Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Nr 305 /10 w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.

UCHWAŁA NR     305 /10
ZARZĄDU POWIATU W KOSZALINIE
z dnia  6  stycznia 2010 r.
 
w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie
 
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 oraz z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 oraz Nr 200, poz. 1688, Nr 214 poz. 1806; z 2003r. Nr 162 poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055, Nr 167 poz. 1759, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 92, poz. 753) uchwala się :
 
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W KOSZALINIE
 
Rozdział I
Postanowienia ogólne
 
§ 1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu, a w szczególności
a)     strukturę organizacyjną Urzędu,
b)    zakres działania komórek organizacyjnych Urzędu.
 
§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1)   Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu
w Koszalinie,
2)   Staroście - należy przez to rozumieć Starostę Koszalińskiego,
3)   PUP - należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy
w Koszalinie,
4)   Dyrektorze PUP – należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie,
5)   Z-cach Dyrektora PUP – należy przez to rozumieć Zastępców Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie,
6)   Komórkach organizacyjnych – należy przez to rozumieć działy, referaty, zespoły i samodzielne stanowiska,
7)   Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004r
8)   PFRON – należy przez to rozumieć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
9)   EFS – należy przez to rozumieć Europejski Fundusz Społeczny,
10)    EURES –należy przez to rozumieć europejskie służby zatrudnienia realizujące działania obejmujące w szczególności pośrednictwo pracy wraz z doradztwem w zakresie mobilności na rynku pracy we współpracy ze związkami zawodowymi
i organizacjami pracodawców,
11)    CAZ – należy przez to rozumieć Centrum Aktywizacji Zawodowej w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r.  o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
 
§ 3. 1.PUP jest jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego
             wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej,
             wykonującą zadania z zakresu samorządu powiatowego
             wynikające z ustawy lub rozporządzeń wykonawczych,
             finansowaną w formie jednostki budżetowej.
          2.Siedzibą PUP jest Miasto Koszalin, będące Miastem na prawach
             powiatu.
   3.Obszarem działania PUP jest miasto Koszalin i Powiat
      Koszaliński
     4.Zakres właściwości terytorialnej określa porozumienie zawarte w 
         dniu 27  marca  2006 roku pomiędzy Powiatem Koszalińskim 
         a  Miastem Koszalin.
      5.Nadzór nad PUP sprawuje Zarząd Powiatu w Koszalinie.
 
Rozdział II
Przedmiot i zakres działania
 
§ 4. PUP działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Regulaminu oraz aktów prawnych wydawanych przez Dyrektora PUP, Zarząd Powiatu lub Starostę, a w szczególności:
1)   ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia
 i instytucjach rynku pracy (Tekst jednolity z 9 kwietnia 2008 Dz. U. z 2008 Nr 69, poz. 415 z późn. zm.),
2)   ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej
 i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Tekst jednolity Dz. U. z 2008 Nr 14, poz. 92, z późn. zm.)
3)   ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r.  Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.),
4)   ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.),
5)   ustawy z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (Tekst jednolity z 8 stycznia 2007, Dz. U. z 2007r., Nr 11, poz. 73 i 74, z późn. zm.),
6)   ustawy z dnia 17 grudnia 1998 roku o emeryturach i rentach
z  Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 39, poz. 353 z późn. zm.),
7)   ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Tekst jednolity z 17 czerwca 2008 r. Dz. U. Nr 115, poz. 728 z późn. zm.),
8)   ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (t.j. Dz. U.
z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 z późn. zm.),
 
§ 5. 1.ramach zadań określonych w art.  9 ust.1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,  PUP wykonuje zadania samorządu powiatowego, do których należy w szczególności:
 1) opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o której mowa
w odrębnych przepisach;
 2) pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy;
2a) udzielanie informacji o możliwościach i zakresie pomocy określonej
w ustawie;
 3) udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy przez pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe i informację zawodową oraz pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy;
3a) udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników przez pośrednictwo pracy oraz poradnictwo zawodowe i informację zawodową;
 4) rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy;
 5) inicjowanie, organizowanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy;
 6) inicjowanie i wspieranie metodyczne tworzenia klubów pracy działających w innych niż powiatowy urząd pracy instytucjach
i organizacjach;
 7) inicjowanie, organizowanie i finansowanie szkoleń i przygotowania zawodowego dorosłych
 8) opracowywanie analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady zatrudnienia oraz organów zatrudnienia;
 9) inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
10) współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy;
11) współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego, szkoleniach, przygotowaniu zawodowym dorosłych, stażach, organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów;
12) współpraca z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie świadczenia podstawowych usług rynku pracy, w tym w opracowywaniu
i aktualizacji informacji zawodowych oraz innych zasobów informacji dotyczących lokalnego rynku pracy przydatnych w poszukiwaniu pracy;
13) przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia;
14) wydawanie decyzji o:
a) uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,
b) przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,
c) obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,
d) odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego
z Funduszu Pracy, należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków, oraz innych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy,
15) realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,  w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym wydawanie decyzji, zaświadczeń
i rozpatrywanie wniosków,
16) realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, w szczególności przez:
a) realizowanie zadań sieci EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządami województw, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców,
b) realizowanie zadań związanych z udziałem w partnerstwach transgranicznych EURES na terenie działania tych partnerstw;
16a) realizowanie zadań związanych z międzynarodowym przepływem pracowników, wynikających z odrębnych przepisów, umów międzynarodowych i innych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi;
17) badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku
 z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca;
18) organizowanie i finansowanie szkoleń pracowników powiatowego urzędu pracy;
19) opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania;
20) realizowanie projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia
i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy;
21) organizacja i realizowanie programów specjalnych;
22) udostępnianie informacji o osobach zarejestrowanych, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych w ustawie, innym instytucjom rynku pracy lub podmiotom, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz innym podmiotom publicznym albo podmiotom niebędącym podmiotami publicznymi, realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny ich realizacji;
23) współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestrów centralnych zawierających dane dotyczące rynku pracy, instytucji rynku pracy, projektów, udzielonej pomocy
i świadczeń oraz dane dotyczące poszukujących pracy, bezrobotnych, pracodawców i ofert pracy,
24) inicjowanie i realizowanie projektów pilotażowych.
 
 
2. PUP wykonuje zadania  wynikające z innych ustaw,
 a w szczególności:
1)      opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby bezrobotne;
2)      opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne za osoby bezrobotne; posiadające prawo do zasiłku dla bezrobotnych;
3)      opracowywanie powiatowych programów pomocy w realizacji zadań na rzecz osób niepełnosprawnych;
4)      pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych, ich szkolenie oraz przekwalifikowanie;
5)      kierowanie osób niepełnosprawnych, które wymagają specjalistycznego programu szkolenia oraz rehabilitacji leczniczej
i społecznej do specjalistycznego ośrodka szkoleniowo-rehabilitacyjnego lub innej placówki szkoleniowej;
6)      współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym
 z odrębnych przepisów;
7)      współpraca z organami administracji rządowej i organizacjami jednostek samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi       i fundacjami w zakresie zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
8)     współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej tych osób.
 
Rozdział III
Zasady kierowania Powiatowym Urzędem Pracy
 
§ 6. 1. Całokształtem działalności PUP kieruje – zgodnie z zasadą
           jednoosobowego kierownictwa – Dyrektor PUP i ponosi za nią
           odpowiedzialność przed Starostą.
        2.Dyrektora PUP, wyłonionego w drodze konkursu spośród
           kandydatów  spełniających warunki art. 9 ust. 5 ustawy, zgodnie
           z treścią Porozumienia  z  dnia 13 lutego 2007r. powołuje
           i odwołuje Starosta Koszaliński i Prezydent Miasta Koszalina.
         3.Dyrektor PUP kieruje działalnością PUP przy pomocy z-ców
            dyrektora oraz kierowników komórek organizacyjnych.
         4.Zastępców dyrektora PUP powołuje i odwołuje Dyrektor PUP.
         5.Dyrektor PUP realizuje zadania PUP na podstawie upoważnienia
            udzielonego przez Zarząd Powiatu w Koszalinie.
         6.Dyrektor PUP na czas swojej nieobecności może udzielić
            pełnomocnictwa z-com dyrektora do podejmowania czynności
            w zakresie kierowania Urzędem na mocy upoważnienia
            udzielonego mu przez Zarząd. Upoważnienie z-ców dyrektora nie
            obejmuje decyzji kadrowych.   
         7.Dyrektor PUP składa raz w roku sprawozdanie z działalności
            PUP  Zarządowi.
         8.Dyrektor PUP wydaje w indywidualnych sprawach w zakresie
            określonym upoważnieniem Starosty decyzje administracyjne,
            postanowienia oraz zaświadczenia.
         9.Dyrektor PUP kieruje Urzędem poprzez wydawanie zarządzeń
            oraz poleceń służbowych.
       10.Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
            Dyrektor PUP zatrudnia i zwalnia pracowników PUP.
      11.Funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji /ABI/ pełni
           z-ca dyrektora ds. Ewidencji i Usług Rynku Pracy.
      12.Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji podlega
           bezpośrednio Administrator Systemów Informatycznych /ASI/
           w zakresie bezpieczeństwa informatycznego.
 
§ 7. Dyrektor PUP ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
 
Rozdział IV
Gospodarka majątkowa i finansowa
 
§ 8. PUP zarządza powierzonym mu mieniem, zapewnia jego ochronę
i należyte wykorzystanie.
 
1.     Podstawą gospodarki finansowej jednostki jest zatwierdzony plan finansowy obejmujący dochody i wydatki.
2.     Za zgodność gospodarki finansowej z przepisami prawa oraz racjonalną, celową i oszczędną  gospodarkę środkami finansowymi odpowiada Dyrektor PUP oraz pracownicy, którym powierzono zadania związane z przygotowaniem dokumentacji dotyczącej wydatkowania środków publicznych.
3.     PUP prowadzi obsługę finansowo – księgową realizowanych przez siebie zadań.
4.     Nadzór nad prowadzoną przez PUP gospodarką finansową sprawuje Zarząd.
 
 
Rozdział V
Organizacja Powiatowego Urzędu Pracy

§ 9. Powiatowy Urząd Pracy składa się z następujących działów, centrów, referatów, zespołów i samodzielnych stanowisk oznaczonych symbolami:
1) Centrum Aktywizacji Zawodowej,                                             /CAZ/
2) Dział Instrumentów Rynku Pracy,                                            /DRP/
3) Dział Finansowo – Księgowy,                                                  /DFK/
4) Dział Organizacyjno – Administracyjny,                                   /DOA/
5) Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń,                                  /DIE/
6) Referat obsługi zamiejscowej w Bobolicach,                           /RZB/
7) Referat obsługi zamiejscowej w Polanowie,                            /RZP/
8)Samodzielne stanowisko ds. obsługi osób bezrobotnych  
    w Biesiekierzu,
9) Zespół ds. Programów,                                                           /ZP/
10)Zespół ds. Postępowań Administracyjnych,                            /ZA/
 
§ 10. W PUP mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:
1)     centrum aktywizacji zawodowej
2)     działy,
3)     referaty,
4)     zespoły,
5)     samodzielne stanowiska pracy.
 
§ 11. 1.Dyrektor PUP w oparciu o posiadane środki finansowe decyduje
             o ilości utworzonych centrów, działów, referatów, zespołów,
             samodzielnych stanowisk pracy.
    2.Kierownicy komórek organizacyjnych określają ich strukturę
       wewnętrzną oraz zakres działania i przedstawiają Dyrektorowi
       PUP do zatwierdzenia.
    3.Kierownicy komórek organizacyjnych mają prawo łączyć zadania,
       przewidziane w schemacie organizacyjnym dla wielu stanowisk,
       w jedno  stanowisko.
 
§ 12. 1.Centrum Aktywizacji Zawodowej jest wyspecjalizowaną komórką
            organizacyjną Urzędu realizującą zadania w zakresie usług
            rynku pracy oraz  instrumentów  rynku pracy.
   2.Centrum aktywizacji kieruje kierownik.
 
 
§ 13. 1.Dział jest podstawową komórką organizacyjną, zajmującą się
              określoną  problematyką i działalnością w sposób kompleksowy
              lub kilkoma  pokrewnymi zagadnieniami, których realizację
              w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe
              zarządzanie.
      2.Działem kieruje kierownik działu.
     3.Na czas nieobecności kierownika działu funkcję zastępcy pełni
         wyznaczony pracownik.
 
§ 14. 1.Referat jest minimum trzyosobową komórką organizacyjną
                realizującą jednolite zagadnienia merytoryczne.
        2.Referatem, który może być tworzony w ramach działu lub jako
           komórka samodzielna, kieruje kierownik referatu.
 
§ 15. 1.Zespół jest minimum dwuosobową komórką organizacyjną
               realizującą jednolite zagadnienia merytoryczne.
      2.Zespół może być tworzony w ramach działu lub jako komórka
              samodzielna .
 
 § 16. Samodzielne stanowisko pracy jest najmniejszą komórką organizacyjną, którą tworzy się w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia określonej problematyki nie uzasadniającego powołania większej komórki organizacyjnej –zespołu, referatu. Samodzielne stanowisko pracy może być tworzone w ramach działu lub referatu lub jako komórka samodzielna.
 
 
§ 17. Wewnętrzna organizacja każdej komórki obejmuje:
1)   zakres działania określony w regulaminie organizacyjnym,
2)   wykaz stanowisk służbowych,
3)   zakresy zadań pracowników.
 
§ 18.1.W pionie Dyrektora PUP występują następujące komórki
              organizacyjne:
1/ Dział Finansowo – Księgowy,
2/ Dział Organizacyjno – Administracyjny,
 
2.     W pionie Zastępcy Dyrektora ds. Instrumentów Rynku Pracy
 i Programów występują następujące komórki organizacyjne:
          1/ Dział Instrumentów Rynku Pracy,
          2/ Zespół ds. Programów.
 
    3. W pionie Zastępcy Dyrektora ds. Ewidencji i  Usług Rynku Pracy   występują  następujące komórki organizacyjne:
   1/ Centrum Aktywizacji Zawodowej,
   2/ Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń,
  3/ Referat obsługi zamiejscowej w Bobolicach
   4/ Referat obsługi zamiejscowej w Polanowie,
  5/  Stanowisko ds. obsługi osób bezrobotnych w Biesiekierzu,
   6/ Zespół ds. Postępowań Administracyjnych.
 
Rozdział VI
Zadania kierownictwa Powiatowego Urzędu Pracy
 
§ 19. 1. Do kompetencji Dyrektora PUP należy w szczególności:
1)     realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
2)     kierowanie PUP i reprezentowanie go na zewnątrz,
3)     organizowanie pracy Urzędu,
4)     wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników PUP,
5)     zatrudnianie, zwalnianie  i ocenianie pracowników PUP;
6)     planowanie i dysponowanie środkami budżetu PUP;
7)     planowanie i dysponowanie, w ramach upoważnień, środkami Funduszu Pracy, Europejskiego Funduszu Społecznego, środkami pochodzącymi z funduszy unijnych i środkami PFRON,
8)     współpraca z organami samorządów lokalnych, Powiatową Radą Zatrudnienia, władzami szkolnymi, instytucjami szkolącymi
i ośrodkami pomocy społecznej;
9)     wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych i decyzji administracyjnych;
10)wnioskowanie do Zarządu Powiatu o nadanie Regulaminu Organizacyjnego,
11)ustalanie struktury organizacyjnej PUP,
12)wnioskowanie o zmianę przepisów z zakresu działania PUP,
13)    inicjowanie programów specjalnych;
14)    zatwierdzenie regulaminu, programu działania i nadzór finansowy nad działalnością Klubu Pracy,
15)    wykorzystanie danych zawartych w arkuszu oceny jako jedno
z narzędzi służących do oceny funkcjonowania PUP;
16)    ustalanie wynagrodzeń pracowników, przyznawanie nagród
i udzielanie kar,
17)    zawieranie umów i porozumień wynikających z upoważnienia Starosty,
18)    promocja usług PUP.
 
2. Do kompetencji Zastępcy Dyrektora ds. Instrumentów Rynku Pracy
 i Programów należy w szczególności:
1)     planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacja pracy podległych komórek organizacyjnych;
2)     koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań objętych zakresem działania w podległym pionie;
3)     podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania nadzorowanych komórek organizacyjnych;
4)     wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia Starosty;
5)     prowadzenie kontroli wystawianych decyzji;
6)     opiniowanie doboru obsady stanowisk kierowników nadzorowanych komórek oraz wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań oraz nagród i kar;
7)     promocja usług PUP;
8)     bieżąca współpraca z organami, organizacjami i instytucjami
w zakresie wynikającym z realizacji zadań wykonywanych
w podległym pionie;
9)     przedkładanie Dyrektorowi PUP propozycji dotyczących organizacji programów specjalnych;
10) przedkładanie Dyrektorowi PUP wniosków wynikających z analizy sytuacji na rynku pracy.
 
3. Do kompetencji Zastępcy Dyrektora ds. Ewidencji i Usług Rynku Pracy należy w szczególności :
1)     planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacja prac   podległych komórek organizacyjnych;
2)     koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań objętych zakresem  
     działania w podległym pionie;
3) podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających
    z zakresu działania nadzorowanych komórek organizacyjnych;
4) wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia Starosty;
5) prowadzenie kontroli wystawianych decyzji administracyjnych;
6) opiniowanie doboru obsady stanowisk kierowników nadzorowanych
     komórek organizacyjnych oraz wnioskowanie wysokości wynagrodzenia,
     przeszeregowań oraz nagród i kar:
 7) promocja usług PUP;
 8) bieżąca współpraca z organami, organizacjami i instytucjami  
           w zakresie wynikającym z  realizacji zadań wykonywanych
           w podległym pionie;
 9) przedkładanie Dyrektorowi PUP wniosków wynikających z analizy
            sytuacji na rynku pracy;
10) przedkładanie programu działania Klubu Pracy
  
§ 20. Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień wspólnych dla kierowników komórek organizacyjnych należy:
1)     koordynowanie i nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych, zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań wynikających z niniejszego regulaminu przez podległe komórki organizacyjne;
2)     podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania komórki organizacyjnej;
3)     szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej w PUP oraz ustaleniami kierownictwa
i przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń, dyspozycji i aktów normatywnych;
4)     dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników,
a w szczególności umożliwianie pracownikom kierowanej komórki organizacyjnej uczestnictwa w szkoleniach organizowanych dla służb zatrudnienia;
5)     udzielanie pomocy pracownikom podległej komórki organizacyjnej w opracowywaniu procedur i wytycznych realizacji zadań stałych;
6)     wykonywanie kontroli pracy komórki organizacyjnej z punktu widzenia merytorycznego i formalnego;
7)     opracowywanie projektów zarządzeń Dyrektora PUP oraz realizacja wydanych zarządzeń,
8)     dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracowników, w szczególności nowo przyjętych,
9)     sporządzanie wniosków na nabór pracowników podległej komórki organizacyjnej, wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla podległych pracowników;
10)prawo żądania od innych komórek organizacyjnych PUP materiałów, informacji i opinii potrzebnych do wykonywania zadań;
11)podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism wychodzących przed ich podpisaniem przez Dyrektora PUP lub
z-cę dyrektora PUP;
12) ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników;
13) powierzanie, podległym pracownikom w uzasadnionej konieczności wykonywanie czynności i zadań dodatkowych, nie objętych zakresem czynności;
14) sporządzanie analiz i statystyk oraz innych opracowań dotyczących pracy komórki organizacyjnej
15) dbałość o kompetentną i kulturalną obsługę bezrobotnych
i poszukujących pracy,
16) udzielanie wyjaśnień w sprawach skarg i wniosków;
17) usprawnianie organizacji, metod i form pracy podległych komórek organizacyjnych,
18) nadzór nad ochroną danych osobowych,
19) współdziałanie z Państwowa Inspekcją Pracy, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Kontroli Skarbowej,  Policją oraz z innymi organami w zakresie kontroli.
 
§ 21. 1.Główny Księgowy kieruje Działem Finansowo – Księgowym.
   2.Obowiązki i uprawnienia Głównego Księgowego określają
            odrębne  przepisy.
    3.W zakresie realizacji zadań merytorycznych Główny Księgowy
            podlega bezpośrednio Dyrektorowi PUP.
    4.Postanowienia § 21  mają zastosowanie odpowiednio do 
            Głównego Księgowego.
 
Rozdział VII
Zakres zadań komórek organizacyjnych Powiatowego Urzędu Pracy
 
§ 22. Do podstawowych zadań Działu Instrumentów Rynku Pracy należy:
1)   przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja umów
 o sfinansowanie prac  interwencyjnych;
2)   przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja umów
o sfinansowanie  robót publicznych;
3)   przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja umów
 o sfinansowanie staży,
4)   przygotowanie dokumentacji do refundacji kosztów     przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu, przygotowania zawodowego dorosłych, prac społecznie użytecznych  lub odbywania zajęć w zakresie poradnictwa zawodowego;
5)   przygotowanie dokumentacji do sfinansowania kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która podjęła zatrudnienie lub inną prace zarobkową, staż lub przygotowanie zawodowe dorosłych;
6)   przyjmowanie i  ocena wniosków oraz  realizacja umów
o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy dla  bezrobotnych;
7)   przyjmowanie, ocena i realizacja wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej  
w tym na pokrycie koszów pomocy prawnej, konsultacji
i doradztwa dotyczących tej działalności;
8)   przyjmowanie i  ocena wniosków oraz realizacja umów
o refundowanie części kosztów, składek na ubezpieczenie społeczne skierowanych do pracodawcy osób bezrobotnych;
9)   przyjmowanie, ocena i realizacja wniosków o refundację poniesionych kosztów opieki nad dzieckiem, dziećmi lub osobą zależną,  
10)    przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja porozumień dotyczących prac społecznie użytecznych,
11)    prowadzenie postępowań związanych z realizacją zamówień publicznych w zakresie określonym w Zarządzeniu Dyrektora PUP i  Regulaminie zamówień publicznych obowiązującym
w PUP.
12)    realizacja zadań wynikających z innych przepisów i programów mających na celu aktywizację zawodową osób bezrobotnych,
13)    prowadzenie kontroli podmiotów i osób uzyskujących dotacje
z Funduszu Pracy,
14)    realizacja zadań określonych w innych przepisach mających na celu aktywizację zawodową osób niepełnosprawnych, zarejestrowanych w Urzędzie Pracy jako:  
     - bezrobotne,
     - poszukujące pracy, nie pozostające w  zatrudnieniu,
                
§ 23. Do podstawowych zadań Centrum Aktywizacji Zawodowej należy:
1)     udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy
w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia, miejsca stażu lub przygotowania do wykonywania zawodu u pracodawcy;
2)     udzielanie pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy
w aktywnym poszukiwaniu pracy poprzez:
- prowadzenie szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy,
- prowadzenie zajęć aktywizacyjnych,
- udostępnienie elektronicznych baz danych z ofertami pracy,
3)     udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników
o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych;
4)     pozyskiwanie ofert pracy;
5)     kierowanie osób bezrobotnych do wykonywania pracy, wykonywania stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych;
6)     inicjowanie i organizacja szkoleń dla osób bezrobotnych oraz osób poszukujących pracy;
7)     współpraca z instytucjami szkoleniowymi;
8)     ocena efektywności szkoleń;
9)     przyjmowanie i  ocena wniosków oraz realizacja umów
o sfinansowanie kosztów studiów podyplomowych;
10)    przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja umów o pożyczkę szkoleniową;
11)    informowanie bezrobotnych lub poszukujących pracy
o przysługujących im prawach i obowiązkach;
12)    współpraca i informowanie partnerów rynku pracy w zakresie aktualnej i przewidywanej sytuacji na lokalnym rynku pracy;
13)    udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w wyborze odpowiedniego zawodu i miejsca zatrudnienia;
14)    udzielanie pomocy pracodawcom w doborze kandydatów do pracy na stanowiskach wymagających szczególnych predyspozycji psychofizycznych,
15)    udzielanie informacji o zawodach, rynku pracy oraz możliwościach
 szkolenia i kształcenia;
16) kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej;
17) inicjowanie, organizowanie i prowadzenie indywidualnych oraz grupowych porad zawodowych dla bezrobotnych i poszukujących pracy;
18) prowadzenie pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego dla osób niepełnosprawnych;
19) realizacja  międzynarodowego pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES, a w szczególności:
 - informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy o możliwości zatrudnienia w krajach UE
- informowanie bezrobotnych  i poszukujących pracy o warunkach życia i pracy w krajach  Unii Europejskiej,
 - informowanie polskich pracodawców o możliwości zatrudniania obywateli państw UE,
 - przekazywanie materiałów informacyjnych o działaniach sieci EURES i możliwościach korzystania ze stron internetowych EURES;
20) marketing usług oferowanych przez PUP,
21) wyznaczanie terminów wizyt bezrobotnych w celu przedstawienia propozycji aktywizacji zawodowej,
22) wydawanie zaświadczeń potwierdzających aktywizację zawodową,
23) przyjmowanie od  osób bezrobotnych oraz osób poszukujących pracy wniosków na organizowane przez PUP szkolenia
i przekwalifikowania,
24)    inicjowanie i organizacja miejsc przygotowania zawodowego  
   dorosłych i  prowadzenie dokumentacji dotyczącej realizacji umów
  o to przygotowanie;
25)    inicjowanie i organizacja szkoleń dla osób bezrobotnych oraz osób poszukujących pracy;
26)    współpraca z instytucjami szkoleniowymi;
27)    ocena efektywności szkoleń;
28)    przyjmowanie i  ocena wniosków oraz realizacja umów
o sfinansowanie kosztów studiów podyplomowych;
29)przyjmowanie i ocena wniosków oraz realizacja umów o pożyczkę szkoleniową;
30)    przyjmowanie, ocena i realizacja wniosków o refundację kosztów szkolenia dla pracodawców tworzących „fundusz szkoleniowy”;
 
§ 24. Do podstawowych zadań działu Informacji, Ewidencji i Świadczeń należy:
1)     informowanie klientów o wszystkich formach usług świadczonych przez PUP;
2)     kierowanie klientów do odpowiednich komórek organizacyjnych PUP;
3)     informowanie klientów o wymaganych dokumentach niezbędnych do załatwiania spraw w PUP;
4)     informowanie o podstawowych prawach i obowiązkach bezrobotnych i poszukujących pracy;
5)     rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy;
6)     wprowadzanie danych bezrobotnych i poszukujących pracy do bazy komputerowej oraz ich uaktualnianie;
7)     ustalanie statusu i sporządzanie oraz wydawanie decyzji administracyjnych i zaświadczeń;
8)     obsługa bezrobotnych i poszukujących pracy w zakresie ewidencji
i świadczeń pieniężnych
9)     współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym
z odrębnych
przepisów,
   10)archiwizacja dokumentów dotyczących bezrobotnych
         i poszukujących pracy,
 
§ 25. Do podstawowych zadań  Działu Finansowo – Księgowego należy:
1)     planowanie środków budżetowych;
2)     planowanie wydatkowania  środków Funduszu Pracy, PFRON, EFS i innych środków pochodzących z funduszy unijnych,
3)     przestrzeganie i kontrola dyscypliny finansów publicznych dotyczących środków budżetowych;
4)     przestrzeganie i kontrola dyscypliny wydatków z Funduszu Pracy, PFRON, EFS i innych środków pochodzących z funduszy unijnych;
5)     rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych dotyczących środków budżetowych;
6)     rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych z Funduszu Pracy; PFRON, EFS i innych środków pochodzących z funduszy unijnych,
7)     obsługa kasowa budżetu, Funduszu Pracy, PFRON, EFS i innych środków pochodzących z funduszy unijnych;
8)     odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne
i ubezpieczenie zdrowotne bezrobotnych oraz obsługa programu Płatnik w zakresie dokumentacji rozliczeniowej;
9)     nadzór nad prawidłowością naliczania i poboru zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanych zasiłków i świadczeń
z Funduszu Pracy oraz odprowadzanie ich do Urzędu Skarbowego;
10) analiza ponoszonych wydatków budżetowych i z Funduszu Pracy oraz sporządzanie miesięcznych i rocznych sprawozdań finansowych.
11) naliczanie zasiłków i innych świadczeń przewidzianych w ustawie  o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
12) dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczenia zdrowotnego
 i ubezpieczeń społecznych,
13) obsługa systemu bankowości elektronicznej
14) prowadzenie postępowań związanych z realizacją zamówień publicznych w zakresie określonym w Zarządzeniu Dyrektora PUP i  Regulaminie zamówień publicznych obowiązującym w PUP.
15) Prowadzenie windykacji nienależnie pobranych świadczeń.
 
§ 26. Do podstawowych zadań Działu Organizacyjno – Administracyjnego  należy:
1)     nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania sprzętu komputerowego;
2)     nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania;
3)     administrowanie siecią komputerową i bazą danych;
4)     archiwizacja dokumentów dotyczących bezrobotnych;
5)      archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem PUP;
6)     administrowanie majątkiem PUP;
7)     zaopatrzenie pracowników PUP w środki techniczno – biurowe oraz transport;
8)      prowadzenie spraw związanych z inwestycjami i remontami siedziby PUP;
9)     opracowywanie projektów regulaminów wewnętrznych PUP;
10)     obsługa sekretariatu;
11)     obsługa kancelaryjna PUP;
12)     prowadzenie spraw osobowych pracowników PUP;
13)     zarządzanie danymi dotyczącymi składników płacy pracowników;
14)     naliczanie płac i innych wynagrodzeń pracowników PUP,
15)     odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne
i ubezpieczenie zdrowotne pracowników PUP oraz obsługa programu Płatnik w zakresie dokumentacji rozliczeniowej;
16)     naliczanie i odprowadzanie do Urzędu Skarbowego zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń pracowników PUP;
17)     kontrola dyscypliny pracy;
18) prowadzenie spraw związanych z przeglądem kadrowym
i ocenami kwalifikacyjnymi;
19) organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów;
20) prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniami
i awansowaniem pracowników;
21) prowadzenie postępowań związanych z realizacją zamówień publicznych w zakresie określonym w Zarządzeniu Dyrektora PUP i  Regulaminie zamówień publicznych obowiązującym w PUP.
22) organizowanie kursów i szkoleń dla pracowników PUP;
23) realizacja ustawy o ochronie danych osobowych przez administratora bezpieczeństwa informacji i pracowników PUP;
24) tworzenie bazy danych statystycznych;
25) przygotowywanie danych i ich analiza dla potrzeb rynku pracy;
26) ewidencjonowanie i koordynowanie załatwiania skarg i wniosków,
27) prowadzenie spraw z zakresu przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
28) kompletowanie dokumentów płacowych pracowników
29) sporządzanie list płac, naliczanie płac i prowadzenie miesięcznej karty wynagrodzeń pracownika.
30) wystawianie i sporządzanie pracownikom informacji o uzyskanych przez podatnika dochodach oraz pobieranych zaliczkach na podatek dochodowy do Urzędu Skarbowego,
31) obsługa Powiatowej Rady Zatrudnienia.
 
§ 27. Do  podstawowych zadań Zespołu ds. Programów   należy:
1)     przygotowanie programów i projektów umożliwiających pozyskanie z Europejskiego Funduszu Społecznego, rezerwy Ministra Pracy
i Polityki Społecznej, Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego oraz innych źródeł, środków finansowych na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy.
2)     realizacja przygotowanych programów i projektów z zakresu promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej.
3)     ocena efektów zrealizowanych programów oraz projektów.
4)     współpraca z organizacjami pozarządowymi.
5)     przygotowanie programów i projektów umożliwiających pozyskanie środków ze źródeł innych niż fundusze unijne.
 
§ 28. Do podstawowych zadań Zespołu ds. Postępowań Administracyjnych należy:
1)dokonywanie analizy wniesionych odwołań od decyzji   wydawanych przez PUP z upoważnienia Starosty Koszalińskiego
i ich przekazywanie do Wojewody Zachodniopomorskiego,
2)prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie  
w ich toku postanowień i decyzji.
 
§ 29. 1.Do podstawowych zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji /ABI/ należy:
1)   ochrona i bezpieczeństwo danych osobowych zawartych
w zbiorach systemów informatycznych Urzędu,
2)   podejmowanie stosownych działań zgodnie z „Polityką bezpieczeństwa” obowiązującą w PUP  w przypadku wykrycia nieuprawnionego dostępu do bazy danych lub naruszenia zabezpieczenia danych znajdujących się w systemie informatycznym,
3)   nadzoru i kontroli systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych i osób przy nim zatrudnionych.
    2. Administrator Bezpieczeństwa Informacji podlega bezpośrednio
         Dyrektorowi PUP. Funkcję tę pełni osoba wyznaczona przez
         Dyrektora  PUP.
    3.  Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji podlega bezpośrednio
         Administrator Systemów Informatycznych.
 
§ 30. 1.Do podstawowych zadań Administratora Systemów Informatycznych /ASI/ należy:
1)     ochrona i bezpieczeństwo danych osobowych zawartych
w zbiorach systemów informatycznych Urzędu,
2)     przyznawanie identyfikatora (identyfikator użytkownika) oraz nadzorowanie wprowadzenia haseł do systemu informatycznego,
3)     zmiana haseł użytkowników systemu w przypadkach szczególnych ,
4)     tworzenie kopii awaryjnych oraz kopii bezpieczeństwa danych osobowych,
5)     usuwania kopii awaryjnych po ustaniu ich użyteczności,
6)     sprawdzania systemu pod kątem obecności wirusów komputerowych i zasadności korzystania z sieci internetowej.
        2. Funkcję Administratora Systemów Informatycznych pełni osoba wyznaczona przez Dyrektora PUP.
 
§ 31. Wykazy zadań szczegółowych dla poszczególnych komórek organizacyjnych określają zakresy czynności pracowników.
 
 
 
 
Rozdział VIII
Zasady podpisywania pism,  dokumentów finansowych, decyzji
i aktów normatywnych
 
§ 32. 1. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego
i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Urzędu podpisują:
a.     Dyrektor PUP lub jego Zastępcy jako dysponenci,
b.    Główny Księgowy PUP lub jego zastępca upoważniony przez Dyrektora PUP.
2.     Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone są odrębną instrukcją.
 
§ 33. 1. Decyzje administracyjne z upoważnienia Starosty wydają:
   1)    Dyrektor PUP,
   2)    Zastępcy Dyrektora PUP,
   3) pracownicy PUP wskazani przez Dyrektora zgodnie
          z zakresem upoważnienia.
     2. Zarządzenia i polecenia służbowe (inne niż wymienione
          w punkcie 1) podpisuje Dyrektor PUP lub osoba pisemnie przez
          niego upoważniona.
3.    Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania pism
  i dokumentów określa obowiązująca Instrukcja Kancelaryjna.
4.     Kierownicy działów:
     - aprobują wstępnie pisma w sprawach zastrzeżonych oraz
           należących do kompetencji  Dyrektora PUP,
     - podpisują dokumenty w sprawach dotyczących organizacji
           wewnętrznej działu oraz zakresu zadań poszczególnych
           pracowników,
     - podpisują decyzje i postanowienia w ramach udzielonych
           upoważnień,
     -    określają rodzaje pism, do podpisywania których upoważnienie
           są pracownicy działu.
5. Pracownicy opracowujący pisma opatrują je swoim podpisem
       umieszczonym pod tekstem.
 
Rozdział IX
Ocena kwalifikacyjna pracowników.
 
§ 34. 1.Status prawny pracowników PUP określa ustawa o pracownikach
            samorządowych.
 2.Pracownicy PUP podlegają okresowym ocenom, na zasadach
           określonych  w ustawie o pracownikach samorządowych.
 3.Szczegółową procedurę dokonywania ocen pracowników,
          o których mowa w pkt. 1 określa Dyrektor PUP w drodze
          odrębnego zarządzenia i „Regulamin dokonywania okresowych
          ocen pracowników PUP w Koszalinie”.
 
Rozdział X
Kontrola przeprowadzana w Urzędzie przez organy kontroli zewnętrznej.
 
§ 35. 1.W PUP mogą być przeprowadzane kontrole przez uprawnione do 
            tego organy kontroli zewnętrznej.
2.     Dział Organizacyjno – Administracyjny prowadzi ewidencję
i   dokumentację z kontroli przeprowadzonej w PUP.
3.     Kierownicy działów udzielają wyjaśnień oraz przygotowują projekty odpowiedzi na wnioski i zalecenia pokontrolne organów kontroli zewnętrznej.
4.     Odpowiedzi na wnioski i zalecenia pokontrolne udziela Dyrektor PUP.
 
Rozdział XI
Zasady przyjmowania interesantów.
 
§ 36. 1.   Ustala się czas pracy PUP:
          Poniedziałek – piątek  w godz. 730do 15 30.
   2. Dyrektor PUP i jego z-cy przyjmują interesantów w sprawach
                skarg i  wniosków w każdy piątek w godz. 1300 – 1500.
 
Rozdział XII
Postanowienia końcowe.
 
§ 37. Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi PUP rozstrzyga Dyrektor PUP.
 
§ 38. Sprawy nie ujęte szczegółowo w niniejszym regulaminie będą regulowane w formie odrębnych zarządzeń Dyrektora PUP.
 
§ 39. Zmiany postanowień niniejszego regulaminu mogą nastąpić w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.
 
§ 40. Traci moc Uchwała Nr 96/2007 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 17 października 2007 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.
 
§ 41. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.
 
§ 42. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą  od 01  stycznia 2010 r.


 
 
UZASADNIENIE
 
 
                Zgodnie z art. 33 i  art. 36, ust. 1 , ustawy z dnia 05 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /Dz. U. Nr.91, poz. 578,  z późniejszymi   zmianami/ - Zarząd Powiatu wykonuje zadania powiatu m.in. przy pomocy jednostek organizacyjnych, w tym powiatowego urzędu pracy i uchwala regulaminy organizacyjne tych jednostek oraz wszelkie w nich zmiany.
W związku ze zmianą ustawy  z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy /t. j. Dz. U. z 2008r. Nr 69, poz. 415 z późn. zmianami/ wystąpiła konieczność przeprowadzenia  reorganizacji Urzędu i wprowadzenia nowej struktury organizacyjnej.
Przedłożony Zarządowi Powiatu Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie zawiera wszystkie regulacje wprowadzone w/w ustawą.
            Zgodnie z kompetencjami Zarządu Powiatu w Koszalinie wnoszę o zatwierdzenie Regulaminu.
 
                                             
 
 
 


Załącznik nr 1. Schemat Organizacyjny PUP w Koszalinie.

140 KBPobierz