NR 224/09 w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie
UCHWAŁA NR 224 /09
ZARZADU POWIATU W KOSZALINIE
z dnia 3 lutego 2009 r.
w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie
Na podstawie art.36 ust.1. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142,poz. 1592; z 2002r. Nr 23, poz.220,Nr 62 poz.558, Nr 113,poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 167 poz.1759; z 2007r. Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223 poz. 1458) uchwala się:
REGULAMIN ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO CENTRUM
POMOCY RODZINIE W KOSZALINIE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1. 1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie, zwane dalej „Centrum” jest jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego, wykonującą zadania własne i zlecone powiatu w zakresie pomocy społecznej.
2. Centrum działa w formie jednostki budżetowej.
3. Siedzibą Centrum jest miasto Koszalin.
4. Zakres terytorialny Centrum obejmuje Powiat Koszaliński.
5. Nadzór nad działalnością Centrum sprawuje Zarząd Powiatu w Koszalinie.
§2. Regulamin organizacyjny Centrum, zwany dalej „regulaminem” określa zasady organizacji oraz strukturę i zakres działania komórek wewnętrznych (zespołów) wchodzących w jego skład.
§3. 1. Przez sformułowanie użyte w regulaminie, określone poniżej, należy rozumieć:
1) Starosta – Starostę Koszalińskiego,
2) Rada – Radę Powiatu w Koszalinie,
3) Zarząd – Zarząd Powiatu w Koszalinie,
4) Centrum – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie,
5) Dyrektor – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie,
6) Zespół – wewnętrzną komórkę organizacyjną o składzie wieloosobowym, realizującą zadania Centrum,
7) Powiat – Powiat Koszaliński,
8) PFRON – Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
2. Pracą Centrum kieruje Dyrektor, zatrudniony przez Zarząd.
3. W czasie nieobecności Dyrektora, jego obowiązki i kompetencje przejmuje wyznaczony przez niego pracownik, z zastrzeżeniem, iż w sprawach kadrowych pełnomocnictwo ogranicza się do dokonywania czynności z zakresu organizacji pracy w stosunku do pracowników zatrudnionych w jednostce.
§ 4. Centrum działa w szczególności na podstawie wymienionych niżej aktów prawnych:
1) Uchwały Rady Powiatu w Koszalinie – NR IV/28/99 z dnia 20 stycznia 1999 roku w sprawie powołania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
2) Uchwały Rady Powiatu w Koszalinie - Nr XXV/288/06 w sprawie nadania statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie,
3) Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2008 r. Nr 115, poz. 728 z późn. zm.);
4) Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92);
5) Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.);
6) Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz 535 z późn. zm.);
7) Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.);
8) Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz.694 z późn. zm.);
9) Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493);
10) Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223,poz. 1458 z póź. zm.);
11) Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.);
12)Statutu Powiatu Koszalińskiego;
13) Niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
14) Statutu Centrum.
§ 5. W celu realizacji zadań powiatu w zakresie pomocy społecznej Centrum współpracuje z organami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami społecznymi, kościołem katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi, fundacjami, stowarzyszeniami, policją, prokuraturą, sądami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.
Rozdział II
Gospodarka majątkowa i finansowa
§6. 1. Dyrektor Centrum zarządza powierzonym mu mieniem, zapewnia jego ochronę i należyte utrzymanie.
2. Podstawą gospodarki finansowej Centrum jest plan finansowy obejmujący dochody i wydatki, opracowany zgodnie z uchwalonym budżetem.
3. Dyrektor i Główny Księgowy ponoszą odpowiedzialność za całość gospodarki finansowej, za zgodność gospodarki finansowej z przepisami prawa, sprawozdawczość w tym zakresie oraz racjonalną gospodarkę środkami budżetowymi.
Rozdział III
Zakres działania i zadania Centrum
§ 7. Do zakresu działania Centrum należy wykonywanie:
1) zadań własnych powiatu;
2) zadań zleconych w granicach upoważnień ustawowych;
3) zadań powierzonych na podstawie porozumień i umów zawartych przez powiat;
4) innych zadań określonych uchwałami Rady i Zarządu, zarządzeniami Starosty oraz przepisami prawa.
Rozdział IV
Kierowanie działalnością Centrum
§ 8. 1. Pracą Centrum kieruje Dyrektor na zasadzie jednoosobowego kierownictwa. Dyrektor odpowiada za całokształt pracy Centrum, reprezentuje je na zewnątrz i zapewnia właściwe funkcjonowanie. Przy oznakowaniu spraw Dyrektor używa symbolu „D”.
2. Do zadań i kompetencji Dyrektora należy w szczególności:
1) organizowanie pracy Centrum, w tym czuwanie nad realizacją i terminowym wykonaniem zadań wynikających z przepisów;
2) wydawanie z upoważnienia Starosty decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej;
3) wydawanie zarządzeń;
4) przygotowywanie projektów uchwał Zarządu i Rady dotyczących zakresu działania Centrum;
3.Dyrektor pełni bezpośredni nadzór nad Zespołami, które przy oznakowaniu spraw używają symboli:
1) Zespół Finansowo – Księgowy: FK
2) Zespół Administracji i Kadr: AK
3) Zespół Pomocy Instytucjonalnej oraz Wsparcia Dziecka i Rodziny: PIDR
4) Zespół Pomocy Osobom Niepełnosprawnym : PON.
Rozdział V
Organizacja Centrum
§ 9. 1.Wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Centrum są Zespoły wieloosobowe wymienione w § 8 ust.3.
2. Zespoły podejmują działania i prowadzą sprawy w zakresach dla nich określonych w niniejszym regulaminie.
§ 10. Zespoły składają się z wieloosobowych stanowisk pracy. Zespołami PON i PIDR kierują kierownicy, zespołem FK- główny księgowy. Pracę zespołu AK koordynuje pracownik wyznaczony przez Dyrektora.
§ 11. Kierujący Zespołami PON,PIDR,FK oraz koordynator zespołu AK organizują pracę i odpowiadają przed Dyrektorem za prawidłową i terminową realizację zadań określonych dla zespołów.
Rozdział VI
Zadania Zespołów Centrum
§ 12. 1. Do podstawowych zadań Zespołu Finansowo – Księgowego (FK) należy w szczególności :
1) opracowywanie projektu planu finansowego Centrum;
2) nadzór nad realizacją planu finansowego Centrum;
3) terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
4) prowadzenie rachunkowości oraz gospodarki finansowej Centrum zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
5) prowadzenie sprawozdawczości oraz ocena realizacji wykorzystania środków;
6) planowanie i realizacja wydatków osobowych Centrum oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
7) przygotowanie zasad prowadzenia i realizacji inwentaryzacji;
8) kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstawaniem zobowiązań finansowych Centrum;
9) obsługa Zakładowego Funduszu Socjalnego;
10) rozliczanie i obsługa programów realizowanych przez Centrum.
2. Do podstawowych zadań Zespołu Administracji i Kadr (AK) należy w szczególności:
1) obsługa biurowa Centrum;
2) koordynacja prac związanych z realizacją aktów prawnych Centrum i Dyrektora;
3) prowadzenie sekretariatu Centrum;
4) wdrażanie i stosowanie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt;
5) prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw przez Dyrektora oraz w imieniu Dyrektora;
6) prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania Zespołów;
7) prowadzenie rejestru zamówień publicznych, odwołań i protestów;
8) przygotowywanie procedur określonych w ustawie Prawo zamówieni publicznych;
9) zabezpieczanie i przestrzeganie praw autorskich oraz ochrony danych osobowych;
10) prowadzenie rejestru pieczęci korespondencyjnych i popisowych;
11) gromadzenie i przechowywanie wszelkich materiałów prasowych i innych dokumentów opracowywanych w związku z kontaktami z mediami.
12)prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Centrum; 13)wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych, prowadzenie stosownych rejestrów;
14)prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent, emerytur, nagród jubileuszowych odznaczeń;
15)nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej przestrzegania w Centrum tajemnicy państwowej, służbowej ;
16)sporządzanie sprawozdań statystycznych;
17)organizowanie i nadzór pracy kierowcy.
3. Do podstawowych zadań Zespołu Pomocy Instytucjonalnej oraz Wsparcia Dziecka i Rodziny (PIDR)należy w szczególności:
w zakresie pomocy stacjonarnej i środowiskowej
1) zapewnienie usług o określonym standardzie w domach pomocy społecznej, placówkach opiekuńczo – wychowawczych oraz wydawanie skierowań do placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz decyzji o umieszczeniu w domach pomocy społecznej;
2) ustalanie odpłatności za pobyt w domach pomocy społecznej i placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
3) prowadzenie rejestru osób oczekujących na miejsce w domach pomocy społecznej i placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
4) nadzór nad realizacją zleconych przez Powiat innym podmiotom zadań z zakresu pomocy społecznej;
5) sprawowanie nadzoru nad działalnością powiatowych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;
6) organizowanie i prowadzenie mieszkań chronionych;
7) doradztwo metodyczne dla ośrodków pomocy społecznej i pracowników socjalnych;
8) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych .
w zakresie pomocy dziecku
9)organizowanie opieki w rodzinach zastępczych oraz udzielanie pomocy pieniężnej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania umieszczonych w nich dzieci;
10)przygotowywanie dokumentacji celem wypłacania wynagrodzenia z tytułu pozostawania w gotowości przyjęcia dziecka albo świadczonej opieki i wychowania przez zawodowe niespokrewnione z dzieckiem rodziny zastępcze;
11)sporządzanie i aktualizowanie porozumień między powiatami dotyczącymi umieszczania dzieci w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo – wychowawczych;
12)przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnianie oraz pokrywanie wydatków związanych z kontynuowaniem nauki osobom opuszczającym rodziny zastępcze, niektóre typy placówek opiekuńczo – wychowawczych, schroniska i zakłady poprawcze;
13)wspieranie dorosłych wychowanków rodzin zastępczych i placówek instytucjonalnych poprzez tworzenie programów usamodzielnienia;
14)pozyskiwanie, szkolenie osób zgłaszających gotowość prowadzenia rodzinnej opieki zastępczej;
15)przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w rodzinach zastępczych, u rodziców biologicznych dzieci oraz usamodzielnianych wychowanków, przeprowadzanie wywiadów na zlecenie;
16)pomoc w integracji ze środowiskiem osób opuszczających rodziny zastępcze, zakłady karne oraz niektóre rodzaje placówek opiekuńczo – wychowawczych;
17)sporządzanie na potrzeby sądu sprawozdań dotyczących sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej;
18)doradztwo metodyczne dla usamodzielniających się wychowanków placówek, rodzin zastępczych, kandydatów na rodziny zastępcze;
19)tworzenie i wdrażanie programów pomocy dziecku i rodzinie;
20)wspieranie rodzin w pełnieniu przez nie funkcji opiekuńczo – wychowawczych;
21)poszukiwanie miejsc dla dzieci w placówkach opiekuńczo – wychowawczych i rodzinach zastępczych na terenie województwa i kraju;
22)prowadzenie i realizacja zadań wynikających z Powiatowego Programu Wsparcia Dziecka i Rodziny oraz Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Koszalińskim na lata 2007-2015.
w zakresie pracy z rodziną
23)realizacja i koordynacja zadań wynikających z Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Koszalińskim na lata 2007-2015, Powiatowego Programu Wsparcia Dziecka i Rodziny;
24)prowadzenie i uaktualnianie bazy programu Rodziny Zastępcze;
25)prowadzenie poradnictwa rodzinnego;
26)propagowanie prawidłowego wizerunku rodziny w środkach masowego przekazu;
27)diagnozowanie środowisk rodzinnych ;
28)opracowywanie i realizacja programów z zakresu pomocy społecznej, w szczególności:
- programów wsparcia dziecka i rodziny;
- udzielanie pomocy uchodźcom;
- nadzór na funkcjonowaniem Punktu Interwencji Kryzysowej;
- realizacja i koordynacja systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie (Powiatowe i Gminne Zespoły Interdyscyplinarne);
- współpraca z sądem, policją, organizacjami społecznymi i innymi instytucjami
- w zakresie pomocy dziecku i rodzinie;
- kierowanie osób potrzebujących pomocy – stosownie do ich potrzeb - do miejsc pomocy i placówek specjalistycznych;
- interwencje w środowisku osób potrzebujących pomocy przy współpracy z kuratorami, ośrodkami pomocy społecznej, policją i innymi instytucjami;
- praca socjalna z rodzinami dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo – wychowawczych i rodzinach zastępczych;
- prowadzenie działalności diagnostyczno – konsultacyjnej, której celem jest pozyskiwanie kandydatów na pełnienie funkcji rodzin zastępczych;
- szkolenie osób zgłaszających gotowość prowadzenia rodzinnej opieki zastępczej, a także szkolenie i wspieranie psychologiczno – pedagogiczne osób prowadzących rodzinną opiekę zastępczą oraz rodziców naturalnych dzieci umieszczonych w rodzinnej opiece zastępczej.
Inne zadania
1) sporządzanie niezbędnej sprawozdawczości i opracowań statystycznych dotyczących placówek pomocy społecznej, rodzin zastępczych i innych zadań z zakresu pomocy społecznej;
2) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem rodzin zastępczych;
3) realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
4) podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie i realizowanie programów osłonowych;
5) sporządzanie bilansu potrzeb powiatu na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej;
6) prowadzenie i obsługa programów informatycznych z zakresu zadań realizowanych przez Zespół;
7) doradztwo metodyczne dla pracowników pomocy społecznej i innych instytucji;
8) organizowanie szkoleń i warsztatów dla pracowników pomocy społecznej;
9) promowanie za pośrednictwem lokalnych mediów działań z zakresu opieki nad dzieckiem i rodziną;
10) przygotowywanie aktów prawnych związanych z pracą Zespołu.
Zespół w zakresie swoich zadań współpracuje w szczególności z:
- samorządami lokalnymi;
- szkołami;
- Powiatową Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną;
- sądami;
- policją;
- jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej;
- ośrodkami adopcyjno – opiekuńczymi;
- organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
4.Do podstawowych zadań Zespołu Pomocy Osobom Niepełnosprawnym (PON)należy w szczególności:
1) opracowywanie, przedstawianie i udostępnienie planów zadań z prowadzonej działalności;
2) współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi oraz fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych;
3) prowadzenie poradnictwa na rzecz osób niepełnosprawnych;
4) kontrola sposobu realizacji umów zawartych przez Zarząd w zakresie prowadzenia rehabilitacji społecznej;
5) koordynowanie realizacji zadań orzekania o stopniu niepełnosprawności.
6) dofinansowywanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w turnusach rehabilitacyjnych ze środków PFRON;
7) dofinansowywanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych ze środków PFRON;
8) dofinansowywanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym i jednostkom prawnym ze środków PFRON;
9) dofinansowywanie likwidacji barier architektonicznych, urbanistycznych i transportowych w komunikowaniu się i technicznych ze środków PFRON;
10) sporządzanie niezbędnej sprawozdawczości i opracowań statystycznych dotyczących pracy Zespołu;
11) prowadzenie za pośrednictwem mediów promowania działań Zespołu;
12) prowadzenie spraw związanych z działalnością Powiatowej Społecznej Rady na Rzecz Osób Niepełnosprawnych;
13) podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb osób niepełnosprawnych;
14) tworzenie i wdrażanie programów dla osób niepełnosprawnych;
15) kontrola prawidłowości wykorzystania środków PFRON;
16) przygotowywanie aktów prawnych związanych ze sprawami Zespołu;
17) realizacja i koordynacja zadań wynikających z Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych.
Rozdział VII
Tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków
§ 13. Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek w godzinach 13 00 – 15 30. Jeżeli czwartek jest dniem wolnym od pracy interesanci przyjmowani będą w kolejny dzień roboczy.
§ 14. Informacja o dniach i godzinach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków winna być umieszczona w widocznym miejscu w siedzibie Centrum.
2. Skargi i wnioski powinny być traktowane jako sprawy pilne i terminowe.
§ 15. Rejestr skarg i wniosków prowadzi pracownik Zespołu AK.
§ 16. 1. Centrum stosuje typowe rejestry skarg i wniosków oznaczając poszczególne rodzaje spraw symbolami:
S – skarga
W – wniosek
2. W sprawach skarg i wniosków stosuje się przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Rozdział VIII
Działalność Kontrolna Centrum
§ 17. W Centrum przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:
1) wstępna – obejmująca kontrolę zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopień ich przygotowania;
2) problemowa – obejmująca wybrane zagadnienia z zakresu działalności kontrolowanego zespołu lub stanowiska, stanowiące wybrany fragment działalności;
3) bieżąca;
4) sprawdzająca – mająca miejsce po dokonaniu określonych czynności, w szczególności mająca na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska;
5) wewnętrzna – jej przedmiotem jest przestrzeganie i realizacja aktów normatywnych i poleceń, wykonywanie ustalonych w zakresach czynności zadań, terminowe załatwianie spraw indywidualnych interesantów i klientów, przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej.
§ 18. Kontroli dokonują:
1) Dyrektor lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa Dyrektora – w odniesieniu do kontrolowanych Zespołów Centrum;
2) kierujący poszczególnymi Zespołami w odniesieniu do podporządkowanych im pracowników;
3) upoważnieni pracownicy Centrum.
§ 19. Kontrola dokonywana jest pod względem:
1) legalności;
2) gospodarności;
3) rzetelności;
4) celowości;
5) terminowości;
6) skuteczności;
7) prawidłowości
8) przestrzegania porządku i dyscypliny pracy;
9) przestrzegania tajemnicy służbowej.
§ 20. 1. Z przeprowadzonej kontroli problemowej, wstępnej i sprawdzającej sporządza się protokół kontrolny.
2. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Dyrektor.
Rozdział IX
Zasady podpisywania pism i decyzji
§ 21. Do podpisu Dyrektora zastrzeżone są:
1) pisma w sprawach należących do jego właściwości,
2) odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne,
3) pisma w sprawach każdorazowo zastrzeżonych przez Dyrektora do jego podpisu,
4) decyzje administracyjne.
Rozdział X
Obieg dokumentów i prowadzenie czynności kancelaryjnych
§ 22. W sprawie prowadzenia dokumentów stosuje się instrukcję kancelaryjną:
1) korespondencja wpływająca do Centrum jest niezwłocznie rejestrowana, przez co rozumie się:
- nadanie korespondencji pieczęci i daty wpływu na piśmie lub kopercie (w przypadku koperty nie podlegającej otwarciu)
- wpisanie do rejestru pism pod kolejnym numerem i naniesienie tego numeru do pieczęci wpływu korespondencji.
2) korespondencja kierowana jest do Dyrektora, a po jego dyspozycji do właściwego pracownika;
3) pracownik wykonujący czynności kancelaryjne jest odpowiedzialny za uzupełnienie rejestru symbolami adresata i niezwłoczne kierowanie każdej korespondencji do właściwego adresata;
4) korespondencja zawierająca jedynie imię i nazwisko adresata, bez opatrzenia pieczęcią powinna być traktowana jako prywatna i nie podlega wpisowi do rejestru. Jeśli okaże się, że korespondencja ta nie miała charakteru prywatnego, adresat niezwłocznie przedkłada ją do zarejestrowania i opatrzenia właściwą pieczęcią i numerem rejestru.
5) korespondencja związana z prowadzonym postępowaniem administracyjnym lub sądowym wysyłana jest listami poleconymi;
6) centrum prowadzi rejestr pieczęci korespondencyjnych i podpisowych.
Rozdział XI
Zasady udzielania informacji przedstawicielom prasy, radia i telewizji
§ 23. 1. Informacji o działalności Centrum udziela Dyrektor lub wskazany przez niego pracownik.
2. Obsługa informacyjna środków społecznego przekazu odbywa się zgodnie z ustawą „Prawo prasowe”.
3. Centrum prowadzi własny internetowy serwis informatyczny i stronę internetową: www.pcpr.koszalin.pl; 4. Wszelkie materiały prasowe i inne dokumenty opracowane w związku z kontaktami z mediami są gromadzone i przechowywane przez Zespół AK.
Rozdział XII
Postanowienia końcowe
§ 24. Postępowanie z dokumentami stanowiącymi tajemnicę służbową (poufne) i państwową (tajne) regulują odrębne przepisy.
§ 25. Interesanci przyjmowani są w każdy dzień tygodnia w godzinach pracy Centrum.
§ 26. Spory kompetencyjne w Centrum rozstrzyga Dyrektor.
§ 27. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu mogą być dokonywane w formie przewidzianej dla jego ustalenia.
§ 28. Traci moc Uchwała Nr 25/2003 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 4 lutego 2003 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie, zmieniona Uchwałą Nr 105/2007 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 14 listopada 2007 roku.
§ 29. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
U Z A S A D N I E N I E
do Uchwały Nr 224/09 Zarządu Powiatu w Koszalinie
z dnia 3 lutego 2009r.
Obecnie proponowana uchwała w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie jest kolejnym krokiem w kierunku doskonalenia funkcjonalności struktury organizacyjnej i zapewnienia większej efektywności realizacji zadań przez Centrum.
Opis zmian przedstawia się następująco:
- Dotychczasowe Zespoły Pomocy Instytucjonalnej i Rodzinnej Opieki Zastępczej uległy reorganizacji poprzez połączenie i zmianę nazwy na „Zespół Pomocy Instytucjonalnej oraz Wsparcia Dziecka i Rodziny” (PIDR), uległa zmianie nazwa Zespołu Organizacyjno-Administracyjnego na Zespół Administracji i Kadr (AK);
- Utworzono samodzielne stanowiska Kierownicze Zespołu Pomocy Osobom Niepełnosprawnym (PON) i Zespołu Pomocy Instytucjonalnej oraz Wsparcia Dziecka i Rodziny (PIDR);
- Wprowadzono nowe symbole komórek organizacyjnych.
W związku z powyższym traci moc Uchwała Nr 25/2003 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 4 lutego 2003 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie, zmieniona Uchwałą Nr 105/2007 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 14 listopada 2007 roku.