Sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste, najem i dzierżawę oraz przekazywanie w trwały zarząd nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Szczecineckiego
Wymagane dokumenty:
Do oddania w trwały zarząd niezbędne jest złożenie wniosku. Sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste, dzierżawa i najem następuje w formie przetargowej, poza niektórymi wyjątkami wynikającymi z ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Starostwa Powiatowego.
Dokumenty należy składać codziennie w godzinach od 7:00 do 15:00, natomiast w czwartki od 8:00 do 16:00.
Opłaty:
Zwalnia się z opłaty skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1) lit. g) ustawy z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2000 r. Nr 86 poz. 960 z póżn. zm.).
Termin załatwienia sprawy:
Sprawy załatwia się niezwłocznie, a wymagające postępowania wyjaśniającego nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami, p. 113. Tel. 37 29 251.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji starosty przysługuje stronie odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego w terminie 14 dni od daty jej wydania za pośrednictwem Starosty Szczecineckiego. Od decyzji dotyczących nieruchomości Powiatu Szczecineckiego przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie.
Informacje dodatkowe:
1. Własność nieruchomości przechodzi na rzecz osoby uprawnionej w drodze decyzji.
2. Cenę nieruchomości ustala się na podstawie jej wartości określonej przez rzeczoznawcę majątkowego.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543 z późn. zm.).