Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Nr 309/10 w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie

UCHWAŁA NR    309 /10
ZARZĄDU POWIATU W KOSZALINIE
z dnia   18 stycznia 2010 r.
 
w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie
 
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 oraz z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 oraz Nr 200, poz. 1688, Nr 214 poz. 1806; z 2003r. Nr 162 poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055, Nr 167 poz. 1759, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 92, poz. 753) uchwala się :
 
 
                                  REGULAMIN ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO CENTRUM
POMOCY RODZINIE W KOSZALINIE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
                                                                               
§ 1. 1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie, zwane dalej „PCPR” jest jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego, wykonującą zadania własne i zlecone powiatu w zakresie pomocy społecznej.
2. PCPR działa w formie jednostki budżetowej.
3. Siedzibą PCPR jest miasto Koszalin.
4. Zakres terytorialny PCPR obejmuje Powiat Koszaliński.
5. Nadzór nad działalnością PCPR sprawuje Zarząd Powiatu w Koszalinie.
 
§2. Regulamin organizacyjny PCPR, zwany dalej „regulaminem” określa zasady organizacji oraz strukturę i zakres działania komórek wewnętrznych (zespołów) wchodzących w jego skład.
§3. 1. Przez sformułowanie użyte w regulaminie, określone poniżej, należy rozumieć:
1)     Starosta – Starostę Koszalińskiego,
2)     Rada – Radę Powiatu w Koszalinie,
3)     Zarząd – Zarząd Powiatu w Koszalinie,
4)     PCPR – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie,
5)     Dyrektor – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie,
6)     Zespół wewnętrzną komórkę organizacyjną o składzie wieloosobowym, realizującą zadania PCPR,
7)     Powiat – Powiat Koszaliński,
8)     PFRON – Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
2. Pracą PCPR kieruje Dyrektor, zatrudniony przez Zarząd.
3. W czasie nieobecności Dyrektora, jego obowiązki i kompetencje  przejmuje wyznaczony przez niego pracownik, z zastrzeżeniem, iż w sprawach kadrowych pełnomocnictwo ogranicza się do dokonywania czynności z zakresu organizacji pracy w stosunku do pracowników zatrudnionych w jednostce.
 
§ 4. PCPR działa w szczególności na podstawie wymienionych niżej aktów prawnych:
1)      Uchwały Rady Powiatu w Koszalinie – NR IV/28/99 z dnia 20 stycznia 1999 roku w sprawie powołania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
2)      Uchwały Rady Powiatu w Koszalinie - Nr XXV/288/06 w sprawie nadania statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie,
3)      Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.);
4)      Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2009 r. Nr 14 poz. 92 z późn. zm.)”
5)      Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.);
6)      Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz 535 z późn. zm.);
7)      Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 );
8)      Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152 poz. 1223);
9)      Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493);
10)    Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223,poz. 1458 z późn. zm.);
11)Statutu Powiatu Koszalińskiego;
12) Niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
13) Statutu PCPR.
 
§ 5. W celu realizacji zadań powiatu w zakresie pomocy społecznej PCPR współpracuje z  organami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami społecznymi, kościołem katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi, fundacjami, stowarzyszeniami, policją, prokuraturą, sądami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.
 
Rozdział II
Gospodarka majątkowa i finansowa
 
§6. 1. Dyrektor PCPR zarządza powierzonym mu mieniem, zapewnia jego ochronę i należyte utrzymanie.
 
2. Podstawą gospodarki finansowej PCPR jest plan finansowy obejmujący dochody i wydatki, opracowany zgodnie z uchwalonym budżetem.
3. Dyrektor i Główny Księgowy ponoszą odpowiedzialność za całość gospodarki finansowej, za zgodność gospodarki finansowej z przepisami prawa, sprawozdawczość w tym zakresie oraz racjonalną gospodarkę środkami budżetowymi.
 
Rozdział III
Zakres działania i zadania PCPR
 
§ 7.1. Do zakresu działania PCPR w szczególności należy wykonywanie:
1)   zadań własnych powiatu;
2)   zadań zleconych w granicach upoważnień ustawowych;
3)   zadań powierzonych na podstawie porozumień i umów zawartych przez powiat;
4)   prowadzenie Punktu Interwencji Kryzysowej w zakresie obsługi kadrowej i administracyjnej; zadania i zasady funkcjonowania PIK określają odrębne przepisy;
5)   innych zadań określonych uchwałami Rady i Zarządu, zarządzeniami Starosty oraz przepisami prawa.
 
Rozdział IV
Kierowanie działalnością PCPR
§ 8. 1. Pracą PCPR kieruje Dyrektor na zasadzie jednoosobowego kierownictwa. Dyrektor odpowiada za całokształt pracy PCPR, reprezentuje je na zewnątrz i zapewnia właściwe funkcjonowanie. Przy oznakowaniu spraw Dyrektor używa symbolu „D”.
2. Do zadań i kompetencji Dyrektora należy w szczególności:
1)   organizowanie pracy PCPR, w tym czuwanie nad realizacją  i terminowym wykonaniem zadań wynikających z przepisów;
2)   wydawanie z upoważnienia Starosty decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej;
3)   wydawanie zarządzeń;
4)   przygotowywanie projektów uchwał Zarządu i Rady dotyczących zakresu działania PCPR;
3.Dyrektor pełni bezpośredni nadzór nad Zespołami, które przy oznakowaniu spraw używają symboli:
1)   Zespół Finansowo – Księgowy: FK
2)   Zespół Administracji i Kadr: AK
3)   Zespół Pomocy Instytucjonalnej oraz Wsparcia Dziecka i Rodziny: PIDR
4)   Zespół Pomocy Osobom Niepełnosprawnym : PON.
 
Rozdział V
Organizacja PCPR
 
§ 9. 1.Wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi PCPR są Zespoły wieloosobowe wymienione w § 8 ust.3.
2. Zespoły podejmują działania i prowadzą sprawy w zakresach dla nich określonych w niniejszym regulaminie.
 
§ 10. Zespoły składają się z wieloosobowych stanowisk pracy. Zespołami PON i PIDR kierują kierownicy, zespołem FK- główny księgowy. Pracę zespołu AK koordynuje pracownik  wyznaczony przez Dyrektora.
 
§ 11. Kierujący Zespołami  PON, PIDR, FK, AK  organizują  pracę i odpowiadają przed Dyrektorem za prawidłową i terminową realizację zadań określonych dla zespołów.
 

 
Rozdział VI
Zadania Zespołów PCPR
 
§ 12. 1. Do podstawowych zadań Zespołu Finansowo – Księgowego (FK) należy w szczególności :
1)   opracowywanie projektu planu finansowego PCPR;
2)   nadzór nad realizacją planu finansowego PCPR;
3)   terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
4)   prowadzenie rachunkowości oraz gospodarki finansowej PCPR zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
5)   prowadzenie sprawozdawczości oraz ocena realizacji wykorzystania środków;
6)   planowanie i realizacja wydatków osobowych PCPR oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
7)   przygotowanie zasad prowadzenia i realizacji inwentaryzacji;
8)   kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstawaniem zobowiązań finansowych PCPR;
9)   obsługa Zakładowego Funduszu Socjalnego;
10)     rozliczanie i obsługa programów realizowanych przez PCPR.
 
2. Do podstawowych zadań Zespołu Administracji i Kadr  (AK) należy w szczególności:
1)   obsługa biurowa PCPR;
2)   koordynacja prac związanych z realizacją aktów prawnych PCPR i Dyrektora;
3)   prowadzenie sekretariatu PCPR;
4)   wdrażanie i stosowanie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt;
5)   prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw przez Dyrektora oraz w imieniu Dyrektora;
6)   prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania Zespołów;
7)      zabezpieczanie i przestrzeganie praw autorskich oraz  ochrony danych osobowych;
8)      prowadzenie rejestru pieczęci korespondencyjnych i popisowych;
9)      gromadzenie i przechowywanie wszelkich materiałów prasowych i innych dokumentów opracowywanych w związku z kontaktami z mediami.
12)prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników PCPR;
13)wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych, prowadzenie stosownych rejestrów;
14)prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent, emerytur, nagród jubileuszowych odznaczeń;
15)nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej przestrzegania w PCPR tajemnicy państwowej, służbowej ;
16)sporządzanie sprawozdań statystycznych;
17)organizowanie i nadzór pracy kierowcy.
 
3. Do podstawowych zadań Zespołu Pomocy Instytucjonalnej oraz Wsparcia Dziecka i Rodziny (PIDR)należy w szczególności:
w zakresie pomocy stacjonarnej i środowiskowej
1)     zapewnienie usług o określonym standardzie w domach pomocy społecznej, placówkach opiekuńczo – wychowawczych oraz wydawanie skierowań do placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz decyzji o umieszczeniu w domach pomocy społecznej;
2)     ustalanie odpłatności za pobyt w domach pomocy społecznej i placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
3)     prowadzenie rejestru osób oczekujących na miejsce w domach pomocy społecznej i placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
4)     nadzór nad realizacją zleconych przez Powiat innym podmiotom zadań z zakresu pomocy społecznej;
5)     sprawowanie nadzoru nad działalnością powiatowych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;
6)     organizowanie i prowadzenie mieszkań chronionych;
7)     doradztwo metodyczne dla ośrodków pomocy społecznej i pracowników socjalnych;
8)     przeprowadzanie wywiadów środowiskowych .
9)     nadzór i obsługa Punktu Interwencji Kryzysowej.
w zakresie pomocy dziecku
9)organizowanie opieki w rodzinach zastępczych oraz udzielanie pomocy pieniężnej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania umieszczonych w nich dzieci;
10)przygotowywanie dokumentacji celem wypłacania wynagrodzenia z tytułu pozostawania w gotowości przyjęcia dziecka albo świadczonej opieki i wychowania przez zawodowe niespokrewnione z dzieckiem rodziny zastępcze;
11)sporządzanie i aktualizowanie porozumień między powiatami dotyczącymi umieszczania dzieci w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo – wychowawczych;
12)przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnianie oraz pokrywanie wydatków związanych z kontynuowaniem nauki osobom opuszczającym rodziny zastępcze, niektóre typy placówek opiekuńczo – wychowawczych, schroniska i zakłady poprawcze;
13)wspieranie dorosłych wychowanków rodzin zastępczych i placówek instytucjonalnych poprzez tworzenie programów usamodzielnienia;
14)pozyskiwanie, szkolenie osób zgłaszających gotowość prowadzenia rodzinnej opieki zastępczej;
 
 
15)przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w rodzinach zastępczych, u rodziców biologicznych dzieci oraz usamodzielnianych wychowanków, przeprowadzanie wywiadów na zlecenie;
16)pomoc w integracji ze środowiskiem osób opuszczających rodziny zastępcze, zakłady karne oraz niektóre rodzaje placówek opiekuńczo – wychowawczych;
17)sporządzanie na potrzeby sądu sprawozdań dotyczących sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej;
18)doradztwo metodyczne dla usamodzielniających się wychowanków placówek, rodzin zastępczych, kandydatów na rodziny zastępcze;
19)tworzenie i wdrażanie programów pomocy dziecku i rodzinie;
20)wspieranie rodzin w pełnieniu przez nie funkcji opiekuńczo – wychowawczych;
21)poszukiwanie miejsc dla dzieci w placówkach opiekuńczo – wychowawczych i rodzinach zastępczych na terenie województwa i kraju;
22)prowadzenie i realizacja zadań wynikających z Powiatowego Programu Wsparcia Dziecka i Rodziny oraz Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Koszalińskim na lata 2007-2015.
w zakresie pracy z rodziną
23)realizacja i koordynacja zadań wynikających z Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Koszalińskim na lata 2007-2015, Powiatowego Programu Wsparcia Dziecka i Rodziny;
24)prowadzenie i uaktualnianie bazy programu Rodziny Zastępcze;
25)prowadzenie poradnictwa rodzinnego;
26)propagowanie prawidłowego wizerunku  rodziny w środkach masowego przekazu;
27)diagnozowanie środowisk rodzinnych ;

 
28)opracowywanie i realizacja programów z zakresu pomocy społecznej,  w szczególności:
-      programów wsparcia dziecka i rodziny;
-      udzielanie pomocy uchodźcom;
-      realizacja i koordynacja systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie (Powiatowe i Gminne Zespoły Interdyscyplinarne);
-      współpraca z sądem, policją, organizacjami społecznymi i innymi instytucjami
-      w zakresie pomocy dziecku i rodzinie;
-      kierowanie osób potrzebujących pomocy – stosownie do ich potrzeb - do miejsc pomocy i placówek specjalistycznych;
-      interwencje w środowisku osób potrzebujących pomocy przy współpracy z kuratorami, ośrodkami pomocy społecznej, policją i innymi instytucjami;
-      praca socjalna z rodzinami dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo – wychowawczych i rodzinach zastępczych;
-      prowadzenie działalności diagnostyczno – konsultacyjnej, której celem jest pozyskiwanie kandydatów na pełnienie funkcji rodzin zastępczych;
-      szkolenie osób zgłaszających gotowość prowadzenia rodzinnej opieki zastępczej, a także szkolenie i wspieranie psychologiczno – pedagogiczne osób prowadzących rodzinną opiekę zastępczą oraz rodziców naturalnych dzieci umieszczonych w rodzinnej opiece zastępczej.
Inne zadania
1)     sporządzanie niezbędnej sprawozdawczości i opracowań statystycznych dotyczących placówek pomocy społecznej, rodzin zastępczych i innych zadań z zakresu pomocy społecznej;
2)     sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem rodzin zastępczych;

 
3)     realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
4)     podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie i realizowanie programów osłonowych;
5)     sporządzanie bilansu potrzeb powiatu na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej;
6)     prowadzenie i obsługa programów informatycznych z zakresu zadań realizowanych przez Zespół;
7)     doradztwo metodyczne dla pracowników pomocy społecznej i innych instytucji;
8)     organizowanie szkoleń i warsztatów dla pracowników pomocy społecznej;
9)     promowanie za pośrednictwem lokalnych mediów działań z zakresu opieki nad dzieckiem i rodziną;
10) przygotowywanie aktów prawnych związanych z pracą Zespołu.
Zespół w zakresie swoich zadań współpracuje w szczególności z:
-         samorządami lokalnymi;
-         szkołami;
-         Powiatową Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną;
-         sądami;
-         policją;
-         jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej;
-         ośrodkami adopcyjno – opiekuńczymi;
-         organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.

4.Do podstawowych zadań Zespołu Pomocy Osobom Niepełnosprawnym  (PON)należy w szczególności:
1)   opracowywanie, przedstawianie i udostępnienie planów zadań z prowadzonej działalności;
2)   współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi oraz fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych;
3)   prowadzenie poradnictwa na rzecz osób niepełnosprawnych;
4)   kontrola sposobu realizacji umów zawartych przez Zarząd w zakresie prowadzenia rehabilitacji społecznej;
5)   dofinansowywanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w turnusach rehabilitacyjnych ze środków PFRON;
6)   dofinansowywanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych ze środków PFRON;
7)   dofinansowywanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym i jednostkom prawnym ze środków PFRON;
8)   dofinansowywanie likwidacji barier architektonicznych, urbanistycznych  i transportowych w komunikowaniu się i technicznych ze środków PFRON;
9)      sporządzanie niezbędnej sprawozdawczości i opracowań statystycznych dotyczących pracy Zespołu;
10)    prowadzenie za pośrednictwem mediów promowania działań Zespołu;
11)    prowadzenie spraw związanych z działalnością Powiatowej Społecznej Rady na Rzecz Osób Niepełnosprawnych;
12)    podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb osób niepełnosprawnych;
13)    tworzenie i wdrażanie programów dla osób niepełnosprawnych;
14)    kontrola prawidłowości wykorzystania środków PFRON;
15)    przygotowywanie aktów prawnych związanych ze sprawami Zespołu;
16)    realizacja i koordynacja zadań wynikających z Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych.
 
Rozdział VII
Tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków
 
§ 13. Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek w godzinach 13 00 – 15 30. Jeżeli czwartek jest dniem wolnym od pracy interesanci przyjmowani będą w kolejny dzień roboczy.
 
§ 14. Informacja o dniach i godzinach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków winna być umieszczona w widocznym miejscu w siedzibie PCPR.
2. Skargi i wnioski powinny być traktowane jako sprawy pilne i terminowe.
 
§ 15. Rejestr skarg i wniosków prowadzi pracownik Zespołu AK.
 
§ 16. 1. PCPR stosuje typowe rejestry skarg i wniosków oznaczając poszczególne rodzaje spraw symbolami:
S – skarga
W – wniosek
2. W sprawach skarg i wniosków stosuje się przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

 
 
Rozdział VIII
Działalność Kontrolna PCPR
 
§ 17. W PCPR przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:
1)     wstępna – obejmująca kontrolę zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopień ich przygotowania;
2)     problemowa – obejmująca wybrane zagadnienia z zakresu działalności kontrolowanego zespołu lub stanowiska, stanowiące wybrany fragment działalności;
3)     bieżąca;
4)     sprawdzająca – mająca miejsce po dokonaniu określonych czynności, w szczególności mająca na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska;
5)     wewnętrzna – jej przedmiotem jest przestrzeganie i realizacja aktów normatywnych i poleceń, wykonywanie ustalonych w zakresach czynności zadań, terminowe załatwianie spraw indywidualnych interesantów i klientów, przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej.
 
§ 18. Kontroli  dokonują:
1)   Dyrektor lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa Dyrektora – w odniesieniu do kontrolowanych Zespołów PCPR;
2)   kierujący poszczególnymi Zespołami w odniesieniu do podporządkowanych im pracowników;
3)   upoważnieni pracownicy PCPR.

 
§ 19. Kontrola dokonywana jest pod względem:
1)   legalności;
2)   gospodarności;
3)   rzetelności;
4)   celowości;
5)   terminowości;
6)   skuteczności;
7)   prawidłowości
8)   przestrzegania porządku i dyscypliny pracy;
9)   przestrzegania tajemnicy służbowej.
 
§ 20. 1. Z przeprowadzonej kontroli problemowej, wstępnej i sprawdzającej sporządza się protokół kontrolny.
2. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Dyrektor.
 
Rozdział IX
Zasady podpisywania pism i decyzji
 
§ 21. Do podpisu Dyrektora zastrzeżone są:
1)   pisma w sprawach należących do jego właściwości,
2)   odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne,
3)   pisma w sprawach każdorazowo zastrzeżonych przez Dyrektora do jego podpisu,
4)   decyzje administracyjne.

 
Rozdział X
Obieg dokumentów i prowadzenie czynności kancelaryjnych
 
§ 22. W sprawie prowadzenia dokumentów stosuje się instrukcję kancelaryjną:
1)   korespondencja wpływająca do PCPR jest niezwłocznie rejestrowana, przez co rozumie się:
-      nadanie korespondencji pieczęci i daty wpływu na piśmie lub kopercie (w przypadku koperty nie podlegającej otwarciu)
-      wpisanie do rejestru pism pod kolejnym numerem i naniesienie tego numeru do pieczęci wpływu korespondencji.
2)   korespondencja kierowana jest do Dyrektora, a po jego dyspozycji do właściwego pracownika;
3)   pracownik wykonujący czynności kancelaryjne jest odpowiedzialny za uzupełnienie rejestru symbolami adresata i niezwłoczne kierowanie każdej korespondencji do właściwego adresata;
4)   korespondencja zawierająca jedynie imię i nazwisko adresata, bez opatrzenia pieczęcią powinna być traktowana jako prywatna i nie podlega wpisowi do rejestru. Jeśli okaże się, że korespondencja ta nie miała charakteru prywatnego, adresat niezwłocznie przedkłada ją do zarejestrowania i opatrzenia właściwą pieczęcią i numerem rejestru.
5)   korespondencja związana z prowadzonym postępowaniem administracyjnym lub sądowym wysyłana jest listami poleconymi;
6)   PCPR prowadzi rejestr pieczęci korespondencyjnych i podpisowych.

 
Rozdział XI
Zasady udzielania informacji przedstawicielom prasy, radia i telewizji
 
§ 23. 1. Informacji o działalności PCPR udziela Dyrektor lub wskazany przez niego pracownik.
2. Obsługa informacyjna środków społecznego przekazu odbywa się zgodnie z ustawą „Prawo prasowe”.
3. PCPR prowadzi własny internetowy serwis informatyczny i stronę internetową: www.pcpr.koszalin.pl;
4. Wszelkie materiały prasowe i inne dokumenty opracowane w związku z kontaktami z mediami są gromadzone i przechowywane przez Zespół AK.
 
Rozdział XII
Postanowienia końcowe
 
§ 24. Postępowanie z dokumentami stanowiącymi tajemnicę służbową (poufne) i państwową (tajne) regulują odrębne przepisy.
§ 25. Interesanci przyjmowani są w każdy dzień tygodnia w godzinach pracy PCPR.
§ 26. Spory kompetencyjne w PCPR rozstrzyga Dyrektor.
§ 27. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu mogą być dokonywane w formie przewidzianej dla jego ustalenia.
§ 28. Traci moc Uchwała Nr 224/09 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie, zmieniona Uchwałą Nr 230/09 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 25 lutego 2009 r.
§ 29. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

U Z A S A D N I E N I E
do Uchwały Nr 309/10    Zarządu Powiatu w Koszalinie
z dnia   18    stycznia 2010r.
 
Obecnie proponowana uchwała w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie jest kolejnym krokiem w celu poszerzenia oferty dla osób wymagających wsparcia.
Opis zmian przedstawia się następująco:
  1. na podstawie  art. 19 pkt 2. Ustawy o pomocy społecznej  z dnia 12 marca 2004 r. (Dz.U. z 2009 r. Nr 175 poz. 1362) do obowiązków PCPR dodano prowadzenie Punktu Interwencji Kryzysowej;
  2. w związku z włączeniem Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności do struktur Starostwa Powiatowego na mocy Uchwały Nr  XXVII/296/09 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 29 października 2009 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Koszalinie, konieczne jest wykreślenie tego zadania z regulaminu.
 
W związku z powyższym traci  moc Uchwała Nr 224/09 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie, zmieniona Uchwałą Nr 230/09 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 25 lutego 2009 r.