Nr XXVI/317/06 zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań i podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Przeznaczonych na realizację zadań...
UCHWAŁA NR XXVI/317/06
RADY POWIATU w KOSZALINIE
z dnia 31 sierpnia 2006 roku
zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań i podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Przeznaczonych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych na rok 2006.
Na podstawie art. 35a ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123 poz. 776 , Nr 160, poz. 1082, z 1998 r. Nr 156, poz. 1019, Nr 99, poz. 628, Nr 106, poz. 668 , Nr 137, poz. 887, Nr 162, poz. 1118 i 1126, z 1999 r. Nr 49, poz. 486, Nr 90 poz.1001, Nr 95, poz. 1101, Nr 111, poz. 1280, z 2000 r. Nr 48, poz. 550, Nr 119, poz. 1249, z 2001 r. Nr 39, poz.459, Nr 125, poz. 1368, Nr 129 poz. 1444, Nr 154, poz. 1792 i poz. 1800, Nr 100, poz.1080, z 2002 r. Nr 169, poz. 1387, Nr 200 poz. 1679 i poz. 1683, Nr 241 poz. 2074, z 2003 r. Nr 7 poz. 79, Nr 90, poz. 844, Nr 223, poz. 2217, Nr 228, poz. 2262, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001, Nr 240, poz. 2407, z 2005 r. Nr 44, poz. 422, Nr 132,poz. 1110, Nr 163, poz.1362, Nr 164, poz. 1366 i Nr 167, poz. 1398, z 2006 r. Nr 63, poz. 440 i Nr 94, poz. 651) uchwala się, co następuje :
§ 1. W uchwale Nr XXIV/281/06 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 25 kwietnia 2006 roku wprowadza się zmiany, zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie i Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Powiatu
Zdzisław Pawłowski
Załącznik
do Uchwały Nr XXVI/317/06
Rady Powiatu w Koszalinie
z dnia 31.08. 2006 r.
PODZIAŁ ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH NA REALIZACJĘ ZADAŃ Z REHABILITACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH NA 2006 ROK.
(w złotych)
Dział |
Rozdział |
§ |
Art. |
Treść |
PLAN FINAN- SOWY PFRON NA 2006 ROK |
ZMIANA PLANU |
PLAN ZADAŃ DO REALIZACJI NA 2006 ROK PO ZMIANIE |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
|
853 |
|
|
|
OCHRONA ZDROWIA |
680 007 |
|
680 007 |
|
85324 |
|
|
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych |
680 007 |
|
680 007 |
|
296 |
|
Przelewy redystrybucyjne |
680 007 |
|
680 007 |
|
|
|
Z tego : 1. NA REHABILITACJĘ ZAWODOWĄ |
135 000 |
- 115 000 |
20 000 |
|
26 |
Dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy art. 26 |
20 000 |
- 20 000 |
0 |
|
|
|
11 |
Zwrot wydatków na instrumenty i usługi rynku pracy na rzecz osób niepełnosprawnych poszukujących pracy i nie pozostających w zatrudnieniu |
25 000 |
- 15 000 |
10 000 |
|
|
|
38 i 40 |
Finansowanie kosztów szkolenia i przekwalifikowania zawodowego osób niepełnosprawnych |
10 000 |
|
10 000 |
|
12 |
Pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej lub rolniczej |
80 000 |
- 80 000 |
0 |
|
|
2. NA REHABILITACJĘ SPOŁECZNĄ |
545 007 |
+ 115 000 |
660 007 |
|
35a ust1 pkt 7 lit a |
Dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych |
140 000 |
+ 50 000 |
190 000 |
|
35a ust 1 pkt 7 lit.d |
Dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych |
228 007 |
+ 48 000 |
276 007 |
|
35a ust 1 pkt 7 lit. b |
Dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych |
55 000 |
- 13 000 |
42 000 |
|
|
|
|
35a ust 1 pkt 7 lit.c |
Dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze W tym: - osoby niepełnosprawne - osoby prawne i jednostki organiz. |
122 000 100 000 22 000 |
+30 000 + 30 000 |
152 000 130 000 22 000 |
U Z A S A D N I E N I E
do Uchwały Nr XXVI/317/06 Rady Powiatu w Koszalinie
z dnia 31 sierpnia 2006 r.
Analiza wykorzystania środków na rehabilitację zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych za 7. miesięcy 2006 r. w sposób jednoznaczny wskazuje na zupełny brak zainteresowania ze strony pracodawców jak i osób niepełnosprawnych rehabilitacją zawodową . Dlatego też 115 tys. zł proponuję przesunąć na rehabilitację społeczną.
Analogicznie jak w latach poprzednich brak zainteresowania ze strony pracodawców dofinansowaniem do przystosowania tworzonych lub istniejących stanowisk pracy. W br. został złożony 1. wniosek o udzielenie pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej (agroturystyka), w czerwcu osoba niepełnosprawna zrezygnowała z pożyczki nie podając przyczyny. Podobnie przedstawia się sytuacja ze środkami , które są w dyspozycji Powiatowego Urzędu Pracy tj., brak zainteresowania ze strony osób niepełnosprawnych zwrotem wydatków na instrumenty i usługi rynku pracy.
Niewykorzystanymi środkami z rehabilitacji zawodowej proponuję zasilić następujące zadania z rehabilitacji społecznej :
- zwiększenie dofinansowania uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych o 50 tys zł. . W bieżącym roku wszystkie środki na to zadanie zostały wykorzystane, obecnie złożonych jest 12 wniosków, które ze względu na brak środków nie zostały rozpatrzone.
- zwiększenie dofinansowania likwidacji barier architektonicznych w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych o 48 tys. zł. W I półroczu zostało złożonych 49 wniosków na ogólną kwotę 395 447 zł. z czego zawarto 19 umów na dofinansowanie 16 barier w komunikowaniu się i 3. technicznych na łączną kwotę 50 507 zł. Zwiększenie środków na to zadanie pozwoli na uwzględnienie i rozpoczęcie prac w likwidacji barier architektonicznych w bieżącym roku na poziomie przekraczającym wydatki roku poprzedniego ;
- zwiększenie dofinansowania zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny , przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze o 30 tys. zł.. W okresie 7. miesięcy br. zostało wydatkowanych 79 tys. zł. Z analizy roku poprzedniego wynika , że w drugim półroczu wpływa większa liczba wniosków, w związku z powyższym zwiększenie dofinansowania na to zadanie pozwoli na zaspokojenie potrzeb wnioskodawców.
Podział środków finansowych odpowiadający rzeczywistemu zapotrzebowaniu na poszczególne formy wsparcia zdaje się w pełni uzasadniony.