Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

UCHWAŁA  NR  63/11

ZARZĄDU POWIATU W KOSZALINIE

z dnia 24 sierpnia 2011 r.

w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie

 

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 oraz Nr 200, poz. 1688, Nr 214 poz. 1806; z 2003r. Nr 162 poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055, Nr 167 poz. 1759, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 92, poz. 753, Nr 157, poz. 1241, z 2010 Nr 28, poz.142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106 poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113) uchwala się :

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W KOSZALINIE

 

Rozdział I
Postanowienia ogólne

 

§ 1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu, a w szczególności

a)     strukturę organizacyjną Urzędu,

b)    zakres działania komórek organizacyjnych Urzędu.

 

§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1)   Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu
w Koszalinie,

2)   Staroście - należy przez to rozumieć Starostę Koszalińskiego,

3)   PUP - należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy
w Koszalinie,

4)   Dyrektorze PUP – należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie,

5)   Z-cach Dyrektora PUP – należy przez to rozumieć Zastępców Dyrektora  Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie,

6)   Komórkach organizacyjnych – należy przez to rozumieć działy, centra, referaty, zespoły i samodzielne stanowiska,

7)   Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004r

8)   PFRON – należy przez to rozumieć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

9)   EFS – należy przez to rozumieć Europejski Fundusz Społeczny,

10)    EURES –należy przez to rozumieć europejskie służby zatrudnienia realizujące działania obejmujące w szczególności pośrednictwo pracy wraz z doradztwem w zakresie mobilności na rynku pracy we współpracy ze związkami zawodowymi
i organizacjami pracodawców,

11)    CAZ – należy przez to rozumieć Centrum Aktywizacji Zawodowej w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r.  o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

 

§ 3. 1.PUP jest jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego
             wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej,
             wykonującą zadania z zakresu  samorządu powiatowego
             wynikające z ustawy lub rozporządzeń wykonawczych,
             finansowaną w formie jednostki budżetowej.

          2.Siedzibą PUP jest Miasto Koszalin, będące Miastem na prawach
             powiatu.

   3.Obszarem działania PUP jest miasto Koszalin i Powiat
      Koszaliński

      4.Zakres właściwości terytorialnej określa porozumienie zawarte w
         dniu 27  marca  2006 roku pomiędzy Powiatem Koszalińskim 
         a  Miastem Koszalin.

      5.Nadzór nad PUP sprawuje Zarząd Powiatu w Koszalinie.

 

Rozdział II

Przedmiot i zakres działania

 

§ 4. PUP działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Regulaminu oraz aktów prawnych wydawanych przez Dyrektora PUP, Zarząd Powiatu lub Starostę, a w szczególności:

1)   ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia
 i instytucjach rynku pracy (Tekst jednolity z 9 kwietnia 2008 Dz. U. z 2008 Nr 69, poz. 415 z późn. zm.),

2)   ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej
 i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Tekst jednolity  Dz. U. z 2008 Nr 14, poz. 92, z późn. zm.)

3)   ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r.  Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.),

4)   ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.),

5)   ustawy z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (Tekst jednolity z 8 stycznia 2007, Dz. U. z 2007r., Nr 11, poz. 73 i 74, z późn. zm.),

6)   ustawy z dnia 17 grudnia 1998 roku o emeryturach i rentach
z  Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 39, poz. 353 z późn. zm.),

7)   ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Tekst jednolity z 17 czerwca 2008 r. Dz. U. Nr 115, poz. 728 z późn. zm.),

8)   ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (t.j. Dz. U.
z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 z późn. zm.),

 

§ 5.  1. W ramach zadań określonych w art.  9 ust.1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,  PUP wykonuje zadania samorządu powiatowego, do których należy w szczególności:

  1)  opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o której mowa
w odrębnych przepisach;

  2)  pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy;

3) udzielanie informacji o możliwościach i zakresie pomocy określonej
w ustawie;

  4)  udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy przez pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe i informację zawodową oraz pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy;

5) udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników przez pośrednictwo pracy oraz poradnictwo zawodowe i informację zawodową;

  6)  rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy;

  7)  inicjowanie, organizowanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy;

  8)  inicjowanie i wspieranie metodyczne tworzenia klubów pracy działających w innych niż powiatowy urząd pracy instytucjach
i organizacjach;

  9)  inicjowanie, organizowanie i finansowanie szkoleń i przygotowania zawodowego dorosłych

10)  opracowywanie analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady zatrudnienia oraz organów zatrudnienia;

11)  inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;

12)  współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy;

13)  współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego, szkoleniach, przygotowaniu zawodowym dorosłych, stażach, organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów;

14)  współpraca z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie świadczenia podstawowych usług rynku pracy, w tym w opracowywaniu
i aktualizacji informacji zawodowych oraz innych zasobów informacji dotyczących lokalnego rynku pracy przydatnych w poszukiwaniu pracy;

15)  przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia;

16)  wydawanie decyzji o:

a)  uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,

b)  przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,

c)  obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,

d)  odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego
z Funduszu Pracy, należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków, oraz innych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy,

17)realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,  w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym wydawanie decyzji, zaświadczeń
i rozpatrywanie wniosków,

18) realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, w szczególności przez:

a)  realizowanie zadań sieci EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządami województw, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców,

b)  realizowanie zadań związanych z udziałem w partnerstwach transgranicznych EURES na terenie działania tych partnerstw;

19) realizowanie zadań związanych z międzynarodowym przepływem pracowników, wynikających z odrębnych przepisów, umów międzynarodowych i innych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi;

20)  badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku
 z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca;

21)  organizowanie i finansowanie szkoleń pracowników powiatowego urzędu pracy;

22)  opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania;

23)  realizowanie projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia
i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy;

24)  organizacja i realizowanie programów specjalnych;

25)  udostępnianie informacji o osobach zarejestrowanych, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych w ustawie, innym instytucjom rynku pracy lub podmiotom, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz innym podmiotom publicznym albo podmiotom niebędącym podmiotami publicznymi, realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny ich realizacji;

26)  współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestrów centralnych zawierających dane dotyczące rynku pracy, instytucji rynku pracy, projektów,  udzielonej pomocy
i świadczeń oraz dane dotyczące poszukujących pracy, bezrobotnych, pracodawców i ofert pracy,

27)  inicjowanie i realizowanie projektów pilotażowych.

 

 

2. PUP wykonuje zadania  wynikające z innych ustaw,
 a w szczególności:

1)      opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby bezrobotne;

2)      opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne za osoby bezrobotne;

3)      opracowywanie powiatowych programów pomocy w realizacji zadań na rzecz osób niepełnosprawnych;

4)      pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych, ich szkolenie oraz przekwalifikowanie;

5)      kierowanie osób niepełnosprawnych, które wymagają specjalistycznego programu szkolenia oraz rehabilitacji leczniczej
i społecznej do specjalistycznego ośrodka szkoleniowo-rehabilitacyjnego lub innej placówki szkoleniowej;

6)      współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym
 z odrębnych przepisów;

7)      współpraca z organami administracji rządowej i organizacjami jednostek samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi       i fundacjami w zakresie zatrudnienia osób niepełnosprawnych,

8)     współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej tych osób.

 

Rozdział III

Zasady kierowania Powiatowym Urzędem Pracy

 

§ 6. 1. Całokształtem działalności PUP kieruje – zgodnie z zasadą
           jednoosobowego kierownictwa – Dyrektor PUP i ponosi za nią
           odpowiedzialność przed Starostą.

        2.Dyrektora PUP, wyłonionego w drodze konkursu spośród
           kandydatów  spełniających warunki art. 9 ust. 5 ustawy, zgodnie
           z treścią Porozumienia  z  dnia 13 lutego 2007r. powołuje
           i odwołuje Starosta Koszaliński i Prezydent Miasta Koszalina.

         3.Dyrektor PUP kieruje działalnością PUP przy pomocy z-ców
            dyrektora oraz kierowników komórek organizacyjnych.

         4.Zastępców  dyrektora PUP powołuje i odwołuje Dyrektor PUP.

         5.Dyrektor PUP realizuje zadania PUP na podstawie upoważnienia
            udzielonego przez Zarząd Powiatu w Koszalinie.

         6.Dyrektor PUP na czas swojej nieobecności może udzielić
            pełnomocnictwa z-com dyrektora do podejmowania czynności
            w zakresie kierowania Urzędem na mocy upoważnienia
            udzielonego mu przez Zarząd. Upoważnienie z-ców dyrektora nie
            obejmuje decyzji kadrowych.   

         7.Dyrektor PUP składa raz w roku sprawozdanie z działalności
            PUP  Zarządowi.

         8.Dyrektor PUP wydaje w indywidualnych sprawach w zakresie
            określonym upoważnieniem Starosty decyzje administracyjne,
            postanowienia oraz zaświadczenia.

         9.Dyrektor PUP kieruje Urzędem poprzez wydawanie zarządzeń
            oraz poleceń służbowych.

       10.Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
            Dyrektor PUP zatrudnia i zwalnia pracowników PUP.

      11. Funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji /ABI/ pełni
                zastępca, wyznaczony przez  Dyrektora.

      12.Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji podlega
           bezpośrednio Administrator Systemów Informatycznych /ASI/
           w zakresie bezpieczeństwa informatycznego.

 

§ 7. Dyrektor PUP ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.

 

Rozdział IV

Gospodarka majątkowa i finansowa

 

§ 8. PUP zarządza powierzonym mu mieniem, zapewnia jego ochronę
i należyte wykorzystanie.

 

1.     Podstawą gospodarki finansowej jednostki jest zatwierdzony plan finansowy obejmujący dochody i wydatki.

2.     Za zgodność gospodarki finansowej z przepisami prawa oraz racjonalną, celową i oszczędną  gospodarkę środkami finansowymi odpowiada Dyrektor PUP oraz pracownicy, którym powierzono zadania związane z przygotowaniem dokumentacji dotyczącej wydatkowania środków publicznych.

3.     PUP prowadzi obsługę finansowo – księgową realizowanych przez siebie zadań.

4.     Nadzór nad prowadzoną przez PUP gospodarką finansową sprawuje Zarząd.

 

 

Rozdział V

Organizacja Powiatowego Urzędu Pracy


§ 9. Powiatowy Urząd Pracy składa się z następujących działów, centrów, referatów, zespołów i samodzielnych stanowisk oznaczonych symbolami:

1) Centrum Aktywizacji Zawodowej,                                             /CAZ/

     w skład którego wchodzi :

    a) Dział Pośrednictwa Pracy, Doradztwa Zawodowego

       i Szkoleń                                                                                /DPD/              

    b) Dział Instrumentów Rynku Pracy,                                        /DRP/

2) Dział Finansowo – Księgowy,                                                  /DFK/

3) Dział Organizacyjno – Administracyjny,                                   /DOA/

4) Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń,                                  /DIE/

5) Referat obsługi zamiejscowej w Bobolicach,                           /RZB/

6) Referat obsługi zamiejscowej w Polanowie,                            /RZP/

7)Samodzielne stanowisko ds. obsługi osób bezrobotnych  

    w Biesiekierzu,

8) Zespół  ds. Programów,                                                            /ZP/

9)Zespół ds. Postępowań Administracyjnych,                              /ZA/

 

§ 10. W PUP mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:

1)     centrum aktywizacji zawodowej

2)     działy,

3)     referaty,

4)     zespoły,

5)     samodzielne stanowiska pracy.

 

§11.1.Kierownicy komórek organizacyjnych określają ich strukturę
            wewnętrzną oraz zakres działania i przedstawiają Dyrektorowi
            PUP do zatwierdzenia.

   2.Kierownicy komórek organizacyjnych mają prawo łączyć zadania,
       przewidziane w schemacie organizacyjnym dla wielu stanowisk,
       w jedno  stanowisko.

 

§ 12. 1.Centrum Aktywizacji Zawodowej jest wyspecjalizowaną komórką
            organizacyjną  Urzędu realizującą zadania w zakresie usług
            rynku pracy oraz  instrumentów  rynku pracy.

   2.Centrum aktywizacji kieruje kierownik w randze zastępcy
           dyrektora.

 

 

§ 13. 1.Dział jest podstawową komórką organizacyjną, zajmującą się
              określoną  problematyką i działalnością w sposób kompleksowy
              lub kilkoma  pokrewnymi zagadnieniami, których realizację
              w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe
              zarządzanie.

      2.Działem kieruje kierownik działu.

      3.Na czas nieobecności kierownika działu funkcję zastępcy pełni
         wyznaczony pracownik.

 

§ 14. 1.Referat jest minimum trzyosobową komórką organizacyjną
                realizującą jednolite zagadnienia merytoryczne.

        2.Referatem, który może być tworzony w ramach działu lub jako
           komórka samodzielna, kieruje kierownik referatu.

 

§ 15. 1.Zespół jest minimum dwuosobową komórką organizacyjną
               realizującą  jednolite zagadnienia merytoryczne.

      2.Zespół może być tworzony w ramach działu lub jako komórka
              samodzielna .

 

 § 16. Samodzielne stanowisko pracy jest najmniejszą komórką organizacyjną, którą tworzy się w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia określonej problematyki nie uzasadniającego powołania większej komórki organizacyjnej –zespołu, referatu. Samodzielne stanowisko pracy może być tworzone w ramach działu lub referatu lub jako komórka samodzielna.

 

§ 17. Wewnętrzna organizacja każdej komórki obejmuje:

1)   zakres działania określony w regulaminie organizacyjnym,

2)   wykaz stanowisk służbowych,

3)   zakresy zadań pracowników.

 

§ 18.1.W pionie Dyrektora PUP występują następujące komórki
              organizacyjne:

1/ Dział Finansowo – Księgowy,

2/ Dział Organizacyjno – Administracyjny,

3/ Zespół ds. Programów.

 

2.     W pionie Zastępcy Dyrektora – kierownika Centrum Aktywizacji Zawodowej występuje Centrum Aktywizacji Zawodowej, w skład którego wchodzi:

    1) Dział Pośrednictwa Pracy, Doradztwa Zawodowego i Szkoleń                                                                               

    2) Dział Instrumentów Rynku Pracy.                                        

 

     3. W pionie Zastępcy Dyrektora ds. Ewidencji  i Świadczeń występują  następujące komórki organizacyjne:

   1/  Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń,

   2/  Referat obsługi zamiejscowej w Bobolicach

   3/  Referat obsługi zamiejscowej w Polanowie

   4/  Stanowisko ds. obsługi osób bezrobotnych w Biesiekierzu,

   5/  Zespół ds. Postępowań Administracyjnych.

  

Rozdział VI

Zadania kierownictwa  Powiatowego Urzędu Pracy

 

§ 19. 1. Do kompetencji Dyrektora PUP należy w szczególności:

1)     realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;

2)     kierowanie PUP i reprezentowanie go na zewnątrz,

3)     organizowanie pracy Urzędu,

4)     wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników PUP,

5)     zatrudnianie, zwalnianie  i ocenianie pracowników PUP;

6)     planowanie i dysponowanie środkami budżetu PUP;

7)     planowanie i dysponowanie, w ramach upoważnień, środkami Funduszu Pracy, Europejskiego Funduszu Społecznego, środkami pochodzącymi z funduszy unijnych i środkami PFRON,

8)     współpraca z organami samorządów lokalnych, Powiatową Radą Zatrudnienia, władzami szkolnymi, instytucjami szkolącymi
i ośrodkami pomocy społecznej;

9)     wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych i decyzji administracyjnych;

10) wnioskowanie do Zarządu Powiatu o nadanie Regulaminu Organizacyjnego,

11) ustalanie struktury organizacyjnej PUP,

12) wnioskowanie o zmianę przepisów z zakresu działania PUP,

13)    inicjowanie programów specjalnych;

14)    zatwierdzenie regulaminu, programu działania i nadzór finansowy nad działalnością Klubu Pracy,

15)    wykorzystanie danych zawartych w arkuszu oceny jako jedno
z narzędzi służących do oceny funkcjonowania PUP;

16)    ustalanie wynagrodzeń pracowników, przyznawanie nagród
i udzielanie kar,

17)    zawieranie umów i porozumień wynikających z upoważnienia Starosty,

18)    promocja usług PUP.

 

2. Do kompetencji Zastępcy Dyrektora – kierownika Centrum Aktywizacji Zawodowej należy w szczególności:

1)     planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacja pracy podległych komórek organizacyjnych;

2)     koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań objętych zakresem działania w podległym pionie;

3)     podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania nadzorowanych komórek organizacyjnych;

4)     wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia Starosty;

5)     prowadzenie kontroli wystawianych decyzji;

6)     opiniowanie doboru obsady stanowisk kierowników nadzorowanych komórek oraz wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań oraz nagród i kar;

7)     promocja usług PUP;

8)     bieżąca współpraca z organami, organizacjami i instytucjami
w zakresie wynikającym z realizacji zadań wykonywanych
w podległym pionie;

9)     przedkładanie Dyrektorowi PUP propozycji dotyczących organizacji programów specjalnych;

10)  przedkładanie Dyrektorowi PUP wniosków wynikających z analizy sytuacji na rynku pracy.

 

3. Do kompetencji Zastępcy Dyrektora ds. Ewidencji i Świadczeń należy w szczególności :

1)     planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacja prac   podległych komórek organizacyjnych;

2)     koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań objętych zakresem  

     działania w podległym pionie;

3) podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających
    z zakresu działania nadzorowanych komórek organizacyjnych;

4)  wydawanie decyzji  administracyjnych na podstawie upoważnienia Starosty;

5)  prowadzenie kontroli wystawianych decyzji administracyjnych;

6) opiniowanie doboru obsady stanowisk kierowników nadzorowanych
     komórek organizacyjnych oraz wnioskowanie wysokości wynagrodzenia,

     przeszeregowań oraz nagród i kar:

  7)  promocja usług PUP;

 8) bieżąca współpraca z organami, organizacjami i instytucjami  
           w zakresie wynikającym z  realizacji zadań wykonywanych
           w podległym pionie;

 9) przedkładanie Dyrektorowi PUP wniosków wynikających z analizy

            sytuacji na rynku pracy;

10) przedkładanie programu działania Klubu Pracy

  

§ 20. Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień wspólnych dla kierowników komórek organizacyjnych należy:

1)     koordynowanie i nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych, zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań wynikających z niniejszego regulaminu przez podległe komórki organizacyjne;

2)     podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania komórki organizacyjnej;

3)     szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej w PUP oraz ustaleniami kierownictwa
i przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń, dyspozycji i aktów normatywnych;

4)     dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników,
a w szczególności umożliwianie pracownikom kierowanej komórki organizacyjnej uczestnictwa w szkoleniach organizowanych dla służb zatrudnienia;

5)     udzielanie pomocy pracownikom podległej komórki organizacyjnej w opracowywaniu procedur i wytycznych realizacji zadań stałych;

6)     wykonywanie kontroli pracy komórki organizacyjnej z punktu widzenia merytorycznego i formalnego;

7)     opracowywanie projektów zarządzeń Dyrektora PUP oraz realizacja wydanych zarządzeń,

8)     dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracowników, w szczególności nowo przyjętych,

9)     sporządzanie wniosków na nabór pracowników podległej komórki organizacyjnej, wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla podległych pracowników;

10) prawo żądania od innych komórek organizacyjnych PUP materiałów, informacji i opinii potrzebnych do wykonywania zadań;

11) podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism wychodzących przed ich podpisaniem przez Dyrektora PUP lub
z-cę dyrektora PUP;

12)  ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników;

13)  powierzanie, podległym pracownikom w uzasadnionej konieczności wykonywanie czynności i zadań dodatkowych, nie objętych zakresem czynności;

14)  sporządzanie analiz i statystyk oraz innych opracowań dotyczących pracy komórki organizacyjnej

15)  dbałość o kompetentną i kulturalną obsługę bezrobotnych
i poszukujących pracy,

16)  udzielanie wyjaśnień w sprawach skarg i wniosków;

17)  usprawnianie organizacji, metod i form pracy podległych komórek organizacyjnych,

18)  nadzór nad ochroną danych osobowych,

19)  współdziałanie z Państwowa Inspekcją Pracy, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Kontroli Skarbowej,  Policją oraz z innymi organami w zakresie kontroli.

 

§ 21. 1.Główny Księgowy kieruje Działem Finansowo – Księgowym.

    2.Obowiązki i uprawnienia Głównego Księgowego określają
            odrębne  przepisy.

    3.W zakresie realizacji zadań merytorycznych Główny Księgowy
            podlega bezpośrednio Dyrektorowi PUP.

    4.Postanowienia § 21  mają zastosowanie odpowiednio do
            Głównego Księgowego.

 

 

Rozdział VII

Zakres zadań komórek organizacyjnych Powiatowego Urzędu Pracy

 

§ 22. 1. Do podstawowych zadań Centrum Aktywizacji Zawodowej należą działania z zakresu:

- usług rynku pracy,

- instrumentów rynku pracy.

 

2.Do podstawowych zadań Działu Instrumentów Rynku Pracy  należy:

1)   przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja umów
 o sfinansowanie prac  interwencyjnych;

2)   przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja umów
o sfinansowanie  robót publicznych;

3)   przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja umów
 o sfinansowanie staży,

4)   przygotowanie dokumentacji do refundacji kosztów  przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu, przygotowania zawodowego dorosłych, prac społecznie użytecznych lub odbywania zajęć w zakresie poradnictwa zawodowego;

5)   przygotowanie dokumentacji do sfinansowania kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która podjęła zatrudnienie lub inną prace zarobkową, staż lub przygotowanie zawodowe dorosłych;

6)   przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja umów
o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy dla  bezrobotnych;

7)   przyjmowanie, ocena i realizacja wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej  
w tym na pokrycie koszów pomocy prawnej, konsultacji
i doradztwa dotyczących tej działalności;

8)   przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja umów
o refundowanie części kosztów, składek na ubezpieczenie społeczne skierowanych do pracodawcy osób bezrobotnych;

9)   przyjmowanie, ocena i realizacja wniosków o refundację poniesionych kosztów opieki nad dzieckiem, dziećmi lub osobą zależną,  

10)    przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja porozumień dotyczących prac społecznie użytecznych,

11)    realizacja zadań wynikających z innych przepisów i programów mających na celu aktywizację zawodową osób bezrobotnych,

12)    prowadzenie kontroli podmiotów i osób uzyskujących dotacje
z Funduszu Pracy,

13)    realizacja zadań określonych w innych przepisach mających na celu aktywizację zawodową osób niepełnosprawnych, zarejestrowanych w Urzędzie Pracy jako:  

     - bezrobotne,

     - poszukujące pracy, nie pozostające w   zatrudnieniu.

          

 

3. Do podstawowych zadań Działu Pośrednictwa Pracy, Doradztwa Zawodowego i Szkoleń należy:

1)     udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy
w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia, miejsca stażu lub przygotowania do wykonywania zawodu u pracodawcy;

2)     udzielanie pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy
w aktywnym poszukiwaniu pracy poprzez:

- prowadzenie szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy,

- prowadzenie zajęć aktywizacyjnych,

- udostępnienie elektronicznych baz danych z ofertami pracy,

3)     udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników
o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych;

4)     pozyskiwanie ofert pracy;

5)     kierowanie osób bezrobotnych do wykonywania pracy, wykonywania stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych;

6)      informowanie bezrobotnych lub poszukujących pracy
o przysługujących im prawach i obowiązkach;

7)      współpraca i informowanie partnerów rynku pracy w zakresie aktualnej i przewidywanej sytuacji na lokalnym rynku pracy;

8)      udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w wyborze odpowiedniego zawodu i miejsca zatrudnienia;

9)      udzielanie pomocy pracodawcom w doborze kandydatów do pracy na stanowiskach wymagających szczególnych predyspozycji psychofizycznych,

10)    udzielanie informacji o zawodach, rynku pracy oraz możliwościach
 szkolenia i kształcenia;

11)  kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej;

12)  inicjowanie, organizowanie i prowadzenie indywidualnych oraz grupowych porad zawodowych dla bezrobotnych i poszukujących pracy;

13)  prowadzenie pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego dla osób niepełnosprawnych;

14)  realizacja  międzynarodowego pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES, a w szczególności:

 - informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy o możliwości zatrudnienia w krajach UE

- informowanie bezrobotnych  i poszukujących pracy o warunkach życia i pracy w krajach  Unii Europejskiej,

 - informowanie polskich pracodawców o możliwości zatrudniania obywateli państw UE,

 - przekazywanie materiałów informacyjnych o działaniach sieci EURES i możliwościach korzystania ze stron internetowych EURES;

15)  marketing usług oferowanych przez PUP,

16)  wyznaczanie terminów wizyt bezrobotnych w celu przedstawienia propozycji aktywizacji zawodowej,

17)  wydawanie zaświadczeń potwierdzających aktywizację zawodową,

18)  przyjmowanie od  osób bezrobotnych oraz osób poszukujących pracy wniosków na organizowane przez PUP szkolenia
i przekwalifikowania,

19)    inicjowanie i organizacja miejsc przygotowania zawodowego  
   dorosłych i  prowadzenie dokumentacji dotyczącej realizacji umów
   o to przygotowanie;

20)    inicjowanie i organizacja szkoleń dla osób bezrobotnych oraz osób poszukujących pracy;

21)    współpraca z instytucjami szkoleniowymi;

22)    ocena efektywności szkoleń;

23)    przyjmowanie i  ocena wniosków oraz  realizacja umów
o sfinansowanie kosztów studiów podyplomowych;

24) przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja umów o pożyczkę szkoleniową;

25)    przyjmowanie, ocena i realizacja wniosków o refundację kosztów szkolenia dla pracodawców tworzących „fundusz szkoleniowy”,

26)    prowadzenie postępowań związanych z realizacją zamówień publicznych w zakresie określonym w Zarządzeniu Dyrektora PUP i Regulaminie zamówień publicznych obowiązującym w PUP.

 

 

 

§ 23. Do podstawowych zadań działu Informacji, Ewidencji i Świadczeń należy:

1)     informowanie klientów o wszystkich formach usług świadczonych przez PUP;

2)     kierowanie klientów do odpowiednich komórek organizacyjnych PUP;

3)     informowanie klientów o wymaganych dokumentach niezbędnych do załatwiania spraw w PUP;

4)     informowanie o podstawowych prawach i obowiązkach bezrobotnych i poszukujących pracy;

5)     rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy;

6)     wprowadzanie danych bezrobotnych i poszukujących pracy do bazy komputerowej oraz ich uaktualnianie;

7)     ustalanie statusu i sporządzanie oraz wydawanie decyzji administracyjnych i zaświadczeń;

8)     obsługa bezrobotnych i poszukujących pracy w zakresie ewidencji
i świadczeń pieniężnych

9)     współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym
z odrębnych

przepisów,

   10)archiwizacja dokumentów dotyczących bezrobotnych
         i poszukujących pracy,

 

§ 24. Do podstawowych zadań  Działu Finansowo – Księgowego  należy:

1)     planowanie środków budżetowych;

2)     planowanie wydatkowania  środków Funduszu Pracy, PFRON, EFS i innych środków pochodzących z funduszy unijnych,

3)     przestrzeganie i kontrola dyscypliny finansów publicznych dotyczących środków budżetowych;

4)     przestrzeganie i kontrola dyscypliny wydatków z Funduszu Pracy, PFRON, EFS i innych środków pochodzących z funduszy unijnych;

5)     rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych dotyczących środków budżetowych;

6)     rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych z Funduszu Pracy; PFRON, EFS i innych środków pochodzących z funduszy unijnych,

7)     obsługa kasowa budżetu, Funduszu Pracy, PFRON, EFS i innych środków pochodzących z funduszy unijnych;

8)     odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne
i ubezpieczenie zdrowotne bezrobotnych oraz obsługa programu Płatnik w zakresie dokumentacji rozliczeniowej;

9)     nadzór nad prawidłowością naliczania i poboru zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanych zasiłków i świadczeń
z Funduszu Pracy oraz odprowadzanie ich do Urzędu Skarbowego;

10)  analiza ponoszonych wydatków budżetowych i z Funduszu Pracy oraz sporządzanie miesięcznych i rocznych sprawozdań finansowych.

11)  naliczanie zasiłków i innych świadczeń przewidzianych w ustawie  o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;

12)  dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczenia zdrowotnego
 i ubezpieczeń społecznych,

13)  obsługa systemu bankowości elektronicznej

14)  prowadzenie postępowań związanych z realizacją zamówień publicznych w zakresie określonym w Zarządzeniu Dyrektora PUP i  Regulaminie zamówień publicznych obowiązującym w PUP.

15)  Prowadzenie windykacji nienależnie pobranych świadczeń.

 

§ 25. Do podstawowych zadań Działu Organizacyjno – Administracyjnego  należy:

1)     nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania sprzętu komputerowego;

2)     nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania;

3)     administrowanie siecią komputerową i bazą danych;

4)     archiwizacja dokumentów dotyczących bezrobotnych;

5)      archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem PUP;

6)     administrowanie majątkiem PUP;

7)     zaopatrzenie pracowników PUP w środki techniczno – biurowe oraz transport;

8)      prowadzenie spraw związanych z inwestycjami i remontami siedziby PUP;

9)     opracowywanie projektów regulaminów wewnętrznych PUP;

10)     obsługa sekretariatu;

11)     obsługa kancelaryjna PUP;

12)     prowadzenie spraw osobowych pracowników PUP;

13)     zarządzanie danymi dotyczącymi składników płacy pracowników;

14)     naliczanie płac i innych wynagrodzeń pracowników PUP,

15)     odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne
i ubezpieczenie zdrowotne pracowników PUP oraz obsługa programu Płatnik w zakresie dokumentacji rozliczeniowej;

16)     naliczanie i odprowadzanie do Urzędu Skarbowego zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń pracowników PUP;

17)     kontrola dyscypliny pracy;

18)  prowadzenie spraw związanych z przeglądem kadrowym
i ocenami kwalifikacyjnymi;

19)  organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów;

20)  prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniami
i awansowaniem pracowników;

21)  prowadzenie postępowań związanych z realizacją zamówień publicznych w zakresie określonym w Zarządzeniu Dyrektora PUP i  Regulaminie zamówień publicznych obowiązującym w PUP.

22)  organizowanie kursów i szkoleń dla pracowników PUP;

23)  realizacja ustawy o ochronie danych osobowych przez administratora bezpieczeństwa informacji i pracowników PUP;

24)  tworzenie bazy danych statystycznych;

25)  przygotowywanie danych i ich analiza dla potrzeb rynku pracy;

26)  ewidencjonowanie i koordynowanie załatwiania skarg i wniosków,

27)  prowadzenie spraw z zakresu przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,

28)  kompletowanie dokumentów płacowych pracowników

29)  sporządzanie list płac, naliczanie płac i prowadzenie miesięcznej karty wynagrodzeń pracownika.

30)  wystawianie i sporządzanie pracownikom informacji o uzyskanych przez podatnika dochodach oraz pobieranych zaliczkach na podatek dochodowy do Urzędu Skarbowego,

31)  obsługa Powiatowej Rady Zatrudnienia.

 

§ 26. Do  podstawowych zadań Zespołu ds. Programów   należy:

1)     przygotowanie programów i projektów umożliwiających pozyskanie z Europejskiego Funduszu Społecznego, rezerwy Ministra Pracy
i Polityki Społecznej, Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego oraz innych źródeł, środków finansowych na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy.

2)     realizacja przygotowanych programów i projektów z zakresu promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej.

3)     ocena efektów zrealizowanych programów oraz projektów.

4)     współpraca z organizacjami pozarządowymi.

5)     przygotowanie programów i projektów umożliwiających pozyskanie środków ze źródeł innych niż fundusze unijne.

 

§ 27. Do podstawowych zadań Zespołu ds. Postępowań Administracyjnych  należy:

1)dokonywanie analizy wniesionych odwołań od decyzji   wydawanych przez PUP z upoważnienia Starosty Koszalińskiego
i ich przekazywanie do Wojewody Zachodniopomorskiego,

2)prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie  
w ich toku postanowień i decyzji.

 

§ 28. 1.Do podstawowych zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji /ABI/ należy:

1)   ochrona i bezpieczeństwo danych osobowych zawartych
w zbiorach  systemów informatycznych Urzędu,

2)   podejmowanie stosownych działań zgodnie z „Polityką bezpieczeństwa” obowiązującą w PUP  w przypadku wykrycia nieuprawnionego dostępu do bazy danych lub naruszenia zabezpieczenia danych znajdujących się w systemie informatycznym,

3)   nadzoru i kontroli systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych i osób przy nim zatrudnionych.

    2. Administrator Bezpieczeństwa Informacji podlega bezpośrednio
         Dyrektorowi PUP. Funkcję tę pełni osoba wyznaczona przez
         Dyrektora  PUP.

    3.  Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji podlega bezpośrednio
         Administrator Systemów  Informatycznych.

 

§ 29. 1.Do podstawowych zadań  Administratora Systemów  Informatycznych /ASI/ należy:

1)     ochrona i bezpieczeństwo danych osobowych zawartych
w zbiorach systemów informatycznych Urzędu,

2)     przyznawanie identyfikatora (identyfikator użytkownika) oraz nadzorowanie wprowadzenia haseł do systemu informatycznego,

3)     zmiana haseł użytkowników systemu w przypadkach szczególnych ,

4)     tworzenie kopii awaryjnych oraz kopii bezpieczeństwa danych osobowych,

5)     usuwania kopii awaryjnych po ustaniu ich użyteczności,

6)     sprawdzania systemu pod kątem obecności wirusów komputerowych i zasadności korzystania z sieci internetowej.

        2. Funkcję Administratora Systemów Informatycznych pełni osoba wyznaczona przez Dyrektora PUP.

 

§ 30. Wykazy zadań szczegółowych dla poszczególnych komórek organizacyjnych określają zakresy czynności pracowników.

 

 

 

 

Rozdział VIII

Zasady podpisywania pism,  dokumentów finansowych, decyzji
i aktów normatywnych

 

§ 31. 1. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego
i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Urzędu podpisują:

1)     Dyrektor PUP lub jego Zastępcy jako dysponenci,

2)     Główny Księgowy PUP lub jego zastępca upoważniony przez Dyrektora PUP.

2.     Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone są odrębną instrukcją.

 

§ 32. 1. Decyzje administracyjne z upoważnienia Starosty wydają:

   1)    Dyrektor PUP,

   2)    Zastępcy Dyrektora PUP,

   3) pracownicy PUP wskazani przez Dyrektora zgodnie
          z zakresem upoważnienia.

     2. Zarządzenia i polecenia służbowe (inne niż wymienione
          w punkcie 1) podpisuje Dyrektor PUP lub osoba pisemnie przez
          niego upoważniona.

3.    Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania pism
   i dokumentów określa obowiązująca Instrukcja Kancelaryjna.

4.        Kierownicy działów:

     1) aprobują wstępnie pisma w sprawach zastrzeżonych oraz
           należących do kompetencji  Dyrektora PUP,

     2) podpisują dokumenty w sprawach dotyczących organizacji
           wewnętrznej działu oraz zakresu zadań poszczególnych
           pracowników,

    3)  podpisują decyzje i postanowienia w ramach udzielonych
           upoważnień,

    4)   określają rodzaje pism, do podpisywania których upoważnienie
           są pracownicy działu.

5.  Pracownicy opracowujący pisma opatrują je swoim podpisem
       umieszczonym pod tekstem.

 

Rozdział IX

Ocena kwalifikacyjna pracowników.

 

§ 33. 1.Status prawny pracowników PUP określa ustawa o pracownikach
            samorządowych.

  2.Pracownicy PUP podlegają okresowym ocenom, na zasadach
           określonych  w ustawie o pracownikach samorządowych.

  3.Szczegółową procedurę dokonywania ocen pracowników,
          o których mowa w pkt. 1 określa Dyrektor PUP w drodze
          odrębnego zarządzenia i „Regulamin dokonywania okresowych
          ocen pracowników PUP w Koszalinie”.

 

Rozdział X

Kontrola przeprowadzana w Urzędzie przez organy kontroli zewnętrznej.

 

§ 34. 1.W PUP mogą być przeprowadzane kontrole przez uprawnione do
            tego organy kontroli zewnętrznej.

2.     Dział Organizacyjno – Administracyjny prowadzi ewidencję
i   dokumentację z kontroli przeprowadzonej w PUP.

3.     Kierownicy działów udzielają wyjaśnień oraz przygotowują projekty odpowiedzi na wnioski i zalecenia pokontrolne organów kontroli zewnętrznej.

4.     Odpowiedzi na wnioski i zalecenia pokontrolne udziela Dyrektor PUP.

 

Rozdział XI

Zasady przyjmowania interesantów.

 

§ 35. 1.   Ustala się czas pracy PUP:

          poniedziałek – piątek   w godz. 730do 15 30.

   2. Dyrektor PUP i jego zastępcy przyjmują interesantów
                w  sprawach  skarg i  wniosków w każdy czwartek w godz.
                1300 – 1600.

          3. Skargi i wnioski przyjmowane są również w Dziale
               Organizacyjno– Administracyjnym  w godzinach pracy Urzędu.

         4. Rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się na zasadach
               określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz
               przepisach wykonawczych.

          5. Szczegółowe zasady przyjmowania i załatwiania skarg
                i wniosków reguluje procedura wewnętrzna wprowadzona
                zarządzeniem Dyrektora PUP.

         6. Skargi dotyczące zadań lub  działalności  Dyrektora PUP
               rozpatruje Rada Powiatu.

 

 

 

 

Rozdział XII

Postanowienia końcowe.

 

§ 36. Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi PUP rozstrzyga Dyrektor PUP.

 

§ 37. Sprawy nie ujęte szczegółowo w niniejszym regulaminie będą regulowane w formie odrębnych zarządzeń Dyrektora PUP.

 

§ 38. Zmiany postanowień niniejszego regulaminu mogą nastąpić w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.

 

§ 39. Traci moc Uchwała Nr 305/2010 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 06 stycznia 2010 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie oraz uchwała nr 17/11 z dnia 28 lutego 2011 r.  Zarządu Powiatu w Koszalinie w sprawie zmian do Regulaminu.

 

§ 40. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.

 

§ 41. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Uzasadnienie

W związku z art. 9b ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69 poz. 415 z późn. zmianami) zaistniała konieczność wprowadzenia zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie dotycząca struktury organizacyjnej Urzędu.

Zgodnie ze zmianami funkcję Kierownika Centrum Aktywizacji Zawodowej będzie pełnić zastępca Dyrektora- Kierownik CAZ, a w skład danej komórki organizacyjnej będą wchodzić następujące działy:

- Dział Pośrednictwa Pracy, Doradztwa Zawodowego i Szkoleń,

- Dział Instrumentów Rynku Pracy.

 

Schemat organizacyjny

148 KBPobierz