Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Nr 266/2005 w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach

 

UCHWAŁA NR  266 /2005

ZARZĄDU POWIATU w KOSZALINIE

z dnia   24  marca 2005 r.

 

w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach

 

 

Na podstawie § 36 ust. 1 ustawy z 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23,          poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 oraz 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 167, poz. 1759) i § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 15 września 2000 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 82, poz. 929, z 2003 r. Nr 203, poz. 1966) uchwala się, co następuje:

 

 

§ 1. Przyjmuje się Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Traci moc uchwała nr 194/2000 Zarządu Powiatu w Koszalinie z 19 grudnia 2000 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie w Nowych Bielicach zmieniona uchwałą nr 323/2002 z 30 kwietnia 2002 r.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

                                                                             STAROSTA KOSZALIŃSKI

 

 

                                                                                   RYSZARD OSIOWY

       

 

 

Regulamin Organizacyjny

 

Domu Pomocy Społecznej

 

w Nowych Bielicach

 

 

 

                                                                                                                            

 REGULAMIN ORGANIZACYJNY DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ        

W NOWYCH BIELICACH

                       

 

ROZDZIAŁ 1

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1

 

1.  Regulamin organizacyjny zwany dalej „Regulaminem’’ określa organizację i

     szczegółowe zasady działania Domu Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach.

2.  Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

    1)  Domu – należy przez to rozumieć Dom Pomocy Społecznej w Nowych

         Bielicach,

    2)  Centrum  -  należy przez to rozumieć Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w                                                        

         Koszalinie,

    3)  Powiecie – należy przez to rozumieć Powiat Koszaliński,

    4)  Radzie – należy przez to rozumieć Radę Powiatu w Koszalinie,

    5)  Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu w Koszalinie,

    6)  Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Koszalińskiego.

 

§ 2

 

1.  Dom został utworzony na podstawie Zarządzenia Nr 6 Wojewody

     Koszalińskiego z dnia 11 stycznia 1992r. w sprawie utworzenia Domu Pomocy

     Społecznej.

2.  Dom jest budżetową jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego   

     działającą na podstawie:

    1)  Ustawy z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej,

         ( Dz. U. Nr 64, poz.593 z późn. zm. )

    2)  Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie domów pomocy

         społecznej z dnia 15.09.2000 r. ( Dz. U. Nr 82 poz. 929 z późn. zm.).

 

§ 3

 

Dom jest przeznaczony dla 152 mieszkańców -  dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie.

 

§ 4

 

1. Domem kieruje Dyrektor Domu przy pomocy głównego księgowego i kierowników

    komórek organizacyjnych.

2. Dyrektor jest przełożonym każdego pracownika Domu.

    Do jego obowiązków należy:

    - organizowanie warunków do realizacji zadań Domu,

    - kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców,

    - zapewnienie mieszkańcom respektowania ich praw osobistych.

 

 

- 2 -

3. Podczas nieobecności Dyrektora kierowanie Domem przejmuje osoba

    pisemnie do tego upoważniona przez Dyrektora, o ile wynika to z posiadanego              

    przez Dyrektora pełnomocnictwa.

§ 5

 

1.  Działalność ekonomiczną i finansową Dom prowadzi na podstawie ustawy z dnia

     26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz 148 z

     późn. zm. ) i innych przepisów w tym zakresie dotyczących  

     budżetowych jednostek samorządowych.

2.  Działalność Domu jest finansowana z budżetu powiatu.

3.  Wysokość opłaty za pobyt w Domu ustala Starosta Koszaliński.

4.  Wysokość opłat za pozostałe usługi nie objęte kosztami pobytu ustala Dyrektor

     Domu.

5.  Wydatki Domu przeznacza się na jego funkcjonowanie i utrzymanie.

6.  Dom posiada odrębny rachunek bankowy.

 

§ 6

 

1.       Nadzór nad działalnością Domu sprawuje Starosta przy pomocy Powiatowego

Centrum Pomocy Rodzinie.

2.       Nadzór i kontrolę w zakresie standardu usług sprawuje Wojewoda

Zachodniopomorski.

       

§ 7

 

1.  Przyjęcie mieszkańca do Domu odbywa się na podstawie decyzji o skierowaniu

     do Domu którą wydaje organ właściwy dla osoby w dniu jej kierowania.

2.  Decyzje o umieszczeniu w Domu wydaje Starosta Powiatu Koszalińskiego.

 

§ 8

 

1.  Pobyt w Domu jest odpłatny. Decyzję ustalającą wysokość odpłatności

     za pobyt w Domu wydaje:

     a)  dla osób skierowanych do 31 grudnia 2003 r. Starosta Koszaliński

     b)  dla osób kierowanych do Domu od 1 stycznia 2004 r. organ kierujący,

          właściwy dla osoby w dniu skierowania     

2.  Szczegółowe zasady odpłatności za pobyt w Domu regulują art. 60- 66

     Ustawy o pomocy społecznej z 12.03.2004 r. ( Dz. U. Nr 64 poz. 593 z późn. zm.)

 

§ 9

 

Zadaniem Domu jest zapewnienie całodobowej opieki oraz zaspokojenie niezbędnych potrzeb bytowych, społecznych i religijnych na poziomie obowiązującego standardu według indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych mieszkańca.

 

 

 

 

                                                                                                                       

- 3 -

§ 10

 

Dom świadczy usługi według obowiązującego standardu:

1.  w zakresie potrzeb bytowych zapewnia:

    1)  miejsce zamieszkania,

    2)  wyżywienie,

    3)  odzież i obuwie,

    4)  utrzymanie czystości i higieny

2.  w zakresie usług opiekuńczych zapewnia:

    1)  udzielanie pomocy w  podstawowych czynnościach życiowych,

    2)  pielęgnację,

    3)  niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych

3.  w zakresie usług wspomagających zapewnia;

    1)  umożliwienie w terapii zajęciowej,

    2)  podnoszenie sprawności i aktywizowaniu mieszkańców,

    3)  umożliwianie zaspakajania potrzeb religijnych i kulturalnych,

    4)  zapewnianie warunków do rozwoju samorządności mieszkańców,

    5)  stymulowanie nawiązania, utrzymania i rozwijania kontaktu z rodziną i

         środowiskiem,

    6)  działanie zmierzające do usamodzielnienia mieszkańca w miarę jego

         możliwości,

    7)  pomoc usamodzielnianiu się mieszkańcowi w umożliwianiu podjęcia

         pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny,

    8)  bezpieczne przechowanie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,

    9)  przestrzeganie praw mieszkańca oraz dostępność do informacji o tych

         prawach,

  10)  sprawne załatwianie skarg i wniosków mieszkańców.

 

§ 11

 

Dom umożliwia mieszkańcom korzystanie z przysługujących świadczeń zdrowotnych

zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

§ 12

 

1)  W celu ustalenia indywidualnych potrzeb mieszkańca Domu powołuje się

     zespół terapeutyczno – opiekuńczy. Zespołem kieruje straszy specjalista pracy

     socjalnej.

2)  Zadaniem zespołu wymienionego w ust. 1 jest w szczególności ustalenia

     indywidualnych planów opieki nad mieszkańcami oraz ich realizacja i

     weryfikacja.

3)  Wśród usług świadczonych mieszkańcom, w tym wynikających z planów opieki

     indywidualnej, należy w szczególności uwzględnić prawo mieszkańców do

     zachowania wolności osobistej, intymności i poszanowania godności oraz

     poczucia bezpieczeństwa.

 

 

 

 

-4-

§ 13

 

1.  Pracownicy Domu Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach odpowiadają przed

     Dyrektorem za prawidłowe i terminowe realizowanie nałożonych na

     nich zadań i obowiązków, zgodnie z przydzielonymi im zakresami

     obowiązków.

2.  Do podstawowych obowiązków pracowników Domu należy, w szczególności:

     1)  Rzetelne, sumienne i staranne wykonywanie pracy,

     2)  Stosowanie się do poleceń pracodawcy oraz przełożonych, które dotyczą

          pracy i nie są sprzeczne z przepisami prawa pracy i umowy o pracę,

     3)  Przestrzeganie regulaminu pracy ustalonego przez pracodawcę, porządku

          oraz ustalonego czasu pracy,

     4)  Podstawowa znajomość przepisów prawnych obowiązujących na

          zajmowanym stanowisku,

     5)  Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów

          przeciwpożarowych,

     6)  Dbałość o dobro Domu, chronienie jego mienia oraz zachowanie w tajemnicy

          informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę i mieszkańców na

          szkodę,

     7)  Przestrzeganie zasad współżycia społecznego,

     8)  Podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez uczestnictwo w szkoleniach,

     9)  Kształtowanie prawidłowych relacji na odcinku pracownik – mieszkaniec

          Domu w celu stworzenia atmosfery poszanowania godności osobistej,

          szacunku i wzajemnego zaufania,

    10)Tworzenie warunków do wzajemnego współdziałania i współpracy przy

          wykonywaniu obowiązków służbowych.

3.  Pracownicy wykonujący zadania określone przez Dyrektora Domu w

     w ramach zakresu czynności są odpowiedzialni w szczególności za :

     1)  Należyte realizowanie zadań opiekuńczych, higienicznych, edukacyjnych,

          społecznych i religijnych w odniesieniu do mieszkańców Domu,

     2)  Diagnozowanie i rokowanie w zakresie stanu fizycznego i psychicznego

          mieszkańców,

     3)  Opracowanie materiałów perspektywicznego rozwoju świadczonych usług

          na rzecz mieszkańców i środowiska,

     4)  Gromadzenie materiałów niezbędnych do ustalenia stanu prawnego i

          faktycznego załatwianych spraw oraz racjonalnej i oszczędnej gospodarki

          zasobami materiałowo – finansowymi Domu,

     5)  Należyte prowadzenie oraz przechowywanie akt, ewidencji i rejestrów z

          uwzględnianiem bieżącej ich aktualizacji,

     6)  Bieżące opracowywanie materiałów z zakresu monitorowania jakości

          świadczonych usług w ramach obowiązujących standardów na rzecz

          mieszkańców,

     7)  Planowanie robót remontowo-modernizacyjnych z zakresie utrzymania

          prawidłowego stanu budynków i budowli ukierunkowanych na podnoszenie

          standardu warunków mieszkalnych i bytowych.

 

 

 

 

 

-5-

ROZDZIAŁ II

 

PODZIAŁ ZADAŃ

 

§ 14

 

1. Dyrektor Domu kieruje bezpośrednio pracą:

    1)  Głównego Księgowego,

2)       Kierowników:

-          Działu Opiekuńczej, Pielęgnacyjnej i Socjalnej Obsługi Mieszkańców,

-          Działu Administracyjno-Gospodarczego,

-          Zespołu Kuchni,

3)       Samodzielnych stanowisk:

-          Starszego Specjalisty Pracy Socjalnej,

-          Starszego Inspektora ds. Pracowniczych

2. Główny Księgowy kieruje bezpośrednio i sprawuje nadzór nad Działem

    Ekonomicznym, jest bezpośrednim przełożonym pracowników tego działu.

3. Kierownik Działu Opieki kieruje bezpośrednio i sprawuje nadzór nad Działem

   Opiekuńczej, Pielęgnacyjnej i Socjalnej Obsługi Mieszkańców, jest bezpośrednim

    przełożonym pracowników tego działu.

4.  Kierownik Działu Administracyjno-Gospodarczego kieruje bezpośrednio i sprawuje

     nadzór nad Działem Administracyjno-Gospodarczym, jest bezpośrednim

     przełożonym pracowników tego działu.

 5. Nadzór nad Działem Żywienia sprawuje Kierownik Zespołu Kuchni, jest

     bezpośrednim przełożonym pracowników tego działu.

 6. Starszy Specjalista Pracy Socjalnej podlega bezpośrednio Dyrektorowi.

 7. Starszy Inspektor ds. Pracowniczych podlega bezpośrednio Dyrektorowi.

 

ROZDZIAŁ III

 

ZADANIA I OBOWIĄZKI DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ

 

§ 15

 

Do podstawowych zadań Domu należy:

1.  Zapewnienie mieszkańcom całodobowej opieki oraz zaspokojenie ich

     niezbędnych potrzeb bytowych, edukacyjnych, społecznych i religijnych.

2.  Tworzenie właściwych warunków socjalno-bytowych gwarantujących

     mieszkańcom poszanowanie godności osobistej, poczucie bezpieczeństwa,

     rozwój osobowości i intymności.

3.  Realizowanie programu naprawczego i osiągnięcie obowiązującego standardu

     usług do 2006r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-6-

 

§16

 

1. Pracownikom zatrudnionym w Domu Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach

    ustala się imienne zakresy obowiązków służbowych, uprawnień i

    odpowiedzialności wynikające z niniejszego regulaminu oraz obowiązujących

    przepisów prawa pracy.

2. Wzajemne zastępstwa pracowników określają indywidualne zakresy obowiązków

    służbowych, uprawnień i odpowiedzialności pracowników

 

§17

 

Do zadań Działu Ekonomicznego należy, w  szczególności:

    1)  Obsługa finansowo-księgowa Domu,

2)       Opracowanie planów dochodów i wydatków budżetowych Domu i dochodów

      własnych, 

3)  Sporządzanie analiz finansowych w zakresie realizacji planów ekonomiczno-

          finansowych i innych spraw w tym zakresie,

    4)  Opracowanie projektów decyzji i zarządzeń w zakresie planowania i realizacji

          budżetu jednostki,

    5)  Ścisłe przestrzeganie realizacji zadań wynikających z przepisów prawa

          budżetowego oraz przepisów wykonawczych w tym zakresie,

6)       Opracowanie sprawozdań finansowych miesięcznych, okresowych i

          rocznych oraz bilansu zgodnie z obowiązującymi przepisami i instrukcjami

          instancji nadrzędnych,

     7)  Bieżąca analiza funduszu wynagrodzeń w zakresie jego wykorzystania.

     8)  Dokonywanie kontroli wewnętrznych (w zakresie gospodarki materiałowej,

          żywieniowej, magazynowej, inwentarzowej),

     9)  Należyte przechowanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych,

          ksiąg rachunkowych, spisów inwentaryzacyjnych oraz sprawozdań

          finansowych (archiwizacja dokumentacji),

    10) Bieżące i prawidłowe prowadzenie dokumentacji, wydawanie instrukcji i

          zaleceń w zakresie ochrony mienia będącego w posiadaniu jednostki,

    11) Nadzorowanie działań dotyczących prawidłowości dokumentowania oraz

          realizacji umów zgodnie z Ustawą z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień

          publicznych (Dz. U. Nr 19 z 2004  r. poz. 177),

    12) Ubezpieczenia pracowników i mienia Domu,

    13) Terminowa i rzetelna realizacja zaleceń pokontrolnych dotyczących pracy

           działu.

 

§ 18

 

Do zadań Starszego Inspektora ds. Pracowniczych należy,       

      w szczególności :

      1)  Obsługa techniczno – biurowa i kancelaryjna,

      2)  Prowadzenie całokształtu zadań związanych ze sprawami pracowniczymi,

           (akt osobowych, dyscypliny pracy),

      3)  Prowadzenie rocznych planów urlopowych i ewidencji kart urlopowych.

    

 

-7-

       4) Prowadzenie spraw organizacyjno – administracyjnych w zakresie

       uaktualnienia regulaminów, statutów i zarządzeń wewnętrznych,

   5) Prowadzenie spraw związanych z obsługą techniczną i eksploatacją

       łączności i bieżące ich rozliczenie,

       6) Prowadzenie gospodarki pieczęciami urzędowymi i służbowymi oraz ich

           prawidłowe zabezpieczenie,

       7) Organizowanie zebrań i narad pracowniczych oraz szkoleń wewnętrznych,

       8)  Przyjmowanie skarg i wniosków o raz ich załatwianie i rozpatrywanie zgodnie

            z posiadanymi kompetencjami,

       9) Archiwizacja dokumentacji w zakresie prowadzonych spraw,

     10) Przyjmowanie poczty i przekazów pieniężnych z urzędów pocztowych oraz

           doręczeń kurierskich,

     11) Czynne uczestniczenie w szkoleniach wewnątrz zakładowych w zakresie

            organizacji i prowadzenie dokumentacji,

     12) Przygotowanie wniosków emerytalno – rentowych,

     13) Organizacja kontroli wewnętrznej zgodnie z regulaminem zakładowym i

            innymi aktami.

 

§19

 

Do zadań Działu Opiekuńczej, Pielęgnacyjnej i Socjalnej Obsługi

     Mieszkańców należy, w szczególności :

     1)  Przyjmowanie nowo przybyłych mieszkańców Domu. Zapoznanie ich z

          obowiązującymi regulaminami i rozkładem dnia oraz przedstawienie

          pozostałym mieszkańcom ( stosowanie procedury wstępnej wobec

          nowo przybyłego mieszkańca Domu ),

2)       Prowadzenie spraw związanych z zameldowaniem, uzyskiwaniem

Dokumentów tożsamości, kontaktów z rodzinami lub opiekunami i kuratorami oraz spraw emerytalno –rentowych,

     3)  Pomoc mieszkańcom w zaspokajaniu ich potrzeb i zapewnienie im ochrony

          prawnej ( między innymi sprawy spadkowe, ubezwłasnowolnienia ),

     4)  Prowadzenie szczegółowej dokumentacji personalnej i ewidencji mieszkańców

          Domu,

      5) Przygotowanie i opracowanie materiałów w zakresie doposażenia

      mieszkańców Domu w ubrania, obuwie, bieliznę osobistą i inne przedmioty,

      6) Organizowanie zajęć w ramach terapii zajęciowej dla mieszkańców Domu,

      7) Organizowanie imprez okolicznościowych w ramach pracy kulturalno-

       rekreacyjnej ( wieczorki taneczne, spotkania z dziećmi i młodzieżą, występy

       artystyczne, czytelnictwo i inne ),

       8) Organizowanie spraw związanych z zaspokojeniem potrzeb religijnych       

           mieszkańców,

9)       Prowadzenie spraw związanych z procesem zaspokajania potrzeb

     społecznych i edukacyjnych mieszkańców Domu.

     10) Organizowanie zadań związanych z pracą  „pracownika pierwszego kontaktu’’

            i prowadzenie dokumentacji dotyczącej mieszkańca,

    

 

 

- 8 -

    11) Utrzymywanie czystości i porządku w pomieszczeniach sypialnych, węzłach

           sanitarnych, pomieszczeniach ogólnego użytku i ciągach komunikacyjnych

           oraz dbanie o właściwy stan sanitarno-higieniczny Domu,

     12) Prowadzenie opieki pielęgnacyjnej polegającej na karmieniu, ubieraniu, myciu

           i kąpieli osób, które nie mogą samodzielnie wykonywać tych czynności,

     13) Opracowywanie programu opieki indywidualnej i wdrażanie jej w życie z

           zachowaniem nadrzędności takich wartości jak: poczucie bezpieczeństwa,

           intymność, godność osobista, rozwój osobowości i wolności,

     14) Przyjmowanie zgłoszeń od osób chorych oraz prowadzenie obserwacji stanu

           zdrowia mieszkańców Domu,

     15) Opieka nad mieszkańcami udającymi się w grupach zorganizowanych

            transportem  na badanie lekarskie do lokalnego ZOZ-u lub przychodni

            specjalistycznej,

     16) Prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem urlopów

            mieszkańców oraz prowadzenie rozliczeń finansowych z tego wynikających,

     17) Prowadzenie spraw związanych z depozytami wartościowymi i dbałością o

           prawidłowe ich zabezpieczenie zgodnie z przepisami,

     18) Organizowanie spotkań Dyrektora Domu i jego kierownictwa z

            mieszkańcami,

     19) Opracowanie programów szkolenia i prowadzenie szkoleń wewnętrznych

            ukierunkowanych na pogłębienie wiedzy i praktyki w zakresie czynności

            opiekuńczych,

      20) Przygotowanie pogrzebów osób zmarłych oraz otoczenie opieką grobów

            byłych mieszkańców Domu,

      21) Przeciwdziałanie izolacji mieszkańca DPS (utrzymanie kontaktu

            mieszkańca z rodziną, znajomymi oraz środowiskiem lokalnym),

      22) Rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich w środowisku Domu oraz

            określenie reguł indywidualnego postępowania z osobami trudnymi,

      23) inicjowanie współpracy ze środowiskiem poza Domem (pozyskiwanie

            sponsorów, współpraca kulturalna, itp.),

      24) Prowadzenie sprawozdawczości z „ruchu” mieszkańców,

      25) Prowadzenie kroniki Domu, gazetki, tablicy ogłoszeń dla mieszkańców.

      26) Opracowanie projektów zarządzeń, instrukcji, itp. dotyczących

            merytorycznej działalności podległego personelu (niezbędnych do

            zabezpieczenia prawidłowej organizacji wyników pracy).

 

§ 20

 

Do zadań Działu Administracyjno-Gospodarczego należy,

     w szczególności :

     1) Prowadzenie spraw związanych z całokształtem zagadnień inwestycyjnych

         oraz remontów, zabezpieczeń i zaopatrzenia technicznego, środków

         transportu, ochrony środowiska, bhp i p. poż., dozoru technicznego i

         nadzorem sanitarnym,

     2) Zakres zadań obejmuje bezpośrednio nadzór nad działalnością zaopatrzenia,

         obsługi technicznej i gospodarczej.

    

 

 

 

 

 

-9-

     3) Nadzór w zakresie bieżącej konserwacji obiektów i sprzętu, wyposażenia

         technicznego, w tym maszyn i urządzeń, oraz organizowanie działalności

         kontrolno – instruktażowej w zakresie bhp i p. poż., oraz zaopatrzenia

         materiałowo – technicznego, środków i wyposażenia,

    4) Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem gospodarki środkami trwałymi,

         modernizacją, legalizacją, remontami, upłynnieniem, złomowaniem,

         paszportyzacją,

     5) Nadzór techniczny nad organizowaniem kontroli w zakresie eksploatacji

         obiektów, systematyczności konserwacji posiadanych urządzeń technicznych,

         sieci, sprzętu, budynków i budowli,

     6) Nadzorowanie pracy komórek organizacyjnych Domu w zakresie

         przestrzegania warunków bhp i p. poż. oraz organizowanie szkoleń w tym

         zakresie,

 7) Systematyczne analizowanie uzyskiwanych efektów i wyników pracy w

     zakresie spraw związanych z nadzorowanymi pionami ( prowadzenie analiz

         technicznych oraz właściwej eksploatacji urządzeń i maszyn ),

 8) Czuwanie nad właściwym wykorzystaniem i eksploatacją taboru oraz

         utrzymanie pojazdów w sprawności technicznej,

     9) Nadzorowanie i organizowanie całokształtu spraw związanych  z gospodarką

         materiałową i zaopatrzeniem,

   10) Opracowanie dokumentacji związanych z realizacja zadań remontowych,    

          inwestycyjnych i zaopatrzeniowych zgodnie z Ustawą z dnia 29.01.2004 r.

          Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. Nr.19 poz. 177 z póź. zm),

    11) Nadzór nad działaniami na rzecz ochrony środowiska oraz stanem

          sanitarnohigienicznym Domu i jego otoczenia,

    12) Prowadzenie spraw z eksploatacją urządzeń i wyposażenia oraz dokonywanie

          ich kasacji i fizycznej likwidacji,

    13) Prowadzenie gospodarki energetyczno –cieplnej, utrzymanie w stałej

          sprawności technicznej urządzeń grzewczych i dostosowanie parametrów

          grzewczych do warunków atmosferycznych,

    14) Prowadzenie spraw związanych z praniem bielizny pościelowej, bielizny

          osobistej oraz ubrań mieszkańców  i odzieży ochronnej personelu kuchennego

          i personelu opiekuńczego,

    15) Prowadzenie robót remontowo –budowlanych oraz konserwacyjnych w

          obiektach Domu z wykorzystaniem pracowników służb techniczno –  

          gospodarczych,

    16) Prowadzenie spraw związanych  z całodobowym dozorem mienia

          zakładowego i zabezpieczenie go przed kradzieżą lub zniszczeniem,

    17) Utrzymanie terenów zielonych oraz prowadzenie robót pielęgnacyjnych w

          parku przydomowym, uzupełnienie drzewostanu przez nowe nasadzenia

          drzew i krzewów ozdobnych,

    18) Współpraca z Działem Opiekuńczej, Pielęgnacyjnej i Socjalnej Obsługi

          Mieszkańców w zakresie prowadzenia aktywnej terapii zajęciowej

          mieszkańców,

    19) Zgłaszanie potrzeb w zakresie szkoleń wewnątrzzakładowych i

           specjalistycznych ( bhp, p.poż. ),

  

 - 10 -

     20)  Prawidłowe oznaczenie obiektów, komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej na

            terenie  Domu,

     21)  Dbanie o wygląd i estetykę obiektów i terenów.

 

§ 21

 

Do zadań Działu Żywienia należy, w szczególności:

      1) Przygotowywanie jadłospisów z uwzględnieniem gramatury i kaloryczności

          posiłków zgodnie z zarządzeniem żywienia dietetycznego i żywienia osób

          chorych.

      2) Przygotowywanie posiłków zgodnie z ustalonym jadłospisem i recepturą.

      3) Wydawanie posiłków w ustalonym czasie zgodnie z przyjętą procedurą w tym

          zakresie.

 4) Prowadzenie bieżącej ewidencji osób żywionych (mieszkańców i

Pracowników).

  5) Zgłaszanie potrzeb w zakresie szkoleń wewnątrzzakładowych i

      specjalistycznych (min. sanitarne).

6)       Współpraca z opiekunami Domu, nadzorowanie i przestrzeganie stosowania

      diet zaleconych przez lekarzy dla mieszkańców.

 7)  Pobieranie próbek żywności.

  8)  Utrzymywanie czystości w kuchni i pomieszczeniach kuchennych oraz

 czystości sprzętu i urządzeń kuchennych.        

      9)  Wykorzystanie sprzętu i urządzeń kuchennych zgodnie z ich przeznaczeniem.

    10)  Realizowanie programów zapewniających oczekiwaną formę oraz jakość

     usług żywieniowych oraz usług zaopatrzeniowych dotyczących żywienia.

    11)  Planowanie zadań w dziale związanych ze sprzedażą usług.

    12)  Wdrażanie systemu, który identyfikuje, ocenia i kontroluje zagrożenia istotne

           dla bezpieczeństwa zdrowotnego żywności - HACCP (Dz.U. Nr 63 poz. 634 z

           11 maja 2001r. z późniejszymi zmianami).

 

 

ROZDZIAŁ IV

 

SKARGI I WNIOSKI

 

§ 22

 

1.  Skargi i wnioski przyjmuje Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Nowych

     Bielicach w czwartki w godz. od 14:00 do 16:00,

2.  W przypadku nieobecności Dyrektora skargi i wnioski w jego imieniu przyjmuje

     osoba go zastępująca,

3.  Skargi i wnioski wnoszone na piśmie przyjmuje Starszy Inspektor ds.

    Pracowniczych i ewidencjonuje w „Książce ewidencji skarg i wniosków”,

4.  Rozpatrzenie skarg następuje w trybie przepisów kodeksu postępowania

     administracyjnego.

 

 

 

 

 

-11-

§ 23

 

1.  Do wyłącznych uprawnień Dyrektora należy:

 

     1)  Podpisywanie korespondencji do jednostek nadrzędnych,

     2)  Podpisywanie opracowań, analiz, wniosków, programów i planów

          kierowanych do jednostek nadrzędnych,

     3)  Wydawanie zarządzeń wewnętrznych,

     4)  Podpisywanie pism w sprawach kadrowych,

     5)  Ustalenie szczegółowego zakresu czynności i regulaminów określających      

          wewnętrzną organizację pracy,

     6)  Podpisywanie pism w sprawach budżetu i finansów oraz zatwierdzenie

          dokumentów finansowych i księgowych,

     7)  Podpisywanie delegacji służbowych pracowników Domu,

 8)  Podpisywanie odpowiedzi na skargi i wnioski.

2.  Dyrektor Domu może upoważnić pisemnie wyznaczonego pracownika Domu,

    do podejmowania w swoim imieniu wymienionych w upoważnieniu czynności,

     z wyłączeniem spraw kadrowych.

 

 

ROZDZIAŁ V

 

 

KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE

 

§ 24

 

1.  Kontrolę wewnętrzną w Domu Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach wykonują:

     1)  Dyrektor Domu,

     2)  Główny księgowy,

     3)  Kierownik : Działu Opieki; Działu Administracyjno-Gospodarczego; Zespołu

          Kuchni.

     4)  St. Inspektor ds. Pracowniczych w zakresie spraw pracowniczych,

          dyscypliny pracy, czasu pracy i terminów wysyłania korespondencji.

2.  Kontrole zewnętrzne działalności Domu prowadzone mogą być przez

     jednostkę nadrzędną lub inne organy kontrolne,

3.  Z kontroli sporządza się protokół lub notatkę służbową ujmując w nich

     uwagi i spostrzeżenia z przeprowadzonej kontroli,

4.  Protokół lub notatkę z przeprowadzonej kontroli podpisuje osoba kontrolująca

     lub przewodniczący zespołu kontrolującego i Dyrektor Domu,

5.  Każda kontrola przeprowadzona przez przedstawiciela jednostki

     nadrzędnej lub z jej upoważnienia musi być odnotowana w prowadzonej przez    

     Dom „Książce kontroli”.

 

 

-12-

 

 

ROZDZIAŁ VI

 

 

ZNAKOWANIE AKT

 

§ 26

 

1.  Zasady znakowania akt określa instrukcja kancelaryjna.

2.  Ustala się następujące początkowe symbole znaku akt dla spraw załatwionych w

     działach i na samodzielnych stanowiskach jak niżej:

    1)  DPS.I          Dyrektor - sekretariat                              

    2)  DPS.II         Kadry           

    3)  DPS.III        Dział Ekonomiczny                                              

    4)  DPS.IV        Dział Administracyjno-Gospodarczy                

    5)  DPS.V         Dział Opiekuńczej, Pielęgnacyjnej i Socjalnej Obsługi

                             Mieszkańców

    6)  DPS.VI        BHP i p.poż.

    7)  DPS.VII       Dział Żywienia

                     

3.  Akta spraw zakończonych lub gromadzenie których określone jest przedziałem

     czasowym po przygotowaniu ich zgodnie z instrukcją archiwalną dział lub

     komórka organizacyjna, które je wytworzyła przekazuje do Archiwum Domu.

4.  Ustala się następujące symbole dekretacyjne dla pism kierowanych do

     pracowników funkcyjnych Domu:

    1)  Starszy Inspektor  ds. Pracowniczych                      KADRY                    

    2)  Główny Księgowy                                                     FIN.                

    3)  Kierownik  Działu Administracyjno-Gospodarczego K.A.G                          

    4)  Kierownik Działu Opieki                                            K.Op.

    5)  Kierownik Zespołu Kuchni                                         D.Ż.

    6)  Starszy Specjalista Pracy Socjalnej                          SOCJAL.          

5.  Przesyłki przychodzące do Domu Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach

     ewidencjonowane są wg następującego podziału:

      1)  list polecony i list ekspresowy

2)       pisma jednostek nadrzędnych

      3)  przesyłki wartościowe i paczki

4)  faxy, e-maile

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-13-

 

ROZDZIAŁ VII

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 26

 

Wszelkie zmiany niniejszego regulaminu mogą być dokonane w formie przewidzianej

dla jego ustalenia.

 

§ 27

 

Regulamin wchodzi w życie w dniu jego przyjęcia przez Zarząd Powiatu.

 

Wykaz załączników:

 

1. Struktura organizacyjna Domu Pomocy Społecznej w Nowych Bielicach,  w formie

    graficznej.

2. Schemat obiegu informacji i dokumentacji.