą danych;
4)       archiwizacja dokumentów dotyczących bezrobotnych;
5)        archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem PUP;
6)        administrowanie majątkiem PUP;
7)        zaopatrzenie pracowników PUP w środki techniczno – biurowe oraz transport;
8)        prowadzenie spraw związanych z inwestycjami i remontami siedziby PUP;
9)       opracowywanie projektów regulaminów wewnętrznych PUP;
10)   obsługa sekretariatu;
11)   obsługa kancelaryjna PUP;
12)   prowadzenie spraw osobowych pracowników PUP;
13)   zarządzanie danymi dotyczącymi składników płacy pracowników;
14)   kontrola dyscypliny pracy;
15)   prowadzenie spraw związanych z przeglądem kadrowym i ocenami kwalifikacyjnymi;
16)   organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów;
17)   prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniami i awansowaniem pracowników;
18)   organizowanie kursów i szkoleń pracowników PUP;
19)   realizacja ustawy o ochronie danych osobowych przez administratora bezpieczeństwa informacji i pracowników PUP;
20)   tworzenie bazy danych statystycznych;
21)   przygotowywanie danych i ich analiza dla potrzeb rynku pracy;
22)   obsługa Powiatowej Rady Zatrudnienia.
 
 
§ 29
 
Stanowisko ds. prawnych realizuje zadania określone w ustawie z dnia 06 lipca 1982 roku o radcach prawnych (Dz. U. z 2002r., Nr 123, poz.1059, z późn. zm.).
 
§ 30
 
Do Zespołu ds. Programów w szczególności należy:
1)       przygotowanie programów i projektów umożliwiających pozyskanie z Europejskiego Funduszu Społecznego środków finansowych na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy.
2)       realizacja przygotowanych programów i projektów z zakresu promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej.
3)       ocena efektów zrealizowanych programów oraz projektów.
4)       współpraca z organizacjami pozarządowymi.
5)       przygotowanie programów i projektów umożliwiających pozyskanie środków ze źródeł innych niż fundusze unijne.
 
§ 31
 
Wykazy zadań szczegółowych dla poszczególnych komórek organizacyjnych określają zakresy czynności pracowników,
 
Rozdział IX
ZASADY PODPISYWANIA PISM, DOKUMENTÓW FINANSOWYCH, DECYZJI I AKTÓW NORMATYWNYCH
 
§ 32
 
1.        Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Urzędu podpisują:
a.       Dyrektor PUP lub jego Zastępcy jako dysponenci,
b.       Główny Księgowy PUP.
2.       Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone są odrębną instrukcją.
 
 
 
§ 33
 
1.        Decyzje administracyjne z upoważnienia Starosty wydają:
1) Dyrektor PUP,
2) Zastępcy Dyrektora PUP,
3) pracownicy PUP wskazani przez Dyrektora.
 
2.        Zarządzenia i polecenia służbowe podpisuje Dyrektor PUP lub osoba pisemnie przez niego upoważniona.
3.        Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania pism i dokumentów określa obowiązująca Instrukcja Kancelaryjna.
 
Rozdział X
ZASADY PRZYJMOWANIA INTERESANTÓW
 
§ 34
 
1.              Ustala się czas pracy PUP: od poniedziałku do piątku w godz. 730do 15 30.
2.              Dyrektor PUP i jego Zastępcy przyjmują interesantów w sprawach skarg   i wniosków w każdy piątek w godz. 1300 – 1600.
 
Rozdział XI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
 
§ 35
 
Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi PUP rozstrzyga Dyrektor PUP.
 
§ 36
 
Zmiany postanowień niniejszego regulaminu mogą nastąpić w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.
 
§ 37
 
Traci moc Uchwała Nr 207/2004 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 10 listopada 2004 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.
 
§ 38
 
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.
§ 39
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.