Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

 

 

UCHWAŁA Nr 118/2012

ZARZĄDU POWIATU w KOSZALINIE

z  dnia 20 stycznia 2012 r.

 

w sprawie określenia zasad postępowania z pojazdami nabytymi na własność Powiatu Koszalińskiego po usunięciu z dróg w trybie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.

 

 

Na  podstawie art. 32 ust. 1 i art. 33 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592,    z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 167, poz. 1759, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 92, poz. 753 i Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. Czynności prawne związane z prowadzeniem postępowań o przepadek pojazdów na rzecz Powiatu Koszalińskiego w trybie art. 610 7 Kpc prowadzi Starostwo Powiatowe w Koszalinie.

 

§ 2. 1. Po uzyskaniu prawomocnego orzeczenia w przedmiocie przepadku na rzecz Powiatu pojazdu – orzeczenie wraz z aktami sprawy Starostwo Powiatowe w Koszalinie przekazuje Powiatowemu Zarządowi Dróg w Manowie(PZD). Prawa i obowiązki właściciela pojazdu wykonuje PZD.

2. Do obowiązków PZD należy:

1) dokonanie komisyjnej, protokolarnej oceny stanu technicznego nabytego pojazdu oraz jego aktualnej wartości celem ustalenia czy koszty przechowywania, transportu i nabycia pojazdu nie przewyższają wartości rynkowej pojazdu,

2) w przypadku ustalenia, iż koszty opisane w pkt 1 są wyższe lub równe wartości rynkowej pojazdu PZD zleca jednostce wyznaczonej do usuwania pojazdów wyznaczonej przez Starostę Koszalińskiego transport pojazdu z miejsca jego przechowywania do najbliższej stacji demontażu lub punktu zbierania pojazdów,

3)  w przypadku ustalenia, iż koszty opisane w pkt 2 są niższe od wartości rynkowej pojazdu PZD zleca jednostce wyznaczonej do usuwania pojazdów wyznaczonej przez Starostę Koszalińskiego transport pojazdu z miejsca jego przechowywania na parking strzeżony prowadzony przez PZD.

3. Pojazdy będące własnością Powiatu Koszalińskiego przeznacza się do sprzedaży za cenę oszacowania ustaloną w trybie § 2 ust 2 pkt 1. PZD może zlecić wycenę pojazdu rzeczoznawcy samochodowemu.

4. Zbycie pojazdu następuje w przetargu lub aukcji przeprowadzanej przez PZD zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.

5. W przypadku bezskuteczności przetargu lub aukcji PZD uprawnione jest do zbycia pojazdu z wolnej ręki za cenę oszacowania.

 

§ 3. Członków Komisji, o której mowa w § 2 ust. 2 pkt 1 powołuje Dyrektor PZD także spośród pracowników Starostwa Powiatowego w Koszalinie.

 

§ 4. Uchwała  wchodzi  w życie  z dniem  podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

do Uchwały Zarządu Powiatu w Koszalinie w sprawie określenia zasad postępowania z pojazdami nabytymi na własność Powiatu Koszalińskiego po usunięciu z dróg w trybie art. 130a ustawy z dnia     20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.

 

 

            W związku ze zmianą przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym zasadne jest podjęcie niniejszej uchwały.