Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

 

 

UCHWAŁA Nr  VI/57/11

RADY POWIATU W KOSZALINIE

z dnia 27 kwietnia 2011 r.

 

 

zmieniająca uchwałę  w  sprawie nadania statutu Powiatowemu Zarządowi Dróg w Koszalinie.

 

Na podstawie art.11 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz.1240, z 2010 r.             Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726) w zw. z art. 130a ust. 5f ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925, Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497, z 2006 r. Nr 17, poz. 141, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 190, poz. 1400, Nr 191, poz. 1410 i Nr 235, poz. 1701, z 2007 r. Nr 52, poz. 343, Nr 57, poz. 381, Nr 99, poz. 661, Nr 123, poz. 845 i Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 37, poz. 214, Nr 100, poz. 649, Nr 163, poz. 1015, Nr 209, poz. 1320, Nr 220, poz. 1411 i 1426, Nr 223, poz. 1461 i 1462 i Nr 234, poz. 1573 i 1574, z 2009 r. Nr 3, poz. 11, Nr 18, poz. 97, Nr 79, poz. 663, Nr 91, poz. 739, Nr 92, poz. 753, Nr 97, poz. 802 i 803, Nr 98, poz. 817 i Nr 168, poz. 1323, z 2010 r. Nr 40, poz. 230, Nr 43, poz. 246, Nr 122, poz. 827, Nr 151, poz. 1013, Nr 152, poz. 1018, Nr 182, poz. 1228, Nr 219, poz. 1443, Nr 225, poz. 1466 i Nr 257, poz. 1726, oraz z 2011 r. Nr 30, poz.151) uchwala się, co następuje :

 

  § 1. W uchwale Nr XXV/295/06 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie nadania statutu Powiatowemu Zarządowi Dróg w Koszalinie, zmienionej uchwałą Nr XXVI/279/09 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 10 września 2009 r. oraz uchwałą Nr XXXVII/373/10 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 16 września 2010 r. wprowadza się następujące zmiany:

 

1)     w § 4 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1;

2)     w § 4 dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

 „2. PZD wykonuje zadania Powiatu Koszalińskiego w zakresie prowadzenia parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z drogi w trybie przepisów ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.”

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.

 

 § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 21 sierpnia 2011 r.

 

Przewodniczący Rady

Dariusz Kalinowski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

do uchwały Nr VI/57/11 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 27 kwietnia 2011 r. zmieniającej uchwałę w sprawie nadania statutu Powiatowemu Zarządowi Dróg w Koszalinie.

 

Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie wnosi o dokonanie zmian Statutu jednostki wprowadzonego na podstawie uchwały Nr XXV/295/06 Rady Powiatu w Koszalinie  z dnia 27 czerwca 2006 r., zmienionego uchwałą Nr XXVI/279/09 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 10 września 2009 r. oraz uchwałą Nr XXXVII/373/10      Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 16 września 2010 r.

Wprowadzenie zmian wynika z rozszerzenia zakresu zadań realizowanych przez  jednostkę wynikających  z  nowelizacji   ustawy  z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.

W  wyniku  wprowadzonych zmian do ustawy usuwanie pojazdów z drogi oraz prowadzenie parkingu strzeżonego należy do zadań własnych powiatu. Zadania te będą realizowane przez  starostę  przy pomocy   Powiatowego  Zarządu  Dróg w Koszalinie.

Do zadań jednostki będzie należało między innymi :

1.     prowadzenie parkingu strzeżonego zlokalizowanego na terenie bazy w Manowie,

2.     usuwanie pojazdów z drogi,

3.     stosowanie obowiązujących procedur w wymienionym zakresie, tj. wydawanie decyzji o zapłacie, przyjmowanie opłat za usuniecie i przechowywanie pojazdu.

W art. 130a powołanej ustawy zawarty jest katalog sytuacji, w których pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela. Dotyczy to m.in. pozostawienia pojazdu w miejscu zabronionym, nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy  ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, pozostawienia pojazdu nieoznakowanego kartą parkingową, w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby niepełnosprawnej. Pojazd może być również usunięty, jeżeli kierowała nim osoba znajdująca się w stanie nietrzeźwości, nieposiadająca przy sobie dokumentów uprawniających do kierowania lub używania pojazdu, bądź gdy stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego.

Dyspozycję przemieszczenia lub usunięcia pojazdu z drogi wydaje policjant, strażnik gminny lub osoba dowodząca akcją ratowniczą.

Opłaty pobierane za usuwanie i przechowywanie pojazdów, ustalane corocznie przez Radę Powiatu, będą stanowiły dochód własny powiatu.