Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Uchwała Nr 169/2012
Zarządu Powiatu w Koszalinie

z dnia 18 lipca 2012 r.

w sprawie powołana komisji przetargowej oraz nadania jej regulaminu pracy 

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, z 2007r. Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009, Nr 92, poz. 753,Nr 157, poz. 1241, Dz. U. z 2010 r., Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230;ostatnia zmiana:Nr 106, poz. 675, Dz. U. z 2011r. Nr. 21, poz. 113, Nr 149, poz. 887, Nr. 217, poz. 1281 ) oraz art. 19 ust. 2 i art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, Nr 161, poz. 1078 , Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011r. Nr 5, poz. 13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz. 484, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429) uchwala  się, co następuje: 

§ 1. Powołuje się Komisję Przetargową zwaną dalej „Komisją” w następującym składzie: 

1) Karol Banaśkiewicz                        - Przewodniczący Komisji 

2) Grzegorz Bohaterewicz       - Sekretarz Komisji 

3) Andrzej Leśniewicz                         - Członek Komisji 

4) Iwona Kochanowska                       - Członek Komisji 

5) Zbigniew Dzięgielewski      - Członek Komisji 

§ 2. Zadaniem Komisji jest przygotowanie i przeprowadzenie przetargu nieograniczonego na realizację zamówienia pn: „Przebudowa i remont drogi powiatowej nr 0419Z Cetuń- droga nr 168". 

§ 3. 1. Komisja ma charakter doraźny. 

2. Organizację i tryb pracy Komisji określa Regulamin stanowiący załącznik do uchwały. 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 

STAROSTA

Roman Szewczyk

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 169/2012  
Zarządu Powiatu w Koszalinie  
z dnia 18 lipca 2012 r. 

§ 1. CZĘŚĆ OGÓLNA 

1. Komisja przetargowa zwana dalej komisją, rozpoczyna swoją pracę z dniem powołania. 

2. Komisję obowiązują w szczególności: 

1) Przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych wraz z aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie, 

2) Postanowienia niniejszego Regulaminu. 

3. Komisja przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności przygotowuje i przekazuje do zatwierdzenia przez Zarząd lub osobę przez niego upoważnioną: 

1) Projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego, 

2) Projekt modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 

3) Ogłoszenia wymagane dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 

4. Komisja w zakresie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności: 

1) Udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 

2) Prowadzi negocjacje z wykonawcami w przypadku, gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji, 

3) Dokonuje otwarcia ofert, 

4) Ocenia spełnianie warunków stawianych wykonawcom oraz wnioskuje o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą, 

5) Wnioskuje o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych ustawą, 

6) Ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu, 

7) Przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, bądź występuje o unieważnienie postępowania, 

5. Pracami komisji kieruje przewodniczący, powoływany i odwoływany przez Zarząd Powiatu lub osobę przez niego upoważnioną, spośród członków komisji. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności: 

1) Odebranie oświadczeń członków komisji o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, 

2) Wyznaczenie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie, 

3) Podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym, 

4) Nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 

5) Informowanie Zarządu lub osoby upoważnionej o problemach związanych z pracami w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 

6. Dokumentację postępowania o udzielenia zamówienia publicznego prowadzi sekretarz komisji, powoływany lub wyznaczany spośród członków komisji. 

7. Do zadań komisji należy w szczególności ocena spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu. 

8. Członkowie komisji są obowiązani do nie ujawniania wszelkich informacji uzyskanych w toku prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, za wyjątkiem informacji jawnych na podstawie ustawy Prawo zamówień Publicznych. 

9. Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, Zarząd lub osoba upoważniona, na wniosek przewodniczącego komisji, może zasięgnąć opinii biegłych (rzeczoznawców), bądź powołać taką osobę do składu komisji, bez prawa głosu. 

10. Do biegłych (rzeczoznawców) stosuje się odpowiednio ust. 5 pkt 1). 

11. Biegły przedstawia opinię na piśmie, a na żądanie komisji bierze udział w jej pracach z głosem doradczym i udziela dodatkowych wyjaśnień. 

12. Komisja jest zobowiązana do współpracy z Referatem Prawnym we wszystkich okolicznościach wymagających zasięgnięcia opinii prawnej . 

§ 2. CZĘŚĆ PUBLICZNA POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO 

1. Otwarcie ofert jest jawne. 

2. Przystępując do publicznej części postępowania przewodniczący komisji: 

1) Otwiera posiedzenie komisji w miejscu i terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu lub zmienionym modyfikacją specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 

2) Przedstawia temat posiedzenia komisji, 

3) Przekazuje informacje dotyczące trybu i sposobu powołania komisji, a także przedstawia wszystkim obecnym skład komisji z podaniem imienia, nazwiska, stanowiska i funkcji pełnionej w komisji przez każda osobę, 

4) Omawia dotychczasowy przebieg postępowania, 

5) Podaje informacje dotyczące terminu i miejsce opublikowania ogłoszenia o organizacji przetargu, 

6) Informuje, czy wpłynęły oferty po terminie wyznaczonym do ich składania, 

7) Podaje informację dotyczącą kwoty, która zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia publicznego. 

3. Przewodniczący komisji otwiera kolejno oferty, odczytuje imię i nazwisko, nazwę (firmę) oraz adres (siedzibę) wykonawcy, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia publicznego, okresu gwarancji, warunków płatności zawartych w ofercie. Informacje te sekretarz komisji odnotowuje w protokole postępowania. 

W przypadku, gdy wykonawca nie był obecny przy otwieraniu ofert, na jego wniosek zamawiający prześle mu informacje zawierające nazwy i adresy wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia publicznego, okresu gwarancji, warunków płatności zawartych w ofercie. 

4. Oświadczenie składane podczas otwarcia ofert: 

1) Przewodniczący komisji zapytuje obecnych wykonawców, czy są jakieś oświadczenia lub pytania do protokołu postępowania, 

2) Jeżeli tak, to przyjmuje te oświadczenia dyktując sekretarzowi komisji ich treść do protokołu oraz dane składającego oświadczenie, 

3) Jeżeli wykonawca dysponuje dokumentem z treścią swojego oświadczenia – dołącza się ten dokument do protokołu postępowania, 

4) Do oświadczenia tych komisja musi ustosunkować się i zawrzeć swoją odpowiedź w protokole postępowania. 

5. Na tym przewodniczący komisji zamyka posiedzenie i ogłasza zakończenie części publicznej postępowania. 

6. Oferty, opinie biegłych (rzeczoznawców) oraz wszelkich oświadczenia i zawiadomienia składane przez zamawiającego oraz wykonawców stanowią załączniki do protokołu postępowania. 

7. Protokół, oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a wykonawca składając ofertę zastrzegł w odniesieniu do tych informacji, że nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania. 

§ 3. CZĘŚĆ NIEPUBLICZNA POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO 

1. W części niepublicznej biorą udział osoby powołane w skład komisji, a także jeżeli jest to niezbędne – biegły (rzeczoznawca). 

2. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia stawianych im warunków, członkowie komisji składają pisemne oświadczenie o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 

3. Do biegłych (rzeczoznawców) ust. 2 stosuje się odpowiednio. 

4. Komisja sprawdza czy wykonawcy nie podlegają wykluczeniu z postępowania. 

5. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców w przypadkach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych. 

6. W przypadku gdy wykonawca nie spełnia stawianych warunków, komisja wnioskuje do Zarządu lub osoby upoważnionej o wykluczenie wykonawcy z postępowania. 

7. Oferta wykonawcy, który został wykluczony traktowana jest jak odrzucona. 

8. Komisja sprawdza, czy oferty nie podlegają odrzuceniu. 

9. Ofertę odrzuca się w przypadkach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych. 

10. W toku dokonywania oceny złożonych ofert, komisja może żądać udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez ich ofert. 

11. Komisja przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych. 

12. Komisja ocenia oferty wyłącznie na podstawie przyjętych kryteriów i przypisanych im wag. 

13. Po dokonaniu oceny ofert komisja przedstawia Zarządowi lub osobie upoważnionej protokół z propozycją wyboru oferty lub unieważnienia postępowania. Wniosek dot. unieważnienia powinien zawierać wskazanie podstawy prawnej oraz omawiać okoliczności, które powodują konieczność unieważnienia postępowania. 

14. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się w przypadkach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych. 

15. O unieważnieniu postępowania zamawiający informuje wykonawców biorących udział w postępowaniu. Informacja powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. 

16. Jeżeli Zarząd lub osoba upoważniona, odmówi zatwierdzenia propozycji komisji i unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, przygotowanie i przeprowadzenie nowego postępowanie w tej samej sprawie powierza się komisji dotychczasowej lub w innym składzie powołanym zarządzeniem 

17. W innych sprawach nie uregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy z 29 .01.2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, Nr 161, poz. 1078 , Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011r. Nr 5, poz. 13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz. 484, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429)                              


 

Uzasadnienie

Podjęcie Uchwały Zarządu Powiatu w sprawie powołania komisji przetargowej oraz nadania jej regulaminu pracy jest niezbędne do prawidłowego przygotowania i przeprowadzenia przetargu nieograniczonego na realizację zamówienia pn: Przebudowa i remont drogi powiatowej nr 0419Z Cetuń -droga nr 168".