Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Nr 112/2003 W sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie

UCHWAŁA NR  112/2003

ZARZĄDU POWIATU KOSZALIŃSKIEGO

z dnia 31 grudnia 2003  r.

 

W sprawie  uchwalenia  Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie

 

 

 

Na podstawie  art. 36 ust. 1  ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku    o samorządzie powiatowym  ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142,  poz. 1592 ,   z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113 poz. 984,Nr 153, poz.1271,   Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162,        poz. 1568)  uchwala się, co następuje:

 

§ 1. Uchwala się  Regulamin  Organizacyjny Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie , stanowiący załącznik  do niniejszej uchwały .

 

§ 2.Traci moc  uchwała Nr 12/99 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia  27 stycznia 1999 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.

 

§ 3. Uchwała wchodzi  w życie  z dniem  podjęcia.

 

 

 

                                                                 STAROSTA KOSZALIŃSKI

 

                                                                                    RYSZARD OSIOWY

 

 

ZAŁACZNIK  DO UCHWAŁY  NR  112/2003

ZARZĄDU POWIATU   KOSZALIŃSKIEGO

 Z DNIA 31.12.2003 R.

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

POWIATOWEGO ZARZĄDU DRÓG W KOSZALINIE

 

Rozdział I

 

POSTANOWIENIA  OGÓLNE

 

§ 1

 

Powiatowy  Zarząd Dróg w Koszalinie  zwany  dalej Zarządem  działa  na podstawie :

 

1)       uchwały nr 8 /99  Zarządu Powiatu  z dnia 6 stycznia 1999 roku.

2)       rozporządzenia  Ministra  Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 14 12 1998  r. w sprawie  dostosowania  organizacji Dyrekcji Okręgowych Dróg Publicznych oraz  będących ich  częściami  zarządów drogowych  i drogowej służy  liniowej  do organizacji publicznej, określonej przepisami o reformie  administracji publicznej (Dz.U. nr  156, poz. 1027)

3)       ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach  publicznych  ( Dz.U. nr 14 poz. 60 z późniejszymi zmianami)

4)       ustawy z dnia  5 czerwca 1998 r. o samorządzie  powiatowym (t.jedn.z 2001 r. Dz.U. nr 142 poz. 1592 z późn. zm.).

5)       postanowień  niniejszego regulaminu.

 

§ 2

 

1. Zarząd  jest  jednostką  budżetową   finansowaną przez Powiat Koszaliński, wykonującą  z upoważnienia  Zarządu Powiatu zarząd  drogami powiatowymi  w zakresie  planowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony tych  dróg  i zgodnie  z postanowieniami ustawy o drogach  publicznych.

2. Siedzibą  Zarządu jest  miasto Koszalin a teren  działania Powiat Koszaliński z możliwością świadczenia   usług poza terenem Powiatu.

 

Rozdział II

 

ZAKRES I PRZEDMIOT  DZIAŁANIA ZARZĄDU

 

§ 3

 

Do  zakresu działania  Zarządu należy  wykonywanie zadań  zarządcy dróg  powiatowych na obszarze  powiatu koszalińskiego, w  szczególności:

1)       opracowywanie projektów planów  rozwoju sieci  drogowej  oraz bieżące  informowanie  o tych  planach  organów  właściwych do sporządzania  miejscowych planów zagospodarowania  przestrzennego,

2)       opracowywanie  projektów  planów  finansowania  budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg  oraz  drogowych  obiektów  inżynierskich,

3)        pełnienie  funkcji inwestora,

4)        utrzymanie  nawierzchni  drogi, chodników, drogowych  obiektów  inżynierskich, urządzeń  związanych  z drogą,

5)        realizacja zadań  w zakresie  inżynierii ruchu,

6)        przygotowywanie infrastruktury  drogowej  dla potrzeb obronnych  oraz  wykonywanie  innych  zadań  na rzecz  obronności kraju,

7)       koordynacja  robót  w  pasie  drogowym,

8)       wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego  i zjazdy z dróg oraz  pobieranie  opłat i kar pieniężnych,

9)       prowadzenie ewidencji   dróg  , obiektów mostowych , tuneli, przepustów i promów oraz  udostępnianie  ich  na żądanie  uprawnionym organom , a także  sporządzanie  informacji o drogach  publicznych oraz przekazywanie  ich  Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,

10)    przeprowadzanie okresowych kontroli  stanu dróg  i drogowych  obiektów  inżynierskich  oraz przepraw promowych , ze szczególnym uwzględnieniem  ich wpływu  na stan bezpieczeństwa  ruchu drogowego,

11)     wykonywanie  robót  interwencyjnych  , robót  utrzymaniowych i zabezpieczających,

12)    przeciwdziałanie  niszczeniu dróg  przez ich  użytkowników,

13)     przeciwdziałanie  niekorzystnym przeobrażeniom środowiska , mogącym powstać  lub powstającym w następstwie  budowy lub utrzymania dróg,

14)    wprowadzanie  ograniczeń  lub zamykanie  dróg  i drogowych  obiektów  inżynierskich  dla ruchu  oraz  wyznaczanie  objazdów  drogami różnej kategorii, gdy  występuje bezpośrednie  zagrożenie  bezpieczeństwa osób lub mienia,

15)    dokonywanie okresowych pomiarów  ruchu drogowego,

16)    utrzymywanie zieleni  przydrożnej , w tym  sadzenie  i usuwanie  drzew oraz  krzewów,

17)    nabywanie  nieruchomości  pod pasy drogowe  dróg publicznych  i gospodarowanie nimi   w ramach posiadanego  prawa  do tych  nieruchomości,

18)     nabywanie  nieruchomości innych  niż  wymienione w pkt. 17 na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach  posiadanego do nich  prawa,

19)     wydawanie  decyzji  administracyjnych w imieniu zarządcy drogi oraz  w ustalonym zakresie  do  załatwiania spraw ,

20)    zawieranie umów najmu , dzierżawy i użyczenia gruntów w pasie  drogowym oraz  pobierać  z tego  tytułu  opłaty w wysokości ustalonej w umowie,

21)    wstępu na grunty przyległe  do pasa  drogowego, urządzania  czasowego  przejazdu przez  grunty, przyległe  oraz  ustawiania  zasłon  przeciwśnieżnych na warunkach przewidzianych  ustawą  o drogach publicznych.

 

 

 

 

Rozdział  III

 

STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZARZĄDU

 

§ 4

 

Strukturę organizacyjną Zarządu stanowią:

1) kierownictwo:

a)       dyrektor                  - DN

b)       zastępca dyrektora – DT

c)        główny księgowy    -  GK

2)       piony:

a) pion głównego księgowego

b) pion  zastępcy  dyrektora:

- sekcja techniczna – ST

- sekcja utrzymania dróg i mostów –SUDIM

- służba  drogowa  - SD,   w skład której wchodzi  Obwód drogowy w      Manowie.

 

§ 5

 

Strukturę  organizacyjną  Zarządu określa  schemat organizacyjny, stanowiący załącznik do regulaminu.

 

Rozdział IV

 

KIEROWNICTWO ZARZĄDU

 

§ 6

 

Dyrektor

 

1.        Dyrektor zarządza  Zarządem jednoosobowo, zgodnie  z przepisami  prawa , postanowieniami regulaminu, w ramach pełnomocnictwa , udzielonego przez Zarząd Powiatu Koszalińskiego.

  1. Umowę o pracę  z Dyrektorem  zawiera  Zarząd Powiatu.
  2. Dyrektor kieruje  Zarządem przy pomocy  zastępcy Dyrektora i Głównego Księgowego.

§ 7

 

  1. Dyrektor sprawuje nadzór  w zakresie  realizacji zadań  Zarządu i  zapewnia:

1) realizację polityki kadrowej,

2)       realizację  polityki finansowej i realizację budżetu,

3)       planowanie  inwestycji  i remontów,

4)       zgodną z planem realizację zadań.

 

  1. Do kompetencji Dyrektora  należy w szczególności:

1) reprezentowanie Zarządu na zewnętrz,

2)       składanie oświadczeń woli w imieniu Zarządu,

3)       zatrudnianie  i zwalnianie  pracowników,

4)       przedkładanie opracowań  (analiz,  wniosków, programów) Zarządowi Powiatu,

5)       wydawanie zarządzeń  wewnętrznych,

6)       wydawanie  zarządzeń  pokontrolnych  i poleceń  służbowych.

 

  1. Dyrektor sprawuje  bezpośredni nadzór  na pracą:

1)             zastępcy Dyrektora,

2)             Głównego Księgowego,

3)              w zakresie  spraw  kadrowych  oraz  BHP i Ppoż.

 

§ 8

 

ZASTĘPCA DYREKTORA

 

1. Zastępca Dyrektora  podlega  bezpośrednio Dyrektorowi Zarządu , wykonuje  jego polecenia  oraz  zastępuje podczas jego  nieobecności, wyłączając  sprawy kadrowe i organizacyjne.

2. Zastępca Dyrektora  ponosi odpowiedzialność  za pracę  podległych  sobie komórek organizacyjnych, a w szczególności :

1) nadzoruje  sprawy  związane  z programami rozwoju sieci drogowej na terenie  powiatu koszalińskiego,

2)       opracowuje projekty planów budowy, przebudowy, remontów, utrzymania i ochrony dróg  oraz drogowych obiektów  inżynierskich ,

3)       prowadzi działania zmierzające do poprawy   warunków  i bezpieczeństwa ruchu na drogach ,

4)       nadzoruje zadania  wynikające  z  przyjętych  planów  rzeczowych  i finansowych  Zarządu,   dotyczące:

-   robót prowadzonych przez służbę  drogową,

-   robót  prowadzonych  systemem zleconym,

- przebudowy, remontów dróg oraz  inżynierskich  obiektów  drogowych,

-  budowy nowych tras drogowych,

- przygotowania planów oraz prowadzenia akcji  zimowego   utrzymania   dróg,

5) nadzoruje  sprawy związane z tworzeniem  i utrzymaniem  zaplecza  technicznego oraz utrzymaniem  urządzeń  zabezpieczających  ruch.

3. Zastępca  Dyrektora  sprawuje  bezpośredni  nadzór  nad pracą:

1)  sekcji technicznej,

2) sekcji utrzymania  dróg i mostów,

3) służby drogowej.

§ 9

 

GŁÓWNY KSIĘGOWY

 

1.        Główny Księgowy podlega  bezpośrednio Dyrektorowi Zarządu.

2.        Główny Księgowy  ponosi odpowiedzialność  za pracę  kierowanego  pionu , w skład którego  wchodzą stanowiska  ds. kadrowo – księgowych oraz  administracji (sekretariat).

3.        Do obowiązków  Głównego Księgowego  należy:

1. Prowadzenie rachunkowości Zarządu zgodnie z obowiązującymi przepisami     i zasadami, polegające zwłaszcza na:

1)       zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu i archiwizowania dokumentów w sposób zapewniający:

- właściwy przebieg operacji gospodarczych,

- ochronę mienia będącego w posiadaniu Zarządu,

- sporządzania kalkulacji wynikowych kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,

2)       bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający:

- terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,

- ochronę mienia oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych,

- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,

2.Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającymi zwłaszcza na:

1) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji,

2) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Zarząd,

3)       przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,

4)       zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,

3.Dokonywanie wstępnej i szczegółowej kontroli zgodności operacji gospodarczych      i finansowych z planem finansowym.

4.        Dokonywanie wstępnej i szczegółowej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

5.        Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, wydawanych przez dyrektora Zarządu, dotyczących prowadzenia rachunkowości, szczególnie planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.

6.        Kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian.

7.        Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz.

8.        Opracowywania projektów planów finansowych Zarządu, uwzględniając limity ustalone przez Zarząd Powiatu.

9.        Współpraca z ZUS i US oraz bankiem obsługującym Zarząd.

10.     W sprawach administracyjnych  i kadrowych:

1)       przygotowywanie oraz prowadzenie ewidencji umów na dostawę mediów (tj. wody, energii, gazu i innych), kontrola realizacji warunków, zawartych umów   i terminowe aktualizowanie,

2)       organizowanie zaopatrzenia w materiały i urządzenia biurowe, gospodarka magazynowa,

3)       prowadzenie obsługi kancelaryjnej, archiwizowanie dokumentów,

4)       prowadzenie spraw kadrowych, socjalnych oraz archiwum akt osobowych,

5)       sporządzanie wymaganej sprawozdawczości,

6)       sporządzanie planów zatrudnienia,

7)       nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony tajemnicy służbowej                    i państwowej.

 

 

Rozdział V

 

ZAKRES DZIAŁANIA  SEKCJI PIONU DT

 

§ 10

 

Sekcja techniczna ST

 

1.        ST kieruje  kierownik sekcji, który ponosi odpowiedzialność za prawidłową organizację  i skuteczną realizację zadań.

 

2.        Kierownik podlega bezpośrednio zastępcy Dyrektora.

 

3.        ST  realizuje zadania  w zakresie: planowania , zamówień  publicznych  oraz  inwestora w szczególności:

 

1)        przygotowania projektów , planów , koncepcji rozwoju, budowy  lub przebudowy dróg i  drogowych  obiektów inżynierskich współdziałając  z sekcją SUDIM oraz SD tj.

- przygotowuje  dokumentację  techniczną,

- dokonuje  uzgodnień ZUD , geodezyjnych,

- nabywa  nieruchomości  pod budowę,

- pełni  funkcje inwestorskie,

-  uzyskuje  pozwolenia na budowę,

- rozlicza  oraz  odbiera roboty,

- sprawdza pod względem  merytorycznym dokumentacje z wykonanych robót,

- uzgadnia  plany przestrzennego zagospodarowania,

 

2)  stosowania procedur zamówień publicznych   przy zlecaniu  usług, dostaw i  robót budowlanych,

 

3) przygotowania oraz sporządzania wniosków do  instytucji rządowych   i pozarządowych  o dofinansowanie inwestycji planowanych przez Zarząd tj:

- prowadzenia  ewidencji  instytucji pomocowych  oraz  gromadzenia  wiedzy  na temat  prowadzonych programów  oraz  możliwości  źródeł finansowania,

- utrzymywanie bieżącego kontaktu  oraz  współpracy z instytucjami  finansowymi,

- inicjowania przedsięwzięć w tym zakresie.

 4) prowadzenia  wymaganej  sprawozdawczości  i jej  przechowywania.

 

4.ST prowadzi  sprawy  BHP i Ppoż  dotyczące:

1) okresowej kontroli  urządzeń  zabezpieczających  , higieniczno – sanitarnych i Ppoż,

2)        instruktażu stanowiskowego  oraz prowadzenia okresowych  szkoleń ,

3)        zgłaszania wniosków  w zakresie  BHP i Ppoż  oraz  warunków pracy,

4)        sporządzania i  przechowywania   sprawozdawczości w/w zakresie,

5)        zaopatrzenia  w odzież  roboczą , narzędzia  oraz środki  BHP i Ppoż.

5.ST prowadzi  zaopatrzenie.

6.ST  określa  normy zużycia paliwa oraz  rozlicza  i prowadzi  dokumentację  w tym zakresie.

7.ST  prowadzi nadzór  nad stanem  technicznym  sprzętu , urządzeń  i budynków

8. ST  prowadzi  księgi inwentarzowe środków trwałych , niskocennych  składników  majątku (środków trwałych  o niskiej  wartości) oraz  wartości  niematerialnych i prawnych.

9.  ST prowadzi  polisy ubezpieczeniowe – majątkowe oraz OC.

 

 

§ 11

 

SEKCJA UTRZYMANIA  DRÓG I  MOSTÓW SUDIM

 

1.SUDIM  kieruje  kierownik , który  ponosi odpowiedzialność  za prawidłową organizację  i skuteczną  realizację  zadań.

2. Kierownik podlega  bezpośrednio  zastępcy Dyrektora.

3. Do zadań  sekcji należy  prowadzenie  całokształtu zagadnień  związanych  z utrzymaniem inżynierskich obiektów  drogowych i sieci dróg powiatowych, a  w szczególności:

1) prowadzenie  ewidencji  dróg , drogowych obiektów  inżynierskich  oraz ewidencji i gospodarki  nieruchomości,

2)dokonywanie  przeglądu dróg i  drogowych  obiektów  inżynierskich  oraz oceny stanu technicznego tj:

-          sporządzanie i przechowywanie  dokumentacji  w tym zakresie,

-           wnioskowanie w/w zakresie,

3)planowanie  oraz  koordynacja  utrzymania dróg tj. :

-          sporządzanie  planów  robót bieżącego  utrzymanie ,

-          sporządzanie  planów  rzeczowo – finansowych w/w zakresie,

-          wnioskowanie zmian techniczno -  organizacyjnych  dotyczących  realizacji zadań  drogowych,

-          utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym  sadzenie  i usuwanie  drzew  oraz  krzewów,

-           wydawanie opinii  dotyczących  lokalizacji przystanków  komunikacji  zbiorowej,

-          organizowanie  i prowadzenie  prac zimowego utrzymania ,

-          dokonywanie  okresowych  pomiarów  ruchu drogowego.

4) prowadzenie spraw  związanych  z utrzymaniem  bezpieczeństwa   ruchu drogowego tj. :

- przeciwdziałanie   niszczeniu dróg  przez ich  użytkowników ,

- wprowadzanie ograniczeń  lub  zamykanie  dróg  i drogowych  obiektów  inżynierskich oraz  wyznaczanie objazdów  , gdy występuje  bezpośrednie  zagrożenie   bezpieczeństwa osób i mienia,

-obsługa  przejazdów  nienormatywnych,

- obsługa spraw  związanych  z utrzymaniem  oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń zabezpieczających  ruch drogowy,

- udział  w pracach  komisji przygotowującej  materiały do podejmowania  decyzji  zarządzających  ruchem ,  wykorzystywania dróg  w sposób  szczególny

5) prowadzenie całokształtu spraw związanych  z zajęciem  pasa drogowego  tj. :

- przeprowadzenie postępowania  administracyjnego  w celu  wydania  zezwolenia  na zajęcie  pasa drogowego w drodze  decyzji administracyjnej,

- przygotowywanie decyzji o wymierzeniu kar pieniężnych  za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia,

- sporządzanie  i przechowywanie  umów  dzierżawy i najmu i użyczenia gruntów w pasie  drogowym,

- bieżąca kontrola  opłat i kar  za zajęcie pasa drogowego  oraz  ścisła  współpraca  w tym zakresie  z Głównym Księgowym,

- uzgadnianie  dokumentacji  na roboty  prowadzone  w pasie  drogowym,

6). bieżący nadzór nad remontami  , przebudową  oraz  robotami  inwestycyjnymi , a także  udział  w odbiorze w/w robót.

7)  przygotowywanie  infrastruktury  drogowej  dla potrzeb obronnych  oraz  wykonywanie  zadań  na rzecz  obronności.

8) prowadzenie  wymaganej  sprawozdawczości , analiz  i informacji  dotyczących  utrzymania  dróg i  drogowych  obiektów  inżynierskich  oraz  współpraca  z ST i SD w/w zakresie.

§ 12

 

SŁUŻBA DROGOWA

 

 

  1. SD  tworzy Obwód Drogowy w Manowie , w skład którego  wchodzi Brygada Drogowa w Polanowie.
  2. Kierownik  obwodu  odpowiedzialny jest   za zadania służby drogowej.
  3. Kierownik  obwodu podlega  bezpośrednio zastępcy  Dyrektora Zarządu.
  4. SD zajmuje się  sprawami związanymi z :

1)objazdami  i kontrola stanu technicznego dróg i mostów,

2)określeniem potrzeb robót utrzymaniowych na drogach , mostach , wykonawstwem w/w robót oraz nadzorem  nad robotami zleconymi,

3) działaniem na rzecz bezpieczeństwa drogowego ,

4)czuwaniem nad przestrzeganiem przepisów porządkowych na drogach przez osoby zajmujące pas drogowy,

5)ochroną dróg i mostów,

6)koordynowaniem zimowego utrzymania dróg .

5. SD zobowiązana jest do współpracy z Sekcją techniczną  , Sekcją utrzymania  dróg i mostów w zakresie  konsultowania , uzgadniania  przedsięwzięć oraz udostępniania informacji i materiałów  niezbędnych w ich pracach.

 

 

Rozdział  VI

POSTANOWIENIA  KOŃCOWE

 

§ 13

 

Sekcje oraz Służba drogowa  zobowiązane są   do współpracy tj. :

1.) konsultowania i uzgadniania  przedsięwzięć   wiążących się z działalnością  innych  zespołów  i sekcji.

2.) udostępniania  innym  zespołom i sekcjom informacji i materiałów  niezbędnych w ich  pracy .

 

§ 14

 

1.  Składanie oświadczeń woli  w sprawach  majątkowych  i bieżącej działalności Zarządu  wykonuje  Dyrektor  na podstawie  upoważnienia udzielonego przez Zarząd Powiatu.

2.        Czynności  związane  ze zobowiązaniami  finansowymi na rzecz  jednostki organizacyjnej  wymagają także  podpisu Głównego Księgowego lub pracownika  upoważnionego przez Dyrektora Zarządu.

 

 

 

§ 15

 

Zarząd  prowadzi  działalność w oparciu o plan  dochodów i wydatków  zatwierdzony przez Zarząd Powiatu i preliminarz  wydatków , opracowany przez Dyrektora Zarządu.

 

§ 16

 

1.        Zarząd  wyposażony  jest  w środki  majątkowe niezbędne  do prowadzenia  działalności określonej  w niniejszym regulaminie.

2.        Mienie Zarządu jest mieniem  Powiatu.

 

§ 17

 

Zasady  wykonania kontroli  wewnętrznej  , obieg dokumentacji  określa  Dyrektor w drodze  zarządzenia wewnętrznego.

 

§ 18

 

Zmiany  w regulaminie  mogą  być  dokonywane  w trybie  przewidzianym do jego  uchwalenia.