PROTOKÓŁ Nr VIII/11
Z VIII SESJI RADY POWIATU W KOSZALINIE
Z DNIA 29 CZERWCA 2011 ROKU
Ad. 1. Otwarcie obrad.
W siedzibie Starostwa Powiatowego w Koszalinie ul. Racławicka 13, w sali konferencyjnej nr 409 Przewodniczący Rady Dariusz Mirosław Kalinowski o godzinie 1000 otworzył sesję słowami „Otwieram obrady VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie w dniu 29 czerwca 2011 roku”.
Ad. 2. Stwierdzenie quorum.
Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności radnych stwierdził quorum, co oznacza, że Rada posiada zdolność do podejmowania uchwał w sprawach objętych porządkiem obrad. Poinformował, że nieobecny jest Radny Marek Paweł Gil. Rada obraduje w składzie 18. radnych.
Lista obecności radnych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady powitał gości przybyłych na VIII sesję Rady Powiatu w Koszalinie: Pana Andrzeja Jakubowskiego Wicemarszałka Województwa Zachodniopomorskiego, Zarząd Powiatu w Koszalinie, Pana Cezarego Czenko Przewodniczącego Rady Gminy Świeszyno, Pana Ryszarda Osiowy Wójta Gminy Świeszyno, Panią Mirosławę Zielony Dyrektora PCPR w Koszalinie, Panią Agnieszkę Mróz Dyrektora Wydziału Organizacyjno – Społecznego, Panią Krystynę Klisowską Dyrektora Wydziału Architektury i Budownictwa, Pana Henryka Kozłowskiego Dyrektora PUP w Koszalinie, Panią Annę Chmielińską – Bernacką Dyrektora Wydziału Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, Pana Mieczysława Zwolińskiego Dyrektora PZD w Koszalinie, Pana Antoniego Mońko Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Sołtysa wsi Dąbrowa Panią Lidię Domaser – Pasierbek, mieszkańców Dąbrowy – Państwa Joannę i Janusza Otto oraz radnych, lokalne media i pozostałe osoby obecne na sali obrad VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie.
Lista gości stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady powitał Panią Annę Chojnacką opiekuna teatrzyku szkolnego „ Z boku” działającego w Szkole Podstawowej w Boninie oraz jego reprezentantów. W/w poinformował, że w dniu 16 kwietnia 2011 r. odbyły się eliminacje powiatowe Wojewódzkich Prezentacji Amatorskich Zespołów Teatralnych, w których udział wzięło 14 zespołów teatralnych: z Bonina, Starych Bielic, Polanowa, Łękna, Mścic i Koszalina. Do finału wojewódzkiego, który odbył się w dniach 20 - 22 maja 2011 r.
w Świdwinie, jury zakwalifikowało m.in. teatrzyk „Z boku” ze Szkoły Podstawowej w Boninie. Przewodniczący Rady dodał, że
w konsekwencji teatrzyk „Z boku” zajął I miejsce w Wojewódzkich Prezentacjach Amatorskich Zespołów Teatralnych w Świdwinie. Ponadto, W/w dodał, że teatrzyk „Z boku” zajął również I miejsce
w VI przeglądzie Małych Form Teatralnych „Marynki 2011”
w Trzebiatowie. Przegląd odbył się w dniu 31 maja 2011 r.
i był prezentacją dorobku artystycznego dziecięcych i młodzieżowych teatrzyków działających przy bibliotekach miejskich, gminnych, bibliotekach szkolnych czy też w szkołach podstawowych, gimnazjach, ośrodkach kultury, klubach, stowarzyszeniach itp. Przewodniczący Rady nadmienił, że drugim opiekunem teatrzyku jest nieobecna na sesji Pani Agnieszka Bartosik.
Następnie Przewodniczący Rady wraz ze Starostą Koszalińskim Romanem Szewczykiem oraz Wicemarszałkiem Województwa Zachodniopomorskiego Andrzejem Jakubowskim, dziękując za uzyskane osiągnięcia, wręczyli Pani Annie Chojnackiej wiązankę kwiatów
a dzieciom (reprezentantom) teatrzyku upominki.
W dalszej części VIII sesji Rady Powiatu głos zabrał Pan Andrzej Jakubowski Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego. W/w podziękował za możliwość udziału w ważnej, bo absolutoryjnej sesji Rady Powiatu w Koszalinie. Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego poinformował, że w dniu 28 czerwca 2011 r. odbyła się sesja Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego, podczas której Zarząd Sejmiku również otrzymał absolutorium z wynikiem 19 „za” (PO i PSL) i 10 „przeciw” (PIS i SLD). Pan Andrzej Jakubowski stwierdził, że osiągnięte wyniki są bardzo dobre dla województwa. Jego rozwój następuje w dobrym kierunku. Najważniejszy jego element stanowi rozwój dróg. W/w podziękował samorządowi Powiatu,
a w szczególności Staroście Koszalińskiemu za stworzenie szczególnej inicjatywy i udzielenie wsparcia dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Zegrzu Pomorskim, które funkcjonuje od 23 czerwca 2011 r. Ponadto, Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego poinformował, że w dniu 28 czerwca 2011 r. Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego podjął jednomyślnie uchwałę o wsparciu finansowym w/w przedsięwzięcia, które gwarantuje bezpieczeństwo nie tylko mieszkańcom województwa, ale również i turystom, którzy w okresie wakacji je odwiedzają. W/w dodał, że kwota 100.000 zł, zgodnie
z wnioskiem Starosty Koszalińskiego, została przekazana do Starostwa. Nadmienił też, że ma świadomość, iż nie wszystkie samorządy poparły tak istotnej inicjatywy jak Lotnicze Pogotowie Ratunkowe. W/w stwierdził, że w jego przekonaniu, w tej sprawie nie powinny mieć znaczenia żadne przekonania polityczne, ani też trudności budżetowe, z którymi borykają się przecież wszystkie samorządy. Istotą w tej sprawie winno być przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa naszym mieszkańcom. Pan Andrzej Jakubowski dodał też, że uruchomienie Lotniczego Pogotowia Ratunkowego to wydarzenie, o którym warto mówić, albowiem województwo zachodniopomorskie dotychczas posiadało bazę LPR
w Goleniowie. Pan Andrzej Jakubowski stwierdził, że mimo to, iż Lotnicze Pogotowie Ratunkowe w Zegrzu Pomorskim będzie działało na razie tylko w sezonie, a dopiero w przyszłości będzie bazą całoroczną, to już dzisiaj z pewnością zapewnia bezpieczeństwo w obszarze całego pasa nadmorskiego.
Przewodniczący Rady podziękował Panu Andrzejowi Jakubowskiemu Wicemarszałkowi Województwa Zachodniopomorskiego za przekazanie dobrej wiadomości mieszkańcom Powiatu Koszalińskiego, regionu środkowopomorskiego oraz przebywającym na tym terenie turystom. W/w wyraził zadowolenie z tego, że inicjatywa podjęta przez Starostę Koszalińskiego, pod patronatem Wojewody Zachodniopomorskiego, znalazła uznanie.
Ad. 3. Przedstawienie przez Przewodniczącego Rady porządku obrad.
Przewodniczący Rady poinformował, że Rada otrzymała, wraz
z projektami uchwał, porządek obrad VIII sesji Rady Powiatu
w Koszalinie. Następnie zwrócił się do radnych, czy są uwagi lub wnioski do proponowanego porządku obrad. Uwag ani też wniosków do porządku obrad nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Porządek obrad stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 4. Przyjęcie protokołu z VI sesji Rady Powiatu z dnia 27 kwietnia 2011 r.
Przewodniczący Rady przeszedł do pkt 4 porządku obrad, tj. przyjęcia protokołu z VI sesji Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 27 kwietnia 2011 r. W/w poinformował, że protokół z VI sesji był dostępny do wglądu publicznego w Biurze Rady Powiatu, został również wyłożony do wglądu przed sesją. Następnie zwrócił się do radnych, czy są uwagi do przedmiotowego protokołu. Uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół z VI sesji Rady Powiatu.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Protokół z VI sesji Rady Powiatu w Koszalinie z dnia
27 kwietnia 2011 r. został przyjęty przez Radę jednogłośnie.
Ad. 5. Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Powiatu dnia 26 maja
2011 r.
Przewodniczący Rady przeszedł do pkt 5 porządku obrad, tj. przyjęcia protokołu z VII sesji Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 26 maja 2011 r. W/w poinformował, że protokół z VII sesji był dostępny do wglądu publicznego w Biurze Rady Powiatu, został również wyłożony do wglądu przed sesją. Następnie zwrócił się do radnych, czy są uwagi do przedmiotowego protokołu. Uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół z VII sesji Rady Powiatu.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Protokół z VII sesji Rady Powiatu w Koszalinie z dnia
26 maja 2011 r. został przyjęty przez Radę jednogłośnie.
Ad. 6. Sprawozdanie Starosty z działania Zarządu w okresie między sesjami.
Przewodniczący Rady poinformował radnych, że w materiałach na sesję otrzymali sprawozdanie Starosty z działania Zarządu w okresie między sesjami. Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi lub zapytania do przedmiotowego sprawozdania. Uwag ani też pytań nie wniesiono.
Rada Powiatu w Koszalinie przyjęła sprawozdanie Starosty z działania Zarządu w okresie między sesjami, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 7. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady powierzonych do wykonania Zarządowi z VI sesji.
Przewodniczący Rady poinformował, że radni otrzymali sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady powierzonych do wykonania Zarządowi z VI sesji. Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi lub zapytania do niniejszego sprawozdania. Zapytań ani też uwag nie wniesiono.
Rada Powiatu w Koszalinie przyjęła sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady powierzonych do wykonania Zarządowi z VI sesji, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 8. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady powierzonych do wykonania Zarządowi z VII sesji.
Przewodniczący Rady poinformował, że radni otrzymali sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady powierzonych do wykonania Zarządowi z VII sesji. Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi lub zapytania do niniejszego sprawozdania. Zapytań ani też uwag nie wniesiono.
Rada Powiatu w Koszalinie przyjęła sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady powierzonych do wykonania Zarządowi z VII sesji, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 9. Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego za 2010 rok.
Przewodniczący Rady poinformował, że Rada otrzymała w materiałach sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego za 2010 r. W/w dodał, że Pan Czesław Zdrojewski Dyrektor Biura poinformował, iż nie może wziąć udziału w VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie, a następnie zwrócił się do radnych, czy są uwagi lub zapytania do przedmiotowego sprawozdania. Uwag ani też pytań nie wniesiono.
Rada Powiatu w Koszalinie przyjęła sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego za 2010 r., które wraz z opinią Komisji ds. Społecznych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.10. Wystąpienia obywatelskie.
Podczas VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie w ramach wystąpień obywatelskich, w imieniu mieszkańców Dąbrowy, postulat zgłosili:
Pani Lidia Domaser - Pasierbek - Sołtys Dąbrowy, która stwierdziła, że, cyt.: „Jestem przedstawicielem wsi Dąbrowa, jestem nowo wybranym sołtysem. Państwo dużo mówicie o bezpieczeństwie. Nasza wieś jest specyficzna. Starostwo ostatnio postawiło tablicę, która umożliwiła przejazd do Darłowa przez naszą wieś. Dzisiaj się wycofało, ale jednak coraz więcej ciężarówek przejeżdża przez naszą wieś. Nam chodzi o to (…), by budowa chodnika ruszyła we wsi Dąbrowa. Do tej pory nie została zrealizowana ze względu na to, że Starostwo nie wykupiło działek od mieszkańców. O ile mi wiadomo, spec ustawa mówi, że można wywłaszczyć mieszkańców z ziemi, ale oczywiście trzeba za to jakąś rekompensatę dla nich oddać. Ja wiem, że te plany, które są już stworzone w tym roku kończą swój termin. Najprawdopodobniej, jeżeli
w tym roku nie zostaną ruszone prace, to te pieniądze, które już zostały przeznaczone, najprawdopodobniej przepadną. I przede wszystkim też chodzi nam o to, że nasza wieś jest taką wsią bardzo krętą, tam jest bardzo dużo mieszkańców. Jest co najmniej 100 dzieci
i niewybudowanie tych chodników zagraża bezpieczeństwu naszym mieszkańcom”.
Pan Kacper Poznański mieszkaniec Dąbrowy nadmienił, że,
cyt.: „Problem polega na tym, że jest to droga powiatowa, czyli de facto Powiat winien tą sprawą się zająć lecz nie znajduje na to środków. Ale
w tym samym czasie gmina Sianów zobowiązała się do sfinansowania tego projektu. Problem leży tutaj po stronie Starostwa, które nie chce zająć się tymi kilkoma malutkimi działkami, to jest de facto 140 metrów kwadratowych na całej wsi i tutaj wykup bądź jakakolwiek forma rozwiązania tego problemu zakończyłaby ten problem. Chodnik zostałby zbudowany, dzieci byłyby bezpieczne, my nie mielibyśmy więcej problemów”.
Przewodniczący Rady poinformował, że, o ile będzie taka możliwość to odpowiedź w przedmiotowej sprawie zostanie udzielona jeszcze na sesji, a jeżeli nie, to zostanie udzielona na piśmie.
Przewodniczący Rady, o godzinie 10.25 ogłosił przerwę (5 minut)
w obradach VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie.
O godzinie 10.30 Przewodniczący Rady wznowił obrady VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie. Na salę obrad powrócili wszyscy radni. W dalszym ciągu nieobecny Radny Marek Paweł Gil. Rada Powiatu w Koszalinie obraduje w składzie 18. radnych.
Ad. 11. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1) zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Koszalińskiego za 2010 rok oraz sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Koszalińskiego za 2010 rok
Przewodniczący Rady poinformował, że w materiałach na sesję Rada otrzymała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Koszalińskiego za 2010 rok oraz sprawozdanie
z wykonania budżetu Powiatu Koszalińskiego za 2010 rok. Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu przedmiotowej uchwały. Uwag nie wniesiono. Ponadto, W/w poinformował, że jednogłośnie pozytywną opinię do projektu przedmiotowej uchwały wydała: Komisja ds. Budżetu – 5 „za”, Komisja ds. Infrastruktury i Rolnictwa – 5 „za”, Komisja ds. Społecznych – 5 „za”, Komisja ds. Rozwoju – 5 „za”. Następnie Przewodniczący Rady odczytał projekt w/w uchwały i poddał pod głosowanie
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/67/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Koszalińskiego za 2010 rok oraz sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Koszalińskiego za 2010 rok. W/w uchwała wraz z opiniami Komisji stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
2) udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu Koszalińskiego za 2010 r.
Przewodniczący Rady poinformował, że w materiałach na sesję Rada otrzymała projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu Koszalińskiego za 2010 r. Dodał też, że jednogłośnie - 5 „za” pozytywne opinie do projektu w/w uchwały wydały: Komisja ds. Budżetu, Komisja ds. Rozwoju, Komisja
ds. Społecznych, Komisja ds. Infrastruktury i Rolnictwa. Przewodniczący Rady poinformował również, że:
1/ Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie uchwałą Nr XXXIV/146/Z/2011 z dnia 5 kwietnia 2011 r. w sprawie wydania opinii o sprawozdaniu Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu Koszalińskiego za 2010 r. pozytywnie zaopiniował sprawozdanie Zarządu Powiatu w Koszalinie z wykonania budżetu Powiatu za 2010 r. (W/w opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu),
2/ Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie uchwałą Nr LXXVIII/295/Z/2011 z dnia 15 czerwca 2011 r. w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Koszalinie w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu w Koszalinie absolutorium
z tytułu wykonania budżetu za 2010 r. pozytywnie zaopiniował wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Koszalinie o udzielenie Zarządowi Powiatu absolutorium z wykonania budżetu za rok 2010. (W/w opinia wraz z wnioskiem Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi do przedmiotowego projektu uchwały. Uwag nie wniesiono. Wobec braku uwag Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu Koszalińskiego za 2010 r. i poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/68/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu Koszalińskiego za 2010 r. W/w uchwała wraz z opiniami Komisji
stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady pogratulował Zarządowi Powiatu,
a w szczególności Staroście Koszalińskiemu Romanowi Szewczykowi oraz Skarbnikowi Powiatu Pani Halinie Sajewskiej – Tkaczyk. W/w wyraził zadowolenie z faktu, że budżet roku 2010 był budżetem dobrym w zakresie inwestycyjnym.
Pani Halina Sajewska – Tkaczyk Skarbnik Powiatu stwierdziła, że budżet roku 2010 był najlepszym budżetem od 1999 r. w zakresie inwestycji. W/w dodała, że:
- 34% wydatków budżetowych to były wydatki inwestycyjne,
- z kwoty 32.000.000 zł aż 16.800.000 zł pozyskano ze źródeł zewnętrznych, czyli 51% inwestycji zrealizowano poprzez uzyskanie środków finansowych ze źródeł zewnętrznych,
- takiej sytuacji w historii Powiatu jeszcze nie było.
Wicestarosta Koszaliński Andrzej Leszek Leśniewicz w imieniu, chwilowo nieobecnego, Starosty Koszalińskiego podziękował za udzielenie absolutorium. W/w dodał, że rzeczywiście budżet roku 2010 był przede wszystkim inwestycyjny oraz, że wszyscy z tego powodu winni być dumni, iż w takim kierunku rozwija się Powiat. Wicestarosta Koszaliński nadmienił, że nie jest to wyłączna zasługa Starosty czy też Zarządu Powiatu, lecz jest to wspólna zasługa wszystkich, w tym dyrektorów wydziałów i pracowników. W/w podziękował ponownie wszystkim, którzy pracowali na ten sukces: radnym, dyrektorom wydziałów, pracownikom, a w szczególności Pani Halinie Sajewskiej – Tkaczyk Skarbnikowi Powiatu.
Przewodniczący Rady stwierdził, że przyłącza się do tych podziękowań
i zgadza się z przedmówcą, iż rzeczywiście na ten sukces składała się praca wielu osób. Należy jednak pamiętać, że Rada pełni funkcję nadzoru, natomiast to Zarząd dba o to, by pozyskać jak najwięcej środków finansowych z zewnątrz.
3) zmian w budżecie Powiatu na 2011 r.
Przewodniczący Rady poinformował, że w materiałach na sesję Rada otrzymała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu na 2011 r.
Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu przedmiotowej uchwały. Uwag nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady, za zgodą Rady, skorzystał
z możliwości wynikającej z treści § 33 ust. 3 Statutu Powiatu Koszalińskiego, tj. zaniechania odczytania całego projektu uchwały, albowiem był on doręczony wraz z zawiadomieniem o sesji, a Rada nie wniosła żadnych uwag ani też poprawek. Przewodniczący Rady poinformował o pozytywnej opinii Komisji ds. Budżetu – 5 „za”, odczytał tytuł projektu uchwały, a następnie poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/69/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie zmian w budżecie Powiatu na 2011 r. W/w uchwała wraz z opinią Komisji ds. Budżetu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
4) zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Koszalińskiego na lata 2011 – 2017
Przewodniczący Rady poinformował, że na jego ręce do Rady Powiatu
w Koszalinie wpłynął wniosek Zarządu Powiatu w Koszalinie (FN.301.4.2011.JC z dnia 22 czerwca 2011 r.) w sprawie konieczności wniesienia autopoprawki do projektu uchwały Rady w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Koszalińskiego na lata 2011 – 2017. Przewodniczący Rady odczytał w/w wniosek Zarządu, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Następnie Przewodniczący Rady odczytał projekt przedmiotowej uchwały uwzględniający propozycje zmian zawartych we wniosku Zarządu Powiatu i poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/70/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie zmiany uchwały
w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Koszalińskiego na lata 2011 – 2017. W/w uchwała wraz z opinią Komisji ds. Budżetu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
5) zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Koszalińskiego na 2011 rok
Przewodniczący Rady poinformował, że jednogłośnie - 5 „za” - pozytywną opinię do projektu uchwały Rady w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Koszalińskiego na 2011 rok wydała Komisja
ds. Budżetu. Następnie zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu w/w uchwały. Uwag nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady, za zgodą Rady, skorzystał z możliwości wynikającej z treści § 33 ust. 3 Statutu Powiatu Koszalińskiego, tj. zaniechania odczytania całego projektu uchwały, albowiem był on doręczony wraz z zawiadomieniem
o sesji, a Rada nie wniosła żadnych uwag ani też poprawek. Przewodniczący Rady odczytał tytuł projektu uchwały i poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę Nr VIII/71/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Koszalińskiego na 2011 rok. W/w uchwała wraz z opinią Komisji ds. Budżetu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
6) planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych
w Powiecie Koszalińskim
Przewodniczący Rady poinformował, że w materiałach na sesję Rada otrzymała projekt uchwały w sprawie planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych w Powiecie Koszalińskim. Ponadto, dodał, że Komisja ds. Społecznych wydała jednogłośnie pozytywną opinię do projektu w/w uchwały. Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu przedmiotowej uchwały. Uwag nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady, za zgodą Rady, skorzystał z możliwości wynikającej z treści § 33 ust. 3 Statutu Powiatu Koszalińskiego, tj. zaniechania odczytania całego projektu uchwały, albowiem był on doręczony wraz z zawiadomieniem
o sesji, a Rada nie wniosła żadnych uwag ani też poprawek. Przewodniczący Rady odczytał tytuł projektu uchwały, a następnie poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/72/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych w Powiecie Koszalińskim. W/w uchwała wraz z opinią Komisji ds. Społecznych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
7) przyjęcia raportu z realizacji „Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Koszalińskiego” za lata 2009 – 2010
Przewodniczący Rady udzielił głosu Pani Annie Chmielińskiej – Bernackiej Dyrektorowi Wydziału Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
w celu dokonania prezentacji w/w raportu.
Pani Anna Chmielińska - Bernacka Dyrektor Wydziału Środowiska Rolnictwa i Leśnictwa zaprezentowała raport przy pomocy prezentacji multimedialnej. W/w poinformowała, że prezentacja dotyczy dwóch dokumentów będących przedmiotem obrad VIII Rady Powiatu
w Koszalinie, tj. Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Koszalińskiego oraz Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Koszalińskiego. W/w dodała, że prezentują one obecną sytuację środowiskową Powiatu Koszalińskiego, biorąc pod uwagę każdą sferę środowiska oraz monitoring realizacji zadań, które zostały ustalone przez radnych III kadencji Rady Powiatu w Koszalinie. Ponadto, Pani Chmielińska – Bernacka nadmieniła, że dokumenty zawierają siedem celów ogólnych i strategicznych. W/w zaprezentowała trzy cele spośród siedmiu, dotyczące poprawy jakości środowiska, w tym poprawy
w zakresie jakości wód i spełnienia wymagań dotyczących jakości powietrza oraz poprawy klimatu. W/w zwróciła uwagę, że w porównaniu z raportem prezentowanym dwa lata temu jakość powietrza znacznie się pogorszyła. Wynika to jednak wyłącznie ze zmiany kryteriów oraz norm a nie z rzeczywistego pogorszenia jakości powietrza. Pani Chmielińska – Bernacka dodała, że istnieją wskaźniki, które wpływają bezpośrednio na taki wynik. Są to m.in. pył zawieszony, ozon troposferyczny oraz szkodliwy benzopiren, który jest czynnikiem silnie rakotwórczym. W/w poinformowała również, że w mieście Koszalin od roku 2010 normy, zwłaszcza benzopirenu, są przekroczone o 100%. Nadmieniła też, że miasto Koszalin było zobligowane do stworzenia programu ochrony powietrza oraz map zagrożonych rejonów, z których wynika, że emisja benzopirenu widoczna jest głównie w obrębie zabudowy jednorodzinnej oraz w centrum miasta. Natomiast biorąc pod uwagę emisję liniową, to główne zanieczyszczenie benzopirenem pojawia się przy głównych drogach miasta, tj. przy ulica Zwycięstwa, Gdańskiej, Władysława IV. Pani Chmielińska – Bernacka dodała, że podobny raport nie był konieczny na terenie Powiatu Koszalińskiego, ponieważ w jego obrębie normy nie są przekroczone. W/w stwierdziła, że Powiat Koszaliński oraz miasto Koszalin na mapach ogólnych województwa zachodniopomorskiego jawią się jako miejsca o czystym powietrzu. Ponadto, dodała, że Powiat Koszaliński jest liderem w wydatkowaniu środków na ochronę powietrza, na którą w ostatnich dwóch latach przeznaczył 6.000.000 zł oraz poddał termomodernizacji 13 obiektów.
W dalszej części prezentacji Pani Anna Chmielińska - Bernacka omówiła stan jakości wód w powiecie koszalińskim. W/w poinformowała, że jest on w lepszej kondycji niż jakość powietrza. Ponadto, dodała, że
w ostatnich dwóch latach o 88 km zwiększyła się długość sieci wodociągowej, o 177 km zwiększyła się sieć kanalizacyjna, a o 100% wzrosła liczba przydomowych oczyszczalni w stosunku do liczby
z poprzedniego okresu sprawozdawczego. W/w podkreśliła, że jest to duży postęp w dziedzinie jakości wód w powiecie koszalińskim.
Pani Chmielińska – Bernacka poinformowała, że najwięcej inwestycji
w gospodarce wodno - ściekowej powstało na terenie Gminy Biesiekierz, Sianów oraz Manowo. W/w podała, że gminy Powiatu można podzielić na cztery typy ze względu na prowadzoną politykę wodno - ściekową:
1/ Gmina Biesiekierz oraz Gmina Bobolice, to gminy uczestniczące
w programie „Dorzecze Parsęty”, a tym samym gminy, które w ostatnich dwóch latach bardzo intensywnie inwestowały w poprawę jakości wód,
2/ Gmina Mielno oraz Gmina Świeszyno, to gminy inwestujące systematycznie w poprawę jakości wód przy wykorzystaniu środków własnych,
3/ Gmina Sianów oraz Gmina Będzino, to gminy również inwestujące systematycznie w poprawę jakości wód, ale przeznaczające na to mniejszą ilość środków finansowych w porównaniu do w/w gmin,
4/ Gmina Polanów niemal zaniechała inwestycji w dziedzinie ochrony środowiska.
Pani Anna Chmielińska - Bernacka poinformowała również, że
w powiecie koszalińskim, w ostatnich dwóch latach, wydano ponad
150 mln zł na poprawę gospodarki wodno – ściekowej, z czego 1/3 środków finansowych została wykorzystana przez Gminę Biesiekierz, 1/3 przez Gminę Będzino i 1/3 (w różnym stopniu) przez pozostałe gminy. Wydatkowane środki w przeważającej mierze pozyskane były
z zewnątrz.
Następnie Pani Anna Chmielińska - Bernacka Dyrektor Wydziału Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa przystąpiła do omówienia drugiego dokumentu, tj. „Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Koszalińskiego” . W/w poinformowała, że w powiecie, w kwestii odpadów komunalnych, widoczna jest regresja - ilość odpadów ulega zmniejszeniu. Jest to sytuacja odwrotna do sytuacji istniejącej w Polsce, gdzie odpadów jest coraz więcej. Taka sytuacja w powiecie koszalińskim wynika głównie z tego, iż Gmina Mielno oraz Gmina Bobolice wywożą odpady poza jego granice. Pani Anna Chmielińska – Bernacka nadmieniła również, że na terenie Powiatu Koszalińskiego znajduje się wciąż duża ilość odpadów zawierających azbest. W przeliczeniu na jednego mieszkańca przypada aż 210 kg azbestu. W/w poinformowała, że obecnie powstaje projekt, który ma na celu utylizację odpadów zawierających azbest. Program ten będzie finansowany ze środków własnych (ok. 340.000 zł) z możliwością dofinansowania 260.000 zł
z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. Pani Chmielińska - Bernacka dodała również, że na ochronie środowiska gminy mogą się wzbogacić, dzięki opłacie za korzystanie ze środowiska oraz
w niewielkim stopniu dzięki opłacie produktowej.
Informacje i dane w w/w zakresie zawierają: raport z realizacji „Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Koszalińskiego” za lata 2009 – 2010 oraz sprawozdanie z realizacji „Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Koszalińskiego” za lata 2009 – 2010.
Przewodniczący Rady Dariusz Kalinowski podziękował Pani Dyrektor za przedstawienie ciekawej prezentacji, jednocześnie zwrócił się z prośbą, by przekazała pracownikom podziękowania za dobrą i efektywną pracę Wydziału Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa. Ponadto, W/w wyraził niezadowolenie z faktu, iż w Europie segregacja odpadów jest standardem, natomiast w Polsce wciąż niewygodną i nieopłacalną koniecznością. Przewodniczący Rady stwierdził, że należy znaleźć bodźce motywujące zarówno mieszkańców jak i organizacje zajmujące się zbiórką odpadów, by nie dopuszczać do sytuacji, w której selekcja odpadów jest realizowana na najniższym poziomie, natomiast na poziomie jednostki odpowiedzialnej za ich selekcję zostaje zaniechana. W/w wyraził nadzieję, że gdy gminy zajmą się, zgodnie
z projektem, selektywną zbiórką odpadów, sytuacja w tym zakresie ulegnie znacznej poprawie. Następnie Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja ds. Infrastruktury i Rolnictwa wydała pozytywną opinię do projektu w/w uchwały – 5 „za”, po czym odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/73/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie przyjęcia raportu
z realizacji „Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Koszalińskiego” za lata 2009 – 2010. W/w uchwała wraz z opinią Komisji ds. Infrastruktury
i Rolnictwa stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
8) przyjęcia sprawozdania z realizacji „Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Koszalińskiego” za lata 2009 – 2010
Przewodniczący Rady poinformował, że w materiałach na sesję Rada otrzymała projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji „Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Koszalińskiego” za lata 2009 – 2010. Ponadto, dodał, że Komisja ds. Infrastruktury i Rolnictwa wydała jednogłośnie pozytywną opinię do projektu w/w uchwały. Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu przedmiotowej uchwały. Uwag nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, a następnie poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/74/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji „Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Koszalińskiego” za lata 2009 – 2010. W/w uchwała wraz z opinią Komisji ds. Infrastruktury i Rolnictwa stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
9) ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdów
Przewodniczący Rady poinformował, że w materiałach na sesję Rada otrzymała projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdów. Ponadto, dodał, że Komisja
ds. Infrastruktury i Rolnictwa wydała jednogłośnie pozytywną opinię do projektu w/w uchwały. Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu przedmiotowej uchwały. Uwag nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, a następnie poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/75/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdów. W/w uchwała wraz z opinią Komisji ds. Infrastruktury i Rolnictwa stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady, o godzinie 11.20 ogłosił przerwę w obradach
VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie.
O godzinie 11.35 Przewodniczący Rady wznowił obrady VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie. Na salę obrad nie powrócił Wicestarosta Andrzej Leszek Leśniewicz, w dalszym ciągu nieobecny Radny Marek Paweł Gil. Rada Powiatu w Koszalinie obraduje w składzie 17. radnych.
10) wyrażenia opinii dotyczącej wniosku o dofinansowanie kosztów wyposażenia Centrum Aktywizacji Zawodowej
Przewodniczący Rady poinformował, że w materiałach na sesję Rada otrzymała projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej wniosku o dofinansowanie kosztów wyposażenia Centrum Aktywizacji Zawodowej. Ponadto, dodał, że Komisja ds. Budżetu oraz Komisja ds. Społecznych wydały jednogłośnie pozytywną opinię do projektu w/w uchwały. Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu przedmiotowej uchwały. Uwag nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, a następnie poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 17. radnych.
Wynik głosowania:
za – 17 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/76/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej wniosku o dofinansowanie kosztów wyposażenia Centrum Aktywizacji Zawodowej. W/w uchwała wraz z opinią Komisji ds. Budżetu oraz Komisji ds. Społecznych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
11) rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie
Przewodniczący Rady poinformował, że w materiałach na sesję Rada otrzymała projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie. Następnie zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu przedmiotowej uchwały. Uwag nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady odczytał projekt w/w uchwały, a następnie poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 17. radnych.
Wynik głosowania:
za – 17 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/77/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie. W/w uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
O godzinie 11.40 na salę obrad VIII sesji Rady Powiatu przybył Radny Marek Paweł Gil. W dalszym ciągu nieobecny jest Wicestarosta Andrzej Leszek Leśniewicz. Rada obraduje w składzie 18. radnych.
12) zmiany uchwały w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych
i podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na ich realizację na rok 2011
Przewodniczący Rady poinformował, że w materiałach na sesję Rada otrzymała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych i podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na ich realizację na rok 2011. Ponadto, dodał, że Komisja ds. Budżetu oraz Komisja
ds. Społecznych wydały pozytywną opinię do projektu w/w uchwały. Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu przedmiotowej uchwały. Uwag nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, a następnie poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/78/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie zmiany uchwały
w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej
i społecznej osób niepełnosprawnych i podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na ich realizację na rok 2011. W/w uchwała wraz z opinią Komisji ds. Budżetu oraz Komisji ds. Społecznych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
13) zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniu chronionym
Przewodniczący Rady poinformował, że jednogłośnie - 5 „za” - pozytywną opinię do projektu uchwały Rady w sprawie zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniu chronionym wydała Komisja
ds. Społecznych. Następnie zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu w/w uchwały. Uwag nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady, za zgodą Rady, skorzystał z możliwości wynikającej z treści § 33 ust. 3 Statutu Powiatu Koszalińskiego,
tj. zaniechania odczytania całego projektu uchwały, albowiem był on doręczony wraz z zawiadomieniem o sesji, a Rada nie wniosła żadnych uwag ani też poprawek. Przewodniczący Rady odczytał tytuł projektu uchwały i poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 18. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę Nr VIII/79/11
z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniu chronionym. W/w uchwała wraz z opinią Komisji
ds. Społecznych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Starosta Koszaliński Roman Szewczyk zwrócił się do Rady Powiatu
w Koszalinie z wnioskiem o zmianę porządku obrad. Zaproponował aby
w pkt 11 porządku obrad - rozpatrzenie projektów uchwał, dodać dwa projekty uchwał:
1/ w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011 – 2015,
2/ w sprawie odwołania Skarbnika Powiatu Koszalińskiego.
Starosta Koszaliński nadmienił, że odwołanie Skarbnika Powiatu Koszalińskiego wynika z tego, że Pani Halina Sajewska – Tkaczyk Skarbnik Powiatu Koszalińskiego w dniu 27 czerwca 2011 r. złożyła wniosek o rozwiązanie stosunku pracy w drodze porozumienia stron
z dniem 26 sierpnia 2011 r. w związku z przejściem na emeryturę.
Przewodniczący Rady, o godzinie 11.45 ogłosił przerwę w obradach VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie, w celu umożliwienia radnym zapoznania się z projektami uchwał, o których mówił Starosta Koszaliński.
O godzinie 12.10 Przewodniczący Rady wznowił obrady VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie. Na salę obrad powrócili wszyscy radni. Rada Powiatu w Koszalinie obraduje w składzie 19. radnych.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Starosty Koszalińskiego w sprawie wprowadzenia zmian w porządku obrad VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie. W/w zaproponował, by w porządku obrad do punktu „11. Rozpatrzenie projektów uchwał” dodać w/w projekty uchwał jako pkt 14) i 15).
W głosowaniu udział wzięło 19. radnych.
Wynik głosowania:
za – 18 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 1.
Rada Powiatu w Koszalinie większością głosów – 18 „za” wprowadziła zmiany w porządku obrad.
Porządek obrad po zmianach przedstawia się następująco:
1. Otwarcie obrad przez Przewodniczącego Rady godz. 10 00 .
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przedstawienie przez Przewodniczącego Rady porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z VI sesji Rady Powiatu z dnia 27 kwietnia
2011 r.
5. Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Powiatu z dnia 26 maja 2011 r.
6. Sprawozdanie Starosty z działania Zarządu w okresie między sesjami.
7. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady powierzonych do wykonania Zarządowi z VI sesji.
8. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady powierzonych do wykonania Zarządowi z VII sesji.
9. Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego za 2010 rok.
10. Wystąpienia obywatelskie.
11. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1) zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Koszalińskiego za 2010 rok oraz sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Koszalińskiego za 2010 rok,
2) udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu Koszalińskiego za 2010 r.,
3) zmian w budżecie Powiatu na 2011 r.,
4) zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Koszalińskiego na lata 2011 – 2017,
5) zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Koszalińskiego na 2011 rok,
6) planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych
i specjalnych w Powiecie Koszalińskim,
7) przyjęcia raportu z realizacji „Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Koszalińskiego” za lata 2009 – 2010,
8) przyjęcia sprawozdania z realizacji „Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Koszalińskiego” za lata 2009 – 2010,
9) ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdów,
10) wyrażenia opinii dotyczącej wniosku o dofinansowanie kosztów wyposażenia Centrum Aktywizacji Zawodowej,
11) rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie,
12) zmiany uchwały w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych i podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na ich realizację na rok 2011,
13) zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniu chronionym,
14) przyjęcia Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011 – 2015,
15) odwołania Skarbnika Powiatu Koszalińskiego.
12. Zapytania, interpelacje i postulaty radnych.
13. Sprawy organizacyjne.
14. Odpowiedzi na zapytania, interpelacje i postulaty radnych.
15. Wnioski i oświadczenia radnych.
16. Zamknięcie obrad.
Następnie Przewodniczący Rady przeszedł do realizacji porządku obrad VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie.
14) przyjęcia Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011 – 2015
Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu uchwały w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011 – 2015. Uwag nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, a następnie poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 19. radnych.
Wynik głosowania:
za – 19 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 0.
Rada Powiatu w Koszalinie jednogłośnie podjęła uchwałę
Nr VIII/80/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011 – 2015. W/w uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
15) odwołania Skarbnika Powiatu Koszalińskiego
Przewodniczący Rady poinformował, że jak już wcześniej Starosta Koszaliński wspomniał, wpłynął wniosek Pani Haliny Sajewskiej – Tkaczyk Skarbnika Powiatu Koszalińskiego o rozwiązanie stosunku pracy z dniem 26 sierpnia 2011 r. w związku z planowanym przejściem na emeryturę. W/w dodał, że radni w czasie przerwy w obradach VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie z przedmiotowym wnioskiem mogli się zapoznać. Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy są uwagi do projektu przedmiotowej uchwały. Uwag nie wniesiono. Wobec powyższego, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały,
a następnie poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 19. radnych.
Wynik głosowania:
za – 15 radnych,
przeciw – 0,
wstrzymało się – 4.
Rada Powiatu w Koszalinie większością głosów, przy 4. głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr VIII/81/11 z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie odwołania Skarbnika Powiatu Koszalińskiego. W/w uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 12. Zapytania, interpelacje i postulaty radnych.
Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych czy są zapytania, interpelacje bądź postulaty.
Radna Renata Anna Tomczak stwierdziła, że, cyt.: „Prosiłabym
o podjęcie działań i skierowanie wniosku do Wojewódzkiego Zarządu Dróg w Koszalinie o remont drogi wojewódzkiej Mostowo – Drzewiany Nr 168. Jest to droga chyba zapomniana przez Wojewódzki Zarząd Dróg. Natomiast nie zapomniana jeżeli chodzi o kwestię stawiania oznaczeń „uwaga wyboje” i ograniczeń, a jeżeli chodzi
o remonty, to jest gorzej, jak na niektórych drogach powiatowych. Jest to budujące. Jest to droga, która leży na terenie Gminy Bobolice i Manowo, ale tą drogą uczęszczają nie tylko mieszkańcy tych gmin, ale również osoby przyjezdne, które korzystają z bogatej infrastruktury
w Drzewianach, czy Starym Bornem. W związku z powyższym prosiłabym o wystosowanie wniosku do Wojewódzkiego Zarządu Dróg
w Koszalinie, by tę sprawę wyeliminować.
Radny Kamil Sebastian Jesionowski poparł interpelację Radnej Renaty Anny Tomczak. W/w nadmienił, że w przypadku wystąpienia kolizji drogowych na drodze krajowej nr 11, na odcinku Bobolice - Koszalin, zwłaszcza w okresie letnim, ruch samochodowy kierowany jest na drogę Mostowo – Drzewiany. Okoliczność ta powoduje, że niezbędne jest przeprowadzenie remontu tej drogi, by nie stanowiła zagrożenia dla jej użytkowników.
Radny Henryk Kuriata zwrócił się z prośbą, aby przy okazji formułowania wniosku dotyczącego drogi nr 168 Mostowo - Drzewiany dołączyć również wniosek dotyczący remontu drogi Dargiń – Kurozwęcz, ponieważ jest ona również w bardzo złym stanie technicznym.
Ad. 13. Sprawy organizacyjne.
Pani Halina Sajewska – Tkaczyk Skarbnik Powiatu podziękowała wszystkim za wieloletnią współpracę. W/w nadmieniła, że myśli i wierzy, że jej życie zawodowe było solidne, wiarygodne, uczciwe, życzliwe oraz wykonywane z szacunkiem dla ludzi i wypełnianego zawodu.
Przewodniczący Rady nadmienił, że wie, iż wiele spośród obecnych na sali osób współpracowało z Panią Haliną Sajewską – Tkaczyk wiele lat
i tę współpracę sobie ceni. W/w dodał, że to właśnie Pani Halina Sajewska – Tkaczyk odświeżyła wizerunek w zakresie finansów Starostwa, jak również budowała dobre relacje z wszystkimi Starostami. Jednocześnie życzył W/w czerpania satysfakcji i radości z chwil spędzonych na emeryturze oraz wyraził szacunek dla Jej osoby. Przewodniczący Rady wyraził również nadzieję, że następcy Pani Haliny Sajewskiej – Tkaczyk dorównają standardom jakie zostały przez nią wypracowane.
Starosta Koszaliński Roman Szewczyk poinformował o wieloletniej współpracy z Panią Haliną Sajewską – Tkaczyk, którą ocenił jako bardzo dobrą, bezkonfliktową oraz w pełni merytoryczną. W/w wyraził ogromny szacunek dla pracy Pani Haliny Sajewskiej – Tkaczyk oraz zapewnił
o zaufaniu jakim ją darzył w okresie ich współpracy. Starosta Koszaliński Roman Szewczyk życzył W/w miłych chwil spędzonych na emeryturze. Jednocześnie zapewnił, że Pani Halina Sajewska – Tkaczyk będzie zawsze mile widziana w Starostwie oraz zwrócił się z prośbą
o udzielanie doraźnego wsparcia merytorycznego.
Sekretarz Powiatu Agnieszka Maślińska podziękowała Pani Halinie Sajewskiej – Tkaczyk za okazaną życzliwość, współpracę oraz cenne lekcje merytoryczne. W/w wyraziła również głęboki szacunek oraz sympatię jaką darzy Panią Halinę Sajewską – Tkaczyk.
Wicestarosta Koszaliński Andrzej Leszek Leśniewicz przyłączył się do wszystkich życzeń i podziękowań. Wspomniał o momencie, w którym Pani Halina Sajewska - Tkaczyk rozpoczęła pracę jako Skarbnik Powiatu. Wicestarosta Koszaliński poinformował, że z chwilą objęcia przez W/w stanowiska Skarbnika księgowość Powiatu Koszalińskiego oraz podległych jednostek przeszła diametralną zmianę na korzyść. Wicestarosta Andrzej Leśniewicz dodał, że cyt.: „Mając takiego Skarbnika czułem, że Powiat jest bezpieczny i mieszkańcy Powiatu są bezpieczni. Bo jeżeli finanse są bezpieczne, to cały Powiat rzeczywiście lepiej funkcjonuje”. Ponadto, W/w wyraził pochwałę dla pracy Pani Skarbnik, która niejednokrotnie udowodniła, że potrafi odnaleźć się
w każdej sytuacji, uwzględniając zawsze dobro Powiatu Koszalińskiego.
Pani Halina Sajewska – Tkaczyk Skarbnik Powiatu podziękowała radnym za to, że zawsze głosowali jednogłośnie za uchwałami, które przygotowywała oraz za to, że mogła z nimi współpracować.
Przewodniczący Rady:
1/ poinformował, że Pani Elżbieta Berkowska Kierownik Referatu Prawnego Starostwa została odznaczona przez Prezydenta Polski Bronisława Komorowskiego Złotym Krzyżem Zasługi za długoletnią służbę na rzecz samorządu. Z tej okazji Przewodniczący Rady złożył W/w gratulacje.
2/ zwrócił się do radnych z prośbą o wsparcie zakupu aparatu do badań rytmu serca typu Holter dla Szpitala Wojewódzkiego w Koszalinie. W/w poinformował, że radni otrzymają listę, na której będą mogli zadeklarować dowolną kwotę wspierającą tę inicjatywę. Dodał też, że wpłaty na ten cel należy dokonywać wyłącznie w formie gotówkowej.
Starosta Koszaliński Roman Szewczyk przypomniał, że w roku 2010 Starostwo Powiatowe w Koszalinie zakupiło dwa aparaty typu Holter, które zostały przekazane poradni kardiologicznej. W tym roku w wyniku składek m.in. pracowników Starostwa oraz innych osób zostanie dofinansowany kolejny aparat, którego przekazanie nastąpi na sesji Rady Powiatu w Koszalinie lub przy innej okazji.
Po wystąpieniu Starosty Koszalińskiego Przewodniczący Rady kontynuował sprawy organizacyjne:
1/ zaprosił radnych do udziału, w dniu 29 czerwca 2011 r., w spotkaniu podsumowującym program przygotowany przez Wydział Rozwoju
i Promocji pt.: „Przyjazny Urząd - Sprawna Administracja”, które odbędzie się o godzinie 14.00 w Cetuniu,
2/ wyraził zadowolenie z nowej formy komunikowania się z radnymi
w formie sms. W/w poinformował, że sprawy, dzięki tej formie komunikacji, są załatwiane sprawniej,
3/ zaprosił radnych do udziału w Festiwalu Kultury Ukraińskiej, którego współorganizatorem jest Powiat Koszaliński,
4/ poinformował, że na jego ręce wpłynęło zaproszenie z powiatu partnerskiego Demmin na uroczystość obchodów „Święta Światła”. W/w zwrócił się do radnych o udział w tym wyjeździe. Jednocześnie Przewodniczący Rady poinformował, że deklarację udziału w obchodach „Święta Światła” w Demmin należy zgłaszać w Biurze Rady Powiatu do 4 lipca 2011 r.
Starosta Koszaliński Roman Szewczyk poinformował, że niedawno uczestniczył w spotkaniu z władzami Powiatu Demmin z okazji 10 - lecia współpracy obu powiatów i został zobowiązany do zaproszenia radnych do wzięcia udziału w obchodach „Święta Światła”, które odbędzie się
w terminie 29-31 lipca 2011 roku. W/w poinformował, że z tej okazji zaplanowanych jest wiele atrakcji.
5/ poinformował, że kolejna sesja planowana jest na pierwszą połowę września 2011 r.
Wicestarosta Koszaliński Andrzej Leszek Leśniewicz poinformował, że w dniu 28 czerwca 2011 r. odbyło się w Świdwinie Walne Zgromadzenie Związku Celowego Powiatów Województwa Zachodniopomorskiego. W/w dodał, że spotkanie dotyczyło zakończonego projektu ewidencji budynków w skali całego województwa, ujednolicenia tej ewidencji i zwiększenia jej dostępności dla mieszkańców, podmiotów i organizacji. W/w poinformował
o komplikacjach, które wyniknęły podczas współpracy z wykonawcą przez co Wydział Geodezji i Kartografii Starostwa nie wydaje wypisów
z ewidencji gruntów z niektórych gmin. Wicestarosta Koszaliński jednocześnie nadmienił, by zainteresowanych prosić o cierpliwość
i wyrozumiałość w tym zakresie. W dalszej części wypowiedzi W/w zaapelował do radnych o większą aktywność w sztandarowych imprezach organizowanych przez Powiat, albowiem frekwencja oraz zainteresowanie radnych nimi jest niewielkie.
Ad. 14. Odpowiedzi na zapytania, interpelacje i postulaty radnych.
Starosta Koszaliński Roman Szewczyk odpowiadając na prośbę Radnego Henryka Kuriaty wyjaśnił, że droga Dargiń – Kurozwęcz jest drogą powiatową, która łączy się w późniejszym odcinku z drogą wojewódzką. W/w dodał, że przygotowywana jest dokumentacja dotycząca drogi Kurozwęcz – Dobrociechy. Ponadto nadmienił, że przedmiotowa droga jest już remontowana, a na niektórych odcinkach, dokonuje się wycinki drzew. Starosta Koszaliński wspomniał również, że w przyszłości Powiat Koszaliński zamierza przekazać tę drogę, by
w całości stała się drogą wojewódzką.
Starosta Koszaliński Roman Szewczyk wyjaśnił również kwestię drogi Dargiń – Kurozwęcz i poinformował, że istnieje plan, który zakłada przejęcie tej drogi przez Powiat Koszaliński w zamian za oddanie drogi, od miejscowości Sucha Koszalińska idącej przez Łazy, Mielno, Sarbinowo, Gąski i Dworek, Wojewódzkiemu Zarządowi Dróg
w Koszalinie. W/w poinformował, że aby mogło to nastąpić wymagana jest zgoda Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Obrony Narodowej, gdyż są to drogi o randze wojskowej z uwagi na występujący w Mostowie pas awaryjny do lądowania samolotów. W/w potwierdził, że Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wyraziło zgodę na podniesienie rangi drogi powiatowej Sucha Koszalińska – Dworek do rangi drogi wojewódzkiej, ale wciąż nie ma na to zgody Ministerstwa Obrony Narodowej. W/w podkreślił, że robi wszystko co
w jego mocy, aby wniosek został rozpatrzony w jak najszybszym czasie.
Radna Renata Anna Tomczak w nawiązaniu do wypowiedzi Starosty Koszalińskiego stwierdziła, że, cyt. „Skoro Pan Panie Starosto powiedział, że zamierza przejąć tę drogę, to może tym bardziej powinniśmy monitować i naciskać. Skoro my budujemy nową drogę w pasie nadmorskim, to dlaczego mamy przejąć takiego „kwiatka”.
Ad. 15. Wnioski i oświadczenia radnych.
Brak wniosków i oświadczeń radnych.
Ad. 16. Zamknięcie obrad.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady zakończył obrady słowami: „Zamykam obrady VIII sesji Rady Powiatu
w Koszalinie”. Na tym obrady zakończono.
Obrady VIII sesji Rady Powiatu w Koszalinie zakończono
o godz. 12.40.
Przewodniczący Rady
Dariusz Kalinowski
Protokolant
Anna Maruszak
Strona internetowa została dostosowana do standardu WCAG 2.0 dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.