Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Nr XVIII/199/05 w sprawie utworzenia Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Polanowie i nadania statutu

UCHWAŁA NR XVIII/ 199 /05

RADY POWIATU w KOSZALINIE

z dnia 26 kwietnia 2005r.

 

w sprawie utworzenia Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Polanowie i nadania statutu

 

Na podstawie  art. 12 pkt 8 lit. i  ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153,   poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz.1806, z 2003r Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055), art. 5 ust. 2 pkt 1, ust.3, art.5c pkt 1, art. 58 ust 1 i 6 oraz art. 60 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty ((Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703, Nr 281, poz. 2781)  uchwala się, co następuje:

 

§ 1. 1. W związku z likwidacją Pogotowia Opiekuńczego w Polanowie  tworzy się z dniem 1 września 2005 r. Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy, zwany dalej Ośrodkiem.

    2. Siedzibą Ośrodka jest m. Polanów, ul. Korczaka 4, 76 – 010 Polanów.

    3. Ośrodek jest placówką resocjalizacyjno – wychowawczą przeznaczoną dla młodzieży niedostosowanej społecznie.

    4. W skład Ośrodka wchodzi:

1)       Internat,

2)       Zespół Szkół Specjalnych, w skład którego wchodzi :

a)       Szkoła Podstawowa Specjalna,

b)       Gimnazjum Specjalne.

§  2. Ośrodek jest jednostką organizacyjną Powiatu.

§ 3. Ośrodkowi nadaje się statut, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Koszalinie i dyrektorowi Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Polanowie.

 

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 września 2005 roku.

 

Przewodniczący Rady Powiatu

 

Zdzisław Pawłowski

 

                                                                                   ZDZISAW PAWŁOWSKI

                                                                                   Załącznik do uchwały Nr XVIII/199/05

        Rady Powiatu w Koszalinie

                                             z dnia 26 kwietnia 2005 r.

 

 

 

 

STATUT

MŁODZIEŻOWEGO OŚRODKA WYCHOWAWCZEGO

W POLANOWIE

 

 

 

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne.

 

 

§ 1

 

Statut Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Polanowie, zwany dalej „MOW”, określa organizację, zasady funkcjonowania i szczegółowe zadania placówki, a także specyfikę i zakres sprawowanej opieki.

 

§ 2

 

1.       MOW jest jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego, zwanego dalej „Powiatem”.

2.       MOW jest powiatową jednostką budżetową w rozumieniu przepisów o finansach publicznych.

3.       MOW jest jednostką resocjalizacyjną przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami w zachowaniu, niedostosowanej społecznie, zagrożonej uzależnieniem w stopniu utrudniającym jej realizację zadań życiowych bez specjalnej pomocy.

 

§ 3

 

Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy jest publiczną placówką oświatową funkcjonującą na podstawie przepisów:

1.       ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329)

2.       ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późniejszymi zmianami)

3.       ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późniejszymi zmianami).

4.       rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 marca 2005r. w sprawie ramowych statutów placówek publicznych ( Dz. U. Nr 52 z dnia 30 marca 2005r., poz. 466 ),

5.       rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 marca  2005 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. Nr 52 z dnia 30 marca 2005r., poz. 467),

6.       innych ustaw oraz rozporządzeń do ustaw,

7.       niniejszego statutu.

 

ROZDZIAŁ II

Podstawowe zadania MOW

 

§ 4

 

1. MOW zapewnia wychowankom:

a)       ciągłą całodobową opiekę i wychowanie oraz zaspakaja ich niezbędne potrzeby.

b)       realizację obowiązku szkolnego na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum.

c)       wyrównanie opóźnień rozwojowych i szkolnych

2. MOW podejmuje działania w celu powrotu dziecka do rodziny środowiska społecznego.

§ 5

 

Celem MOW  jest prowadzenie wielostronnych, zintegrowanych i specjalistycznych działań terapeutycznych i wychowawczych zmierzających do wyeliminowania przyczyn występujących zaburzeń oraz przystosowania dzieci i młodzieży do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie.

§ 6

 

MOW realizuje cel określony w § 5 poprzez:

1)       zapewnienie warunków bytowych sprzyjających poprawie zdrowia

psychicznego.

2)       opiekę wychowawczą, terapeutyczną, psychologiczną, socjalną i

rekreacyjną,

3)       naukę w zakresie odpowiedniej klasy szkoły podstawowej lub gimnazjum,

4)       terapię grupową, której celem jest zmiana niekorzystnych sądów poznawczych i towarzyszących im wzorców zachowań,

5)       terapię indywidualną,

6)       zajęcia resocjalizujące, korekcyjne, kompensacyjne i terapeutyczne rekompensujące brak wychowania w środowisku rodzinnym i przygotowujące do życia społecznego.

 

 

                                                § 7

 

  1. Organem właściwym do wydania skierowania nieletniego, wobec którego sąd zastosował  środek wychowawczy  w postaci  umieszczenia w  MOW, jest starosta  powiatu  właściwego  ze  względu  na  miejsce  zamieszkania nieletniego, a w przypadku braku miejsca  zamieszkania – starosta powiatu właściwy ze względu na miejsce pobytu nieletniego.
  2. Skierowanie o którym mowa w  § 11 pkt. 1 wydaje starosta  na podstawie wskazania  Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej w Warszawie.

 

 

§ 8

 

Do wniosku o wydanie skierowania należy dołączyć następujące dokumenty:

1)       orzeczenie sądu o zastosowaniu środka wychowawczego     wobec nieletniego,

2)       prośbę rodziców lub prawnych opiekunów starających się o  wydanie skierowania do ośrodka,

3)       orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię poradni  psychologiczno-pedagogicznej,

4)       akt urodzenia i potwierdzenie zameldowania,

5)       dokumentacje medyczną w tym: kartę zdrowia i szczepień oraz

     informację o ubezpieczeniu zdrowotnym,

6)       aktualny wywiad środowiskowy,

7)       ostatnie świadectwo szkolne i aktualny odpis arkusza ocen,

8)       zaświadczenie o dochodach rodzinny netto z ostatnich 3 miesięcy.

 

§ 9

 

W uzasadnionych przypadkach pobyt dziecka może nastąpić bez skierowania, na wniosek dziecka, jego rodziców lub opiekunów prawnych.

 

§ 10

 

1. Do MOW  przyjmuje się uczniów zespołu szkół od  7 lat  do 18 roku życia.

2. Nie przyjmuje się dzieci i młodzieży:

1)       w  stosunku  do   których  w  postępowaniu   sądowym 

         udowodniono popełnienie czynów karalnych,

2)       upośledzonych umysłowo,

3)       chorych psychicznie i fizycznie wymagających stałego leczenia              

         lub indywidualnej opieki i pomocy,

4)       uzależnionych od środków odurzających i psychotropowych.

 

 

§ 11

 

Pobyt dziecka w MOW ustaje w przypadku:

1)       powrotu dziecka do rodziców bądź innych opiekunów prawnych,

2)       zakwalifikowania dziecka do innej formy opieki,

3)       usamodzielnienia się dziecka

4)       orzeczenia sądu o zakończeniu pobytu wychowanka w placówce resocjalizacyjnej,

5)       przeniesienia dziecka do innej placówki,

6)       skreślenia  przez dyrektora MOW z ewidencji wychowanków w związku z :

      - ukończeniem 18 lat 

      - samodzielnego opuszczenia placówki

      - rażącego naruszenia regulaminu obowiązującego w MOW

 

 

ROZDZIAŁ III

Organizacja placówki.

 

 

§ 12

 

MOW prowadzi działalność w ciągu całego roku kalendarzowego, we wszystkie dni tygodnia, jako placówka, w której nie są przewidziane ferie szkolne.

 

§ 13

 

  Oprócz zajęć dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych MOW  zapewnia wychowankom całodobową opiekę w internacie.

 

 

 

§ 14

 

W skład MOW wchodzi:

1. Zespół Szkół Specjalnych:

  1) szkoła podstawowa specjalna,

  2) gimnazjum specjalne,

2. Internat

 

§ 15

 

1. Podstawową formą organizacyjną dla wychowanków realizujących pobyt w  internacie jest grupa wychowawcza, która może liczyć od 7 do 12 wychowanków.

2. W MOW może przebywać maksymalnie 48 wychowanków.

 

 

§ 16

 

1. Obowiązek szkolny, w formie zajęć dydaktyczno – wychowawczych, realizują wychowankowie od 7 do 18 roku życia.

2. Godzina lekcyjna trwa 45 min.

3.       Podczas zajęć szkolnych opiekę nad wychowankami sprawują nauczyciele.

4.       Po zajęciach lekcyjnych opiekę nad wychowankami w tym również w porze nocnej sprawują wychowawcy.

 

§ 17

 

Organizację Zespołu Szkół na dany rok szkolny określa arkusz organizacyjny opracowany i zatwierdzony do realizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

§ 18

 

Szczegółowe zasady pracy Zespołu Szkół Specjalnych określa odrębny Statut szkoły.

 

 

§ 19

 

1.       Zarząd Powiatu powierza stanowisko Dyrektora MOW  osobie wyłonionej w drodze konkursu.

2.       Dyrektor kieruje MOW i reprezentuje go na zewnątrz.

3.       Dyrektor MOW składa oświadczenia woli związane z prowadzeniem

bieżącej działalności w zakresie mienia Powiatu znajdującego się w użytkowaniu MOW na podstawie i w zakresie upoważnienia udzielonego przez Zarząd Powiatu.

 

 

§ 20

 

Organami Zespołu Szkół Specjalnych są:

1)       Dyrektor

2)       Rada Pedagogiczna

3)       Samorząd uczniowski.

 

§ 21

 

Do obowiązków dyrektora MOW należy:

1) opracowanie dokumentów programowo-organizacyjnych MOW,

2) ustalanie zakresów obowiązków pracowników pedagogicznych

    i niepedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem  celów

    terapeutycznych,

3) zapewnienie warunków działania szkoły lub placówki, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;

4) wykonywanie remontów obiektów szkolnych oraz zadań inwestycyjnych w tym zakresie;

5) zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej szkoły lub placówki;

6) wyposażenie szkoły lub placówki w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, programów wychowawczych, przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów oraz wykonywania innych zadań statutowych.

7) organizowanie pracy w MOW, w szczególności:

     a) przyjmowanie i zwalnianie dzieci z MOW,

     b) sprawowanie opieki nad  dzieckiem oraz stwarzanie warunków

         ich wszechstronnego rozwoju,

     c) zapewnienie bezpieczeństwa, higieny pracy i nauki,

     d) realizowanie uchwał rady pedagogicznej,

     e) dbałość o mienie znajdujące się w użytkowaniu MOW,

      f) dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym,

           i środkami specjalnymi w ramach upoważnienia Zarządu Powiatu,

      g) zapewnienie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi

           MOW,

8) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących

    przepisów.                        

 

                                             §  22

Dyrektor MOW:

1. Wykonuje czynności pracodawcy względem pracowników MOW,

2. Podpisuje dokumenty i inne pisma,

3. Przygotowuje i prowadzi zebrania stałego zespołu, jeżeli nie

    wyznaczył w tym celu innej osoby,

 

 

4. Przedstawia radzie pedagogicznej szkoły nie rzadziej niż dwa

    razy w roku szkolnym wnioski ze sprawowanego nadzoru i

    informację o działalności MOW.

5. Współpracuje z instytucjami i organizacjami w zakresie przewidzianym przepisami prawa.

                                              

§ 23

 

1. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem MOW realizującym statutowe zadania dotyczące kształcenia, wychowania i opieki.

2. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:

1) zatwierdzanie planów pracy Zespołu Szkół,

2) ustalenie szczegółowych kryteriów oceniania i zachowania uczniów          oraz trybu odwoławczego od tych ocen,

3)  ustalenie wewnętrznego systemu doskonalenia nauczycieli.

4) podejmowanie uchwał w sprawach innowacji i eksperymentów,

3. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:

1) organizację pracy szkół, a zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć,

2) projekt planu finansowego szkoły,

3) wnioski dyrektora   o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i          innych wyróżnień,

4) propozycje dyrektora MOW w sprawach przydziału nauczycielom i            wychowawcom stałych prac i zajęć w ramach wynagradzania        zasadniczego oraz płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych       i opiekuńczych,

4.Szczegółowe zasady pracy Rady określi regulamin Rady Pedagogicznej.

5. Członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do uczestniczenia w ogólnych spotkaniach organizowanych przez dyrektora MOW.

 

 

§ 24

 

1. W szkole może działać samorząd uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie szkoły.

2. Do zadań samorządu uczniowskiego należą sprawy dotyczące:

1) przygotowania projektów regulaminu uczniowskiego,

2) występowanie do władz szkolnych z nowymi inicjatywami dotyczącymi życia szkolnego i sposobu ich wykonania,

3) wykonywanie zadań zleconych do wykonania przez Radę Pedagogiczną I dyrektora MOW.

3. Szczegółowe prawa i obowiązki Samorządu uczniowskiego oraz zasady działalności określi regulamin. Regulamin nie może być sprzeczny z przepisami wewnętrznymi MOW.

 

 

§ 25

MOW zatrudnia:

1) zastępcę dyrektora ds. pedagogicznych

2) wychowawców,

3) pedagoga,

4) psychologa,

5) terapeutów,

6) pracownika socjalnego,

7) pracowników administracji i obsługi w wymiarze koniecznym do

    wykonywania czynności obsługowych związanych z funkcjonowaniem

    MOW,  których ze względu na bezpieczeństwo lub obowiązek

    posiadania określonych prawem szczególnych uprawnień nie można

    powierzyć wychowawcom i młodzieży.

 

 

§ 26

 

1. Zastępca dyrektora wykonuje zadania powierzone mu przez dyrektora MOW , a w szczególności:

1) pełnienie nadzoru  pedagogicznego  w sprawach dotyczących  funkcjonowania Zespołu Szkół, internatu oraz pracy wychowawców, pedagoga i  psychologa.

 2) organizowanie wewnętrznego doskonalenia zawodowego nauczycieli         i wychowawców,

 3) organizowanie pracy internatu,

 4) realizowanie uchwał rady pedagogicznej,

 5) dbałość o mienie znajdujące się w użytkowaniu MOW,

 6) przygotowywanie i przedstawianie do zatwierdzenia dyrektorowi MOW dokumentów dotyczących działalności szkoły.

 

§ 27

 

1.       Wychowawca zobowiązany jest do:

1) organizowania  pracy w grupie i indywidualnej pracy z dzieckiem,

2) opracowania przy udziale dziecka indywidualnego  planu pracy

    w porozumieniu z psychologiem, pedagogiem, pracownikiem

    socjalnym, z nauczycielem gimnazjum i innymi specjalistami,

3) realizacji zadań wynikających z indywidualnego planu pracy,

4) kierowania procesem wychowawczym dziecka,

5) utrzymywania stałego kontaktu z rodziną dziecka,

6) wypełniania i aktualizowania karty pobytu dziecka.

2.       Pracownik socjalny zobowiązany jest do :

1) rozpoznawania sytuacji rodzinnej dziecka,

2) inicjowania działań niezbędnych do unormowania sytuacji rodziny

    i umożliwienia powrotu dziecka do rodziny,

3) kontakt z instytucjami wspierającymi rodzinę.

3.       Psycholog, pedagog, terapeuta zobowiązani są do:

1) opracowania diagnozy indywidualnej dziecka,

2) prowadzenia zajęć terapeutycznych i psychoedukacyjnych,

3) prowadzenie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego dla

    rodziców lub prawnych opiekunów młodzieży przebywającej

    w MOW,

4) koordynowania działań związanych z dokumentowaniem pobytu

    dziecka,

5) prowadzenia w MOW zajęć  psychoedukacyjnych  dla rodziców

    młodzieży przebywającej w MOW.

4.        Szczegółowy zakres obowiązków zastępcy dyrektora, wychowawców, psychologa, pedagoga, terapeuty i pracownika socjalnego określa Dyrektor MOW.

 

§ 28

 

W MOW działa stały zespół do spraw  okresowej oceny sytuacji dziecka,

zwany dalej „stałym zespołem”.

 

 

§ 29

 

 Do zadań stałego zespołu należy w szczególności:

       1/ analiza karty pobytu dziecka,

       2/ okresowa ocena sytuacji dziecka,

       3/ ocena aktualnej sytuacji rodziny dziecka

       4/ analiza stosowanych metod pracy z dzieckiem i rodziną,

       5/ modyfikowanie indywidualnego planu pracy,

       6/ ocena zasadności dalszego pobytu dziecka w MOW.

                                           

 

§ 30

 

1. W skład stałego zespołu wchodzą:

1/ dyrektor lub osoba przez niego wyznaczona,

2/ pedagog,

3/ psycholog,

4/ wychowawca bezpośrednio kierujący procesem wychowawczym

    dziecka,

5/ pracownik socjalny,

6/ terapeuta.

2. W szczególnych sytuacjach w celu pogłębienia wiedzy o sytuacji

    dziecka i jego rodziny do udziału w posiedzeniach stałego zespołu

    mogą być zaproszone osoby bliskie dziecku, a także przedstawiciele:

1/ rady pedagogicznej,

2/  właściwego powiatowego centrum pomocy rodzinie,

3/ ośrodka pomocy społecznej właściwego dla stałego miejsca

    zamieszkania dziecka,

4/ instytucji oświatowych,

5/ organizacji społecznych statutowo zajmujących się problematyką rodziny i dziecka.

3. Posiedzenia  stałego zespołu odbywają  się dwa razy w miesiącu, a w

wyjątkowych sytuacjach- niezwłocznie po powstaniu takiej sytuacji.

          

 

                                              § 31

 

    Społeczność MOW tworzą: młodzież przebywająca w MOW, kadra

    pedagogiczna i pozostali pracownicy MOW.

 

 

                                                      § 32

 

     Podczas przyjmowania do MOW rodzice lub prawni opiekunowie i

     dziecko zostają zapoznani z regulaminem MOW.

 

 

                                                  § 33

 

1.       Wychowankowie na okres ferii i dni wolnych od nauki mogą być urlopowani i wyjeżdżać do rodziców i opiekunów prawnych.

2.       Wyjazd i przyjazd wychowanków odbywa się tylko pod opieką i na koszt rodziców / opiekunów prawnych/.

 

§ 34

 

1. Działalność   MOW może być uzupełniania pracą wolontariuszy.

 

 

ROZDZIAŁ V

Prawa i obowiązki wychowanków

 

 

§ 35

 

Wychowanek przebywający w MOW ma prawo do :

1) właściwie zorganizowanego procesu terapii , kształcenia i

    wychowania zgodnie z wymogami higieny pracy umysłowej,

2) życzliwego i podmiotowego traktowania,

3) swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności

    dotyczących życia MOW, a także światopoglądowych i religijnych, 

    jeśli nie  narusza   tym dobra innych osób,

4) ochrony przed przemocą fizyczną i psychiczną,

5) opieki wychowawczej i zapewnionych warunków bezpieczeństwa,

6) korzystania z pomieszczeń i urządzeń MOW,

7) wyjazdu do rodziców lub prawnych opiekunów w okresie ferii i dni

    wolnych od nauki,

8) korzystania z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego,

9) wpływania na życie MOW poprze działalność w samorządzie

    wychowanków.

 

§ 36

 

Wychowanek przebywający w MOW ma obowiązek:

1) przestrzegania postanowień zawartych w statucie MOW i      

    aktywnego uczestnictwa w procesie terapeutycznym,

2) przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów,

    nauczycieli i innych pracowników MOW,

3) dbania o ład i porządek MOW oraz o higienę osobistą,

4) informowania o zamiarze oddalenia się z MOW w godzinach czasu

    wolnego.

                                                   

§ 37

 

1.       W MOW działa samorząd wychowanków.

2.       Zasady wyboru i działania  organów samorządu wychowanków określa regulamin uchwalony przez wychowanków przebywających w MOW.

3.       Regulamin, o którym mowa w ust. 2 , nie może być sprzeczny

         ze statutem MOW.

4.       Samorząd wychowanków może przedstawiać dyrektorowi MOW wnioski i opinie we wszystkich sprawach dotyczących funkcjonowania MOW.

 

   § 38    

 

     Proces kształcenia, wychowania i terapii  wspierany jest przez system 

     nagród i kar.

 

 § 39

 

     Nagrodami są:

     1) pochwała ustna na form  grupy,.

     2) pochwała wpisana do dzienniczka wychowawczego,

     3) pochwała pisemna dyrektora MOW wręczona na forum

         społeczności z powiadomieniem rodziców/ opiekunów prawnych/,

     4) dyplom za szczególne osiągnięcia  w pracy nad sobą,

     5) nagrody rzeczowe,

     6) uczestnictwo w wycieczkach i innych wyjazdach  rekreacyjnych.

 

 

§ 40

 

      Za  nieprzestrzeganie regulaminu wychowanek może otrzymać jedną

      z następujących kar:

      1) upomnienie w kontakcie indywidualnym,

      2) upomnienie na forum grupy,

      3) ostrzeżenie wpisane do dzienniczka wychowawczego,

      4) nagana pisemna udzielona na forum społeczności MOW

          z powiadomieniem rodziców /opiekunów prawnych/,

      5) ograniczenie czasu wolnego,

      6) wydalenie z MOW / wobec osób, które ukończyły 18 rok życia /.

                                                     

 

§ 41

 

1. Nagrody i kary udzielane na forum społeczności są  zatwierdzone

         na posiedzeniach zespołu terapeutycznego na wniosek

         wychowawcy grupy lub innego pracownika MOW.

2.       O wydaleniu z MOW w przypadku określonym w § 32 pkt 6

        dyrektor MOW powiadamia sąd, opiekunów prawnych i starostę w

        ciągu 3 dni roboczych od podjęcia decyzji o wykreśleniu z ewidencji

        przebywających w MOW.

 

 

 

ROZDZIAŁ VI

Przepisy końcowe

 

§ 42

 

1. MOW  używa pieczęci urzędowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

2. MOW używa stempli w kolorze czerwonym o nazwie: „Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Polanowie.

3.   Zasady prowadzenia przez MOW gospodarki finansowej i materialnej określają odrębne przepisy.

     

 

§ 43

 

MOW prowadzi dokumentację dotyczącą przebiegu nauczania,  resocjalizacji i terapii dzieci w szczególności:

       1) księgę ewidencji wychowanków,

       2) dzienniki lekcyjne i wychowawcze,

       3) księgę  raportów dziennych,

       4) protokoły posiedzeń zespołu terapeutycznego,

       5) kartę pobytu dziecka według obowiązującego wzoru,

       6) karty spostrzeże? wychowanków,

       7) indywidualny plan pracy z dzieckiem,

       8) arkusze diagnozy psychologicznej i pedagogicznej i przebiegu

           nauczania arkusze ocen.                                                  

 

§ 44

 

 MOW prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

 

§ 45

 

1.          Wnioski o dokonanie zmian w Statucie mogą składać: Rada Pedagogiczna, Samorząd Uczniowski i dyrektor MOW.

2.          Zmiany w Statucie uchwala Rada Pedagogiczna w sposób określony w Ustawie.