Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Nr XXV/295/06 w sprawie nadania statutu Powiatowemu Zarządowi Dróg w Koszalinie.

UCHWAŁA Nr XXV/295/06

RADY POWIATU w KOSZALINIE

z dnia  27 czerwca 2006 r.

 

w sprawie nadania statutu Powiatowemu Zarządowi Dróg w Koszalinie

 

Na podstawie art. 20 ust. 2 i art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319) uchwala się, co następuje:

 

 

STATUT

  POWIATOWEGO ZARZĄDU DRÓG W KOSZALINIE

 

ROZDZIAŁ I – POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1. Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie, zwany dalej PZD, działa na podstawie następujących aktów prawnych:

1)    ustawy z dn. 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym

   (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.)

2)    ustawy z dn. 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086 z późn. zm.)

3)    ustawy z dn. 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.)

4)    ustawy z dn. 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych

   (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.)

5)    niniejszego statutu

 

§ 2. 1. PZD jest budżetową jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego.

2.    Siedzibą PZD jest Koszalin.

 

§ 3. PZD jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.

 

ROZDZIAŁ II – CEL I ZADANIA

 

§ 4. PZD wykonuje zadania publiczne w zakresie zarządu drogami powiatowymi Powiatu Koszalińskiego, polegające w szczególności na planowaniu, budowie, przebudowie, remoncie, utrzymaniu i ochronie dróg.

 

ROZDZIAŁ III – ORGANIZACJA

 

§ 5. Strukturę organizacyjną, zasady funkcjonowania oraz szczegółowy zakres zadań PZD określa opracowany przez Dyrektora PZD Regulamin Organizacyjny uchwalony przez Zarząd Powiatu.

 

§ 6. 1. Pracą PZD kieruje Dyrektor i reprezentuje go na zewnątrz.

2. Dyrektor kieruje pracą PZD przy pomocy Z-cy Dyrektora, Głównego Księgowego i Kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych.

3. Dyrektora PZD zatrudnia i zwalnia Zarząd Powiatu.

4. Dyrektor PZD jest uprawniony do nawiązywania stosunku pracy i dokonywania czynności ze stosunku pracy wobec pracowników.

 

ROZDZIAŁ IV – MAJĄTEK I FINANSE

 

§ 7. 1. Majątek PZD jest mieniem Powiatu Koszalińskiego i może być wykorzystany jedynie do realizacji celów związanych z działalnością statutową.

2. PZD gospodaruje samodzielnie przydzieloną i nabytą częścią mienia oraz prowadzi samodzielną gospodarkę finansową w ramach posiadanych środków na zasadach ustalonych dla jednostki budżetowej.

3.    PZD posiada odrębny rachunek bankowy.

4. Dopuszcza się możliwość utworzenia przez PZD rachunku dochodów własnych za zgodą Rady Powiatu na warunkach określonych w odrębnej uchwale.

 

ROZDZIAŁ V – POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 8. Zmiany niniejszego Statutu mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego przyjęcia.

 

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.

 

§ 10. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

                                                                                                                                                                                         

 

 

   Przewodniczący Rady Powiatu

 

 

Zdzisław Pawłowski

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

 

 

 

            Na mocy art. 238 ust. 3 ustawy z dn. 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany jest do nadania statutu jednostce budżetowej nieposiadającej statutu w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Ustawa o finansach publicznych weszła w życie z dniem 1 stycznia 2006 r.

            W związku z powyższym zasadne jest podjęcie przedmiotowej uchwały.