Uchwała Nr 219 /2004
Zarządu Powiatu w Koszalinie
z dnia 30 listopada 2004 r
w sprawie przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568) i art. 112 ust. 27 ustawy z dnia 12 marca 2004r z późn. zm. oraz art. 68 Kodeksu pracy uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Kandydat na stanowisko Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu zostanie wyłoniony w drodze konkursu ofert przeprowadzonego przez Komisję konkursową, o której mowa w § 2.
2. Kandydatowi wskazanemu przez Komisję nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy.
§ 2. 1. Powołuje się komisję konkursową w składzie:
1. Henryk Pacjan,
2. Leopold Chełmiński,
3. Anita Awstric,
4. Ryszard Wątroba,
5. Mirosława Zielony.
2. Na Przewodniczącego Komisji wskazuje się Henryka Pacjana.
§ 3. Ustala się Regulamin Konkursu stanowiący załącznik nr 1 do uchwały.
§ 4. 1. Konkurs zostanie przeprowadzony w dniu 20 grudnia 2004 r. w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie, ul. Racławicka13 o godzinie 10.00.
2. Kandydaci na stanowisko objęte konkursem mogą składać swoje oferty do dnia 17 grudnia 2004 r. do godziny 15.00.
3. Ogłoszenie o konkursie stanowi załącznik nr 2 do uchwały i podlega opublikowaniu w prasie lokalnej i obwieszczeniu w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach internetowych Powiatu Koszalińskiego.
§ 5. O terminie i miejscu przeprowadzenia konkursu członkowie Komisji powiadomieni zostaną w ogłoszeniu o konkursie.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Komisji konkursowej, powołanej na podstawie § 2.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wicestarosta
Henryk Pacjan
REGULAMIN KONKURSU
Tryb Postępowania
§ 1
1.Konkurs na stanowisko Dyrektora w Cetuniu przeprowadza Komisja konkursowa, zwana dalej Komisją, powołana przez Zarząd Powiatu w Koszalinie.
2.Komisja prowadzi prace na posiedzeniach.
3.Komisja może prowadzić prace, jeżeli w jej posiedzeniach bierze udział Przewodniczący oraz co najmniej 2 członków Komisji.
§ 2
Postępowanie konkursowe obejmuje:
1) rozpatrzenie zgłoszonych ofert przez kandydatów,
2) wskazanie Zarządowi Powiatu kandydata na stanowisko objęte konkursem.
§ 3
1.Przewodniczący kieruje pracami Komisji i odpowiada za prawidłowość przebiegu konkursu oraz za zgodność pracy Komisji z Regulaminem, otwiera i zamyka posiedzenia Komisji.
2.Przewodniczący udziela głosu członkom Komisji, pod rygorem nie odnotowania ich wypowiedzi w protokole.
3.W razie wątpliwości właściwym do dokonania określonej czynności jest Przewodniczący. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem i przepisami prawa rozstrzyga Przewodniczący.
§ 4
1.Komisja działa przy drzwiach zamkniętych.
2.Przewodniczący Komisji może zarządzić przerwę w pracy Komisji.
3.Po zarządzeniu przerwy Przewodniczący wyznacza termin i miejsce wznowienia obrad Komisji.
4.W posiedzeniach Komisji poza protokolantem i osobą zapewniającą obsługę prawną prac Komisji nie mogą uczestniczyć osoby trzecie.
§ 5
1.Ze swoich czynności Komisja sporządza ogólny protokół postępowania konkursowego, który podpisują wszyscy obecni na posiedzeniu członkowie Komisji.
2.Przewodniczący wskazuje protokolanta spośród członków Komisji lub spoza jej składu.
3.Protokolant jest stale obecny na posiedzeniu Komisji.
§ 6
Komisja rozpoczyna posiedzenie w terminie i miejscu określonym przez Zarząd Powiatu.
§ 7
1.Posiedzenie Komisji otwiera Przewodniczący.
2.Przewodniczący sprawdza listę obecności członków Komisji i stwierdza do protokołu o zdolności Komisji do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał. Czynność tą Przewodniczący ponawia w razie konieczności po wznowieniu przerwanego posiedzenia Komisji.
3.W razie, gdy liczba obecnych Członków Komisji jest niższa niż 3 Przewodniczący zarządza przerwę w pracy Komisji.
§ 8
4.Komisja na posiedzeniu otwiera koperty zawierające oferty kandydatów.
5.,Komisja podejmuje rozstrzygnięcie w oparciu o dokumenty złożone przez kandydata.
6.Po przeprowadzeniu analizy ofert złożonych przez kandydatów Przewodniczący zarządza naradę Komisji i głosowanie w celu rozstrzygnięcia konkursu.
7.Niezwłocznie po dokonaniu rozstrzygnięcia, o którym mowa w ust. 1 Przewodniczący przedstawia wyniki konkursu członkom Komisji i zamyka posiedzenie Komisji.
8.Informację w sprawie wyboru kandydata na stanowisko objęte Konkursem Przewodniczący przekazuje Zarządowi Powiatu w Koszalinie oraz zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznych.
9.Kandydatom udziela się na ich żądanie informacji o wynikach konkursu. Starosta Koszaliński powiadamia kandydata wskazanego przez Komisję o wynikach konkursu w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia zamknięcia posiedzenia Komisji.
Kandydaci
§ 9
1.Członkiem Komisji Konkursowej nie może być osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie kandydata na stanowisko dyrektora.
2.Jeżeli okoliczności, o których mowa w ust. 1, zostaną ujawnione w trakcie konkursu Komisja konkursowa nie rozpatruje kandydatury, której dotyczą te okoliczności.
§ 10
1.Konkurs odbywa się, jeżeli w Konkursie uczestniczy, co najmniej jeden kandydat.
2.Kandydat winien posiadać:
- wykształcenie wyższe;
- co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy
społecznej;
- specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej;
- nie krótsze niż trzyletnie doświadczenie w kierowaniu zespołami ludzkimi.
§ 11
1.Kandydaci zgłaszający się do konkursu składają ofertę zawierającą:
1.podanie o przyjęcie na stanowisko objęte konkursem,
2.dokumenty stwierdzające staż pracy oraz kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska,
3.opisany przez kandydata przebieg pracy zawodowej,
4.świadectwo pracy z okresu ostatnich 3 lat, w razie gdy stosunek pracy został rozwiązany lub wygasł,
5.aktualne zaświadczenie o niekaralności,
6.oświadczenie, że kandydat nie został ukarany karą zakazu pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
7.inne dokumenty, w szczególności potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe kandydata.
8.Dokument/y potwierdzający doświadczenie w kierowaniu zespołami ludzkimi.
2.Oferty, o których mowa w ust. 1, kandydaci składają w zamkniętych kopertach w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie ul. Racławicka 13 p.217.
3.Na kopercie kandydat umieszcza swoje imię i nazwisko, adres oraz napis „Konkurs DPS Cetuń”.
Głosowania
§ 12
1.Komisja podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, bezwzględną większością głosów, z zastrzeżeniem § 14.
2.Każdemu Członkowi Komisji przysługuje jede zarządza Przewodniczący.
4.Wnioski pod głosowanie formułuje Przewodniczący.
§ 13
1.Głosowanie jawne odbywa się przez podniesienie ręki na wezwanie Przewodniczącego.
2.Przewodniczący w kolejności odbiera głosy;
1.za wnioskiem,
2.przeciw,
3.wstrzymujące się.
3.Niedopuszczalne jest powtórne głosowanie w tej samej sprawie
4.Po przeprowadzeniu głosowania Przewodniczący stwierdza przyjęcie lub odrzucenie wniosku.
§ 14
1.Komisja wybiera kandydata na stanowisko Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu w drodze tajnego głosowania, bezwzględną większością głosów.
2.Członkowie Komisji do każdego głosowania mogą otrzymać tylko jedną kartę do głosowania.
3.Głosowanie dokonywane jest na jednakowych kartach do głosowania, ostemplowanych pieczęcią Zarządu Powiatu w Koszalinie, zawierających zestaw nazwisk kandydatów dopuszczonych do konkursu w kolejności alfabetycznej.
3.Głosowanie dokonywane jest poprzez pozostawienie nazwiska wybranego kandydata i skreślenie pozostałych kandydatów.
4.Głos jest nieważny w razie:
1.pozostawienia nie skreślonego nazwiska więcej niż jednego kandydata,
2.braku skreśleń.
3.gdy wypełniona karta jest nieczytelna lub z widocznymi poprawkami.
5.Głosów nieważnych nie bierze się pod uwagę.
6.Karta, na której wszystkie nazwiska zostały skreślone jest ważna i traktowana jest jako odrzucenie kandydatur wszystkich kandydatów przystępujących do konkursu.
7.Po przeprowadzeniu głosowania Przewodniczący ustnie przelicza głosy i wskazuje kandydata ,który otrzymał największą liczbę głosów.
8.Jeżeli w głosowaniu, o którym mowa w ust. 1, kandydat nie został wybrany, Przewodniczący zarządza drugie głosowanie.
9.Przeprowadzenie drugiego głosowania odbywa się w sposób wskazany w ust. 1-8 i może być poprzedzone ponowną dyskusją.
10.W razie odrzucenia przez Komisję wszystkich kandydatur zgłoszonych do konkursu lub w razie nie wyłonienia kandydata, uznaje się, że konkurs nie doprowadził do wyłonienia kandydata.
Postanowienia końcowe
§ 15
Komisja konkursowa ulega rozwiązaniu z dniem powołania Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu.
§ 16
Protokół wraz z kartami do głosowania Przewodniczący przekazuje Wydziałowi Oświaty, Promocji i Spraw Społecznych.
Zarząd Powiatu w Koszalinie ogłasza konkurs na stanowisko
Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem i nazwiskiem, adresem zwrotnym oraz dopiskiem „Konkurs DPS Cetuń”, w terminie do dnia 17 grudnia 2004 r. do godziny 15.00 w Sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin.
KOMISJA PODEJMUJE ROZSTRZYGNIĘCIE JEDYNIE W OPARCIU O DOKUMENTY ZŁOŻONE W OFERCIE PRZEZ KANDYDATA.
Szczegółowe informacje dotyczące Konkursu, niezbędnych wymagań kwalifikacyjnych kandydatów oraz treść Regulaminu Konkursu zwarte są na stronie internetowej Powiatu Koszalińskiego www.powiat.koszalin.pl
Strona internetowa została dostosowana do standardu WCAG 2.0 dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.