Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Protokół Nr 9/07 z IX sesji Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 28 czerwca 2007 roku

Protokół Nr 9/07
z IX sesji Rady Powiatu w Koszalinie
z dnia 28 czerwca 2007 roku
 
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski o godz. 12 00 w sali 409 Starostwa Powiatowego w Koszalinie otworzył Sesję słowami: „otwieram obrady IX sesji Rady Powiatu w Koszalinie”.
 
Na podstawie listy obecności stwierdził quorum. Poinformował, że na ogólny stan 19 radnych obecnych na sesji jest 19. Wobec powyższego stwierdził prawomocność obrad. Lista obecności radnych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
Następnie powitał radnych oraz zaproszonych gości, a w szczególności Przewodniczących Rad Miast i Gmin Pana Józefa Wilka Przewodniczącego Rady Miejskiej w Polanowie, Przewodniczącego Rady Gminy w Biesiekierzu Pana Jana Lacha, Vice Wójta Gminy Biesiekierz Pana Andrzeja Matyjaszka, Panią Jadwigę Grobelną, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Starostwa oraz przedstawiciela mieszkańców Gminy Mielno Pana Teodora Szadejko, przedstawicieli mediów. 
 
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poinformował zebranych, że zanim przystąpi do części merytorycznej chciałby przedstawić prace artystyczne, które możemy podziwiać na dzisiejszej sesji wykonane haftem gobeliniarskim. Dzieła te, odzwierciedlają przeżycia duchowe Artystki Pani Jadwigi Grobelnej, która od 27 lat wykonuje tak piękne dzieła. W związku               z tym, Przewodniczący Rady złożył serdeczne podziękowania oraz list gratulacyjny Pani Jadwidze Grobelnej za umożliwienie prezentacji swoich dzieł w budynku Starostwa Powiatowego w Koszalinie, życząc zrealizowania wielu odważnych pomysłów na równie wysokim poziomie artystycznym jak te prezentowane prace. Następnie poprosił Pana Starostę Koszalińskiego Romana Szewczyka o wręczenie kwiatów. 
 
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski złożył podziękowania Sylwii Smolińskej za zajęcie III w rzucie piłeczką palantową w kategorii klas IV podczas XIII Ogólnopolskiej Edycji Czwartków Lekkoatletycznych                         w Warszawie, które miały miejsce 20 czerwca 2007 roku. Jak również nieobecnemu zawodnikowi Adrianowi Holla, który zdobył V miejsce w tej samej kategorii. Następnie Przewodniczący Rady złożył podziękowania dla Pana Józefa Wilka, który jest animatorem tego sportu na terenie powiatu koszalińskiego i jednocześnie opiekunem ww. zawodników.
Następnie głos zabrał Pan Józef Wilk pełniący również funkcję przewodniczącego Rady Miejskiej w Polanowie, który podziękował w imieniu Sylwii za wyróżnienie oraz za zaproszenie na dzisiejszą sesję, życząc owocnych obrad.
 
Następnie Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski przeszedł do kolejnego 3 punktu porządku obrad. W związku z powyższym, zapytał radnych czy mają wnioski do przedstawionego porządku obrad. Ponieważ nie było wniosków poddał porządek pod głosowanie.
za – 19
przeciw – 0
wstrzymało się – 0
Porządek obrad przyjęto jednogłośnie.
 
Następnie Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski przeszedł do kolejnego 4 punktu porządku obrad tj. do przyjęcia protokołu z VII sesji z dnia  19 kwietnia 2007 roku i protokołu z VIII sesji z dnia 11 czerwca 2007 roku. Przewodniczący zwrócił się do radych z zapytaniem, czy mają uwagi do protokółów. Ponieważ uwag nie zgłoszono przystąpiono do przyjęcia protokołu z VII sesji.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poinformował, że przed sesją oraz w biurze Rady Powiatu był dostępny protokół z VII sesji Rady Powiatu         z dnia 19 kwietnia 2007 roku. W związku z tym, że nie było uwag poddał protokół pod głosowanie.
za – 19
przeciw – 0
wstrzymało się - 0
Rada Powiatu protokół Nr 7/07 z dnia 19 kwietnia 2007 roku przyjęła jednogłośnie.
Następnie przystąpiono do przyjęcia protokołu z VIII sesji.
 
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poinformował, że przed sesją oraz w biurze Rady Powiatu był dostępny protokół z VIII sesji Rady Powiatu z dnia 11 czerwca 2007 roku. W związku z tym, że nie było uwag poddał protokół pod głosowanie.
za – 19
przeciw – 0
wstrzymało się - 0
Rada Powiatu protokół Nr 8/07 z dnia 11 czerwca 2007 roku przyjęła jednogłośnie.
 
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski przeszedł do 5 punktu porządku obrad i poinformował, że radni otrzymali w materiałach sprawozdanie Starosty z prac Zarządu między sesjami. W związku z powyższym, zapytał radnych, czy mają uwagi do otrzymanego materiału. Uwag nie wniesiono. Informacja z prac Zarządu Powiatu w Koszalinie między sesjami stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
Następnie Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski przeszedł do kolejnego 6 punktu porządku obrad tj. do informacji Starosty o wykonaniu uchwał Rady z VII i VIII sesji.
Przewodniczący Rady poinformował, że radni taką informację otrzymali w materiałach sesyjnych, w związku z tym czy mają uwagi do otrzymanego materiału. Do informacji uwag nie wniesiono. Informacje te stanowią załącznik do niniejszego protokołu.
 
Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego 7 punktu porządku obrad tj. do trybuny obywatelskiej. Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poinformował, że w punkcie tym poprosili o zabranie głosu przedstawiciele Gminy Mielno. W imieniu mieszkańców Gminy Mielno głos zabierze przedstawiciel mieszkańców Mielna, który przedstawi problem zaistniałej sytuacji Gminy Mielno.
Pan Teodor Szadejko reprezentujący mieszkańców gminy Mielno poinformował, cyt. „że mieszkańcy Mielna złożyli protest do Rady Gminy jak i również do Starostwa w sprawie uroczenia nas występem gościnnym trzech dyskotek na terenie do tej pory strzeżonym, bo dotyczy ośrodków sanatoryjnych „SYRENA” , „UNITRAL” , „EUROMED” oraz domów wczasowych, które do tej pory utrzymywały się z tego, że gośćmi ich były rodzice z dziećmi. Okazuje się, że obecny Pan Starosta w porozumieniu z Wydziałem Architektury  i Budownictwa bez zająknięcia nie analizując zupełnie sprawy doprowadził do karygodnej wręcz sytuacji, że na terenie do tej pory tak zwanego starego Mielna które było oazą spokoju - a dotyczy to dosłownie ulic Cichej, Sanatoryjnej, Piastów, Pięknej, Pionierów. To są ulice na których można było spokojnie wypoczywać. Obecna tutaj Pani Klisowska oraz Pan Starosta na spotkaniach          25 maja i 30 maja br. stwierdzili, iż nic nie mogą zrobić w tej sprawie i oburącz podpisują się pod działalnością Firmy Sun City z miejscowości Rososzyca, która notabene ma skromną działalność spółki cywilnej, która po prostu założyła centrum rozrywki a dokładnie to się nazywa „Słoneczne Miasteczko Mielna”. Na portalu przewidują kilka tysięcy gości na dobę. Trzy dyskoteki o różnej tematyce tańca, gdzie jest przewidziane ok. 2.500 miejsc, wystąpili do Starostwa o taką maleńką kawiarenkę na 300 miejsc oraz na dwa czy trzy punkty sprzedaży piwa znanej kampanii piwowarskiej „LECHA” i pod tym się podpisano. Nie zwracając uwagi, że stosownie do postanowienia prawa budowlanego art. 30, na którego podstawie składa się tego typu zgłoszenie jest jeszcze taki ust. 5 i ust. 7. Ustęp 5 mówi, że Starosta może wnieść sprzeciw              w terminie 30 dni w stosunku do tego zgłoszenia jeżeli jest zagrożenie dla środowiska, jest to zagrożenie sanitarno-epidemiologiczne, jest to zagrożenie dla sąsiednich terenów. Nie skorzystano z tego prawa, sankcjonując po prostu bezprawie. Po prostu jakby weszli na stronę www.portalmielno.com to zobaczyliby, że to zgłoszenie nie odpowiada prawdzie. Czyli mogli w tym terminie wnieść stosowne zastrzeżenie. Wójt Gminy Mielna, stosowne zawiadomienie otrzymał 15 maja br., tego samego dnia w nocy z 14 na 15maja br. już ta firma zainstalowała stosowne pawilony piwowarskie. Natomiast po tym okresie 17 maja br. mimo naszego protestu wniesionego do Starosty, że tego typu instalacje zagrażają po prostu terenom sąsiednim i wypoczynkom dla przebywających w tych właśnie ośrodkach leczniczych osób jak „EUROMED”, „SYRENA”, „UNITRAL” czy pensjonatów znajdujących się w pobliżu tego terenu. To 21 czerwca br. Starosta robi spotkanie i ogłasza, że dołoży wszelkich starań żeby po prostu zapobiec tego typu sytuacjom. Na tym spotkaniu uczestniczą oprócz obecnej Pani Marczuk, przedstawiciele Gminy Mielno, Straż, Policja, kto tylko mógł. Cała koncepcja tego spotkania zasadza się na tym, jak to zrobić, żeby ta masowa impreza była zabezpieczona. A jest zabezpieczona wspaniale. Po prostu znajduje się kilkanaście tak zwanych Toj-Toj, czy Państwo sobie wyobrażają jak tylko słoneczko poświeci gdy będzie kilka tysięcy uczestników na dobę. Jest to nie wystarczające, mało tego postawiono wbrew prawu, dlatego, że zgodnie z zasadami sanitarno-epidemiologicznymi powinno być 10 metrów od zabudowań. Stoją przy obiektach, czyli jest to wszelkie możliwe nieporozumienie. Pomijajmy samowolę budowlaną, -jest bezczelne wcięcie się w drogę gminną, zrobienie przyłącza wodno-kanalizacyjnego                    i podłączenie kabla energetycznego w drodze gminnej. Nie było żadnych warunków zabudowań. W tej chwili pytanie skupia się na jednym: jak Starostwo, Rada Powiatu może uwzględnić nasz wniosek, który został złożony  4 czerwca br. żeby ustanowić w tym rejonie strefę ciszy, a jest to adekwatne do postanowień ustawy o ochronie środowiska, która mówi w art. 118 b, że to właśnie Rada Powiatu może ustanowić taki obszar przy zgodzie wójta gminy. Jeżeli Wójt się do tego nie odniesie, w ciągu 30 dni wchodzi ona automatycznie w życie. Mało tego, projekt tej uchwały winna przygotować Rada Powiatu i dać do ewentualnego zaopiniowania dla wójta gminy. 18 czerwca br. a, dokładnie 12 czerwca br. otrzymałem stosowne wystąpienie obecnego tutaj Przewodniczącego Rady Powiatu, że gotów jest tą sprawę rozpatrzyć tylko jak wójt gminy wyrazi na to zgodę. 18 czerwca br. przed godziną 13.00, przed posiedzeniem Zarządu dostarczam stosowną zgodę wójta gminy na ustanowienie strefy ciszy. W treści tego pisma jeszcze jest stwierdzenie, że popieramy tego typu działania. Co się dzieje, okazuje się, że na tym posiedzeniu (zapoznałem się z treścią protokołu z tego posiedzenia) jest wzmianka naszego przedstawiciela z naszego rejonu Gminy Mielno i Będzino - Pana Marka Gila, który przedstawił nasze problemy. Skończyło się na tym, że Pan Życki miał przygotować stosowny projekt uchwały po zaopiniowaniu przez radców prawnych. Okazuje się, że projekt uchwały jakoby z przyczyn prawnych nie może wejść pod obrady obecnej sesji. W takiej sytuacji zwróciliśmy się do Departamentu Prawnego Urzędu Rady Ministrów z prośbą o interpretację prawa w tym zakresie. Jest to druzgocące, nie kryję i przedłożę stosowne dokumenty. Dlatego wnoszę ponownie o zwołanie nadzwyczajnej sesji i ustanowienie w tym rejonie strefy ciszy jaka do tej pory w tym obszarze właściwie obowiązywała. Najśmieszniejsza jest sprawa tego typu, że Pani Marczuk podpisała się                      z upoważnienia Pana Starosty, odnoszę się do Pana Starosty, wbrew uchwale Rady Gminy Mielno 26 kwietnia 2002 roku w sprawie ograniczenia i kontroli emisji hałasu na terenie Gminy Mielno, że od godziny 2200 do 600 ma obowiązywać stosowny poziom hałasu i tutaj są dalsze punkty w tej uchwale. Czyli z pełną świadomością dopuszczając funkcjonowanie nocnych dyskotek postanowiono wbrew prawu. Dlatego ponawiam ten wniosek o zwołanie nadzwyczajnej sesji i ustanowienie strefy ciszy w tym rejonie.”
Przewodniczący Rady podziękował Panu Teodorowi Szadejko za przedstawienie problemu. Następnie zwrócił się do radnych z pytaniem, czy chcą zabrać głos w tej materii.
 
Głos zabrał radny Marek Gil, który poinformował, że cyt. „po posiedzeniu Zarządu w dniu 25 czerwca br., pojechaliśmy do Mielna aby zobaczyć i ocenić sytuację na miejscu. Pan Gil zaprosił wszystkich członków Zarządu aby pojechali tam i zobaczyli jak mieszkańcy, goście i wczasowicze będą tu mieszkać. Nie chcę w tej chwili roztrząsać kto jest winien. Ja mówię w tej chwili o aspekcie społecznym. Wszyscy ci którzy mają tam swoje zabudowy, którzy mają pensjonaty, którzy pobrali piekielne kredyty po to aby się rozwijać przez okres sezonu letniego nie będą mieli wczasowiczów. Proszę Państwa tam nikt nie będzie mieszkał, ponieważ nikt nie zapłaci 60, 70, 80 złotych za osobę na dobę mając po sąsiedzku 5,10 metrów trzy namioty o powierzchni ok. 5000 m2. Namioty te są połączone, obszarowo jest to jedna wielka dyskoteka. Chronić tych ludzi tylko będzie brezent tj. taki materiał o 2 cm grubości. Duże namioty z piekielną akustyką. Szanowni Państwo radni bardzo proszę                       o potraktowanie tej sprawy priorytetowo, bo to się wiąże z tym, że jeżeli oni nie zarobią, to nie spłacą kredytu, a jak nie spłacą kredytu to przyjdzie do nich komornik. Jak przyjdzie do nich komornik, to ich dzieci nie będą miały za co pójść do szkoły. To jest taki łańcuszek, jest to po prostu aspekt społeczny. Na Zarządzie dyskutowaliśmy na ten temat i jeżeli nie będzie woli, to Klub Prawa          i Sprawiedliwość złoży stosowny projekt uchwały do uzgodnień z wójtem gminy Mielno razem z Panem Zenonem Zawiejskim radnym z Gminy Mielno”.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski podziękował radnemu za zabranie głosu, następnie udzielił głosu radnemu Zenonowi Zawiejskiemu.
 
Radny Pan Zenon Zawiejski potwierdził to co powiedział radny Marek Gil. Cyt. „chciałbym powiedzieć, aby ta sesja nadzwyczajna była zwołana jak najszybciej jak to jest możliwe. Dlatego, że to co kolega powiedział zrobił to bardzo delikatnie jak tylko mógł. Ja nie chcę wracać do tego, że traci się pieniądze oraz podatki, ani o tych nieszczęściach które się tam dzieją. Bardzo proszę Panie Przewodniczący, aby Pan poważnie podszedł do tego problemu, abyśmy nie musieli mocniej tego uwypuklać, ponieważ jest to sytuacja wyjątkowa, a sezon za parę dni się zaczyna. Dlatego jeżeli zdążymy do połowy lipca podjąć taką uchwałę, to będzie bardzo dobrze”.
Przewodniczący Rady podziękował radnemu, następnie zapytał się czy są osoby które chcą zabrać ww. sprawie głos.
 
Głos zabrał radny Henryk Piech. Pan Henryk Piech ,jako radny obwodu wyborczego Gminy Będzino i Gminy Mielno poinformował, że do niego również zgłaszali się przedstawiciele tego komitetu protestacyjnego                          i rozumiem ich intencje. Radny stwierdził, cyt. „iż dziwi go fakt, że Gmina Mielno mając tak duże obszary wojskowe na których można by było z pełną swobodą dla uczestników tych dyskotek, jak i dla mieszkańców Mielna i Jamna urządzić taki teren po byłym obiekcie wojskowym, że tego nie rozważono i nie zrobiono. Po prostu zabrakło tak zwanego zdrowego rozsądku. Takie rozwiązanie dałoby szansę na dochody i racjonalne prowadzenie działalności dla osób które ją prowadzą w tym rejonie”.
Przewodniczący Rady podziękował radnemu, następnie udzielił głosu Wiceprzewodniczącemu Rady Karolowi Banaśkiewiczowi.
 
Wiceprzewodniczący Rady Karol Banaśkiewicz stwierdził, iż cyt. „doskonale rozumie kolegów którzy mówią o sytuacji Mielna, ale na dzień dzisiejszy nie można tym wszystkim obciążać Starostwa. Gmina Mielno istnieje nie od dzisiejszego dnia, to po pierwsze, Gmina Mielno prowadzi swoja politykę gospodarczą i nie od dzisiejszego dnia wiemy, że występują tam tak zwane „grupy biznesu”. Szkoda że nie było czasu wcześniej zająć się tym tematem. Gmina Mielno ma swoją specyfikę, która nie występuje w innych gminach. Gdyby te sprawy były wcześniej uzgodnione pomiędzy Starostą i Gminą Mielno oraz gdyby Gmina Mielno w niewielkim zarysie pokusiła się na przygotowanie pewnych opracowań dotyczących swojego terenu to tego typu sytuacje by nie miały miejsca. Przecież to ona decyduje i zarządza terenem, to mogłaby określić gdzie co można budować. Wówczas takie uproszczone opracowanie terenu gminy pozwoliłoby na to, że na dzień dzisiejszy nie byłoby takiego problemu. Starostwo na pewno wbrew gminie nie zrobiłoby nic gdyby pewne sprawy byłyby uzgodnione. Proszę tego nie traktować jako zarzut ale jako sygnał do zacieśnienia pewnej współpracy dotyczących tych spraw, które są później uciążliwe”.
Przewodniczący Rady podziękował za zabranie głosu Wiceprzewodniczącemu Rady i udzielił głosu radnemu Markowi Gilowi.
 
Radny Marek Gil stwierdził, iż cyt. „władze Gminy Mielno w tym przypadku nie są bez winy, bo mogłyby pewne kroki poczynić wcześniej                   i zapobiec tej sytuacji. To co powiedział Pan Wiceprzewodniczący, to Starosta powinien zwrócić się do Gminy a nie gmina do Starosty i wówczas można by było rozmawiać na ten temat”.   
Przewodniczący Rady podziękował radnemu i udzielił głosu Staroście Koszalińskiemu Romanowi Szewczykowi.
 
Pan Roman Szewczyk Starosta Koszaliński poinformował, że cyt. „jeżeli chodzi o „Słoneczne Miasteczko”, które powstało w Mielnie to firma zgłosiła się do nas o wyrażenie zgody na postawienie namiotów na okres do 120 dni.          W tym przypadku nie jest wymagane pozwolenie budowlane i taką zgodę ta firma otrzymała. Firma ta dostarczyła do nas dokumentację, gdzie miała wszystkie uzgodnienia włącznie z inspektorem środowiska, strażą, policją. Mieli wszystkie uzgodnienia dlatego nie było podstaw aby nie wydać takiej decyzji. Przykładem tego jest Mieleńska Lokalna Organizacja Turystyczna, która odwołała się od naszej decyzji i napisała skargę do Wojewody. Wojewoda utrzymał w całości naszą decyzję. Natomiast jeżeli mówimy o uchwale Rady Gminy Mielno w sprawie ograniczenia i kontroli hałasu na terenie Gminy Mielno wyraźnie się mówi, że w godzinach od 2200 – 600 nie powinno się stosować urządzeń i instalacji nagłaśniającej. Należy tylko egzekwować zapisy tej uchwały. Ostatnio przeczytałem artykuł w Gazecie Wyborczej gdzie artykuł dotyczył takiej samej sytuacji w Świnoujściu i tam policja każe za głośną muzykę mandatami więc są sposoby, aby tę firmę uciszyć, jest uchwała Rady, którą wójt powinien wykonywać. Także z naszej strony postąpiono zgodnie              z prawem. Pan Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że Gmina Mielno nie ma planu zagospodarowania przestrzennego dlatego też, jest taka samowola. Każdy kto przychodzi zgłasza i otrzymuje zgodę oraz stawia budki gdzie chce. W takiej sytuacji ja uważam, że nie mieliśmy podstaw, aby odmówić tej firmie wydania zgody na taką działalność”.
Przewodniczący Rady podziękował Staroście za zabranie głosu, następnie udzielił głosu radnemu Zenonowi Zawiejskiemu.
 
Radny Zenon Zawiejski zapytał w związku z wypowiedzią Pana Starosty, że nie zmienia to sytuacji prawnej i można projekt takiej uchwały przygotować.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poinformował, że jest                    w posiadaniu opinii prawnej, o którą zwrócił się Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa w dniu 20 czerwca 2007 roku do Referatu Prawnego              w sprawie o wydanie opinii prawnej co do zgodności z prawem uchwały                   w sprawie wyznaczenia obszaru cichego poza aglomeracją w miejscowości Mielno, przedkładając jednocześnie stosowny projekt uchwały. W związku                z tym, Referat Prawny w dniu 25 czerwca 2007 roku wydał stosowną opinie ww. sprawie. Następnie Przewodniczący Rady odczytał ww. opinię prawną. Poinformował m.in., iż opinia prawna została sporządzona w oparciu o wniosek mieszkańców miejscowości Mielno złożony do Starosty Koszalińskiego w dniu 4 czerwca 2007 roku wskazując, iż wskutek realizacji zamierzenia inwestycyjnego Sun City Rososzyca s. c. polegającego na budowie m.in.                   3 całonocnych dyskotek na kilka tysięcy uczestników niezbędna jest ochrona obszaru wyznaczonego ulicami Cichą, Pionierów, Piękną, Sosnową i Kopernika jako obszaru ciszy. Wydział przedstawił do wniosku opinię, iż obszar miejscowości Mielno planowany do ochrony jest narażony na oddziaływanie hałasu komunikacyjnego i pochodzącego z działalności rekreacyjno-wypoczynkowej. Co do zasady Rada Powiatu w Koszalinie zgodnie z art. 118 b ust. 1 ustawy – Prawo ochrony środowiska uprawniona jest do wyznaczenia obszarów cichych w aglomeracji lub poza aglomeracją, uwzględniając szczególne potrzeby ochrony przed hałasem tych obszarów. Wyznaczenie takich obszarów polega na wskazaniu wymagań zapewniających utrzymanie poziomu hałasu, co najmniej na istniejącym poziomie. Zgodnie z art. 3 pkt 1 cyt. ustawy przez aglomerację rozumie miasto lub kilka miast o wspólnych granicach administracyjnych. Tym samym miejscowość Mielno (wieś) jest obszarem poza aglomeracją w rozumieniu art. 118 b cyt. ustawy. Ustawa – Prawo ochrony środowiska precyzuje art. 3 pkt 10 b pojęcie obszaru cichego poza aglomeracją. Zgodnie z tą ustawą jest to obszar, który nie jest narażony na oddziaływanie hałasu komunikacyjnego, przemysłowego lub pochodzącego z działalności rekreacyjno-wypoczynkowej. W ocenie opiniującego, aby Rada Powiatu                 w Koszalinie mogła wyznaczyć jakikolwiek obszar poza aglomeracją jako obszar cichy musi w pierwszej kolejności ustalić, czy obszar objęty projektem uchwały nie jest narażony na oddziaływanie hałasu komunikacyjnego, przemysłowego lub pochodzącego z działalności rekreacyjno-wypoczynkowej. Projektowana uchwała stwierdza w § 1 ust. 2, iż obszar planowany do objęcia ochroną nie jest narażony na oddziaływanie hałasu komunikacyjnego, przemysłowego lub pochodzącego z działalności rekreacyjno-wypoczynkowej. Stwierdzenie to jest niezgodne z ustaleniami merytorycznymi Wydziału Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa. Fragment centrum miejscowości Mielno,           o charakterze niemal wyłącznie rekreacyjno-wypoczynkowym jest narażony sezonowo intensywnie na hałas komunikacyjny i pochodzący z działalności rekreacyjno-wypoczynkowej i dlatego nie może być uznany za obszar cichy              w rozumieniu art. 118 b ust. 1 cyt. ustawy. Skutki podjęcia przez Radę Powiatu uchwały w proponowanym kształcie będą niezgodne z wolą mieszkańców miejscowości Mielno wyrażoną we wniosku z 4 czerwca 2007 roku. Objęcie części miejscowości Mielno ochroną przewidzianą dla obszaru cichego spowoduje wyłączenie możliwości realizacji jakichkolwiek inwestycji, które powodowałyby zwiększenie poziomu hałasu komunikacyjnego lub pochodzącego z działalności rekreacyjno-wypoczynkowej na tym obszarze. Ochrona mieszkańców zamieszkujących na terenie aktualnie narażonym na hałas komunikacyjny lub pochodzący z działalności rekreacyjno-wypoczynkowej przed wzrostem poziomu hałasu powinna być realizowana na podstawie przepisów art. 156 i art. 157 ustawy – prawo ochrony środowiska. Wniosek mieszkańców Mielna może zostać zrealizowany w drodze egzekwowania zakazów wynikających z art. 156 cyt. ustawy lub zakazów wynikających z obowiązującej uchwały Rady Gminy w Mielnie z 26 kwietnia 2002 roku w sprawie ograniczenia i kontroli hałasu na terenie Gminy Mielno. Rada Gminy Mielno może bowiem we własnym zakresie dla ochrony przed wzrostem hałasu na obszarze narażonym na hałas komunikacyjny lub pochodzący z działalności rekreacyjno-wypoczynkowej ustanowić ograniczenia, co do czasu funkcjonowania instalacji lub korzystania z urządzeń, z których emitowany hałas może negatywnie oddziaływać na środowisko. Wniosek -                z tych przyczyn opiniuje się negatywnie pod względem prawnym przedstawiony projekt uchwały Rady Powiatu w Koszalinie. Opinia prawna wraz z projektem uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru cichego poza aglomeracją                          w miejscowości Mielno stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski w kwestii merytorycznej udzielił głosu Panu Teodorowi Szadejko.
 
Pan Teodor Szadejko zapytał, czy można otrzymać kopię opinii prawnej oraz poinformował, że cyt. „równolegle odbywa się sesja Rady Gminy                     w Mielnie na której ta sprawa jest poruszana. Dlatego też, jest jedynym przedstawicielem mieszkańców Gminy. Jeżeli chodzi o uchwałę Rady Gminy Mielno w sprawie ograniczenia i kontroli hałasu na terenie Gminy Mielno, to          w § 2 ww. uchwały jest napisane, że wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Mielno.  Ta sprawa jest właśnie aktualnie omawiana na sesji Rady Gminy Mielno i stosowne wnioski zostaną przedstawione również Starostwu jak i Radzie Powiatu. W wyniku negatywnej opinii, mniej więcej słyszałem od Pani Berkowskiej jak wygląda jej pogląd na tą sprawę i w związku z tym, już wystąpiliśmy do Departamentu Prawnego Urzędu Rady Ministrów z prośbą o interpretację prawną. Jest prośba, aby ten tekst został nam przekazany w celu porównania interpretacji prawnej”.
 
Przewodniczący Rady podziękował za zabranie głosu Panu Teodorowi Szadejko, informując jednocześnie, że opinii prawnej nie przekazuje się na zewnątrz i jest to dokument wewnętrzny. Stwierdził, iż Rada ma zdolność prawną do podejmowania stosownych uchwał i radni na podstawie stosownych opinii kierują się nimi. Przewodniczący Rady zamknął dyskusję                                w przedmiotowej sprawie i ogłosił 5 minutową przerwę.
Po przerwie Przewodniczący Rady wznowił obrady i przeszedł do kolejnego punktu 8 porządku obrad tj. do informacji z realizacji „Strategii Rozwoju Powiatu Koszalińskiego w latach 2005-2015” za rok 2006. Przewodniczący Rady poinformował, że radni otrzymali informację tą                   w materiałach sesyjnych i jeżeli mają pytania, to poprosił o ich zgłaszanie.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poinformował radnych odnośnie woli podjęcia uchwały w sprawie ciszy w Mielnie, to gdyby taka uchwała została podjęta należy mieć świadomość, że może ona obowiązywać za około półtora miesiąca ponieważ tyle trwa publikacja w Dz. Urz. Województwa Zachodniopomorskiego. W takim wypadku taka uchwała nie weszła by w życie natychmiast.
Następnie poprosił o przedstawienie ww. informacji przez Panią Lidię Łyczko inspektora Wydziału Inwestycji, Współpracy i Rozwoju, która opracowała powyższą informację.
 
Pani Lidia Łyczko poinformowała, że informacja ta została zatwierdzona przez Zarząd Powiatu w Koszalinie w dniu 6 czerwca 2007 roku. Opracowanie takiej informacji wynika z procedur sprawozdawczości, jakie zostały opisane              w Strategii Rozwoju Powiatu Koszalińskiego w latach 2005-2015”. Strategia ta dopiero drugi rok jest realizowana. Dokładna ocena jej realizacji jest planowana na rok 2008 po trzech latach jej realizacji. Rok 2006 był to rok sprawozdawczy   w którym to jednostki organizacyjne Powiatu przedstawiły zadania, które w tym roku realizowały w ramach celów określonych w Strategii. Poinformowała, że zmieniły się plany operacyjne, przygotowywana jest więc aktualizacji Strategii. Zarząd Powiatu w dniu 25 czerwca br. wyraził zgodę na aktualizację Strategii. Informacja z realizacji Strategii Rozwoju Powiatu Koszalińskiego w latach  2005-2015 stanowi załącznik do protokołu.
 
W związku z tym, że pytań nie było Przewodniczący Rady podziękował Pani Lidii Łyczko za przedstawienie ww. informacji i przeszedł do kolejnego punktu 9 porządku obrad tj. sprawozdania z działalności szkół i placówek oświatowych za rok szkolny 2006/2007 i plany na rok szkolny 2007/2008 oraz kalendarza imprez sportowo-rekreacyjnych i oświatowo-kulturalnych na rok 2007. Przewodniczący Rady poinformował, że radni otrzymali ww. sprawozdanie w materiałach w związku z tym, poprosił o ewentualne uwagi.
Następnie poprosił Panią Marzenę Śliwińską – Dyrektora Wydziału Oświaty, Kultury i Promocji o omówienie ww. sprawozdania.
 
Pani Marzena Śliwińska poinformowała, że materiał ten zawiera szczegółowe opracowanie działalności szkół i placówek oświatowych za rok szkolny 2006/2007. W związku z podjętą uchwałą Rady na poprzedniej sesji           w sprawie przekazania do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi Zespołu Szkół im. Wincentego Witosa w Boninie, w poniedziałek 2 lipca 2007 roku Panowie Starostowie udadzą się do Warszawy, gdzie zostanie podpisane stosowne porozumienie. Treść porozumienia otrzymaliśmy faksem. Z treścią jego zapoznali się radcowie prawni. Za porozumieniem nastąpi przekazanie aktem notarialnym majątku szkoły. Pani Śliwińska poinformowała, że                       w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczy w Polanowie nastąpią zmiany organizacyjne od 1 września 2007 roku polegające na tym, że Ośrodek ten będzie tylko dla chłopców, którzy ukończyli 15 lat i nie rokują nadziei na kontynuację - ukończenie gimnazjum. Zostanie tam utworzone Gimnazjum - klasa przysposabiająca do pracy. Zmiany te zostały opracowane i uzgodnione za zgodą Zarządu, Kuratorium Oświaty i Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno-Metodycznej w Warszawie. Jest taka potrzeba aby utworzyć taki Ośrodek na naszym terenie i od 1 września br. będziemy mieli zapewniony pełen nabór. Pytań do przedstawionego sprawozdania nie było. Powyższe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.
Pani Marzena Śliwińska w związku z tym, że na dzisiejszej sesji Rada ma podjąć uchwałę w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Koszalinie, w którym to po zmianach przestaje istnieć Wydział Oświaty, Kultury i Promocji - którego była dyrektorem - złożyła podziękowania za współpracę radnym oraz pracownikom i dyrektorom jednostek organizacyjnych Powiatu z którymi współpracowała.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski podziękował pani Śliwińskiej za przedstawienie Sprawozdania.
 
Następnie poinformował, że zakończyła się część sprawozdawcza                     i przystępujemy do punktu 10 podjęcia uchwał Rady.  
Przewodniczący Rady poinformował, że Pan radny Henryk Kuriata złożył oświadczenie, że rezygnuje z członkostwa w Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Koszalinie w której pełnił funkcję Przewodniczącego komisji. Oświadczenie stanowi załącznik do protokołu. Następnie odczytał projekt uchwały                       Nr IX/69/07 w sprawie odwołania członka Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Koszalinie. Następnie zwrócił się do radnych w sprawie ewentualnych uwag do projektu uchwały.
Radny Zenon Zawiejski zapytał, jaki jest powód rezygnacji przez Pana Henryka Kuriatę.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poinformował, że jest oświadczenie na piśmie i przyjmuje to do wiadomości. Jeżeli radny Henryk Kuriata chce udzielić odpowiedzi, to proszę, jeżeli nie, to oświadczenie przyjmuję tylko do wiadomości.
Radny Henryk Kuriata poinformował, że rezygnuje z członkostwa                 w Komisji Rewizyjnej w której pełnił funkcję przewodniczącego komisji                 w związku z tym, że będzie proponowany na członka Zarządu Powiatu.                   W związku z tym, że więcej uwag nie było, poddano projekt uchwały pod głosowanie.
za – 18
przeciw – 0
wstrzymało się - 1
 
Rada Powiatu większością głosów podjęła uchwałę w sprawie odwołania członka Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Koszalinie. Uchwała Nr IX/69/07 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
Przewodniczący Rady przystąpił do kolejnego projektu uchwały                   Nr IX/70/07 zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Koszalinie. Poinformował, że w związku z wakatem                        w składzie Komisji Rewizyjnej oraz dzisiejszą rezygnacją Pana przewodniczącego Henryka Kuriaty, radni otrzymali stosowny projekt uchwały. Dlatego też, poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego i członka komisji.
Radny Karol Banaśkiewicz w imieniu Klubu radnych PSL-PO zgłosił na przewodniczącego komisji Pana Andrzeja Biedulskiego.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski zwrócił się do radnego Andrzeja Biedulskiego, czy wyraża zgodę na pełnienie funkcji przewodniczącego komisji. Pan Biedulski wyraził zgodę, jednocześnie poinformował, że rezygnuje z funkcji przewodniczącego Komisji                           ds. Społecznych Rady Powiatu w Koszalinie.
Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się do Klubu Radnych „Powiatowe Forum Samorządowe” o zgłoszenie swojego kandydata.
Radna Barbara Zwolak w imieniu Klubu Radnych „Powiatowe Forum Samorządowe” zgłosiła na członka Komisji Rewizyjnej radnego Henryka Piecha.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski zwrócił się do radnego, czy wyraża zgodę na kandydowanie. Radny Henryk Piech wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poprosił o zgłoszenie jeszcze jednej osoby na członka Komisji Rewizyjnej, ponieważ Pan Andrzej Biedulski został zgłoszony na przewodniczącego komisji, a dotychczas był jej członkiem        i stąd brakuje jeszcze jednej osoby do składu komisji.
Radny Karol Banaśkiewicz w imieniu Klubu radnych PSL-PO zgłosił niezależną radną Panią Krystynę Danutę Bugaj-Wójcik.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski zwrócił się do radnej, czy wyraża zgodę na kandydowanie na członka komisji.
Radna Krystyna Danuta Bugaj-Wójcik poinformowała, że w poprzedniej kadencji Rady była również członkiem Komisji Rewizyjnej. W związku z tym, dane jest jej pełnić tą funkcje i teraz. Radna wyraziła zgodę.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poinformował, że w § 1 dodaje się pkt 3 w brzmieniu : w pkt 5 na członka wybiera się.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski odczytał uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej w Koszalinie, że
w § 1. 1) w pkt 1 na przewodniczącego wybiera się Andrzeja Biedulskiego,
2) w pkt 4 na członka komisji wybiera się Henryka Piecha,
3) w pkt 5 na członka komisji wybiera się Krystynę Danutę Bugaj-Wójcik. Zapytał, czy są uwagi do przedstawionego projektu uchwały. Uwag nie wniesiono. Następnie poddano uchwałę pod głosowanie.
za – 18
przeciw – 0
wstrzymało się  - 1
Rada Powiatu większością głosów podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Koszalinie. Uchwała Nr IX/70/07 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
Następnie Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski przeszedł do kolejnego projektu uchwały IX/71/07 w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia głosowań tajnych. Poinformował, że te głosowania tajne dotyczą odwołania i powołania członka Zarządu Powiatu                    w Koszalinie dlatego też, należy powołać Komisję Skrutacyjną. Następnie poprosił o zgłaszanie kandydatur do składu Komisji Skrutacyjnej.
Radny Karol Banaśkiewicz na członka komisji zgłosił radnego Zenona Dropko. Przewodniczący Rady zapytał, czy radny wyraża zgodę. Radny wyraził zgodę.
Radny Marek Gil na członka komisji zgłosił radnego Sławomira Jóźwiaka. Przewodniczący Rady zapytał, czy radny wyraża zgodę. Radny wyraził zgodę.
Radny Karol Banaśkiewicz zgłosił radnego Zbigniewa Grabarka. Przewodniczący Rady zapytał, czy radny wyraża zgodę. Radny wyraził zgodę.
Radna Barbara Zwolak na członka komisji zgłosiła radnego Ryszarda Osiowy. Przewodniczący Rady zapytał, czy radny wyraża zgodę. Radny wyraził zgodę.
Radny Henryk Kuriata na członka komisji zgłosił radnego Andrzeja Biedulskiego. Przewodniczący Rady zapytał, czy radny wyraża zgodę. Radny wyraził zgodę.
Radny Karol Banaśkiewicz zgłosił wniosek o zamknięcie listy.
            Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poinformował, że zgłoszono pięć kandydatur w związku z powyższym, odczytał projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia głosowań tajnych                      z uzupełnionymi kandydaturami. Następnie poddano uchwałę pod głosowanie.
za- 18
przeciw – 0
wstrzymało się - 1
            Rada Powiatu większością głosów podjęła uchwałę w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia głosowań tajnych. Uchwała Nr IX/71/07 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
           
            Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski przystąpił do kolejnego projektu uchwały IX/72/07 w sprawie odwołania członka Zarządu Powiatu               w Koszalinie. Przewodniczący Rady poinformował, że na jego ręce wpłynęło pismo od Pana Starosty z dnia 19 czerwca 2007 roku w którym to, składa wniosek o odwołanie Pana Ireneusza Kozłowskiego z członka Zarządu Powiatu w Koszalinie w załączeniu uzasadnienie. Przewodniczący Rady odczytał uzasadnienie. Pismo Starosty Koszalińskiego wraz z uzasadnieniem stanowi załącznik do protokołu. Przewodniczący Rady zapytał radnych, czy mają uwagi co do otrzymanego projektu uchwały. Następnie poinformował, że za chwilę przystąpimy do głosowania tajnego.
            Radny Ireneusz Kozłowski poprosił o umożliwienie zabrania głosu. Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski udzielił głosu radnemu.
           
            Radny Ireneusz Kozłowski podziękował za umożliwienie wypowiedzi, następnie stwierdził, iż cyt. „należałoby spytać co ja na to. Proszę Państwa, kiedy ja głosowałem za tym aby wybrać obecne władze samorządowe między innymi Pana Starostę wierzyłem w to, że jest to człowiek prawy, mówi to co myśli i działa tak jak mu sumienie przykazuje. Po fakcie umieszczenia                      w mediach artykułu o moim wyroku, to Starosta w moim odczuciu zachował się bardzo dobrze jak na Starostę i mężczyznę wypadało mówiąc wprost nie ma prawomocnego wyroku, nie będę odwoływał tego człowieka z Zarządu. Potwierdziło, to fakt, że wybrałem oczywiście w moim odczuciu właściwego człowieka na funkcję Starosty. Okazuje się, że co innego media a co innego fakty. Mamy w tymże projekcie uchwały zapis uzasadniony wniosek. Ten wniosek i uzasadnienie ma się niemalże tak jak „kino luna z podróżą na księżyc”. Pan Starosta nie robi tego co myśli i mówi, tylko to co mu się karze,           a w tym momencie już nie jest mój Starosta jeżeli chodzi o wybór. Żeby była jasność wystąpiłem z partii Platforma Obywatelska RP żeby nie szkodzić tej że partii i aby wizerunek był czysty, nie padało cieniem tego co się stało ze mną. To jest wyłącznie moja sprawa żadnego z Państwa. Na dzień dzisiejszy, również ogłaszam, że występuję z Klubu radnych PSL-PO. W związku z tym, wszelkie działania na dzień dzisiejszy są na mój rachunek, rozliczam się przed własnym sumieniem i wyborcami”.
            Przewodniczący Rady podziękował Panu Ireneuszowi Kozłowskiemu, następnie poprosił Komisję Skrutacyjną, aby przygotowała karty do głosowania i ogłosił 5 minutową przerwę.
            Po przerwie Przewodniczący Rady wznowił obrady.
            Na salę obrad przybyła Komisja Skrutacyjna, radny Zenona Dropko poinformował, że wolą członków komisji został wybrany na przewodniczącego komisji. Poinformował, że Komisja sprawdziła i przeliczyła karty do głosowania. Kart do głosowania jest 19, następnie poprosił członka komisji               o sprawdzenie zawartości urny. Urna była pusta a członek komisji zamknął ją. Następnie Radny Zenon Dropko poinformował, że będzie odczytywał nazwiska radnych wg listy obecności a członek komisji Andrzej Biedulski będzie wręczał karty do głosowania. Pan Zenon Dropko poinformował w jaki sposób radni mają dokonać skreśleń na karcie do głosowania. Wyjaśnienia te również znajdują się na karcie do głosowania.
            Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Zenon Dropko odczytał nazwiska radnych, którzy kolejno podchodzili po odbiór karty do głosowania. Radni po dokonaniu skreśleń na karcie do głosowania podchodzili kolejno wyczytani na podstawie listy obecności przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej Zenona Dropko w celu wrzucenia ich do urny. 
Po głosowaniu Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski ogłosił                     5 minutową przerwę. Komisja Skrutacyjna udała się do oddzielnego pomieszczenia w celu przeliczenia głosów.
            Po przerwie Przewodniczący Rady wznowił obrady.
Na salę przybyła Komisja Skrutacyjna. Przewodniczący Komisji Zenon Dropko odczytał protokół z prac Komisji Skrutacyjnej, wybranej na IX sesji Rady Powiatu w Koszalinie w dniu 28 czerwca 2007r. do przeprowadzenia głosowania tajnego w sprawie odwołania członka Zarządu Powiatu                          w Koszalinie.
 
Komisja w składzie:
Przewodniczący – Dropko Zenon
            Członek – Jóźwiak Sławomir
            Członek – Osiowy Ryszard
            Członek – Grabarek Zbigniew
            Członek – Biedulski Andrzej
Stwierdza się co następuje :
- na ogólny stan Rady Powiatu 19 radnych, obecnych zgodnie z listą obecności jest 19 radnych.
Za odwołaniem z członka Zarządu Powiatu w Koszalinie Pana Ireneusza Kozłowskiego
Oddano - 14 głosów,
Głosów ważnych oddano - 18,
Głosów nieważnych oddano ogółem – 1.
W wyniku tajnego głosowania odwołano Pana Ireneusza Kozłowskiego                z członka Zarządu Powiatu w Koszalinie.
Karty do głosowania są załącznikami do niniejszego protokołu. Na tym protokół zakończono i podpisano. W podpisie członkowie Komisji Skrutacyjnej.
Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski podziękował Panu Zenonowi Dropko za odczytanie protokołu Komisji Skrutacyjnej, następnie odczytał projekt uchwały Nr IX/72/07 w sprawie odwołania członka Zarządu Powiatu w Koszalinie Pana Ireneusza Kozłowskiego. Rada uchwałę przyjęła większością głosów zgodnie z przeprowadzonym głosowaniem tajnym. Uchwała                       Nr IX/72/07 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
Następnie Przewodniczący Rady przystąpił do kolejnego projektu uchwały Nr IX/73/07 w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu w Koszalinie. Przewodniczący Rady poinformował, że jest w posiadaniu pisma od Pana Starosty z dnia 28 czerwca 2008 roku w którym to, składa wniosek o dokonanie wyboru Pana Henryka Kuriaty na członka Zarządu w Koszalinie.
Przewodniczący odczytał ww. pismo. Pismo Starosty Koszalińskiego stanowi załącznik do protokołu. Przewodniczący Rady zapytał radnego Henryka Kuriatę, czy wyraża zgodę. Radny Henryk Kuriata wyraził zgodę na kandydowanie na członka Zarządu.
Przewodniczący Rady poprosił Komisję Skrutacyjną i poinformował, że zanim przystąpimy do głosowania, które jest również tajne, zwrócił uwagę na zapis w §1 projektu uchwały w którym jest napisane „na członków Zarządu Powiatu” a powinno być „na członka”. Dlatego też, poprosił o poprawienie               w tym miejscu tego zapisu, dokonanie korekty słownej. 
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poprosił przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej Zenona Dropko o przygotowanie kart do głosowania                   i przeprowadzenie głosowania.
Przewodniczący Rady ogłosił minutową przerwę.
Pan Zenon Dropko poprosił członków Komisji Skrutacyjnej, aby przeliczyli karty do głosowania.
Przewodniczący Rady po przerwie wznowił obrady.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Zenon Dropko stwierdził, iż kart do głosowania jest 19. Następnie wg listy obecności odczytywał nazwiska radnych w celu wręczenia kart do głosowania. Członek komisji sprawdził zawartość urny, która była pusta a następnie zamknął ją. Pan Zenon Dropko poinformował w jaki sposób radni mają dokonać skreśleń na karcie do głosowania. Wyjaśnienia te również znajdują się na karcie do głosowania.
Radni po dokonaniu skreśleń na karcie do głosowania podchodzili kolejno wyczytani na podstawie listy obecności przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej Zenona Dropko w celu ich wrzucenia do urny.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski ogłosił 5 minutową przerwę.
Komisja Skrutacyjna udała się do oddzielnego pomieszczenia w celu przeliczenia głosów.
            Po przerwie Przewodniczący Rady wznowił obrady.
Na salę przybyła Komisja Skrutacyjna. Przewodniczący Komisji Zenon Dropko odczytał protokół z prac Komisji Skrutacyjnej, wybranej na IX sesji Rady Powiatu w Koszalinie w dniu 28 czerwca 2007r. do przeprowadzenia głosowania tajnego w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu w Koszalinie.
Komisja w składzie:
Przewodniczący – Dropko Zenon
            Członek – Jóźwiak Sławomir
            Członek – Osiowy Ryszard
            Członek – Grabarek Zbigniew
            Członek – Biedulski Andrzej
Stwierdza się co następuje :
- na ogólny stan Rady Powiatu 19 radnych, obecnych zgodnie z listą obecności jest 19 radnych.
Na kandydata na członka Zarządu Powiatu Henryka Kuriatę
Oddano - 13 głosów,
Głosów ważnych oddano - 19,
Głosów nieważnych oddano ogółem – 0.
W wyniku tajnego głosowania członkiem Zarządu Powiatu w Koszalinie został wybrany Pan Henryk Kuriata.
Karty do głosowania są załącznikami do niniejszego protokołu. Na tym protokół zakończono i podpisano. W podpisie członkowie Komisji Skrutacyjnej.
Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski podziękował Panu Zenonowi Dropko za odczytanie protokołu Komisji Skrutacyjnej, następnie odczytał projekt uchwały Nr IX/73/07 w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu              w Koszalinie Pana Henryka Kuriatę. Rada uchwałę przyjęła większością głosów zgodnie z przeprowadzonym głosowaniem tajnym. Uchwała Nr IX/73/07 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady pogratulował wyboru na członka Zarządu Powiatu w Koszalinie życząc owocnej, wytężonej pracy na rzecz mieszkańców Powiatu Koszalińskiego.
Pan Henryk Kuriata podziękował za wybór na członka Zarządu Powiatu w Koszalinie.
 
Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego projektu uchwały                     w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy. Przewodniczący Rady poinformował, że radni otrzymali ww. projekt uchwały i jeżeli są ewentualne uwagi, to poprosił o ich zgłaszanie.
Radny Ireneusz Kozłowski poinformował, że cyt. „w uzasadnieniu tej że uchwały jest napisane, że pracuję do 23 lipca 2007 roku w Urzędzie Marszałkowskim Województwa jako Główny Specjalista w Wydziale Zamiejscowym. Wcześniej zostałem powołany jako pełniący obowiązki dyrektora tego Wydziału Zamiejscowego. Pan Marszałek z tej funkcji mnie już odwołał, a teraz proszę Państwa spójrzcie na to jak histeryczny pośpiech jest tutaj przy tym zwalnianiu, odwoływaniu i wyrażaniu zgody. Strata zaufania            w oparciu o wyrok Sądu Rejonowego. Proszę Państwa, czy Starosta, Pan Marszałek ten wyrok ma, czy tylko dowiedział się z mediów. Uważam, że nikt tego wyroku nie ma, ja też go nie mam. Na to trzeba czekać. Więc na podstawie doniesień prasowych pisze się o odwołanie, wyrażenie zgody. Kiedy w Urzędzie Marszałkowskim na spinacz trzeba mieć rachunek inaczej nie można dostać go, trzeba jakikolwiek dokument aby coś załatwić. Dowiaduję się rano 5 czerwca br. od jednej z redaktorek gazet, czy wie Pan, że jest Pan zwolniony. Co to oznacza, komuś na tym bardzo zależy aby ten tydzień dłużej, szybciej, czy tydzień krócej ale aby człowieka zakopać zamieść pod dywan. Moja rezygnacja z Klubu PSL-PO, czy z członka Platformy Obywatelskiej była taka, że nikt               z tych ludzi nie stanął za mną. Człowiek do różnych organizacji, partii się zapisuje utożsamiając się z tym programem i oczekuje w zamian pomocy                 w chwilach bardzo trudnych. Te chwile są dla mnie niełatwe. Realnej pomocy           z nikąd nie dostałem. Jednocześnie robi się to, co się robi. Proszę Państwa według prawa nieprawomocny wyrok jest przede wszystkim domniemaniem niewinności. Jednocześnie brak w dokumentach Starostwa oraz urzędu Marszałkowskiego dokumentu z Sądu Rejonowego o czymś takim potwierdza fakt, iż należy temat zamknąć, pozamiatać bez dokumentacji. Jesteśmy urzędnikami. Starostwo, Urząd Marszałkowski mają certyfikaty ISO i wiedzą, że się działa na podstawie dokumentów, a nie na podstawie artykułów prasowych, czy plotek. Państwo zrobią to, na co wasze sumienie nakazuje. Natomiast prośba jest moja taka, że każdego z nas, może coś takiego w różnym stopniu dotknąć. Nikomu tego nie życzę, biorę to na swój kark. Podkreślam, że to jest moja sprawa, ale nie może być takiego pośpiechu, latania, załatwiania bez poparcia dokumentacjami. Tutaj w tej chwili dokument z sądu powinien być dla Marszałka tym dokumentem na podstawie którego się wnioskuje o podjęcie takiej czy innej uchwały”.
Przewodniczący Rady podziękował Panu Ireneuszowi Kozłowskiemu            a następnie odczytał treść pisma Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Pana Norberta Obryckiego z dnia 5 czerwca 2007 roku, data wpływu 8 czerwca 2007 roku skierowanego do Przewodniczącego Rady dot. wyrażenia przez Radę Powiatu Koszalińskiego zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym Ireneuszem Kozłowski. Pismo stanowi załącznik do protokołu.   
 
Następnie Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski odczytał projekt uchwały Nr IX/74/07 w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy. Zwrócił się do radnych, kto jest za przyjęciem projektu uchwały:
za – 9 radnych.
kto się wstrzymał – 6 radnych,
kto jest przeciw – 3 radnych.
Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta większością głosów.
 
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski przeszedł do kolejnego punktu projektu uchwały w sprawie Statutu Powiatu Koszalińskiego.  
Osoba protokołująca zwróciła uwagę Przewodniczącemu, że na sali jest obecnych 19 radnych, a głosowało 18 radnych. Przewodniczący zapytał, czy ktoś z radnych nie głosował. Nikt z radnych się nie zgłosił.
W związku z tym, Przewodniczący zarządził ponowne głosowanie nad uchwałą Nr IX/74/07 w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy.
Przewodniczący Rady zapytał, kto z radnych jest za przyjęciem projektu uchwały. Po policzeniu głosów stwierdził, że za przyjęciem tej uchwały było – 8 radnych.
Następnie zapytał, kto się wstrzymał z radnych od głosowania nad projektem uchwały. Po przeliczeniu głosów stwierdził, że 8 radnych wstrzymało się od głosu. 
Przewodniczący Rady zapytał, kto z radnych jest przeciw przyjęciu tego projektu uchwały. Po przeliczeniu głosów stwierdził, że 3 radnych było przeciw przyjęciu projektu uchwały.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została przyjęta większością głosów. Uchwała Nr IX/74/07 stanowi załącznik do protokołu.
 
W tym momencie radca prawny podszedł do Przewodniczącego Rady               i będąc przekonanym, że za przyjęciem głosowało 8 radnych i przeciw głosowało też 8 radnych poinformował go, że uchwała nie została podjęta. Dlatego też Przewodniczący Rady poinformował Radę, że uchwała nie została podjęta ponieważ zabrakło większości głosów. Następnie Przewodniczący Rady ogłosił 5 minutową przerwę.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski po przerwie wznowił obrady       i poinformował, że w związku z tym, że poprzednia uchwała nie została podjęta zmienia się numeracja następnych uchwał.
 
Następnie przeszedł do kolejnego projektu uchwały Nr IX/74/07                   w sprawie Statutu Powiatu Koszalińskiego. Przewodniczący Rady poinformował, że do ww. projektu są opinie Komisji Statutowej,                           ds. Społecznych, ds. Budżetu, ds. Infrastruktury -opinie te są pozytywne i bez uwag. Natomiast Komisja ds. Rozwoju Rady Powiatu w Koszalinie pozytywnie zaopiniowała projekt Statutu z uwzględnieniem następujących zmian.                     W związku z tym, odczytał je w celu przegłosowania.
Pierwsza uwaga dotyczy zapisu w § 4. ust. 1 poprawa stylistyczna dotycząca określenia Rady Powiatu. Przewodniczący Rady poinformował, że jest uwaga ale nie ma zamiennej propozycji. Dlatego też, zwrócił się do Komisji ds. Rozwoju. Następnie odczytał § 4 ust. 1. projektu uchwały Statutu Powiatu Koszalińskiego.
Radny Ryszard Osiowy stwierdził, iż jeżeli ma ten zapis pozostać bez zmian, wystarczy wziąć w cudzysłów Rada zwana Radą, wówczas będzie to czytelne. 
Przewodniczący Rady zapytał, czy są jeszcze inne uwagi.
 
Radca prawny Maciej Flens poinformował, że „cudzysłów ten jest nieuzasadniony. Przy wszystkich uproszczeniach nazw nie stosujemy tego, ponieważ wprowadzilibyśmy tym sposobem jakieś inne wyróżniania skrótów organu Powiatu. Ewentualnie ja bym zaproponował aby Rada rozważyła takie rozwiązanie aby z § 4 ust. 1 zapis „Rada Powiatu w Koszalinie, zwana dalej Radą” przenieść do § 4 ust. 2 który by brzmiał: „Rada Powiatu w Koszalinie, zwana dalej Radą przyznaje medal pamiątkowy „Za zasługi dla Powiatu Koszalińskiego” na podstawie regulaminu uchwalonego przez Radę.”
Natomiast § 4. ust. 1 brzmiał by „Powiat posiada herb i flagę, których wizerunek i opisy określa odrębna uchwała.”
Przewodniczący Rady zapytał radnych, czy ta propozycja odpowiada. Radni stwierdzili, że tak. Wobec czego Przewodniczący Rady poddał ją pod głosowanie.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
 
Zmianę zapisu § 4. ust. 1 i ust. 2 radni przyjęli jednogłośnie – 19 głosy za.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski odczytał drugą uwagę Komisji ds. Rozwoju a dotyczyła ona zmiany zapisu w § 46 ust. 1 pkt 4 polegająca na tym, że z nowej „Komisji ds. Rozwoju i Rolnictwa” określenie „i Rolnictwa” przenieść do pkt 3 tak, aby powstała nowa Komisja ds. Infrastruktury                         i Rolnictwa. Natomiast pozostawić zapis pkt 4 w brzmieniu: Komisja                   ds. Rozwoju. Innych uwag nie było. W związku z tym, Przewodniczący poddał ją pod głosowanie.
za - 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
            Przewodniczący Rady stwierdził, iż poprawka ta została przyjęta jednogłośnie.
            Kolejna poprawka zgłoszona przez Komisję ds. Rozwoju dotyczy „Rozdziału II RADA POWIATU”, aby pozostać przy tytule a występujące jedynie w tym Rozdziale „podtytuły” usunąć.
Przewodniczący Rady poprosił wnioskodawcę tej poprawki o zabranie głosu. Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja Statutowa pozostawiła ten układ, ponieważ jest on czytelny i ułatwia szukanie, dlatego też zaproponował aby ten układ pozostawić.
Radny Andrzej Lenartowicz poinformował, że formuła tego rozdziału odbiega od pozostałych rozdziałów. Dlatego też, zaproponowana zmiana przez Komisję spowoduje ujednolicenie tego aktu prawnego. 
Radca prawny Maciej Flens poinformował, że rozbicie Rozdziału II na podrozdziały jest uzasadnione tylko rozmiarami tego rozdziału. Wprowadzenie tych śródtytułów ma ułatwić czytającym Statut znalezienie części Statutu dotyczących różnych od siebie zagadnień. Te śródtytuły wyodrębniają zagadnienia dotyczące sesji, radnych, komisji, komisji rewizyjnej. Właśnie te śródtytuły mają ułatwiać, tylko występują one w tym rozdziale, ponieważ jest on bardzo rozbudowany i wprowadzenie ich było konieczne.
Radny Henryk Piech zgłosił wniosek, gdyby pozostać przy stanowisku pana mecenasa, to wystarczyło by § 14 przesunąć przed „SESJE RADY” , który dotyczy Rady i jej działalności, natomiast SESJE RADY rozpocząć od § 15 , wówczas będzie to ułożone w sposób logiczny.
Przewodniczący Rady wniosek radnego Henryka Piecha poddał pod głosowanie.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
            Przewodniczący Rady stwierdził, iż poprawka ta została przyjęta jednogłośnie.
            W związku z tym, że więcej uwag nie wniesiono do projektu uchwały Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały Nr IX/74/07 w sprawie Statutu Powiatu Koszalińskiego z uwzględnionymi poprawkami a następnie poddał go pod głosowanie.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
            Rada Powiatu jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie Statutu Powiatu Koszalińskiego. Uchwała Nr IX/74/07 stanowi załącznik do protokołu.
           
Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego projektu uchwały                      w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Koszalinie. Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Społecznych, ds. Budżetu, ds. Infrastruktury zaopiniowały projekt uchwały pozytywnie nie wnosząc uwag. Natomiast Komisja ds. Rozwoju wniosła uwagi do projektu uchwały opiniując go pozytywnie uwzględniając poprawki. Komisja ds. Rozwoju zaproponowała, aby usunąć § 10, ponieważ jest on nie zgodny z ustawodawstwem.
Przewodniczący Rady odczytał zapis § 10 brzmiący: „Starosta, w uzasadnionych przypadkach, w ramach działów może tworzyć referaty lub biura”. 
            Przewodniczący Rady stwierdził, że zapis ten jest potrzebny, ponieważ umożliwi sprawne działania urzędu dając możliwości Staroście na utworzenie np. referatu księgowości w ramach wydziału finansowego. Przecież nie wiemy co będzie za trzy, sześć miesięcy. 
            Radny Ryszard Osiowy stwierdził, że zapis § 10 w tej formule określonej nie odpowiada schematowi organizacyjnemu Starostwa, dlatego że nie ma               w konstrukcji organizacyjnej Starostwa wydziału w której znajdowały by się referaty. Wyraźnie wynika z tego zapisu, że zmiany organizacyjne wynikają             z możliwości tworzeniu referatów, biur wobec czego zapis ten jest nieprawny.
Przewodniczący Rady zapytał radnego co proponuje.
Radny Ryszard Osiowy stwierdził, iż w tej postaci zapis należy usunąć.
Radca Prawny Elżbieta Berkowska stwierdziła, że zapisy żadnego ustawodawstwa nie ograniczają takiej możliwości. Jeżeli tylko Rada w swoim zakresie do uregulowania pewnych spraw wyrazi zgodę i upoważni Starostę.          To kwestia wyrażenia przez Radę zgody. Nie ma tego rodzaju ustawodawstwa aby ograniczał ten zapis. Zapis ten daje możliwości na przyszłość i nie można go ograniczać poprzez wprowadzenie zmian w strukturze organizacyjnej. Rada upoważnia Starostę do takich zmian.
Radca Prawny Maciej Flesn w uzupełnieniu wypowiedzi Pani Elżbiety Berkowskiej stwierdził, iż zapis ten nie jest przypadkowy. W obowiązującym Regulaminie Organizacyjnym w § 16 wydziały mogły mieć ustaloną za zgodą Sekretarza wewnętrzną strukturę referatową lub stanowiskową. Także uprawnienia te były scedowane jeszcze niżej - na Sekretarza Powiatu oprócz tego i Starosta mógł tworzyć wydziały i referaty w ramach struktury organizacyjnej. W obecnym regulaminie te dwa zapisy połączono w jeden zapis regulując tą podstawową treść. Nie ma przeciwwskazań, aby taki zapis pozostawić.
Radny Ryszard Osiowy stwierdził, iż zapis ten jest nieprawidłowy. Regulamin ma regulować i porządkować. Chodzi o to, że w tej postaci zapis ten jest nieprawidłowy. W strukturze organizacyjnej występują wydziały, referaty         i biura, a nie na bazie wydziałów powstaje referat i biuro.
Radca Prawny Elżbieta Berkowska stwierdziła, że na dzień dzisiejszy taka struktura organizacyjna jest określona. Rada sceduje na Starostę uprawnienia tworzenia w ramach struktury organizacyjnej komórek wewnętrznych. Poprzedni regulamin również przewidywał takie same rozwiązania i nikt ich nie kwestionował. Dlatego też, nie widzi przeciwwskazań, aby ten zapis wyeliminować. Na dzień dzisiejszy nie ma takich komórek wewnętrznych, ale to nie oznacza że Starosta nie ma prawa ich stworzyć, ponieważ nie ma żadnych przeszkód prawnych.
Radny Zenon Dropko stwierdził, iż jeżeli wynika z tego zapisu, że                   w ramach wydziału możemy tworzyć referaty i biura a poza wydziałem nie możemy tego robić. W związku z tym, zostawmy taki zapis, że „Starosta                 w uzasadnionych przypadkach może tworzyć referaty i biura”. 
Radny Ryszard Osiowy zaproponował aby zapis § 10 brzmiał: „Starosta, w uzasadnionych przypadkach, w ramach struktury organizacyjnej może tworzyć referaty lub biura”.
Przewodniczący Rady poddał wniosek radnego Ryszarda Osiowy pod głosowanie.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
Przewodniczący Rady stwierdził, iż wniosek został przyjęty jednogłośnie.
            Następnie Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Rozwoju wniosła poprawkę do § 17 ust. 1 aby dokonać zmiany tego ustępu na „Sekretarz zapewnia sprawną organizację funkcjonowania Starostwa”.
            Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie poprawkę.       
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
Przewodniczący Rady stwierdził, iż poprawka został przyjęty jednogłośnie.
Przewodniczący Rady odczytał kolejną poprawkę Komisji ds. Rozwoju dotyczącą, aby w Rozdziale III usunąć podtytuły wytłuszczone (Starosta, Wicestarosta, Sekretarz, Skarbnik), ponieważ formuła ta odbiega od pozostałych rozdziałów.
 Radca Prawny Maciej Flens, stwierdził że zgodnie z zasadami tworzenia aktów prawnych takich wyróżnień nie ma w akcie prawnym. Nie ma również wyróżniania poszczególnych słów w tekście, nie ma takiej możliwości. W tak krótkim rozdziale śródtytułów nie musi być. Należy rozważyć, wykreślenie tych śródtytułów a wyróżnienia z punktu prawnego nie mogą być.
Radny Andrzej Lenartowicz odniósł się do Rozdziału VI w którym, to są wyróżnienia w treści.
Radca Prawny Maciej Flens poinformował, że projekt ten był roboczy              i taki trafił do radnych. Natomiast Rada podejmuje w formie takiej jaka ma obowiązywać.
Radny Henryk Piech stwierdził, iż radni mają obowiązek przyjmować uchwały w takiej formie w jakiej ona będzie przedstawiana. Nie możemy przecież tworzyć zmian po głosowaniu.
Radny Marek Gil zgłosił wniosek, o usunięcie w Rozdziale II śródtytułów oraz o nie wytłuszczanie w treści słów oprócz paragrafów i cyfr paragrafów oraz rozdziałów i jego tytułu.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego Marka Gila.
za - 18,
przeciw- 0
wstrzymało się – 1
Przewodniczący Rady stwierdził, iż poprawka został przyjęty większością głosów.
            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały Nr IX/75/07 w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Koszalinie wraz                  z uwzględnionymi poprawkami. Następnie poddał pod głosowanie.
za- 18,
przeciw- 0
wstrzymało się – 1
Rada większością głosów przyjęła uchwałę w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Koszalinie. Uchwała Nr IX/75/07 stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego projektu uchwały                   Nr IX/76/07 w sprawie zmian w budżecie Powiatu na 2007 rok. Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Budżetu pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Radni otrzymali ww. projekt uchwały. Przewodniczący Rady zapytał o ewentualne uwagi do ww. projektu uchwały.
Radny Zenon Zawiejski zapytał, czy w tych zmianach budżetowych są uwzględnione kwoty w związku z przyjętym Regulaminem Organizacyjnym Starostwa. Jeżeli tak to w jakiej wysokości.
Pani Skarbnik Halina Sajewska-Tkaczyk odpowiedziała, że środki na ten cel są zabezpieczone w budżecie na kwotę 84.000 złotych. 
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały Nr IX/76/07 w sprawie zmian w budżecie Powiatu na 2007 rok. Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Budżetu pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady zapytał radnych, czy mają ewentualne uwagi. Uwag nie wniesiono. Następnie poddano uchwałę pod głosowanie.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
Rada jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie Powiatu na 2007 rok. Uchwała Nr IX/76/07 stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego projektu uchwały                   Nr IX/77/2007 w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w Koszalinie                   w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Koszalińskiego na 2007 rok. Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Budżetu pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Radni ww. projekt uchwały otrzymali                     w materiałach. Przewodniczący zapytał radnych, czy mają ewentualne uwagi do otrzymanego projektu uchwały.
Uwag nie wniesiono. W związku z tym, odczytał projekt uchwały                 Nr IX/77/2007 w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w Koszalinie                    w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Koszalińskiego na 2007 rok. Następnie poddano uchwałę pod głosowanie.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
Rada jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w Koszalinie w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Koszalińskiego na 2007 rok. Uchwała Nr IX/77/2007 stanowi załącznik do protokołu.
           
            Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego projektu uchwały                   Nr IX/78/07 w sprawie określenia wysokości i wypłaty diet dla radnych Powiatu Koszalińskiego oraz kosztów podróży służbowych. Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Budżetu pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radni ww. projekt uchwały otrzymali w materiałach. Przewodniczący zapytał radnych, czy mają ewentualne uwagi do otrzymanego projektu uchwały. Uwag nie wniesiono.
Radny Henryk Kuriata zgłosił poprawkę w § 2 ust. 4 pkt 3, że powinno być napisane „za nieobecność na posiedzeniu zarządu – 10%”. Błąd literowy.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie poprawkę radnego Henryka Kuriaty.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
Przewodniczący Rady stwierdził, iż poprawka została przyjęta jednogłośnie.
W związku z tym, że więcej uwag nie było, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały z uwzględnioną poprawką. Następnie uchwalę poddano pod głosowanie.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
             
Rada jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie określenia wysokości                i wypłaty diet dla radnych Powiatu Koszalińskiego oraz kosztów podróży służbowych. Uchwała Nr IX/78/07 stanowi załącznik do protokołu.
            Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego projektu uchwały                  Nr IX/79/07 w sprawie powierzenia przez Powiat Koszaliński Gminie Manowo zadania inwestycyjnego w pasie drogowym. Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Infrastruktury pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radni otrzymali ww. projekt uchwały w materiałach. Przewodniczący zapytał radnych, czy mają ewentualne uwagi do otrzymanego projektu uchwały. Uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały. Następnie poddano projekt uchwały pod głosowanie.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
 
Rada jednogłośnie przyjęła uchwałę sprawie powierzenia przez Powiat Koszaliński Gminie Manowo zadania inwestycyjnego w pasie drogowym. Uchwała Nr IX/79/07 stanowi załącznik do protokołu.
           
            Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego projektu uchwały                      Nr IX/80/07 w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli zatrudnionych w Wielofunkcyjnej Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Dom Dziecka” w Mielnie. Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Społecznych pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radni otrzymali ww. projekt uchwały w materiałach. Przewodniczący zapytał radnych, czy mają ewentualne uwagi do otrzymanego projektu uchwały. Uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały. Następnie poddano projekt uchwały pod głosowanie.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
 
Rada jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli zatrudnionych                      w Wielofunkcyjnej Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Dom Dziecka”              w Mielnie. Uchwała Nr IX/80/07 stanowi załącznik do protokołu.
            Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego projektu uchwały                    Nr IX/81/07 w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu w Zespole Szkół im. Wincentego Witosa w Boninie. Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Społecznych pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radni otrzymali ww. projekt uchwały w materiałach. Przewodniczący zapytał radnych, czy mają ewentualne uwagi do otrzymanego projektu uchwały. Uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały. Następnie poddano projekt uchwały pod głosowanie.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
 
Rada jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu w Zespole Szkół im. Wincentego Witosa w Boninie. Uchwała Nr IX/81/07 stanowi załącznik do protokołu.
            Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego projektu uchwały                   Nr IX/82/07 w sprawie wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi                               i parkowanie usuniętego pojazdu na parkingu strzeżonym. Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Infrastruktury pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radni otrzymali ww. projekt uchwały w materiałach. Przewodniczący zapytał radnych, czy mają ewentualne uwagi do otrzymanego projektu uchwały. Uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały. Następnie poddano projekt uchwały pod głosowanie.
za- 17,
przeciw- 0
wstrzymało się – 2
 
Rada większością głosów przyjęła uchwałę sprawie wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i parkowanie usuniętego pojazdu na parkingu strzeżonym. Uchwała Nr IX/82/07 stanowi załącznik do protokołu.
            Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego projektu uchwały                    Nr IX/83/07 zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań i podziału środków Powiatowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej                       i społecznej osób niepełnosprawnych na rok 2007. Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Budżetu pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radni otrzymali ww. projekt uchwały w materiałach. Przewodniczący zapytał radnych, czy mają ewentualne uwagi do otrzymanego projektu uchwały. Uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwał. Następnie poddano projekt uchwały pod głosowanie.
za- 19,
przeciw- 0
wstrzymało się – 0
 
Rada jednogłośnie przyjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie określenia zadań i podziału środków Powiatowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych na rok 2007. Uchwała                      Nr IX/83/07 stanowi załącznik do protokołu.
 
Przewodniczący Rady poinformował, że zakończyła się część uchwałodawcza i przeszedł do kolejnego punktu 11 porządku obrad tj. do interpelacji i zapytań radnych.
Radny Marek Gil zapytał, w związku z intensywnymi opadami deszczu  w ostatnim okresie, czy Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie dokonał przeglądu dróg powiatowych, przepustów i mostów. Zapytał również, czy będą w tym sezonie wykaszane pobocza.
Więcej zapytań i interpelacji nie było.
 
W punkcie 12 porządku obrad sprawy organizacyjne głos zabrał Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski, który poinformował, że planowana najbliższa sesja odbędzie się 30 sierpnia 2007 roku. Natomiast jeżeli chodzi              o sesję nadzwyczajną, to zawsze można ją zwołać.
Radny Andrzej Leśniewicz poinformował, cyt. „że w dniach 22-23 czerwca 2007 roku odbyły się Dni Województwa Zachodniopomorskiego                 w Poznaniu w których Powiat Koszaliński uczestniczył. Powiat nasz wypadł bardzo dobrze, natomiast ograniczała nas mała powierzchnia, na której prezentowaliśmy się. Stoisko nasze cieszyło się duży zainteresowaniem, odwiedziło nas bardzo duża ilość osób zadających pytania o miejsca, które warto odwiedzić. Dysponowaliśmy dużą ilością materiałów promocyjnych, które cieszyły się dużym powodzeniem. Organizacja Dni Województwa Zachodniopomorskiego w Poznaniu, była trafiona, ponieważ nie tylko poznaniacy odwiedzali stoiska, ale i goście zagraniczni, którym się to podobało”. Pan Andrzej Leśniewicz złożył podziękowania dla Wydziału Oświaty, Kultury i Promocji za przygotowanie stoiska. Pan Andrzej Leśniewicz zaprosił radnych na imprezę powiatową „Siemionalia”, która odbędzie się               w dniu 7 lipca 2007 roku o godz. 1300 w Gąskach. Impreza ta, jest dla wszystkich mieszkańców Powiatu Koszalińskiego. Następnie poinformował, że kolejno odleglejszą imprezą są dożynki powiatowe, które odbędą się w dniu 15 września 2007 roku w Strzekęcinie. Gospodarzem dożynek będzie Gmina Świeszyno. W związku z tym, odbyło się spotkanie z Wójtem Gminy Świeszyno i pracownikami gminy oraz Starostwem w celu uzgodnienia szczegółów organizacji dożynek. Spotkanie organizacyjne odbyło się również                               z przedstawicielami wszystkich samorządów - wójtami, burmistrzami.                    Na spotkaniu tym, zapoznano się ze scenariuszem przebiegu dożynek oraz wysłuchano uwag. Scenariusz ten został zaakceptowany przez wszystkich. Również Państwo otrzymaliście projekt scenariusza dożynek powiatowych.             W związku z tym, jeżeli będziecie Państwo mieli jakieś uwagi, propozycje to proszę o przekazanie ich”. Projekt scenariusza dożynek powiatowych stanowi załącznik do protokołu.
    Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski podziękował radnemu Andrzejowi Leśniewiczowi, następnie pogratulował pracownikom i Wydziałowi Oświaty, Kultury i Promocji, że tak dobrze jesteśmy odbierani wśród innych             w całej Polsce. Dlatego myślę, że słowa uznania należą się dla tych wszystkich, którzy przyczynili się do tego abyśmy, prezentowali się jak najlepiej.
Radny Henryk Kuriata zapytał, czy sesje Rady Powiatu mogłyby się odbywać w środy, ponieważ zwyczajowo w gminach sesje odbywają się                  w czwartki. Na sesje gminne otrzymujemy zaproszenia i chcielibyśmy z nich skorzystać. Jeżeli jest taka możliwość, to proszę o rozważenie tej zmiany”.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski zapytał, czy zmiana ta ma dotyczyć już następnej sesji Rady.
Radny Henryk Kuriata odpowiedział, że jeżeli jest to możliwe organizacyjnie, to tak.
Przewodniczący Rady podziękował za taką uwagę, a następnie zwrócił się do przewodniczących Klubów Radnych o skonsultowanie i zebranie stosownych opinii w tej sprawie. W tej materii zostanie podjęta stosowna decyzja. Przewodniczący Rady zapytał ponadto, czy godzina 12 00 rozpoczęcia sesji odpowiada radnym. Radni odpowiedzieli, że tak.
 
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski przeszedł do 13 punktu porządku obrad tj. do odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
W punkcie tym głos zabrał radny Karol Banaśkiewicz, który udzielił odpowiedzi na pytania zadane przez radnego Marka Gila.
 
Pan Karol Banaśkiewicz poinformował, że cyt. „jeżeli chodzi o tak zwaną mokrą pogodę, to codziennie jeździ brygada na drogi w te miejsca, gdzie się uda i gdzie można odprowadzić wodę z drogi. Należy stwierdzić, że jest to problem szczególnie w pasie nadmorskim, gdzie pobudowano wcześniej chodniki                  a dzisiaj droga praktycznie stanowi koryto rzeki. Nie ma możliwości odprowadzenia tej wody. Należy pomyśleć przy kolejnych inwestycjach, aby opracować plany dotyczące odwadniania, ale to musi odbyć się przy współpracy z gminami. Problem taki był w Łazach, wówczas zrobiliśmy tak zwane doły wodne, gdzie zasypaliśmy to grubym kamieniem aby woda ta mogła wsiąkać. Będziemy to robić dopóki pozwolą nam fundusze. Natomiast jeżeli chodzi               o wykaszanie, to pierwsze koszenie zostało zakończone. Takie koszenie trwa długo na naszych 500 km drogach -około 800 km jest wykaszanych poboczy przy posiadanym jednym ciągniku i jednej kosiarce. Druga operacja dotycząca koszenia będzie rozpoczęta, ponieważ przy tej aurze trawa szybko rośnie. Będzie nowy dyrektor i to on rozważy, czy pojadą brygady z kosami i będą wykaszać te niebezpieczne miejsca tj. łuki, zakręty, skrzyżowania żeby utrzymać widoczność, czy będzie wykaszać kosiarka”.
Przewodniczący Rady podziękował radnemu za wypowiedź.
 
W punkcie 14 porządku obrad w wolnych wnioskach Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski poinformował, że zgodnie ze Statutem Powiatu Koszalińskiego Pan radny Andrzej Biedulski został wybrany na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej a Statut określa, że nie może pełnić dwóch funkcji przewodniczącego komisji. W związku z tym, zrezygnował                z funkcji przewodniczącego Komisji ds. Społecznych, dlatego poprosił Komisję ds. Społecznych aby się ukonstytuowała i na najbliższym posiedzeniu wybrała nowego przewodniczącego tejże Komisji.
Radna Krystyna Bugaj-Wójcik zgłosiła wniosek na przyszłość skierowany do Komisji ds. Społecznych dotyczący odwiedzenia przez Komisję Izby Muzealnej Pamięci w Bobolicach. Radna poinformowała, że w poprzedniej kadencji Rady Izba ta prosiła o wsparcie finansowe, którego nie dostała. Dlatego chciałaby, aby Komisja ds. Społecznych pojechała tam i zobaczyła jak tam jest. Jest to jedyna Izba Pamięci w Powiecie Koszalińskim. 
Radny Marek Gil zgłosił wniosek, aby przedstawić terminy sesji                      w gminach. Dobrze by było zapytać, czy gminy mają ustalone terminy sesji                i dopasować je do sesji Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski odpowiedział, że poprosił przewodniczących Klubów Radnych, aby zebrali opinie, również zadzwonili do stosownych urzędów gminy i poprosili o podanie terminów swoich sesji informując ich, że sesje Rady Powiatu odbywają się w takich terminach. Mając taką wiedzę będziemy mogli znaleźć kompromis.    
  
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski podziękował wszystkim zebranym za przybycie                        i zakończył obrady o godz. 15 00 słowami „zamykam obrady IX sesji Rady Powiatu w Koszalinie”.
Na koniec życzył wszystkim radnym i zaproszonym gościom dużo słońca i miłego wypoczynku w związku z okresem wakacyjnym.
 
 
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski po odsłuchaniu nagrania                z obrad tej sesji wniósł poprawki do protokołu Nr 9/07 z IX sesji Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 28 czerwca 2007 roku :
1) po głosowaniu nad projektem uchwały Nr IX/74/07 w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym stwierdził, że uchwała Nr IX/74/07 została podjęta przy
8 głosach – za,
3 głosach – przeciw,
8 głosach – wstrzymujących.
 
W związku z powyższym, uchwała Rady Nr IX/74/07 w sprawie rozwiązania stosunku pracy z radnym została podjęta zwykłą większością głosów. Dlatego też, nadaje się nową numerację następującym uchwałom:
 
·         Uchwała Nr IX/74/07 w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy.
·         Uchwała Nr IX/75/07 w sprawie Statutu Powiatu Koszalińskiego.
·         Uchwała Nr IX/76/07 w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Koszalinie.
·         Uchwała Nr IX/77/07 w sprawie zmian w budżecie Powiatu na 2007 rok.
·         Uchwała Nr IX/78/2007 w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu                    w Koszalinie w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Koszalińskiego na 2007 rok.
·         Uchwała Nr IX/79/07 w sprawie określenia wysokości i wypłaty diet dla radnych Powiatu Koszalińskiego oraz kosztów podróży służbowych.
·          Uchwała Nr IX/80/07 w sprawie powierzenia przez Powiat Koszaliński Gminie Manowo zadania inwestycyjnego w pasie drogowym.
·         Uchwała Nr IX/81/07 w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli zatrudnionych w Wielofunkcyjnej Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Dom Dziecka” w Mielnie.
·         Uchwała IX/82/07 w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego  w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu               w Zespole Szkół im. Wincentego Witosa w Boninie.
·         Uchwała Nr IX/83/07 w sprawie wysokości opłat za usunięcie pojazdu            z drogi i parkowanie usuniętego pojazdu na parkingu strzeżonym.
·         Uchwała Nr IX/84/07 zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań           i podziału środków Powiatowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych na rok 2007.
 
Powyższe uchwały stanowią załącznik do protokołu. 
 
 Na tym protokół zakończono.
 
 
 Protokolant                                                Przewodniczący Rady Powiatu
    
Anna Rzemieniewska                                         Dariusz   Kalinowski