UCHWAŁA NR XXI/239/05
z dnia 26 października 2005r.
w sprawie zmian do Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Koszalińskiego w latach 2004-2006.
Na podstawie art. 12 pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz.1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 167, poz. 1759) uchwala się, co następuje:
§ 1. W załączniku do Uchwały Nr XII/126/04 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 14 maja 2004 r. w sprawie Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Koszalińskiego w latach 2004 – 2006, zmienionego Uchwałą Nr XIX/211/05 Rady Powiatu z dnia 29 czerwca 2005r. w sprawie zmian do Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Koszalińskiego w latach 2004 – 2006 oraz zmienionego Uchwałą Nr XX/235/05 z dnia 31 sierpnia 2005 r. w sprawie zmian do Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Koszalińskiego w latach 2004 – 2006, wprowadza się następujące zmiany:
1) rozdział IV pt. „Realizacja zadań i projektów” otrzymuje brzmienie jak w załączniku 1 A do uchwały,
2) rozdział VII pt. „Plan finansowy” otrzymuje brzmienie jak w załączniku 1B do uchwały,
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Koszalinie.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.
Przewodniczący Rady Powiatu
Zdzisław Pawłowski
Starostwo Powiatowe w Koszalinie przystąpiło do akcji „Przejrzysta Polska” 2005. Organizatorami akcji są Agora S.A. – wydawca Gazety Wyborczej i portalu Gazeta.pl wspólnie z Fundacją Agory, Polsko – Amerykańską Fundacją Wolności, Fundacją Stefana Batorego, Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Bankiem Światowym. Patronat nad akcją objęła Telewizja Polska S.A.
Warunkiem ukończenia programu przez Uczestnika jest zrealizowanie co najmniej 6 zadań obowiązkowych – po jednym dla każdej zasady: 1/ przejrzystości, 2/ braku tolerancji dla korupcji, 3/ partycypacji społecznej, 4/ przewidywalności, 5/ fachowości, 6/ rozliczalności.
W ramach zasady przewidywalności Starostwo zadeklarowało do realizacji zadanie pn.: opracowanie wieloletniego planu finansowego (WPF) i wieloletniego planu inwestycyjnego (WPI) oraz krótkiego materiału przybliżającego plany mieszkańcom.
W związku z powyższym uzupełniono Plan Finansowy o opis do Planu Finansowego (załącznik 1B do uchwały).
Od 31 sierpnia br. Plan Rozwoju Lokalnego Powiatu Koszalińskiego w latach 2004 – 2006 stanowi Wieloletni Plan Inwestycyjny powiatu.
W związku z ubieganiem się o pozyskanie środków finansowych z MF EOG i Norweskiego MF, następujące zadania (zgodnie z wymaganiami powyższych programów) powinny być zaplanowane w WPI powiatu:
I/ „Ochrona środowiska Pomorza Środkowego poprzez termomodernizację budynków Powiatu Koszalińskiego”
II/ „Wyjdź na prostą – pomagamy dzieciom wiejskim zagrożonym patologią”.
Ad. I. Propozycje zadań do wpisania do Planu Rozwoju Lokalnego oraz zrealizowania przez Powiat Koszaliński w ramach dofinansowania z Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego przez Powiat Koszaliński w latach 2006 - 2008
Działanie 2.1 Ochrona środowiska, w tym środowiska ludzkiego, poprzez m. in. redukcję zanieczyszczeń i promowanie odnawialnych źródeł energii.
Tytuł projektu: „Ochrona środowiska Pomorza Środkowego poprzez termomodernizację budynków Powiatu Koszalińskiego.
L.p |
Lata realizacji |
Nazwa jednostki |
Zakres rzeczowy |
Zakres finansowy |
1. |
2006 - 2007 |
Starostwo Powiatowe |
- docieplenie budynku - wymiana okien - modernizacja instalacji c.o. wraz z wymiennikownią
|
674 500 zł |
2. |
2006 - 2007 |
Zespół Szkół im. W. Witosa w Boninie |
- wymiana stolarki okiennej i docieplenie ścian w internacie
|
Około 863 900zł (kosztorys w opracowaniu – wartość zostanie podana na sesji Rady w dniu 26.X.2005) |
3. |
2006 - 2007 |
Dom Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach |
- modernizacja instalacji c.o. - wymiana stolarki okiennej w budynku głównym
|
752 600 zł |
4. |
2006 - 2007 |
Stacja Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie |
- docieplenie ścian - wymiana instalacji c.o. - wymiana pokrycia dachowego - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej
|
146 400zł |
|
|
|
RAZEM |
2.437.400
|
W związku z możliwością pozyskania przez Powiat Koszaliński funduszy pomocowych – na refundację kosztów zadań termomodernizacyjnych w wysokości do 85%, z Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego, Zespół ds. rozwoju lokalnego powołany Zarządzeniem Starosty z dnia 5 maja 2004 r. oraz z dnia 1 września 2005r. po wstępnej weryfikacji zadania zgodnie z zasadami Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Koszalińskiego w latach 2004 – 2006 wnioskuje o zamieszczenie powyższego projektu w PRL. Szacunkowa wartość projektu wynosi 2.437.400 zł. Kwalifikujące się projekty, to takie, których minimalne dofinansowanie nie jest niższe niż 25.000 euro. Obecnie w opracowaniu są kosztorysy na zadania: dla ZS w Boninie oraz dla SOSW w Warninie. Pozostałe wpisane są do Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Koszalińskiego.
Opis i kwalifikacja zadania:
Ad. 1
Zadanie zawarte w PRL Powiatu Koszalińskiego w latach 2004 – 2006.
Ad. 2
Zadanie dołączone do projektu ze względu na charakter termomodernizacyjny. Zadanie nie było umieszczone w PRL ze względu na kryterium wartości (szacunkowa wartość poniżej 100.000 zł).
Ad.3
Zadanie dołączone do projektu ze względu na charakter termomodernizacyjny.
Część zadania polegająca na wymianie okien w internacie wyodrębniona została z wpisanego do PRL zadania pn. „Poprawa warunków termoizolacyjnych i sanitarnych w ZS w Boninie”, stąd wartość tego zadania ulega pomniejszeniu o 203.247 zł.
Część zadania polegająca na dociepleniu budynku internatu wchodzi jako nowe zadanie ze względu na charakter termomodernizacyjny.
Ad. 4
Zadanie zawarte w PRL Powiatu Koszalińskiego w latach 2004 – 2006. Część polegająca na wymianie okien zaplanowana była na lata 2004 – 2006, część polegająca na modernizacji instalacji c.o. zaplanowana była na lata 2009 – 2013. Ze względu na kompleksowość zadań termomodernizacyjnych w budynku pałacowym DPS Nowe Bielice i możliwości pozyskania dofinansowania proponuje się wpisać do realizacji w tabeli na lata 2005 – 2008.
Ad. 5
Zadanie zawarte w PRL Powiatu Koszalińskiego w latach 2004 – 2006. Ze względu na możliwość kompleksowej termomodernizacji uzupełnione o docieplenie dachu
Ad. II. Propozycja realizacji zadań w Wielofunkcyjnej Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej „Dom Dziecka” Mielno ul. Chrobrego 45 w ramach dofinansowania z Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego
Działanie 2.5 Opieka zdrowotna i opieka nad dzieckiem
Tytuł projektu: „Wyjdź na prostą - pomagamy dzieciom wiejskim zagrożonym patologią"
w tym 1/ program terapeutyczny; 2/ Wykonanie sali terapeutycznej zgodnie ze standaryzacją (budynek Mielno)oraz 3/ Termomodernizacja, modernizacja, pomieszczeń, wyposażenie, budowa kotłowni, zagospodarowanie boiska, dokumentacja, w Sarbinowie.
L.p. |
Lata realizacji |
Umiejscowienie zadania |
Zakres rzeczowy |
Zakres finansowy w zł |
1. |
2006-2007 |
Sarbinowo |
docieplenie ścian wymian okien i drzwi założenie instalacji c.o budowa kotłowni wymiana pokrycia dachowego z dociepleniem wyposażenie ośrodka |
1.280.000 |
2. |
2006-2007 |
Sarbinowo |
Zagospodarowanie boiska | |
3. |
2008 |
Mielno |
Wykonanie sali terapeutycznej | |
4. |
2007 – 2009 |
Sarbinowo/ Mielno |
Zadania terapeutyczne i ogólnorozwojowe z dziećmi |
551.816 |
Szacunkowy całkowity koszt projektu: 1 831 816
Wydatki inwestycyjne (do 70% ogólnej wartości projektu): 1 280 000,00 do realizacji od września 2006 do sierpnia 2007;
Szacunkowy udział środków własnych Powiatu (minimum 15%): 309.000 zł
Harmonogram wydatków:
2006r. – 274 773zł – zadania inwestycyjne
2007r. – 1.189.166zł
2008r. – 367 877zł
Projekt obejmuje wydatki inwestycyjne w budynku w Sarbinowie oraz wydatki związane z prowadzeniem zadań terapeutycznych i wychowawczych.
W związku z możliwością pozyskania przez Powiat Koszaliński funduszy pomocowych – na refundację kosztów zadań związanych z opieką nad dzieckiem w wysokości do 85%, z Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego, Zespół ds. rozwoju lokalnego powołany Zarządzeniem Starosty z dnia 5 maja 2004 r. oraz z dnia 1 września 2005r. po wstępnej weryfikacji zadania zgodnie z zasadami Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Koszalińskiego w latach 2004 – 2006 wnioskuje o zamieszczenie powyższego projektu w PRL. Szacunkowa wartość projektu wynosi 2.060.000 zł. Kwalifikujące się projekty, to takie, których minimalne dofinansowanie nie jest niższe niż 25.000 euro. Obecnie w opracowaniu są kosztorysy na zadania inwestycyjne w budynku w Sarbinowie (docieplenie, wymiana okien i drzwi, założenie instalacji c.o., budowa kotłowni, zagospodarowanie boiska) oraz wykonanie Sali terapeutycznej w Mielnie. Zadania inwestycyjne z ich szacunkową wartością wpisane są do Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Koszalińskiego.
W rozdziale tym przedstawiono listę zadań inwestycyjnych i remontowych w układzie tabelarycznym w ujęciu na lata 2005 - 2008 oraz 2009 – 2013. Dokument ten spełnia funkcję Wieloletniego Planu Inwestycyjnego.
Zaplanowane zadania na lata 2005 – 2008 realizowane będą w układzie przedstawionym poniżej w warunkach posiadania przez powiat środków finansowych zarówno własnych jak i zewnętrznych (fundusze strukturalne Unii Europejskiej, Kontrakt Wojewódzki, PFRON, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i inne), tak jak zaplanowane to zostało w niniejszym opracowaniu w rozdziale VII. Plan Finansowy. W latach 2009 – 2013 przedstawiono zadania, które mają charakter fakultatywny, tzn. kolejność ich realizacji uzależniona będzie nie tylko od posiadanych środków finansowych ale również od wykonania zaplanowanych zadań na lata 2005 – 2008.
Opis kluczowych faz prac nad PRL.
Rok 2004
1a. Przygotowanie Planu Finansowego
1b. Zebranie informacji nt. aktualnej sytuacji społeczno – gospodarczej na obszarze objętym wdrażaniem planu
1c. Kierunki rozwoju powiatu
Planowane projekty i zadania inwestycyjne w okresie 2004 – 2006 oraz 2007 – 2013
Rok 2005
11A. Uspołecznienie
Uspołecznienie procesu planowania i dyskusji nad zadaniami umieszczonymi w Planie Rozwoju Lokalnego odbywało się dwutorowo, co wynika ze specyfiki zadań statutowych Powiatu. Po pierwsze planowanie inwestycji drogowych, po drugie planowanie pozostałych zadań inwestycyjnych, modernizacyjnych i remontowych. Inwestycje drogowe były dyskutowane na forum społeczności lokalnych poszczególnych gmin. W sesjach Rady Gmin z obszaru powiatu koszalińskiego uczestniczył Starosta lub Wicestarosta. Na sesjach tych było miejsce na szerszą dyskusję z radnymi i mieszkańcami na temat priorytetów inwestycji i kolejności realizacji zadań w powiecie. Ponadto planowanie największej inwestycji drogowej tzn. ”Przebudowa drogi nadmorskiej wraz z mostami” (długość 48 km), przebiegającej przez trzy gminy powiatu koszalińskiego odbywało się przy udziale samorządów Mielna, Będzina i Sianowa. W trakcie dyskusji ustalono zasady realizacji inwestycji drogowych i zaplanowano zadania towarzyszące realizowane przez gminy, np. budowę chodników, ścieżek rowerowych itp.
Pozostałe zadania inwestycyjne i remontowe dotyczą nieruchomości, które są własnością powiatu lub są w jego zarządzie i dotyczą trzech określonych grup społecznych:
1/ uczniów i pracowników powiatowych szkół oraz ośrodków szkolno – wychowawczych
2/ mieszkańców i pracowników powiatowych domów pomocy społecznej
3/ klientów i urzędników jednostek wchodzących w skład powiatowej administracji zespolonej oraz Stacji Pogotowia Ratunkowego.
Uspołecznianie powyższych zadań zostało ograniczone do grona: pracowników tychże jednostek, ich mieszkańców i otoczenia instytucjonalnego (np. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Wojewoda nadzorujący merytorycznie realizowanie Planów naprawczych DPS, wytyczne MENiS i in.)
11B. Dokonywanie zmian w PRL
Zmian w PRL dokonuje się przynajmniej raz w roku, w trakcie planowania budżetu powiatu na kolejny rok.
1/ Zestawienie nowych zadań i tych, które są zawarte w PRL a nie zostały zrealizowane i ułożenie nowej zweryfikowanej listy zadań. Weryfikacja i wybór zadań do nowej listy wynika ze zmian ustawowych funkcjonowania państwa oraz jest zgodna z kryteriami przyjęcia zadania do PRL - WPI.
2/ Na ich podstawie Powiatowy Zespół ds. Rozwoju Lokalnego przygotowuje propozycje oceny zadań, wg kryteriów oceny zadań wchodzących do PRL zgodnie z poniższą tabelą.
Lp. |
Kryterium |
Waga w punktach |
Uwagi |
1. |
Zaawansowanie realizacji |
5 |
0 punktów – realizacja nie związana z żadnym zadaniem poprzednio realizowanym 1-4 punktów – realizacja wiąże się pośrednio z poprzednio realizowanym zadaniem 5 punktów – realizacja związana bezpośrednio z poprzednio realizowanym zadaniem |
2. |
Możliwość finansowania zewnętrznego |
10 |
0 punktów– nie jest możliwe zdobycie środków zewnętrznych 1-10 punktów –jest możliwe zdobycie środków zewnętrznych |
3. |
Pozytywny wpływ na środowisko |
5 |
0 punktów – negatywny wpływ na środowisko 1 punkt - neutralny wpływ 2 – 5 punktów - pozytywny wpływ |
4a. |
*Pobudzenie rozwoju gospodarczego w szczególności w zakresie zadań wynikających z art. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym |
10 |
0 punktów – nie pobudza rozwoju gospodarczego 1-10 punktów - pobudza rozwój gospodarczy |
4b. |
*Wpływ na podnoszenie: (do wyboru) 1) warunków życia podopiecznych/ mieszkańców (DPS, Dom Dziecka, PO, MOW, internaty i inne placówki opiekuńcze) 2) warunków nauczania w szkołach 3) pracy pracowników powiatu oraz warunków obsługi klientów |
10 |
0 punktów – nie wpływa 1-10 punktów – pozytywny wpływ |
5. |
Sytuacja nadzwyczajna (np. zagrożenie katastrofą budowlaną, spełnienie warunków standaryzacji, innych wymaganych przepisów obowiązującego prawa) |
„Z” |
Zadanie wybrane na podstawie tego kryterium wchodzi na listę zadań jako pierwsze. |
Legenda:
Kryterium 4a i 4b mają taką samą wagę i stosowane są odpowiednio:
Kryterium 4a ma zastosowanie dla zadań drogowych
Kryterium 4b ma zastosowanie dla pozostałych zadań
Maksymalna ilość punktów dla jednego zadania może wynosić 30.
Po ocenie zadań zgodnie z powyższymi kryteriami zadania inwestycyjne i remontowe układane są w listy zadań na najbliższe 3 lata. Wybór zadań na poszczególne lata odbywa się na podstawie uzyskanych punktów. Realizacja zadań uzależniona jest od możliwości pozyskania środków finansowych z programów pomocowych. Istotną okolicznością jest to, że w roku budżetowym do PRL przyjmowane są zadania, których wartość ogółem przewyższa zdolność finansowania przez budżet powiatu zakładając, że na te zadania Powiat Koszaliński pozyska zewnętrzne środki finansowe. Brak pozytywnych decyzji o dofinansowaniu w zasadzie eliminuje proponowane zadania z realizacji w danym roku.
3/ Analiza porównawcza z WPF
4/ Dostosowanie zakresu zadań do zdolności finansowej Powiatu oraz wstępna akceptacja przez Zarząd Powiatu.
5/Opiniowanie list przez właściwe merytorycznie Komisje Rady
Powiatu i przedłożenie propozycji Zarządowi Powiatu.
6/ Akceptacja propozycji Komisji przez Zarząd Powiatu.
7/ Dokonanie zmian w PRL w formie uchwały Rady Powiatu w Koszalinie.
11C. Kryteria przyjęcia zgłaszanych zadań do PRL
Podstawowe kryteria przyjęcia zadania do PRL:
1/ inwestycja, remont lub zakup inwestycyjny o wartości powyżej 25.000 euro, przyjmując średni kurs złotego do euro stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych.
11D. Wyniki planowania inwestycyjnego
Wynikiem planowania inwestycyjnego w Powiecie Koszalińskim jest Plan Rozwoju Lokalnego, obejmujący okres programowania UE od momentu członkostwa Polski tj. od 2004 do roku 2013. Obejmuje on wszystkie zgłoszone przez jednostki organizacyjne powiatu zadania inwestycyjne i remontowe spełniające kryteria przyjęcia zadania do PRL. Zadania te są zawarte w WPF.
PLANOWANE PROJEKTY I ZADANIA INWESTYCYJNE W OKRESIE 2005-2008 zał. do uchwały Nr XXI/239/05 z dn. 26.10.2005r. | |||||||||||
Nazwa jednostki | Lp. jako kryterium kolejności realizacji w obrębie jednostki organizacyjnej | Nazwa planowanego działania | Zgodność z planem zagospodarowania przestrzennego | Etapy działania z przewidywanym czasem realizacji | Czas realizacji | Oczekiwane rezultaty | Instytucje i podmioty uczestniczące we wdrażaniu | Nakłady do poniesienia (w zł) | Nakłady (w zł) poniesione w wyniku realizacji | Dofinansowanie zadania ze źródeł zewnętrznych | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
POWIATOWY ZARZĄD DRÓG KOSZALIN | 20 | Przebudowa drogi nadmorskiej wraz z mostami Łazy - Mielno III etap - dokumentacja Łazy - Mielno III etap -realizacja zadania | Zgodne | 2007 - 2008 2009 -2013 | 8 km 48 km | Powiat Koszalin, Powiat Kołobrzeg, Gmina Będzino, Gmina Mielno, Gmina Ustronie Morskie, Stowarzyszenie Gmin Powiatów Pomorza Środkowego | 8 000 000 57 640 48 000 000 | 57 640 (dokumentacja techniczna) | AB | ||
26 | Przebudowa drogi Świeszyno - Jarzyce | Zgodne | 2005 | 2,8 km | Powiatowy Zarząd Dróg | 618 000 | C | ||||
23 | Przebudowa nawierzchni drogi 0390Z Dąbrowa - Grabówko | Zgodne | 2006 | 2,3 km | 581 000 | C | |||||
23 | Przebudowa nawierzchni drogi 0374Z Cieszyn - Parnowo | Zgodne | 2006 | 1,8 km | 600 000 | ||||||
20 | Przebudowa drogi pow. 0375Z Mścice - Stare Bielice II etap Dobre - Stare Bielice (w dwóch częściach) | Zgodne | 2007-2008 | 2,5 km | 2 500 000 | A | |||||
21 | Przebudowa nawierzchni drogi Świeszyno-Włoki | Zgodne | 2006 | 2,2 km | 403 055 | ||||||
POWIAT KOSZALIŃSKI | 24 | Ochrona środowiska Pomorza Środkowego poprzez termomodernizację budynków Powiatu Koszalińskiego | 2006/2007 | Zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom, standaryzacja | Stacja Pogotowia Ratunkowego Koszalin, DPS Nowe Bielice, SOSW Warnino, ZS Bonin, Starostwo Powiatowe | 2 437 400 | Możliwość pozyskania środków z MF EOG i/lub Norweskiego MF do 85 %; kwota do wniosku podana zostanie w euro wg kursu z dnia 28.10.2005r.; wkład własny Powiatu Koszalińskiego w wysokości 400.000 zł, | ||||
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ PARSOWO | Z | Budowa windy osobowej do przewozu osób na wózkach inwalidzkich | 2005 | Usuniecie barier architektonicznych, spełnienie wymogów standaryzacji , poprawa warunków sanitarno - higienicznych | Zarząd Powiatu/Dom Pomocy Społecznej Parsowo | 167 226 | Możliwość pozyskania środków z KW 2005 | ||||
18 | Roboty dekarskie /dachówka karpiówka/ na powierzchni 650m2 oraz obróbki blacharskie (blacha cynkowa) | 2008 | Poprawa estetyki i warunków termoizolacyjnych | 238 451 | Możliwość pozyskania środków z EOG | ||||||
15 | Wykonanie elewacji pałacu | 2008 | Zabezpieczenie budynku przed zamakaniem. Poprawa estetyki i termoizolacji | 224 306 | Możliwość pozykania środków z PFRON | ||||||
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W CETUNIU | 21 | Adaptacja pomieszczeń strychowych na magazyny odzieży i depozyty mieszkańców | 2006 | Efektywniejsze wykorzystanie pomieszczeń | Zarząd Powiatu / DPS Cetuń | 124 171 | Możliwość pozyskania środków z KW 2005 | ||||
25 | 1/ Wymiana stolarki okiennej i przebudowa drzwi wejściowych | 2006 | Poprawa warunków termomodernizacyjnych i użytkowych | 175 000 | II etap prac termomodernizacyjnych zgodnie z umową z WFOŚiGW | ||||||
20 | Wykonanie elewacji wraz z obróbkami blacharskimi | 2007 | Poprawa estetyki i warunków termoizolacyjnych | 500 000 | Środki własne | ||||||
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W ŻYDOWIE | 25 | Przebudowa pralni i poprawa warunków technicznych i użytkowych | 2006 | Uzyskanie lepszych warunków pracy, większa efektywność, energooszczędność | Zarząd Powiatu / DPS Żydowo | 200 000 | Możliwośćpozyskania środków z PFRON | ||||
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W MIELNIE | 25 | Remont i doposażenie łazienek z pełnym dostosowaniem do użytkowania dla osób niepełnosprawnych | 2006 | Spełnienie wymogów sanitarno - higienicznych, zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańców | Zarząd Powiatu / DPS Mielno | 170 000 | Możliwość pozyskania środków z PFRON | ||||
SPECJANY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY BOBOLICE | 24 | "Poprawa warunków technicznych i użytkowych - remont łazienek z wymianą armatury" | 2006 | Spełnienie wymogów sanitarno - higienicznych | Zarząd Powiatu/Sp. Oś. Szkolno - Wychowawczy Bobolice | 150 000 | Możliwość pozyskania środków z KW | ||||
MŁODZIEŻOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY POLANÓW | 23 | Poprawa warunków technicznych i użytkowych w Zespole Szkół w PO w Polanowie II etap | 2006 | Estetyzacja i poprawa warunków termicznych, izolacyjnych i sanitarnych | Zarząd Powiatu/MOW w Polanowie | 277 196 | Możliwość pozyskania środków z KW | ||||
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. W. WITOSA w BONINIE | 28 | Poprawa warunków termoizolacyjnych i sanitarnych w ZS w Boninie | 2005 | Poprawa estetyki i warunków termoizolacyjnych | Zarząd Powiatu/ZS w Boninie | 334 306 | Możliwość pozyskania środków z KW | ||||
21 | Wymiana stolarki okiennej i elewacja - warsztaty szkolne | 2006 | Poprawa estetyki i warunków termoizolacyjnych | 136 000 | Możliwość pozyskania środków z KW | ||||||
POWIAT KOSZALIŃSKI / Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo - Wychowawcza "Dom Dziecka" | 25 | "Wyjdź na prostą - pomagamy dzieciom wiejskim zagrożonym patologią" | 2006-2008 | Uzyskanie lepszych warunków pracy, spełnienie wymogów standaryzacji | Zarząd Powiatu/Dom Dziecka Mielno | 1 831 816 | planuje się pozyskanie środków z MF EOG i/lub Norweskiego MF w wysokości 85%; wartość projektu podana zostanie w euro wg kursu z dnia 28.10.2005r.; wkład własny Powiatu Koszalińskiego w wysokości 274.773zł | ||||
STAROSTWO POWIATOWE | 20 | Remont pomieszczeń na archiwum | 2007 | Poprawa estetyki i bezpieczenstwa pracy | 200 000 | Środki własne | |||||
STACJA POGOTOWIA RATUNKOWEGO | 25 | Wymiana ambulansu ratunkowego | 2006 | 1 nowy ambulans | Stacja Pogotowia Ratunkowego Koszalin | 360 000 | Możliwośc pozyskania środków ze ZPORR | ||||
25 | Budowa garaży | 2006 | Poprawa warunków pracy i eksploatacja sprzętu | 400 000 | Możliwośc pozyskania środków ze ZPORR | ||||||
20 | Wymiana ambulansu ratunkowego | 2007 | 1 nowy ambulans | 360 000 | Możliwośc pozyskania środków ze ZPORR | ||||||
LEGENDA: | RAZEM | 20 987 927 | |||||||||
A- wymiana nawierzchni bitumicznej, regulacja poboczy i rowów przydrożnych | |||||||||||
B- wymiana nawierzchni bitumicznej, regulacja poboczy i rowów przydrożnych oraz poszerzenie nawierzchni bitumicznej | |||||||||||
C- przebudowa dróg gruntowych z regulacją pobocza i rowów przydrożnych | |||||||||||
30 - 26 pkt - kolejność /ważność/ realizacji inwestycji 2005 r. | inwestycji 2005 r. | ||||||||||
25 - 21 pkt kolejność /ważność/ realizacji inwestycji /2006 r./ | ji 2006 r. | ||||||||||
20 pkt - kolejność /ważność/ realizacji inwestycji /2006 r./ | cji 2007r. | ||||||||||
19 i mniej -- 2008 r. | |||||||||||
PLANOWANE PROJEKTY I ZADANIA INWESTYCYJNE W OKRESIE 2009-2013 zał. do uchwały Nr XXI/239/05 Rady Powiatu w Koszalinie z dn. 26.10.2005r. | ||||||||
Nazwa jednostki | Lp. jako kryterium kolejności realizacji w obrębie jednostki organizacyjnej | Nazwa planowanego działania | Zgodność z planem zagospodarowania przestrzennego | Etapy działania z przewidywanym czasem realizacji | Oczekiwane rezultaty | Instytucje i podmioty uczestniczące we wdrażaniu | Nakłady do poniesienia | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
POWIATOWY ZARZĄD DRÓG KOSZALIN | 20 | Droga nadmorska c.d. na lata 2007 - 2008 r. /kontynuacja z 2004 - 2006 i 2007 - 2008 | Zgodne | 2005 - 2013 | 40 km | Powiat Koszalin, Powiat Kołobrzeg, Gmina Będzino, Gmina Mielno, Gmina Ustronie Morskie, Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego | 40 000 000 | AB |
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ PARSOWO | 8 | Wykonanie robót związanych z odbudową zabytkowego parku pałacowego | 2009 - 2013 | Poprawa warunków i jakości wypoczynku mieszkańców | Zarząd Powiatu /Dom Pomocy Społecznej Parsowo | 130 000 | ||
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ CETUŃ | 8 | Wykonanie robót związanych z odbudową parku pałacowego | 2009 - 2013 | Poprawa warunków i jakości wypoczynku mieszkańców | Zarząd Powiatu /Dom Pomocy Społecznej Cetuń | 130 000 | ||
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ ŻYDOWO | 12 | Budowa i montaż dźwigu osobowego | 2009 - 2013 | Usunięcie barier architektonicznych - standaryzacja | Zarząd Powiatu /Dom Pomocy Społecznej Żydowo | 200 000 | ||
10 | Wymiana ogrodzenia z siatki | 2009 - 2013 | Zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców i estetyki | 150 000 | ||||
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. W. WITOSA w BONINIE | 10 | Remont korytarzy w szkole | 2009 - 2013 | Zwiększenie bezpieczeństwa i estetyki | Zarząd Powiatu/CKU Bonin | 165 000 | ||
LEGENDA: | RAZEM: | 40 775 000 | ||||||
A- wymiana nawierzchni bitumicznej, regulacja poboczy i rowów przydrożnych | ||||||||
B- wymiana nawierzchni bitumicznej, regulacja poboczy i rowów przydrożnych oraz poszerzenie nawierzchni bitumicznej | ||||||||
C- przebudowa dróg gruntowych z regulacją pobocza i rowów przydrożnych | ||||||||
Załącznik do uchwały Nr XXI/239/05
Rady Powiatu w Koszalinie z dn.26.10.2005r.
Zał.1B
W planowaniu finansowym uwzględniono zadania współfinansowane z budżetu powiatu.
Plan Rozwoju Lokalnego powiatu koszalińskiego zawiera wykaz zadań inwestycyjnych do realizacji na lata 2005 - 2008 oraz fakultatywnych na lata 2009 – 2013. Znajduje się w nim również plan finansowy realizacji tych inwestycji przez powiat, który określa szacunkowo koszty zadań inwestycyjnych oraz sposób ich finansowania.
Przedsięwzięcia, które nie otrzymują wsparcia ze strony Funduszy Strukturalnych mogą być realizowane przy udziale środków własnych, kredytu, pożyczek itd.
W innym przypadku zadania powinny zostać zweryfikowane, ponieważ analiza finansowa budżetu powiatu oraz projekcje przyszłych przychodów nie dają możliwości finansowania tych przedsięwzięć tylko w oparciu o środki własne.
1.1. Analiza budżetu powiatu koszalińskiego w latach 1999 - 2004
1.1.1. Bilans dochodów i wydatków budżetowych
Bilans dochodów i wydatków budżetowych Powiatu w latach 1999 - 2004 ilustruje poniższy wykres.
Wykres A. Porównanie poziomu dochodów i wydatków z budżetu Powiatu w PLN
źródło: opracowanie własne
Budżet Powiatu w latach 1999, 2000, 2002 i 2004 r. zamknął się nadwyżką natomiast w latach 2001 i 2003 r. niedoborem.
Rok 1999
Budżet tego roku określony został przez Ministra Finansów w zakresie planowanych dochodów i wydatków w podziale na działy gospodarki narodowej.
Głównym źródłem dochodów powiatu w roku 1999 były subwencje i dotacje celowe z budżetu państwa.
Struktura dochodów była następująca :
§ dotacje na zadania własne i zlecone 64,3%
§ subwencje ogólne 21,4%
§ dochody własne 14,3%
Budżet powiatu realizowany był przez 15 jednostek organizacyjnych.
Dochody budżetu Powiatu zamknęły się w kwocie 28 898 059 zł. w tym finansowano takie zadania jak opieka społeczna (7 DPS, rodziny zastępcze i PCPR) oraz zadania oświatowe.
Rok 1999 zamknął się wynikiem finansowym dodatnim w kwocie 889 950 zł.
Rok 2000
Ilość jednostek realizujących zadania pozostała bez zmian. Planowano do realizacji budżet zrównoważony. Ostatecznie wykonano dochody na poziomie 36 331 351 zł. a wydatki zamknęły się kwotą 35 812 935 zł.
Struktura dochodów w 2000 roku w stosunku do 1999 uległa niewielkim zmianom.
Subwencje stanowiły 26,8%, dotacje na zadania własne i zlecone 58,3% a dochody własne 14,9%. Uzyskane dochody wykorzystano na realizację zadań związanych z bieżącym utrzymaniem dróg i inwestycjami drogowymi (rozpoczęcie przebudowy mostu w Kazimierzu Pomorskim), bieżącym utrzymaniem Domów Pomocy Społecznej oraz jednostek oświatowych. W roku 2000 zmodernizowano kotłownię w DPS Mielno, a w Starostwie Powiatowym realizowano program komputeryzacji Powiatu.
Wydatki tego roku wykonano w wysokości 35 812 935 zł.
Rok 2000 zamknął się nadwyżką w kwocie 518 416 zł.
Rok 2001
Ilość jednostek wykonujących zadania wynikające z ustawy o samorządzie powiatowym nie uległa zmianie.
Rok 2001 zakończono niedoborem w kwocie 606 580 zł.
Dochody wykonano na poziomie 41 757 709 zł., wydatki 42 364 289 zł.
Główne źródła dochodów podobnie jak w latach ubiegłych:
§ subwencje 26,0%
§ dotacje celowe na zadania własne i rządowe 59,7%
§ dochody własne 14.3%
Pozyskane środki wykorzystano na zadania bieżące i częściowo na inwestycje: w tym drogowe (dokończenie przebudowy mostu w Kazimierzu Pomorskim), modernizację kotłowni w SOSzW w Warninie, zakup pralnicy w DPS Cetuń; modernizację i rozbudowę DPS w Nowych Bielicach – I etap inwestycji oraz zakup dwóch pralnic i suszarni bębnowej;
modernizację kotłowni w DPS Żydowo. Kontynuowano również realizację programu inwestycyjnego (informatyzację) w Powiecie.
Rok 2002
Zadania realizowane były przez 16 jednostek organizacyjnych powiatu.
Budżet zamknął się nadwyżką w wysokości 131 412 zł.
Dochody wykonano na poziomie 36 594 798 zł., wydatki 36 463 386 zł.
Struktura pozyskania dochodów uległa zmianie i kształtowała się jak poniżej:
§ dotacje na zadania własne i rządowe 51,7%
§ subwencje 30,5%
§ dochody własne 17.8%
Wydatki to głownie realizacja bieżących zadań przez jednostki powiatu w tym bieżące utrzymanie dróg, remonty w placówkach oświatowych (w SOSzW w Bobolicach remont dachu i stołówki, w SOSzW w Warninie remont łazienki i korytarzy, w DPS remonty bieżące sal mieszkaniowych, tarasów, świetlicy, łazienek).
Rok 2002 był pierwszym rokiem, w którym powiat nie otrzymał dotacji z budżetu na wydatki inwestycyjne, tym samym zmniejszył się poziom inwestowania.
W 2002 r. kontynuowano inwestycję w DPS Nowe Bielice (instalacja centralnego ogrzewania, elektryczna itd.); zakupiono ciągnik dla Powiatowego Zarządu Dróg oraz sprzęt komputerowy dla jednostek organizacyjnych powiatu.
Rok 2003
Realizacja zadań określonych w budżecie powiatu na przestrzeni roku 2003 była trudniejsza niż w latach poprzednich.
Dokończenie inwestycji w DPS Nowe Bielice, a także przeprowadzenie remontu w Pogotowiu Opiekuńczym w Polanowie w następstwie katastrofy budowlanej spowodowało konieczność uruchomienia kredytu obrotowego w wysokości 700 000 zł.
Podjęte działania przyniosły zamierzone efekty w postaci prawidłowej realizacji zadań określonych w budżecie.
Dochody zostały wykonane na poziomie 37 786 426 zł., a wydatki 38 957 370 zł.
Budżet zamknięto deficytem w kwocie (-)1 170 944 zł.
Struktura dochodów była następująca :
§ dotacje celowe na zadania i zakresu administracji rządowej 51,9%
§ subwencje 29,8%
§ dochody własne 18,3%
W kwocie wydatków 5,3% stanowiły zrealizowane inwestycje w tym:
O w Powiatowym Zarządzie Dróg modernizacja drogi powiatowej Łazy-Osieki-Sucha Koszalińska I etap,
O w DPS Nowe Bielice zakończenie budowy domu rodzinnego dla dzieci i młodzieży
O w SOSzW w Bobolicach - modernizacja kotłowni opalanej paliwem stałym na kotłownię gazową,
O w Pogotowiu Opiekuńczym w Polanowie modernizacja gospodarki cieplnej oraz przeprowadzenie remontu łazienek i wymiana więźby dachowej w wyniku katastrofy budowlanej.
Rok 2004
Realizacja zadań określonych w budżecie powiatu na przestrzeni roku przebiegła bez zakłóceń. Sytuacja finansowa powiatu była stabilna, co sprzyjało realizacji przyjętych zamierzeń.
Z dniem 31 XII 2003 roku utraciła moc ustawa z dnia 26 listopada 1998 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w 1999-2003 r.
Dnia 13 listopada 2003 r. Sejm uchwalił ustawę o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Rozwiązania przyjęte w ustawie zmierzają głównie do dalszej decentralizacji zadań i środków publicznych, publicznych tym samym zwiększenia udziału samorządów w dysponowaniu środkami publicznymi.
Źródła dochodów zostały sklasyfikowane zgodnie z ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego i są nimi :
§ dochody własne,
§ subwencja ogólna,
§ dotacje celowe z budżetu państwa.
Zgodnie z art. 3 ustawy, dochodami jednostek samorządu terytorialnego mogą być także środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegające zwrotowi.
Zasadnicze zmiany w systemie finansowania samorządu powiatowego to:
§ zwiększenie udziałów w podatkach bezpośrednich PIT i CIT,
§ zwiększenie dochodu powiatu z tytułu gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa z 5% na 25%,
§ nowa konstrukcja subwencji ogólnej i likwidacja z 01.01.2004 r. części drogowej subwencji ogólnej.
Aktualnie subwencja ogólna składa się z części :
§ wyrównawczej,
§ równoważącej,
§ oświatowej.
Struktura dochodów w 2004 r. wyniosła:
§ dotacje celowe na zadania własne i zakresu administracji rządowej 40%
§ subwencje 34,4%
§ dochody własne 25,6%
w tym z podatków bezpośrednich 5,7%
Dochody na koniec roku osiągnęły poziom 44 575 509 zł., a wydatki zrealizowano w wysokości 43 777 626 zł.
Rok budżetowy zakończono nadwyżką w kwocie 797 883 zł.
Inwestycje w powiecie zrealizowano na kwotę 2 308 563 zł. i były to głównie inwestycje drogowe.
Dynamika dochodów i wydatków, czyli ich procentowa zmiana w stosunku do poprzedniego roku, zaprezentowana jest na wykresie poniżej.
Wykres B. Porównanie dynamiki dochodów i wydatków Powiatu (rok poprzedni = 100)
źródło: opracowanie własne
Z zaprezentowanych danych wynika, że w roku 2000 był okres bardzo wysokiej dynamiki dochodów jak i wydatków. Zdecydowanie najtrudniejsze dla Powiatu były lata 2002 i 2003.
1.1.1. Dochody budżetu Powiatu
Poziom dochodów na przestrzeni lat 1999-2004 został zaprezentowany na wykresie A.
Struktura dochodów, czyli udział poszczególnych źródeł dochodów w budżecie Powiatu przedstawia wykres C.
Wykres C. Struktura dochodów Budżetu Powiatu w latach 1999-2004
źródło: opracowanie własne
Zdecydowanie największy udział w dochodach Powiatu stanowią dotacje celowe na zadania własne i zakresu administracji rządowej, które wykazują tendencję malejącą. W roku 1999 było to 64,3% dochodów, w 2004 r. odpowiednio 40,0%.
Drugie źródło dochodów to subwencje ogólne, które w analizowanych latach wykazują tendencję rosnącą (z 21,4% w 1999 r. do 34,4% w 2004 r.)
W związku ze zmianą zasad finansowania jednostek samorządowych wzrastają dochody własne jednostek oraz ich udział w podatkach bezpośrednich.
Udział dochodów własnych w 1999 r. wynosił 14,3%, a w 2004 r. 25,6%. Świadczy to o rosnącej samodzielności Powiatu i możliwości stosunkowo swobodnego planowania i dysponowania budżetem.
Do grupy dochodów własnych powiatu poza wcześniej omawianymi zalicza się także udział w podatkach budżetu Państwa. dochody własne składają się z :
§ dochodów z majątku Powiatu,
§ opłat komunikacyjnych,
§ udziału w dochodach budżetu Państwa,
§ odsetek od rachunków bankowych,
§ innych (różnych dochodów).
Udział dochodów własnych Powiatu w jej łącznych dochodach w poszczególnych latach został przedstawiony w tabeli Nr 1.
Tabela Nr 1. Dochody ogółem, a dochody własne budżetu Powiatu
Rok |
Dochody ogółem wykonane |
Dochody własne realizowane przez jednostki + udział w dochodach budżetu Państwa |
Procentowy udział (3:2) |
1 |
2 |
3 |
4 |
1999 |
28 898 059 |
4 155 807 |
14,4% |
2000 |
36 331 351 |
5 399 225 |
14,9% |
2001 |
41 757 709 |
5 956 869 |
14,3% |
2003 |
36 594 798 |
6 512 529 |
17,8% |
2003 |
37 786 426 |
6 910 113 |
18,3% |
2004 |
44 575 509 |
11 405 952 |
25,6% |
źródło: opracowanie własne
Z powyższych danych wynika, że udział dochodów własnych w analizowanych latach stanowił od 14,4% do 25,6% łącznych dochodów budżetowych Powiatu i wykazywał tendencję rosnącą. Jest to sytuacja pozytywna.
DOCHODY Z MAJĄTKU POWIATU
Udział dochodów z majątku powiatu przedstawia tabela Nr 2.
Tabela Nr 2. Udział dochodów z majątku powiatu w dochodach ogólnych budżetu
Powiatu w latach 1999-2004
Rok |
Dochody ogółem wykonane |
Dochody z majątku powiatu |
Procentowy udział (3:2) |
1 |
2 |
3 |
4 |
1999 |
28 898 059 |
216 931 |
0,8% |
2000 |
36 331 351 |
718 522 |
2,0% |
2001 |
41 757 709 |
1 068 000 |
2,6% |
2003 |
36 594 798 |
1 245 848 |
3,4% |
2003 |
37 786 426 |
808 341 |
2,1% |
2004 |
44 575 509 |
811 374 |
1,8% |
źródło: opracowanie własne
Dochody z majątku stanowiły od 0,8% do 3,4%. W okresie 6 lat pozyskano łącznie 4 869 016 zł.
Źródłami dochodów tej grupy są:
§ dochody ze sprzedaży mienia,
§ dochody z najmu, dzierżawy,
§ dochody z tytułu zarządu, użytkowania i użytkowania wieczystego.
Główne dochody z mienia Powiatu to dochody z najmu i dzierżawy składników majątku oraz sprzedaży praw własności nieruchomości.
UDZIAŁ W DOCHODACH BUDŻETU PAŃSTWA
Udziały w dochodach budżetu Państwa to udział w podatku dochodowym od osób fizycznych, a od 2004 od osób prawnych oraz dotacje na zadania własne i zlecone.
Podział tych dochodów oraz ich udział w dochodach ogólnych przedstawiają tabele Nr 3 i Nr 4.
Tabela Nr 3. Udziały powiatów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa w
dochodach budżetu Powiatu w latach 1999-2004
Rok |
Dochody ogółem wykonane |
Dochody powiatu z podatków |
Procentowy udział (3:2) |
1 |
2 |
3 |
4 |
1999 |
28 898 059 |
320 970 |
1,1 |
2000 |
36 331 351 |
291 202 |
0,8 |
2001 |
41 757 709 |
279 742 |
0,7 |
2003 |
36 594 798 |
263 010 |
0,7 |
2003 |
37 786 426 |
272 510 |
0,7 |
2004 |
44 575 509 |
2 557 296 |
5,7 |
źródło: opracowanie własne
Tabela Nr 4. Udziały dotacji na zadania własne i zlecone powiatów z zakresu
adm. rządowej w dochodach budżetu Powiatu w latach 1999-2004
Rok |
Dochody ogółem wykonane |
Dotacje celowe na zadania własne i z zakresu administracji rządowej |
Procentowy udział (3:2) |
1 |
2 |
3 |
4 |
1999 |
28 898 059 |
18 571 154 |
64,3 |
2000 |
36 331 351 |
21 180 231 |
58,3 |
2001 |
41 757 709 |
24 939 113 |
59,7 |
2003 |
36 594 798 |
18 935 026 |
51,7 |
2003 |
37 786 426 |
19 623 599 |
51,9 |
2004 |
44 575 509 |
17 837 839 |
40,0 |
źródło: opracowanie własne
Udział w podatkach budżetu Państwa do roku 2005 był stabilny, generalna zmiana systemowa
nastąpiła w 2004 r., tym samym nastąpił wzrost udziału z ok. 1% na 5,7%.
Dotacje na zadania zlecone przekazywane są na ściśle określone zadania takie jak:
§ prace geodezyjno-urządzeniowe na potrzeby rolnictwa oraz prace geodezyjno-kartograficzne,
§ gospodarka gruntami i nieruchomościami,
§ nadzór budowlany,
§ nadzór nad mieniem Skarbu Państwa,
§ komisje poborowe,
§ ochrona zdrowia – składki na ubezpieczenia zdrowotne oraz świadczenia dla osób objętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego.
Dotacje na zadania własne wykorzystywane były w szczególności na pomoc społeczną tj. Domy Pomocy Społecznej i placówki opiekuńczo-wychowawcze.
Poziom dotacji z roku na rok jest niższy co świadczy o tym, że zadania zlecone ulegają zmniejszeniu w zależności od zasad ich finansowania, ale nadal jest to jedno z najistotniejszych źródeł dochodów budżetowych Powiatu.
SUBWENCJE
Poziom subwencji za lata 1999-2004 przedstawia tabela Nr 5.
Tabela Nr 5. Udział subwencji w dochodach Powiatu w latach 1999-2004
Rodzaj subwencji |
Rok 1999 |
Rok 2000 |
Rok 2001 |
Rok 2002 |
Rok 2003 |
Rok 2004 |
Subwencja wyrównawcza |
815 863 |
903 414 |
947 702 |
934 784 |
960 035 |
3 172 741 |
Subwencja równoważąca |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 212 997 |
Subwencja uzupełniająca |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 070 469 |
Subwencja oświatowa |
3 084 235 |
5 961 979 |
6 632 117 |
6 990 129 |
7 142 734 |
7 875 511 |
Subwencja drogowa |
2 271 000 |
2 886 502 |
3 287 908 |
3 222 330 |
3 149 945 |
0 |
RAZEM |
6 171 098 |
9 751 895 |
10 867 727 |
11 147 243 |
11 252 714 |
15 331 718 |
DOCHODY WYKONANE OGÓŁEM |
28 898 059 |
36 331 351 |
41 757 709 |
36 594 798 |
37 786 426 |
44 575 509 |
% udział subwencji w dochodach Powiatu |
21,4 |
26,8 |
26,0 |
30,5 |
29,8 |
34,4 |
źródło: opracowanie własne
Z subwencji oświatowej finansuje wydatki bieżące jednostek i placówek oświatowych, w przypadku powiatu są to :
§ szkoły ponadgimnazjalne,
§ Specjalne Ośrodki Szkolno-Wychowawcze,
§ Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna.
Subwencja wyrównawcza do 2003 r. uległa niewielkim zmianom, a jej podział określały odrębne przepisy. W roku 2004 r. uległy zmianie zasady finansowania jednostek samorządu terytorialnego, które zostały zaprezentowane wcześniej.
Subwencja drogowa, która funkcjonowała do 2003 r. przeznaczona była na bieżące utrzymanie dróg powiatowych oraz inwestycje, które omówiono w dalszej części.
POZOSTAŁE DOCHODY
Poziom tej grupy dochodów budżetowych Powiatu kształtował się w analizowanym okresie na poziomie 11% do 18% w dochodach i przedstawiał się jak w tabeli Nr 6.
Tabela Nr 6. Pozostałe dochody Powiatu w latach 1999-2004
Wyszczególnienie |
Rok 1999 |
Rok 2000 |
Rok 2001 |
Rok 2002 |
Rok 2003 |
Rok 2004 |
Opłaty Komunikacyjne |
221 319 |
594 245 |
696 223 |
1 141 348 |
923 870 |
2 250 033 |
Odsetki od rachunku |
144 285 |
207 082 |
261 436 |
100 288 |
165 160 |
152 477 |
Pozostałe w tym: § 0580 § 0683 § 0830 § 0970 |
3 252 302 |
3 588 174 |
3 651 468 |
3 498 153 |
4 260 669 |
4 886 856 |
Środki pozyskane z innych źródeł |
0 |
0 |
0 |
263 882 |
479 563 |
747 916 |
RAZEM |
3 617 906 |
4 389 501 |
4 609 127 |
5 003 671 |
5 829 262 |
8 037 282 |
DOCHODY WYKONANE OGÓŁEM |
28 898 059 |
36 331 351 |
41 757 709 |
36 594 798 |
37 786 426 |
44 575 509 |
% udział pozostałych dochodów w dochodach Powiatu |
12,5 |
12,1 |
11,0 |
13,7 |
15,4 |
18,0 |
źródło: opracowanie własne
Jak wynika z tabeli :
§ od 1999 r. do 2002 r. wzrosły dochody z tytułu opłat komunikacyjnych spowodowane zmianami przepisów prawnych.
W roku 2004 nastąpił znaczny wzrost w związku ze:
a) zwiększonym importem pojazdów samochodowych i ich pierwszą rejestracją,
b) obowiązkową wymianą prawa jazdy dla posiadających uprawnienia wydanych w
okresie od 01.01.1984 r. do 30.04.1993 r.
§ w pozostałych dochodach główną pozycję stanowiły wpływy z usług (głównie odpłatności od mieszkańców domów pomocy społecznej),
§ od roku 2002 pozyskiwano dodatkowe środki:
a) z Wojewódzkiego i Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – łącznie do 2004 roku 528,4 tys. zł.,
b) z Urzędu Marszałkowskiego – 776,1 tys. zł.,
c) z Agencji Nieruchomości Rolnej – 185,1 tys. zł.
ŚRODKI NA REALIZACJĘ INWESTYCJI
W latach 1999-2004 na inwestycje przeznaczono kwotę w wysokości 7 403 230 zł.
Źródłem pokrycia kosztów inwestycji były:
§ do 2002 r. dotacje z budżetu Państwa 1 307 854 zł., tj. 17,8% wydatków inwestycyjnych,
§ od 2002 r. środki pozyskane z innych źródeł takich jak Wojewódzki i Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Urząd Marszałkowski, Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa 1 321 348 zł (tj. 17,8% wydatków inwestycyjnych),
§ dochody własne Powiatu 4 774 028 zł. tj. 64,5% wydatków inwestycyjnych (w roku 2004 zaciągnięto po raz pierwszy kredyt inwestycyjny w kwocie 465 000 zł.).
Razem źródła zewnętrzne 2 629 202 zł. tj. 35,5% wydatków inwestycyjnych.
1.1.1. Wydatki budżetu Powiatu
Powiat realizuje zadania określone w ustawie o samorządzie powiatowym .
Już w pierwszym roku funkcjonowania stwierdzono, że przyznane środki nie zaspokajają środków na realizację zadań określonych w ustawie. W związku z tym w każdym badanym roku budżetowym Zarząd Powiatu pozyskiwał środki w postaci dotacji na zadania własne i zlecone jak i w postaci dochodów własnych realizowanych przez jednostki organizacyjne.
Wydatki budżetu Powiatu w podziale na działy klasyfikacji budżetowej przedstawione są na wykresie D.
Wykres D. Wydatki budżetowe Powiatu według działów.
źródło: opracowanie własne
Analizując przedstawiony wykres stwierdza się, że:
§ najwyższe wydatki w badanym okresie wystąpiły w działach opieka społeczna oraz oświata i edukacyjna opieka wychowawcza, kształtowały się między 79,8% w 1999 r. a 68,6% w 2004 r.,
§ wydatki obejmują finansowanie:
a) domów pomocy społecznej,
b) szkół ponadgimnazjalnych,
c) placówek oświatowych.
§ w ochronie zdrowia główna pozycja to składki zdrowotne za bezrobotnych nie mających prawa do zasiłku oraz za podopiecznych przebywających w placówkach opiekuńczych. Najwyższy udział w wydatkach wystąpił w 2001 roku (16,3% wydatków) – średni poziom to ok. 7% wydatków,
§ kwota na administracje publiczną wzrosła z 3,3 mln. w 1999 r. do 5,5 mln. w 2004 r.,
§ z roku na rok wzrastają wydatki związane z utrzymaniem dróg powiatowych z 1,3 mln. w 1999 r. do 3,7 mln. w 2004 r.
1.1.1. Wydatki inwestycyjne
Zadania wykonane przez samorządy powiatowe odbiegają od zadań wykonywanych przez samorządy gminne, ponieważ są to głównie zadania publiczne o charakterze ponadgminnym.
Udział inwestycji w całkowitych wydatkach budżetowych w powiecie w latach 1999-2004 uzależniony był głównie od możliwości pozyskania środków pozabudżetowych.
Poziom wydatków na inwestycje i ich udział w wydatkach budżetu Powiatu przedstawia tabela Nr 7.
Tabela Nr 7. Środki na realizację inwestycji Powiatu w latach 1999-2004
Inwestycje OGÓŁEM |
Rok 1999 |
Rok 2000 |
Rok 2001 |
Rok 2002 |
Rok 2003 |
Rok 2004 |
7 403 230 |
688 454 |
832 869 |
1 185 201 |
339 866 |
2 048 277 |
2 308 563 |
RAZEM |
688 454 |
832 869 |
1 185 201 |
339 866 |
2 048 277 |
2 308 563 |
WYDATKI WYKONANE OGÓŁEM |
23 009 109 |
35 812 935 |
42 364 289 |
36 463 386 |
38 957 370 |
43 777 626 |
% udział inwestycji w wydatkach Powiatu |
2,5 |
2,3 |
2,8 |
0,9 |
5,3 |
5,3 |
źródło: opracowanie własne
W roku 1999 kwotę 688 454 zł. wykorzystano głównie na:
§ zakup 3 karetek dla Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie za kwotę 299 588 zł.,
§ sfinansowanie komputeryzacji Starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu za kwotę 283 285 zł.,
§ modernizacje dźwigu w DPS Mielno za kwotę 65 592 zł.
W roku 2000 kwota 832 869 zł. wykorzystana była między innymi na :
§ przebudowę mostu w Kazimierzu Pomorskim za kwotę 250 000 zł. (I etap),
§ w DPS Mielno zmodernizowano kotłownię za kwotę 175 246 zł.,
§ w Starostwie powiatowym kontynuowano program inwestycji II etap komputeryzacji Powiatu za kwotę 275 000 zł.,
§ w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Bobolicach opracowano dokumentację na ogrzewanie gazowe za kwotę 21 452 zł.
W roku 2001 wykorzystano na realizację inwestycji kwotę 1 185 201 zł. i były to między innymi takie zadania jak:
§ dokończenie przebudowy mostu w Kazimierzu Pomorskim za kwotę 113 346 zł.,
§ zakup dwóch samochodów Polonez Truck za kwotę 75 000 zł.,
§ modernizacja kotłowni w DPS Żydowo za kwotę 147 000 zł.,
§ III etap komputeryzacji Powiatu za kwotę 163 772 zł.,
§ zakup 1 karetki (dofinansowania) dla Pogotowia Ratunkowego za kwotę
100 000 zł.,
§ modernizacja i rozbudowa DPS w Nowych Bielicach I etap inwestycji za kwotę 399 999 zł.,
§ w Centrum Kształcenia Ustawicznego w Boninie zakupiono system elektronicznego dozoru mienia za kwotę 16 485 zł.,
§ w SOSzW w Warninie zmodernizowano kotłownię za kwotę 61 948 zł.,
§ w DPS Cetuń zakupiono pralnię i pralnico-wirówkę za kwotę 21 716 zł., w DPS Mielno pralnicę za kwotę 7 198 zł., a w DPS Nowe Bielice 2 pralnice i suszarnię bębnową za kwotę 37 369 zł.
W roku 2002 na inwestycje wydatkowano tylko kwotę 339 866 zł., ponieważ w tym roku powiat nie otrzymał dotacji z budżetu państwa na wydatki inwestycyjne.
Zrealizowano takie zadania jak:
§ w DPS Nowe Bielice kontynuacja budowy nowego pawilonu, a w szczególności instalacja centralnego ogrzewania, montaż kotłowni i ocieplenie budynku na kwotę 194 771 zł.,
§ w Powiatowym Zarządzie Dróg zakupiono ciągnik za kwotę 52 700 zł oraz zestaw komputerowy i kserokopiarkę za kwotę 9 424 zł.,
§ w DPS Nowe Bielice zakupiono wyposażenie kuchni za kwotę 33 379 zł., a w Starostwie Powiatowym komputery i programy za kwotę 21 732 zł.,
§ w SOSzW w Warninie zorganizowano i wyposażono plac zabaw za kwotę 6 948 zł.
W roku 2003 wykorzystano łącznie 2 048 277 zł. W ramach inwestycji skupiono się na zadaiach dotyczących modernizacji dróg i dokumentacji dotyczącej modernizacji kolejnych etapów przy drogach powiatowych i tak:
§ zmodernizowano drogę powiatową Łazy - Osieki - Sucha Koszalińska I etap za kwotę 818 117 zł.,
§ zmodernizowano drogę dojazdową do gruntów rolnych Wierzchomino - Smolne za kwotę 35 078 zł.,
§ oraz dokumentację za kwotę 35 328 zł.
W Domu Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach zakończono budowę domu rodzinnego dla dzieci i młodzieży za kwotę 291 245 zł.
W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Bobolicach zmodernizowano kotłownię (zamiana z paliwa stałego na gazowe) oraz przebudowano ogrzewanie w budynkach szkoły, internatu – koszt całkowity 289 853 zł.
W Pogotowiu Opiekuńczym w Polanowie zmodernizowano gospodarkę cieplną za kwotę 292 260 zł.
W Starostwie Powiatowym przebudowano wejście do budynku oraz wybudowano pochylnię dla osób niepełnosprawnych za kwotę 81 067 zł.
Na zakupy inwestycyjne wydatkowano 193 329 zł., i były to głównie :
§ w Powiatowym Zarządzie Dróg w Koszalinie zakup samochodu osobowego za kwotę 22 500 zł., kosiarki bijakowej za 21 000 zł., rębaka za kwotę 31 200 zł.,
§ w Starostwie Powiatowym oraz w jednostkach organizacyjnych zakup komputerów, serwera, programów antywirusowych i Lexa za kwotę 98 498 zł.
W roku 2004 wykorzystano łącznie 2 308 563 zł.
Kolejny rok główne inwestycje to inwestycje drogowe i tak:
§ wyremontowano most nad rzeką Czarną w Dunowie za kwotę 117,4 tys. zł.,
§ przebudowano drogi gruntowe:
a) Grzybnica - Dargiń 374,4 tys. zł.,
b) Kościernica - Sowinko 320,1 tys. zł.,
c) Iwięcino - Bielkowo 230,4tys. zł.
Na przebudowę dróg uzyskano dofinansowanie z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych w kwocie 507,7 tys. zł.
§ opracowano dokumentacje techniczne na przebudowę kolejnych dróg za kwotę 33,0 tys. zł.,
§ dla Powiatowego Zarządu Dróg dokonano zakupów inwestycyjnych za kwotę 274,9 tys. zł., w tym:
a) remonter za kwotę 140,3 tys. zł,
b) samochód ciężarowy Jelcz z przyczepą za kwotę 62,2 tys. zł.,
c) koparko - ładowarkę za kwotę 54,9 tys. zł.
W Domu Pomocy Społecznej w Żydowie zrealizowano I etap zadania inwestycyjnego pn. „ Termoizolacja i przebudowa gospodarki cieplnej” za 214,5 tys. zł., w DPS Cetuń i Parsowo zakupiono schodołazy za kwotę 16,6 tys. zł.
W Starostwie Powiatowym zakupiono:
§ dźwig osobowy za kwotę 243,9 tys.zł.,
§ samochód Citroen za kwotę 69,2 tys. zł.
W pięciu Domach Pomocy Społecznej, w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Bobolicach i Warninie oraz w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie dofinansowano zakup 9-osobowego samochodu dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych za kwotę 227,8 tys. zł – w ramach programu PERON „ Wyrównanie różnic między regionami.
1.2. Metodyka opracowania Wieloletniego Planu Finansowego
W przypadku prac nad planem finansowym dla Powiatu Koszalińskiego sporządzono prognozy wolnych środków na inwestycje w perspektywie lat 2006-2010.
Prognozy przeprowadzono w oparciu o następującą metodykę:
Prognozowane dochody powiatu
<v:line id=_x0000_s1026 style="Z-INDEX: 1; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TEXT-ALIGN: left" to="473.15pt,25.95pt" from="5.15pt,25.95pt"></v:line> - Wydatki Bieżące (prognoza)
+ Wolne środki
<v:line id=_x0000_s1027 style="Z-INDEX: 2; POSITION: absolute" to="473.15pt,24.95pt" from="5.15pt,24.95pt"></v:line> - obsługa zadłużenia
+ Wolne środki na inwestycje
Metodyka ta pozwoliła na ocenę zdolności kredytowej Powiatu Koszalińskiego i analizę możliwości inwestycyjnych.
Bazę do projekcji stanowią przedstawione dane, będące wynikiem analizy danych historycznych, dotyczących wykonania budżetu w latach 1999-2004.
Założenia do dochodów w latach 2006-2010
1. Udział w podatku dochodowym na podstawie zmian tego podatku w poprzednich latach oraz obecnej sytuacji przyjęto, że zarówno w przypadku udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych, jak i prawnych, wzrost dochodu z tego tytułu w każdym prognozowanym roku wyniesie tyle ile wskaźnik inflacji.
W taki sam sposób przeprowadzono prognozę dochodów własnych.
2. Dotacja na zadania własne i zlecone oraz subwencje ogólne dla Powiatu podobnie jak inne źródła prognozowano w oparciu o podstawę roku 2004, a w każdym kolejnym roku planowany jest ich wzrost o stałą – 3% wzrostu.
Założenia do wydatków latach 2006-2010
Wydatki bieżące – oparto o wskaźniki inflacyjne (rok 2006 – ok. 2,5% i kolejne o ok. 3% wzrostu).
Wyniki prognozy
W każdym z prognozowanych lat występują wolne środki, które po uwzględnieniu planowanych inwestycji i obsługi zadłużenia powodują powstanie deficytu w 2006 roku oraz nadwyżek pozostałych latach.
2006 - deficyt w budżecie 7 200 tys. zł
2007 - nadwyżka w budżecie 250 tys. zł
2008 - nadwyżka w budżecie 289 tys. zł
2009 - nadwyżka w budżecie 327 tys. zł
2010 - nadwyżka w budżecie 367 tys. zł
W 2006 roku należy zwrócić uwagę na wysokość planowanych inwestycji jest to kwota 8 415 000 zł. Inwestycje te planuje się pokryć w 75% środkami ze ZPORR – planowane są głównie inwestycje drogowe.
Wskaźnik długu wyniesie w tym roku 20,62%, a wskaźnik rocznej spłaty zadłużenia 3,51%.
Zakłada się, że wskaźniki te do 2010 roku będą spadały
- wskaźnik długu do 0%
- wskaźnik rocznej spłaty do 1,57%
Tabela poniżej przedstawia projekcję planu finansowego na lata 2006-2010 z uwzględnieniem przyjętego do realizacji planu na 2005 r. i danych historycznych za lata 2003 i 2004.
Tabela Nr 8. Plan finansowy do planu rozwoju lokalnego powiatu koszalińskiego na lata
2006-2010
Lp. |
Wyszczególnienie |
Wykonanie |
Plan |
Projekcja finansowa - prognoza | |||||
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 | ||
1 |
A. Dochody |
37 786 426 |
44 575 509 |
40 878 765 |
40 756 000 |
41 978 000 |
43 238 000 |
44 535 000 |
45 871 000 |
2 |
B. Wydatki |
38 957 370 |
43 793 434 |
47 894 348 |
47 956 000 |
41 728 000 |
42 949 000 |
44 208 000 |
45 504 000 |
3 |
wydatki bieżące |
36 909 093 |
41 484 871 |
40 429 994 |
39 541 000 |
40 728 000 |
41 949 000 |
43 208 000 |
44 504 000 |
4 |
wydatki majątkowe |
2 048 277 |
2 308 563 |
7 464 354 |
8 415 000 |
1 000 000 |
1 000 000 |
1 000 000 |
1 000 000 |
5 |
C. Wynik (A-B) |
- 1 170 944 |
+ 782 075 |
- 7 015 583 |
- 7 200 000 |
+250 000 |
+ 289 000 |
+327 000 |
+ 367 000 |
6 |
Finansowanie (D1 – D2) |
1 170 944 |
515 301 |
7 015 583 |
7 200 000 |
- 250 000 |
- 289 000 |
-327 000 |
- 367 000 |
7 |
D1 Przychody |
1 940 944 |
537 686 |
11 264 049 |
8 354 796 |
2 323 000 |
2 284 000 |
2 246 000 |
281 437 |
Z tego: | |||||||||
8 |
Kredyty, pożyczki |
715 808 |
537 686 |
6 217 700 |
7 200 000 |
- |
- |
- |
- |
9 |
Inne źródła |
1 225 136 |
- |
5 077 759 |
1 154 796 |
2 323 000 |
2 284 000 |
2 246 000 |
281 437 |
10 |
D2. Rozchody |
770 000 |
22 385 |
4 248 466 |
1 154 796 |
2 573 000 |
2 573 000 |
2 573 000 |
648 437 |
Z tego: | |||||||||
11 |
Spłata kredytów |
770 000 |
22 385 |
4 248 466 |
1 133 000 |
2 573 000 |
2 573 000 |
2 573 000 |
648 437 |
12 |
F. Dług na koniec roku |
1 115 793 |
565 466 |
2 358 576 |
8 403 780 |
5 794 437 |
3 221 437 |
648 437 |
0 |
Z tego: | |||||||||
13 |
Zaciągnięte kredyty |
- |
537 686 |
2 330 796 |
8 367 437 |
5 794 437 |
3 221 437 |
648 437 |
0 |
14 |
G. Wskaźnik długu do dochodu poz. (12/1) |
2,95% |
1,26% |
5,77% |
20,62% |
13,80% |
7,45% |
1,46% |
0 |
15 |
H. Obciążenie roczne budżetu |
724 278 |
22 385 |
1 255 064 |
1 431 280 |
3 050140 |
2 865 350 |
2 784 970 |
718 437 |
Z tego: | |||||||||
16 |
Raty kredytów i odsetek |
724 278 |
22 385 |
1 255 064 |
1 431 280 |
3 050140 |
2 865 350 |
2 784 970 |
718 437 |
18 |
I. Wskaźnik rocznej spłaty do dochodu poz. (15/1) |
1,92% |
0,05% |
3,08% |
3,51% |
7,26% |
6,63% |
6,25% |
1,57% |
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA PLANU ROZWOJU LOKALNEGO W LATACH 2005-2008 | ||||||||||
CZĘŚĆ I zał. do uch. Nr XXI/239/05 Rady Powiatu w Koszalinie z dn. 26.10.2005r. | ||||||||||
Nazwa jednostki organizacyjnej powiatu koszalińskiego | Źródła finansowania: W - własne, O - obce [%] | Szacunkowa wartość robót do realiz. w latach 2005-2008 [zł] | Przewidywany termin wykonania robót w latach | Środki do wykorzystania w latach następnych 2009-2013 | Uwagi | |||||
W | O | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ PARSOWO | 1/ Budowa windy osobowej do przewozu osób na wózkach inwalidzkich | 25 | 75 | 167 226 | 167 226 | 25% środki własne+75%KW | ||||
Roboty dekarskie /dachówka karpiówka/ na powierzchni 650m2 oraz obróbki blacharskie (blacha cynkowa) | 15 | 85 | 238 451 | 238 451 | Planuje się pozyskanie do 85% z funduszu EOG | |||||
Wykonanie elewacji pałacu | 50 | 50 | 224 306 | 224 306 | Planuje się pozyskanie środków z PFRON | |||||
Razem | 629 983 | 167 226 | 0 | 0 | 462757 | 0 | ||||
Powiat Koszaliński | Ochrona środowiska Pomorza Środkowego poprzez termomodernizację budynków Powiatu Koszalińskiego | zakładany 15 | zakładany 85 | 2 437 400 | 800 000 | 1 637 400 | Planuje się pozyskanie do 85%środków z MF EOG i/lub Norweskiego MF; wkład własny powiatu w wysokości 400.000zł; wartość projektu do wniosku podana zostanie w euro wg kursu z dnia 28.10.2005r. | |||
Razem | 2 437 400 | 0 | 800000 | 1637400 | 0 | 0 | ||||
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ CETUŃ | 1/ Adaptacja pomieszczeń strychowych na magazyny odzieży i depozyty mieszkańców | 25 | 75 | 124 171 | 124 171 | Planuje się pozyskanie środków z KW 2005 | ||||
1/Wymiana stolarki okiennej i przebudowa drzwi wejściowych | 100 | 175 000 | 175 000 | II etap prac termomodernizacyjnych zgodnie z umową z WFOŚiGW | ||||||
Wykonanie elewacji wraz z obróbkami blacharskimi | 100 | 500 000 | 500 000 | ze środków własnych | ||||||
Razem | 799 171 | 0 | 299171 | 500000 | 0 | 0 | ||||
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ ŻYDOWO | Przebudowa pralni i poprawa warunków technicznych i użytkowych | 50 | 50 | 200 000 | 200 000 | Planuje się pozyskanie środków z PFRON | ||||
Razem | 200 000 | 0 | 200000 | 0 | 0 | 0 | ||||
DOM POMOCY SPOŁEZNEJ MIELNO | Remont i doposażenie łazienek z pełnym dostosowaniem do użytkowania dla osób niepełnosprawnych | 50 | 50 | 170 000 | 170 000 | Planuje się pozyskanie środków z PFRON | ||||
Razem | 170 000 | 0 | 170000 | 0 | 0 | 0 | ||||
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY BOBOLICE | "Poprawa warunków technicznych i użytkowych - remont łazienek z wymianą armatury" | 25 | 75 | 150000 | 150 000 | Planuje się pozyskanie do 75% z KW | ||||
Razem | 150000 | 0 | 150 000 | 0 | 0 | 0 | ||||
MŁODZIEŻOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY POLANÓW | Poprawa warunków technicznych i użytkowych w Zespole Szkół w PO w Polanowie II etap | 25 | 75 | 277 196 | 277 196 | Planuje się pozyskanie do 75% z KW 2005 | ||||
Razem | 277196 | 0 | 277196 | 0 | 0 | 0 | ||||
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. W. WITOSA w BONINIE | Poprawa warunków termoizolacyjnych i sanitarnych w ZS w Boninie | 20 | 80 | 334 306 | 334 306 | Planuje się pozyskanie do 80% z KW 2005 | ||||
Wymiana stolarki okiennej i elewacja - warsztaty szkolne | 25 | 75 | 136 000 | 136 000 | Planuje się pozyskanie do 75% z KW | |||||
Razem | 470 306 | 334 306 | 136000 | 0 | 0 | 0 | ||||
POWIAT KOSZALIŃSKI / Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo - Wychowawcza "Dom Dziecka" | "Wyjdź na prostą - pomagamy dzieciom wiejskim zagrożonym patologią" | zakładany 15 | zakładany 85 | 1 831 816 | 274 773 | 1 189 166 | 367 877 | Planuje się pozyskanie 85% środków z MF EOG i/lub Norweskiego MF; wkład własny powiatu na lata 2006 - 2008 w wysokości 274.773zł; wartość projektu podana do wniosku zostanie w euro wg kursu z dnia 28.10.2005r. | ||
Razem | 1 831 816 | 0 | 274 773 | 1189166 | 367877 | 0 | ||||
STAROSTWO POWIATOWE W KOSZALINIE | Remont pomieszczeń na archiwum | 100 | 200 000 | 200 000 | Środki własne | |||||
Razem | 200 000 | 0 | 0 | 200000 | 0 | 0 | ||||
PODSUMOWANIE CZĘŚCI I [zł] | 7 165 872 | 501 532 | 2 307 840 | 2 689 166 | 830 634 | |||||
POWIATOWY ZARZĄD DRÓG KOSZALIN | Przebudowa drogi nadmorskiej wraz z mostami Łazy - Mielno III etap - dokumentacja Łazy - Mielno III etap -realizacja zadania | 25 | 75 | 8 000 000 | 4 000 000 | 4 000 000 | Planuje się pozyskanie środków z EFRR (75%) | |||
Przebudowa drogi Świeszyno - Jarzyce | 72 | 28 | 618000 | 618 000 | 153 000 zł dof. z FOGR 465 000 zł w budżecie PZD | |||||
Przebudowa nawierzchni drogi 0390Z Dąbrowa - Grabówko | 25 | 75 | 581000 | 581 000 | Planije się pozyskanie środków z FOGR lub EFRR | |||||
POWIATOWY ZARZĄD DRÓG KOSZALIN | Przebudowa nawierzchni drogi 0374Z Cieszyn - Parnowo | 25 | 75 | 600000 | 600 000 | Planue się pozyskanie środków z FOGR lub EFRR | ||||
Przebudowa drogi pow. 0375Z Mścice - Stare Bielice II etap Dobre - Stare Bielice (w dwóch częściach) | 25 | 75 | 2500000 | 1 250 000 | 1 250 000 | |||||
Przebudowa nawierzchni drogi Świeszyno-Włoki | 25 | 75 | 403055 | 403 055 | ||||||
Razem | 12 702 055 | 618000 | 1584055 | 5 250 000 | 5 250 000 | 0 | ||||
PODSUMOWANIE CZĘŚCI II [zł] | 12 702 055 | 618000 | 1584055 | 5250000 | 5250000 | 0 | ||||
RAZEM CZĘŚĆ I i II [zł] | 19 867 927 | 1 119 532 | 3 891 195 | 8 776 566 | 6 080 634 | 0 | ||||
STACJA POGOTOWIA RATUNKOWEGO | Wymiana ambulansu ratunkowego | 25 | 75 | 360000 | 360 000 | Planuje się pozyskanie środków ze ZPORR | ||||
Budowa garaży | 25 | 75 | 400000 | 400 000 | Planuje się pozyskanie środków ze ZPORR | |||||
Wymiana ambulansu ratunkowego | 25 | 75 | 360000 | 360 000 | Planuje się pozyskanie środków ze ZPORR | |||||
Razem | 1120000 | 0 | 760 000 | 360000 | 0 | 0 |
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA PLANU ROZWOJU LOKALNEGO W LATACH 2009-2013 | |||||
Nazwa jednostki organizacyjnej powiatu koszalińskiego | Zakres niezbędnych robót | Źródła finansowania: W - własne, O - obce [%] | Szacunkowa wartość robót do realiz. W latach 2009-2013 [zł] | Uwagi | |
W | O | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
POWIATOWY ZARZĄD DRÓG KOSZALIN | Droga nadmorska c.d. na lata 2007 - 2008 r. /kontynuacja z 2004 - 2006/ | 25 | 75 | 40 000 000 | Środki własne + EFRR lub FOGR |
Razem | 40 000 000 | ||||
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ PARSOWO | Wykonanie robót związanych z odbudową zabytkowego parku pałacowego | 50 | 50 | 130 000 | Środki własne + PFRON |
Razem | 130 000 | ||||
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ CETUŃ | Wykonanie robót związanych z odbudową parku pałacowego | 50 | 50 | 130 000 | Środki własne + PFRON |
Razem | 130 000 | ||||
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ ŻYDOWO | Budowa i montaż dźwigu osobowego | 50 | 50 | 200 000 | Środki własne + PFRON |
Wymiana ogrodzenia z siatki | 50 | 50 | 150 000 | ||
Razem | 350 000 | ||||
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. W. WITOSA | Remont korytarza i klatek schodowych w budynku szkolnym | 25 | 75 | 165 000 | Środki własne + 75% EFRR |
Razem | 165 000 | ||||
Całość | 40 775 000 |
Strona internetowa została dostosowana do standardu WCAG 2.0 dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.