Nr 362/10 zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Żydowie
UCHWAŁA Nr 362/10
ZARZĄDU POWIATU W KOSZALINIE
z dnia 2 listopada 2010 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Żydowie
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1592; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055; z 2007 r. Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 92 poz. 753; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 106, poz. 675) i § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 217, póz. 1837) uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr 468/06 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 21 listopada 2006 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Żydowie wprowadza się następujące zmiany:
1) § 8 otrzymuje brzmienie:
„1. Dla zapewnienia właściwego funkcjonowania Domu i należytej obsługi jego mieszkańców ustanawia się w strukturze organizacyjnej Domu:
1) Dział Gospodarczo – Techniczny,
2) Dział Terapeutyczno – Opiekuńczy Bloku A,
3) Dział Terapeutyczno – Opiekuńczy Bloku D,
4) Dział Pracy Socjalnej,
5) Dział Księgowości i Planowania,
6) samodzielne stanowisko ds. kadr i płac,
7) samodzielne stanowisko ds. BHP,
2. Działem Gospodarczo - Technicznym kieruje Zastępca Dyrektora.
3. Działem Terapeutyczno – Opiekuńczym Bloku A i Działem Terapeutyczno – Opiekuńczym Bloku D kierują Kierownicy tych działów.
4. Działem Księgowości i Planowania kieruje Główny Księgowy.
5. Pracę Działu Pracy Socjalnej koordynuje specjalista pracy socjalnej.”,
2) użyty w § 10 zwrot „Działu Terapeutyczno - Opiekuńczego” zastępuje się zwrotem „Działu Terapeutyczno - Opiekuńczego Bloku A i Działu Terapeutyczno – Opiekuńczego Bloku D”,
3) w § 10 pkt 15 otrzymuje brzmienie:
„15) przygotowywanie pogrzebów osób zmarłych,”,
4) w § 11 po pkt 10 dodaje się pkt 11 w brzmieniu:
„11) zawiadamianie rodzin zmarłych mieszkańców o środkach pieniężnych będących w depozycie Domu”,
5) użyty w § 13 zwrot „Działu Organizacyjnego” zastępuje się zwrotem „pracownika na stanowisku ds. kadr i płac”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Żydowie.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
Wprowadzenie zmian do uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Żydowie spowodowane jest ustanowieniem w strukturze organizacyjnej jednostki Działu Terapeutyczno-Opiekuńczego Bloku A i Działu Terapeutyczno-Opiekuńczego Bloku D w miejsce dotychczasowego Działu Terapeutyczno-Opiekuńczego. Zmiana ułatwi organizację pracy i będzie zgodna z funkcjonującym w Domu podziałem na Blok A i Blok D. Ponadto likwidacji ulegnie Dział Organizacyjny, a jego zadania będzie realizował pracownik na stanowisku ds. kadr i płac.
Projekt przewiduje również przypisanie Działowi Pracy Socjalnej dodatkowego zadania polegającego na zawiadamianiu rodzin zmarłych mieszkańców o środkach pieniężnych będących w depozycie Domu. Zgodnie z ustawą z dn. 18 października 2006 r. o likwidacji niepodjętych depozytów ( Dz.U. Nr 208, poz. 1537 z późn. zm.) jednostka zobowiązana jest wezwać uprawnionego do odbioru po zmarłym mieszkańcu depozytu będącego w jej dyspozycji, a w razie jego niepodjęcia w terminie przeprowadzić procedurę zmierzającą do jego likwidacji.