Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

UCHWAŁA Nr XV/125/12

RADY POWIATU w KOSZALINIE

z dnia 21 lutego  2012 r.

 

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Koszalinie.

 

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.  U.  z  2001  r.  Nr  142,  poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153,
poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162,
poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 ,Nr 167, poz.1759,  z 2007 r. Nr 173poz.1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 92, poz. 753,
Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 217, poz. 1281) uchwala się, co następuje:

 

 

Regulamin Organizacyjny

Starostwa Powiatowego w Koszalinie

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

      § 1. Regulamin Organizacyjny, zwany w dalszej treści Regulaminem, określa organizację i zasady funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Koszalinie

 

      § 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1)    Powiecie - należy przez to rozumieć Powiat Koszaliński,

2)    Radzie lub Zarządzie - należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Powiatu w Koszalinie lub Zarząd Powiatu w Koszalinie,

3)    Staroście, Wicestaroście, Sekretarzu i Skarbniku - należy przez to rozumieć odpowiednio Starostę Koszalińskiego, Wicestarostę Koszalińskiego, Sekretarza Powiatu Koszalińskiego oraz Skarbnika Powiatu Koszalińskiego,

4)    Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Starostwa,

5)    Statucie - należy przez to rozumieć Statut Powiatu Koszalińskiego,

6)    Starostwie - należy przez to rozumieć Starostwo Powiatowe w Koszalinie,

7)    wydziałach - należy przez to rozumieć Wydziały Starostwa Powiatowego w Koszalinie oraz równorzędne komórki organizacyjne,

8)    dyrektorach – należy przez to rozumieć Dyrektorów Wydziałów oraz kierowników równorzędnych komórek organizacyjnych.

 

      § 3. Starostwo wykonuje zadania powiatowe z zakresu administracji publicznej określone ustawami, uchwałami Rady i Zarządu, a także zadania zlecone z zakresu administracji rządowej oraz zadania powierzone na podstawie porozumień zawartych przez Powiat.

 

      § 4. Siedziba Starostwa mieści się w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13.

 

      § 5. Starostwo jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.

 

Rozdział II

Zasady funkcjonowania Starostwa

 

      § 6. W swych działaniach Starostwo kieruje się zasadami praworządności, sprawiedliwości, gospodarności i współdziałania ze społecznością lokalną.

 

      § 7. Funkcjonowanie  Starostwa opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności służbowych i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.

 

      § 8. Zasady postępowania oraz standardy zachowania pracowników Starostwa związane z wykonywaniem przez nich obowiązków służbowych określa Kodeks Etyki pracowników Starostwa Powiatowego w Koszalinie.

 

      § 9. Zasady i tryb postępowania ze sprawami wniesionymi do Starostwa regulują w szczególności przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej oraz przepisy szczególne dotyczące prowadzenia określonych spraw.

 

      § 10. 1. Klienci przyjmowani są  bez ograniczeń od poniedziałku do piątku w pełnym wymiarze czasu pracy Starostwa t.j. w godzinach 7:30 – 15:30, z zastrzeżeniem ust. 2.

      2. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności ze względu na specyfikę zadań w danej komórce organizacyjnej Starostwa, Starosta może wyrazić zgodę na przyjmowanie klientów w ograniczonym wymiarze ustalonego czasu pracy Starostwa.

 

      § 11. Archiwizację akt  przeprowadza się na zasadach określonych w ustawie o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy.

 

      § 12. 1. Z zastrzeżeniem wyjątków wynikających z ustaw Starostwo zapewnia każdemu dostęp do informacji publicznej związanej z jego działalnością i działalnością organów Powiatu.

      2. Podstawą informacji o działalności Starostwa i organów Powiatu jest Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Koszalinie.

      3. Procedury załatwiania indywidualnych spraw klientów określające sposób załatwiania sprawy, termin, opłaty oraz środki odwoławcze opisane są w kartach usług umieszczonych w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

      § 13. Starostwo prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych dla jednostek budżetowych w oparciu o ustawę o finansach publicznych, uchwały Rady i Zarządu.

 

Rozdział III

 Organizacja Starostwa

 

      § 14. Starostwo działa w organizacyjnej strukturze wydziałów, referatów, biur i wyodrębnionych stanowisk pracy, które kompleksowo realizują zadania, do wykonywania których zostały powołane.

 

      § 15. 1. W skład Starostwa wchodzą następujące komórki organizacyjne, które przy oznakowaniu spraw używają symboli:

1)    Wydział Finansowy                                                 -           FN

2)    Wydział Architektury i Budownictwa                                     -           AB

3)    Wydział Geodezji i Kartografii                                 -           GK

a)     Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej                                                                                              -           GKO

b)    Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej  -           GKZ

4)    Wydział Rozwoju  i Gospodarki

Nieruchomościami                                                 -           RG

5)    Wydział Administracyjno - Inwestycyjny                   -           WI

6)    Wydział Komunikacji i Dróg                                                -           KD

7)    Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa              -          

8)    Wydział Organizacyjno - Społeczny                        -           OR

9)    Referat Zarządzania Kryzysowego                           -           ZK

10)  Referat Prawny                                                       -           RP

11)  Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania

o Niepełnosprawności                                            -          PN

12)  Audytor Wewnętrzny                                               -           A

13)  Biuro Rady Powiatu                                                -           BR

14)  Powiatowy Rzecznik Konsumentów                         -           RK

15)  Rzecznik Prasowy                                                   -           R

16)  Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych -    PO

17)  Służba BHP                                                            -           BHP

      2. Schemat organizacyjny Starostwa stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.

 

      § 16. W celu realizacji zadań o złożonym charakterze, wymagających współpracy komórek organizacyjnych Starostwa lub współpracy  z jednostkami organizacyjnymi Powiatu Starosta może tworzyć spośród pracowników Starostwa zespoły do określonych spraw.

 

      § 17. 1. Starosta w razie potrzeby może powołać pełnomocnika do prowadzenia w jego imieniu wyznaczonych spraw.

      2. Starosta w drodze zarządzenia określa szczegółowy zakres działania pełnomocnika.

 

      § 18. 1. Wydziałami kierują dyrektorzy, referatami kierują kierownicy referatów.

      2. Dyrektorem Wydziału Geodezji i Kartografii jest Geodeta Powiatowy.

      3. Dyrektorem Wydziału Finansowego jest Główny Księgowy.

      4. Kierownikiem Referatu prawnego jest radca prawny wyznaczony przez Starostę na koordynatora radców prawnych.

5. Kierownikiem Referatu Zarządzania Kryzysowego jest Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

      6. W celu usprawnienia realizacji zadań wydziału Starosta może utworzyć stanowisko zastępcy dyrektora.

 

Rozdział IV

Zadania realizowane przez wydziały Starostwa

     

§ 19. 1. Wydziały Starostwa realizują określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym (z wyłączeniem zadań wykonywanych przez jednostki organizacyjne powiatu) w zakresie:

1)     edukacji publicznej,  

2)     promocji i ochrony zdrowia,    

3)     wspierania osób niepełnosprawnych,  

4)     transportu zbiorowego i dróg publicznych, 

5)     kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,  

6)     kultury fizycznej i turystyki,  

7)     geodezji, kartografii i katastru,  

8)     gospodarki nieruchomościami,  

9)     administracji architektoniczno-budowlanej, 

10)      gospodarki wodnej,  

11)      ochrony środowiska i przyrody,  

12)      rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego,  

13)      porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,  

14)      ochrony przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania powiatowego magazynu przeciwpowodziowego, przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska,  

15)      ochrony praw konsumenta,  

16)      utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,  

17)      obronności,  

18)      promocji powiatu,  

19)      współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,

20)      działalności w zakresie telekomunikacji. 

 

2.     Ponadto wydziały wykonują zadania związane z funkcjonowaniem Starostwa w szczególności w zakresie:

1)   organizacji i funkcjonowania oraz obsługi administracyjno-gospodarczej,

2)   obsługi prawnej,

3)   kontroli zarządczej,

4)   bezpieczeństwa i higieny pracy,

5)   ochrony informacji niejawnych,

6)   dostępu do informacji publicznej.

 

3.    Szczegółowy podział zadań pomiędzy poszczególne komórki organizacyjne określa i aktualizuje Starosta w drodze zarządzenia.

 

Rozdział V

Zakres działania i kompetencje kierownictwa Starostwa

    

      § 20. 1. Starosta jest kierownikiem Starostwa oraz zwierzchnikiem służbowym pracowników Starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz zwierzchnikiem powiatowych służb, inspekcji i straży.

      2. Starosta kieruje bieżącymi sprawami Powiatu i odpowiada za właściwe funkcjonowanie Starostwa.

      3. Starosta kieruje pracą Starostwa przy pomocy Wicestarosty, Sekretarza i Skarbnika.

 

      4. Do kompetencji Starosty należy w szczególności:

1)     organizowanie pracy Zarządu i Starostwa,

2)     kierowanie bieżącymi sprawami Starostwa i reprezentowanie go na zewnątrz,

3)     wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach oraz podejmowanie wszelkich innych działań w sprawach z zakresu administracji publicznej zastrzeżonych dla Starosty,

4)     zapewnienie przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych i informacji niejawnych,

5)     pełnienie funkcji Szefa Obrony Cywilnej Powiatu,

6) realizowanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego i obronności na obszarze Powiatu Koszalińskiego,

7)     przyjmowanie obywateli w sprawach petycji, skarg i wniosków,

8)     wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Starosty przez przepisy prawa, uchwały Rady i Zarządu.

 

§ 21. Starosta sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:

a)  Wicestarosty, Sekretarza i Skarbnika,

b)  Wydziału Rozwoju i Gospodarki Nieruchomościami, 

c)   Referatu Prawnego,

d)  Referatu Zarządzania Kryzysowego,

e)  Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania

o Niepełnosprawności,

f)    Audytora Wewnętrznego,

g)  Powiatowego Rzecznika Konsumentów,

h)  Rzecznika Prasowego,

i)     Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych,

j)     Służby BHP.

 

      § 22. 1. Wicestarosta zastępuje Starostę w czasie jego nieobecności lub w przypadku niemożności sprawowania przez niego funkcji i kieruje Starostwem poprzez wykonywanie związanych z tym zadań i kompetencji.

      2. Czasowe zastępstwo Starosty nie obejmuje uprawnień pracodawcy wynikających z przepisów prawa pracy w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, wynagradzania, nagradzania oraz karania pracowników Starostwa.

 

      § 23. Wicestarosta sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:

a)    Wydziału Architektury i Budownictwa,

b)    Wydziału Komunikacji i Dróg,

c)    Wydziału Geodezji i Kartografii,

d)    Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

 

      § 24. 1. Sekretarz zapewnia warunki efektywnego funkcjonowania, sprawnego działania i prawidłowego wykonywania zadań Starostwa.  

 

      2. Do kompetencji Sekretarza należy w szczególności:

1)     sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji w Starostwie,

2)     inicjowanie i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem wewnętrznych regulacji organizacyjno – prawnych,

3)     zapewnienie merytorycznej i techniczno – organizacyjnej obsługi posiedzeń organów Powiatu,

4)     koordynowanie systemem kontroli zarządczej,

5)     koordynowanie i nadzorowanie toku przygotowywania projektów uchwał oraz innych materiałów dla potrzeb Zarządu i Rady,

6)     nadzorowanie załatwiania petycji, skarg i wniosków wpływających do Starostwa,

7)     nadzór nad realizacją zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów i referendów

8)     wykonywanie innych zadań w ramach upoważnień udzielonych przez Zarząd i Starostę.

     

      § 25. 1. Sekretarz zastępuje Starostę oraz Wicestarostę w czasie ich nieobecności. W takim przypadku przysługują mu wyłącznie uprawnienia Wicestarosty podczas nieobecności Starosty.

      2. Sekretarz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:

a)    Wydziału Organizacyjno – Społecznego,

b)    Wydziału Administracyjno - Inwestycyjnego

c)    Biura Rady Powiatu.

     

      § 26. W czasie nieobecności Sekretarza obowiązki jego pełni Dyrektor Wydziału Organizacyjno-Społecznego.

 

      § 27. 1. Skarbnik Powiatu jest głównym księgowym budżetu Powiatu.

      2. Do kompetencji Skarbnika należy w szczególności:

1)     zapewnienie realizacji polityki finansowej Powiatu,

2)     nadzorowanie opracowania i realizacji projektu budżetu Powiatu oraz zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonywania,

3)     zapewnienie prawidłowego sporządzania sprawozdawczości budżetowej i finansowej Powiatu,

4)     nadzorowanie prawidłowości opracowywania planów finansowych Powiatu,

5)     nadzorowanie przestrzegania przepisów o rachunkowości w Starostwie i w powiatowych jednostkach organizacyjnych,

6)     przygotowywanie projektów uchwał oraz koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektów uchwał Rady, Zarządu oraz wewnętrznych aktów prawa dotyczących budżetu i finansów Powiatu,

7)     kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstaniem zobowiązań majątkowych Powiatu oraz udzielanie upoważnień innym osobom do dokonania kontrasygnaty,

8)     przygotowywanie okresowych analiz, ocen i bieżących  informacji o sytuacji finansowej Powiatu,

      3. Skarbnik sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Wydziału Finansowego.

 

Rozdział VI

Zadania Dyrektorów wydziałów

 

      § 28. 1. Dyrektorzy  zapewniają właściwe  funkcjonowanie podległych im komórek organizacyjnych oraz zgodne z prawem wykonywanie przypisanych komórkom zadań i w tym zakresie ponoszą odpowiedzialność przed Starostą.

      2. Do zadań Dyrektorów należy w szczególności :

1)   zapewnianie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań wydziału,

2)   opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej zadań wydziału,

3)   zapewnienie właściwych warunków pracy podległym pracownikom  oraz nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników postanowień regulaminu pracy Starostwa, przepisów bhp i p.poż., ustaw o ochronie informacji niejawnych oraz ochronie danych osobowych,

4)   usprawnianie organizacji pracy wydziału,

5)   przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji dotyczących realizacji zadań wydziału,

6)   wykonywanie zadań przypisanych Zarządzeniami Starosty oraz uchwałami Zarządu i Rady.

 

      § 29. 1. Dyrektorzy przygotowują opisy stanowisk  pracy, które zawierają w szczególności zakres czynności, posiadane upoważnienia i pełnomocnictwa oraz  zakres odpowiedzialności pracownika.

      2. W przypadku zmiany zakresu, charakteru i treści zadań wydziału oraz sposobu ich realizacji, dyrektorzy dokonują odpowiednich zmian w opisach stanowisk  pracy.

Rozdział VII

Zadania wspólne komórek organizacyjnych

 

      § 30. Do wspólnych zadań wydziałów należy w szczególności:

1)     przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, materiałów, sprawozdań, porozumień, analiz i informacji na sesje Rady, posiedzenia komisji Rady, posiedzenia Zarządu, dla potrzeb Starosty oraz organów nadzoru w zakresie swojej działalności,

2)     realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu oraz zarządzeń Starosty,

3)     współdziałanie ze Skarbnikiem i Głównym Księgowym w zakresie realizacji planu finansowego Starostwa w części dotyczącej działalności danej komórki organizacyjnej,

4)     rozpatrywanie i załatwianie w porozumieniu z Biurem Rady Powiatu interpelacji i wniosków radnych,

5)     przygotowywanie projektów odpowiedzi na  interpelacje, wnioski i dezyderaty posłów do Sejmu RP, senatorów i radnych oraz udzielanie im wszechstronnej pomocy  w realizacji ich zadań,

6)     współdziałanie przy rozpatrywaniu skarg i wniosków,

7)     prowadzenie zbioru aktów prawnych związanych z pracą wydziału,

8)     realizacja zadań z zakresu obronności i bezpieczeństwa,

9)     współpraca przy tworzeniu strony internetowej Powiatu oraz

dostarczanie danych i informacji publikowanych w sieci teleinformatycznej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

Rozdział VIII

Upoważnienia do załatwiania spraw

 

      § 31. 1. Starosta może upoważnić pracowników Starostwa oraz  powiatowych jednostek organizacyjnych do załatwiania spraw w jego imieniu, w tym do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości Powiatu lub Starosty, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

      2. Upoważnień do prowadzenia spraw i wydawania decyzji administracyjnych oraz innych upoważnień Starosta udziela w formie pisemnej.

 

      § 32.  1. Projekty upoważnień pracowników Starostwa i dokonywanie w nich zmian opracowują ich przełożeni.

      2. Zbiór upoważnień prowadzi Wydział Organizacyjno - Społeczny.

      3. Odpis upoważnienia umieszcza się w aktach osobowych.

 

Rozdział IX

Zasady i tryb postępowania przy opracowywaniu i wydawaniu

aktów prawnych organów Powiatu

 

      § 33. 1. Do zadań wydziałów Starostwa należy przygotowywanie w zakresie swego działania projektów:

1)     uchwał Rady,

2)     uchwał Zarządu,

3)     zarządzeń Starosty.

      2. Projekty aktów prawnych winny być przygotowane zgodnie z powszechnie stosowanymi zasadami techniki legislacyjnej.

      3. Treść projektów aktów prawnych powinna być jasna, zwięzła, poprawna pod względem językowym i powszechnie zrozumiała.

     

      § 34. 1. Projekt aktu prawnego powinien zawierać w szczególności tytuł, podstawę prawną, przepisy regulujące sprawy będące przedmiotem danego aktu prawnego i uzasadnienie.

      2. Tytuł aktu prawnego powinien zawierać:

1)     oznaczenie rodzaju aktu (uchwała, zarządzenie),

2)     numer aktu,

3)     oznaczenie organu wydającego akt,

4)     datę podjęcia aktu (dzień, miesiąc, rok),

5)     określenie przedmiotu aktu.

      3. W treści aktu należy:

1)     określić podstawę prawną z powołaniem się na konkretne przepisy upoważniające organ do określonego działania i dokładnie wskazać źródło publikacji (pełna podstawa prawna z zacytowaniem wszystkich zmian przepisów do danej ustawy, rozporządzenia, uchwały, zarządzenia),

2)     podać zwięźle istotne postanowienia aktu ujęte w paragrafy, ustępy, punkty, litery i tirety,

3)     wskazać termin realizacji,

4)     określić podmioty odpowiedzialne za wykonanie lub nadzorujące realizację aktu,

5)     określić sposób wejścia w życie aktu,

6)     podać pełne tytuły aktów, które tracą moc,

7)     umieścić klauzulę o ogłoszeniu w przypadku, jeżeli przewidują to przepisy.

      4. W uzasadnieniu należy w szczególności wskazać potrzebę podjęcia aktu, oczekiwane skutki społeczne oraz ewentualne skutki finansowe, z jednoczesnym wskazaniem źródła ich pokrycia.

     

      § 35. 1. Przygotowanie projektu należy do dyrektora wydziału, z którego właściwością rzeczową związane są sprawy będące przedmiotem regulacji aktu.

      2. Projekt aktu prawnego po dokonaniu niezbędnych uzgodnień podlega kontroli pod względem redakcyjnym i prawnym przez Referat Prawny. Kontrola przeprowadzana jest  na  zasadach określonych w odrębnych przepisach.

      3. W przypadku stwierdzenia uchybień formalno-prawnych radca prawny zwraca projekt aktu projektodawcy w celu usunięcia wad, z pouczeniem o obowiązku przedstawienia poprawionych projektów do ponownego zaopiniowania.

      4. Prawidłowo sporządzone projekty aktów prawnych, podpisane przez dyrektora wydziału merytorycznie odpowiedzialnego za przygotowanie projektu i pracownika przygotowującego projekt oraz zaparafowane przez radcę prawnego,  kierowane są do Rady, Zarządu lub Starosty.

       

      § 36. Szczegółowy tryb i zasady wnoszenia oraz rozpatrywania wniosków i projektów uchwał na posiedzenia Zarządu oraz wnoszenia uchwał Rady określa uchwała Zarządu.

 

Rozdział X

Tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków

 

      § 37. 1. Skargi i wnioski składane przez obywateli  osobiście przyjmuje Starosta, Wicestarosta lub Sekretarz w każdy czwartek w godz. 1300 – 1600.

      2. Skargi i wnioski przyjmowane są również przez Dyrektorów wydziałów w godzinach pracy Starostwa.

 

      § 38. Rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się na zasadach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz przepisach wykonawczych.

 

      § 39. 1. Skargi dotyczące zadań lub działalności Zarządu w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej rozpatruje Wojewoda.

      2. Skargi dotyczące działalności Zarządu, Starosty oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych rozpatruje Rada, z zastrzeżeniem ust.1.

      3. Skargi dotyczące zaniedbań lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników Starostwa rozpatruje Starosta.

      § 40. 1. Skargi i  wnioski  mogą być wnoszone pisemnie, pocztą elektroniczną, a także ustnie do protokołu.

      2. Skargi i wnioski  powinny zawierać imię i nazwisko, nazwę oraz adres wnoszącego, pod rygorem pozostawienia ich bez rozpoznania w przypadku braku tych danych.

      3. Jeżeli skarga lub wniosek nie zostały złożone na piśmie osoba przyjmująca skargę lub wniosek sporządza protokół przyjęcia zgodnie z obowiązującymi przepisami.

     

      § 41. Rejestr skarg i wniosków prowadzi Wydział Organizacyjno - Społeczny.

 

      § 42. 1. Przyjmowanie, rozpatrywanie, załatwianie i rejestrowanie skarg i wniosków koordynuje Sekretarz, który:

a)    nadzoruje terminowość rozpatrywania skarg  i wniosków,

b)    udziela obywatelom zgłaszającym się w sprawach skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwiania sprawy,

c)    kieruje obywatela do właściwego wydziału lub organizuje przyjęcie obywateli przez Starostę lub właściwego członka Zarządu,

d)    prowadzi kontrolę przyjmowania, ewidencjonowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

      2. Dyrektorzy wydziałów odpowiedzialni są za niezwłoczne przekazywanie do Wydziału Organizacyjno - Społecznego oraz Biura Rady Powiatu wyjaśnień oraz dokumentacji niezbędnych do rozpatrzenia skarg i wniosków.

Rozdział XI

Postanowienia końcowe

 

§ 43. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Koszalinie.

 

§ 44. Traci moc uchwała Nr XXXVII/377/10 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 16 września 2010 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Koszalinie, zmieniona uchwałą Nr IV/40/11 z dnia 28 lutego 2011 roku.

                                                                                                                                 

      § 45. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 marca 2012 r.  

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

 

do uchwały Nr XV/125/12 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 21 lutego 2012 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w  Koszalinie

 

 

            Konieczność wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym, Starostwa Powiatowego wynika z  dynamiki zmian prawa wykorzystywanego w  pracy Starostwa. Wyłączenie z  Regulaminu 
i  wprowadzenie w życie Zarządzeniem Starosty działu w sprawie zakresu działania poszczególnych wydziałów oraz działu w sprawie podpisywania pism – w przypadku zmiany przepisów – nie będzie wymagało wprowadzenia projektu uchwały w przedmiotowej sprawie na sesję Rady Powiatu.

            Ponadto, w  celu usprawnienia realizacji zadań zarządzania nieruchomościami w powiązaniu z możliwościami pozyskiwania środków zewnętrznych na ich rzecz, następuje połączenie Referatu Gospodarki
i  Zarządzania Nieruchomościami z Wydziałem Rozwoju.