Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Nr 182/08 w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.

UCHWAŁA NR  182/08

ZARZĄDU POWIATU W KOSZALINIE

z dnia 13  sierpnia  2008 r. 

 

w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie

 

 

Na podstawie art. 36 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r..
o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 z późn. zm. ) uchwala się :

 

 

 

 

REGULAMIN   ORGANIZACYJNY

 

POWIATOWEGO  ZARZĄDU  DRÓG  W  KOSZALINIE

 

 

 

 

ROZDZIAŁ  I

POSTANOWIENIA  OGÓLNE

 

 

    § 1.  Regulamin organizacyjny Powiatowego Zarządu Dróg
w Koszalinie, zwanego dalej PZD, określa jego strukturę organizacyjną
i szczegółowy zakres zadań.

 

   § 2.  PZD działa  na podstawie :

 

1)     ustawy z dn.  5 czerwca 1998 r. o samorządzie  powiatowym
( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 z późn. zm.)

2)     ustawy z dn. 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
( Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz.115 z późn. zm.)

3)     ustawy z dn. 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 249, poz.2104 z późn. zm.)

4)     ustawy z dn. 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych     ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1593 z późn. zm.)

5)     uchwały Nr XXV/295/06 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie nadania statutu Powiatowemu Zarządowi Dróg w Koszalinie.

6)     niniejszego regulaminu.

 

  § 3.  1. PZD jest  jednostką  budżetową   Powiatu  Koszalińskiego, wykonującą  z upoważnienia  Zarządu Powiatu  zarząd  drogami powiatowymi  w zakresie  planowania,  budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg, zgodnie  z  ustawą o drogach  publicznych.

2. Siedzibą  PZD  jest  Koszalin, a terenem  działania Powiat Koszaliński.

 

 

ROZDZIAŁ  II

ZAKRES  I  PRZEDMIOT  DZIAŁANIA   PZD

 

  § 4. Do  zakresu działania  PZD należy  wykonywanie zadań  zarządcy dróg  powiatowych na obszarze  Powiatu Koszalińskiego,  a  w  szczególności:

1)     opracowywanie projektów planów  rozwoju sieci  drogowej  oraz bieżące  informowanie  o tych  planach  organów  właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania  przestrzennego,

2)     opracowywanie  projektów  planów  finansowania  budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg  oraz  drogowych  obiektów  inżynierskich,

3)      pełnienie  funkcji inwestora,

4)      utrzymanie  nawierzchni  drogi, chodników, drogowych  obiektów    inżynierskich, urządzeń  związanych  z drogą,

5)      realizacja zadań  w zakresie  inżynierii ruchu,

6)      przygotowywanie infrastruktury  drogowej  dla potrzeb obronnych  oraz  wykonywanie  innych  zadań  na rzecz  obronności kraju,

7)     koordynacja  robót  w  pasie  drogowym,

8)     wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego  i zjazdy z dróg oraz  pobieranie  opłat i kar pieniężnych,

9)     prowadzenie ewidencji   dróg , obiektów mostowych, przepustów oraz  udostępnianie  ich  na żądanie  uprawnionym organom , a także  sporządzanie  informacji o drogach  publicznych oraz przekazywanie  ich  Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,

10)  przeprowadzanie okresowych kontroli  stanu dróg  i drogowych  obiektów  inżynierskich ze szczególnym uwzględnieniem  ich wpływu  na stan bezpieczeństwa  ruchu drogowego,

11)  wykonywanie  robót  interwencyjnych  , robót  utrzymaniowych i zabezpieczających,

12)  przeciwdziałanie  niszczeniu dróg  przez ich  użytkowników,

13)  przeciwdziałanie  niekorzystnym przeobrażeniom środowiska, mogącym powstać  lub powstającym w następstwie  budowy lub utrzymania dróg,

14)  wprowadzanie  ograniczeń  lub zamykanie  dróg  i drogowych  obiektów  inżynierskich  dla ruchu  oraz  wyznaczanie  objazdów  drogami różnej kategorii, gdy  występuje bezpośrednie  zagrożenie  bezpieczeństwa osób lub mienia,

15)  dokonywanie okresowych pomiarów  ruchu drogowego,

16)  utrzymywanie zieleni  przydrożnej , w tym  sadzenie  i usuwanie  drzew oraz  krzewów,

17)  nabywanie  nieruchomości  pod pasy drogowe  dróg publicznych  i gospodarowanie nimi   w ramach posiadanego  prawa  do tych  nieruchomości,

18)   nabywanie  nieruchomości innych  niż  wymienione w pkt 17 na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach  posiadanego do nich  prawa,

19)   wydawanie  decyzji  administracyjnych w imieniu zarządcy drogi oraz  w ustalonym zakresie  do  załatwiania spraw ,

20)  zawieranie umów najmu, dzierżawy i użyczenia gruntów

    w pasie  drogowym na cele związane z potrzebami zarządzania

    drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz potrzebami obsług

    i  użytkowników ruchu,

21)  wstęp na grunty przyległe  do pasa drogowego jeżeli jest to niezbędne do wykonywania czynności związanych z utrzymaniem i ochroną dróg,

22)  urządzania czasowego przejazdu przez grunty przyległe do pasa drogowego w razie przerwy w komunikacji na drodze,

23)  ustawiania na gruntach przyległych do pasa drogowego zasłon przeciwśnieżnych.

 

 

 

ROZDZIAŁ   III

STRUKTURA  ORGANIZACYJNA  PZD

 

  § 5. 1.  Dla zapewnienia właściwego funkcjonowania PZD i należytej obsługi ustanawia się strukturę organizacyjną PZD.

 

2. Strukturę  organizacyjną  PZD określa  załącznik do regulaminu.

 

  § 6. 1.  Stanowisko Kierownika Sekcji tworzy się przy podległości minimum 5 pracowników.

2. W przypadku utworzenia stanowiska Kierownika Sekcji pracownicy  danej sekcji podlegają bezpośrednio jej kierownikowi.

3. Kierownik Sekcji kieruje jej pracami i jest odpowiedzialny za prawidłową realizację zadań.

 

 

  § 7. 1. Dyrektor kieruje pracą PZD  jednoosobowo w ramach pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd Powiatu.

2. Dyrektor kieruje  PZD przy pomocy Głównego Księgowego.

3. Dyrektora PZD zatrudnia i zwalnia  Zarząd Powiatu.

 

 

  §  8. 1. Do kompetencji i zadań Dyrektora  należy w szczególności:

1)     kierowanie bieżącymi sprawami PZD,

2)     reprezentowanie PZD na zewnętrz,

3)     składanie oświadczeń woli w imieniu PZD,

4)     zatrudnianie  i zwalnianie  pracowników oraz prowadzenie polityki kadrowej,

5)     odpowiedzialność za całokształt prac w zakresie bhp i p.poż.

6)     przedkładanie opracowań  (analiz, wniosków, programów) Zarządowi Powiatu,

7)     wydawanie zarządzeń  wewnętrznych,

8)     wydawanie  zarządzeń pokontrolnych i poleceń  służbowych,

    9) nadzór spraw  związanych  z programami  rozwoju sieci

         drogowej na terenie  Powiatu Koszalińskiego,

   10) prowadzenie  działań zmierzających do poprawy warunków

         i  bezpieczeństwa ruchu na drogach,

   11) nadzór  zadań wynikających  z  przyjętych  planów  rzeczowych

         i  finansowych  PZD,

   12) nadzór spraw związanych z tworzeniem zaplecza technicznego

         oraz utrzymaniem urządzeń zabezpieczających ruch.

                                                   

2. Dyrektor sprawuje  bezpośredni nadzór nad pracownikami zatrudnionymi na stanowiskach:

1)     Głównego Księgowego,

2)     Kierownika Sekcji,

3)     Stanowisku ds. kadrowo-płacowych w zakresie spraw kadrowych oraz bhp i p.poż.,

4)     Stanowisku  ds. kancelaryjnych,

5)     Stanowiskach pracy w poszczególnych Sekcjach,

     w przypadku gdy Sekcją nie kieruje kierownik.

  § 9.  1. Główny Księgowy  podlega  bezpośrednio Dyrektorowi PZD.

2. Do obowiązków  Głównego Księgowego  należy:

1)     prowadzenie rachunkowości PZD zgodnie z obowiązującymi przepisami,

2)     wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

3)     dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

4)     dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

5)     terminowe ściąganie i dochodzenie  należności,

6)     opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora PZD, dotyczących prowadzenia rachunkowości, planu kont, obiegu dokumentów, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji, itp.

7)     opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania planu finansowego i ich analiz,

8)     opracowywanie projektów planów finansowych PZD,

9)     prowadzenie spraw w zakresie ubezpieczenia majątku.

 

 

  § 10. 1. Sekcja Techniczna realizuje zadania  w zakresie planowania , zamówień  publicznych, a w szczególności:

 

1.     przygotowania projektów, planów, koncepcji rozwoju, budowy  lub przebudowy dróg i  drogowych  obiektów  inżynierskich oraz remontów  współdziałając z Sekcją Utrzymania Dróg i Mostów  oraz Sekcją Służba Drogowa polegające na :

a)     przygotowaniu  dokumentacji  technicznej,

b)    uzgadnianiu ZUD , geodezyjnych,

c)     pełnieniu   funkcji inwestorskich,

d)    uzyskiwaniu  pozwolenia na budowę,

e)     rozliczaniu  oraz  odbiorze  robót,

f)     sprawdzaniu pod względem  merytorycznym dokumentacji z wykonanych robót,

g)    uzgadnianiu  planów  zagospodarowania przestrzennego,

2)  stosowania  procedur ustawy  Prawo zamówień publicznych   przy

     zlecaniu  usług, dostaw i  robót budowlanych,

3) przygotowaniu oraz sporządzaniu wniosków do  instytucji

     zewnętrznych  o dofinansowanie inwestycji planowanych przez

     PZD,  tj.:

a)     prowadzenia  ewidencji  instytucji pomocowych,    pozyskiwanie informacji na temat  programów  oraz  możliwości  źródeł  finansowania,

b)     współpraca  z instytucjami  finansowymi,

              c)  prowadzenia  wymaganej  sprawozdawczości   i jej  

          przechowywanie.

 

2.     Sekcja Techniczna określa  normy zużycia paliwa oraz  rozlicza  i prowadzi  dokumentację  w tym zakresie.

3.     Nadzór zadań wynikających z przyjętych planów rzeczowo-finansowych PZD w zakresie :

          a) robót zleconych,

      b) przebudowy, remontów dróg oraz inżynierskich obiektów    

          drogowych,

      c) budowy nowych dróg,

          d) uzgadniania dokumentacji na roboty prowadzone w pasie     

               drogowym.

4.     Sekcja Techniczna prowadzi nadzór nad stanem  technicznym  sprzętu, urządzeń  i budynków.

5.     Sekcja Techniczna  prowadzi księgi inwentarzowe środków trwałych.

 

 

  § 11.1  Do zadań Sekcji  Utrzymania Dróg i Mostów  należy prowadzenie całokształtu zagadnień związanych z utrzymaniem inżynierskich obiektów drogowych i sieci dróg powiatowych, a w szczególności :

1)     prowadzenie ewidencji dróg, drogowych obiektów inżynierskich oraz ewidencja gospodarki nieruchomościami,

2)     dokonywanie przeglądu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz ocena stanu technicznego, tj.

a)     wnioskowanie o dokonanie przeglądów dróg,

b)    sporządzanie i przechowywanie dokumentacji w tym zakresie,

         3)  planowanie oraz koordynacja utrzymania dróg, tj.:

a)     sporządzanie planów robót bieżącego utrzymania,

b)    sporządzanie planów rzeczowo-finansowych,

c)     wnioskowanie zmian techniczno – organizacyjnych dotyczących realizacji zadań drogowych,

d)    utrzymanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,

e)     wydawanie opinii dotyczących lokalizacji przystanków komunikacji zbiorowej,

f)     sporządzanie planów, organizowanie i prowadzenie prac zimowego utrzymania dróg,

g)    dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego.

         4)   prowadzenie spraw związanych z  bezpieczeństwem ruchu

               drogowego, tj. :

a)     przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,

b)    wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób i mienia,

c)     obsługa przejazdów pojazdów nienormatywnych,

d)    obsługa spraw związanych z utrzymaniem oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń zabezpieczających ruch drogowy,

e)     udział w pracach komisji przygotowującej materiały do podejmowania decyzji zarządzających ruchem, wykorzystywania dróg w sposób szczególny.

          5)   prowadzenie całokształtu spraw związanych z zajęciem

                pasa drogowego, tj.:

a)     prowadzenie postępowania administracyjnego w celu wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w drodze decyzji administracyjnej,

b)    prowadzenie postępowania administracyjnego w celu wydania  decyzji o wymierzeniu kary pieniężnej  za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia,

c)     sporządzanie  umów dzierżawy, najmu i użyczenia gruntów w pasie drogowym,

         6)    bieżący nadzór nad remontami, przebudową oraz

                inwestycjami, a także udział w odbiorze tych robót.

         7)    przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb

                obronnych oraz wykonywanie zadań na rzecz obronności,

         8)    prowadzenie wymaganej sprawozdawczości, analiz i

                informacji dotyczących utrzymania dróg i drogowych

                obiektów inżynierskich - współpraca z Sekcją Techniczną 

                i Sekcją Służba Drogowa.

         9)    prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości,

        10)   weryfikacja ksiąg budowy prowadzonych przez Sekcję Służba

                Drogowa.

 

 

§ 12. 1.  Sekcję Służba Drogowa  tworzy się w Manowie.

2.     Sekcja Służba Drogowa  zajmuje się sprawami związanymi z :

1)     kontrolą stanu technicznego dróg i mostów,

2)     określaniem potrzeb robót  utrzymaniowych  na drogach, mostach, wykonawstwem robót oraz nadzorem nad pracami zleconymi,

3)     działaniem na rzecz bezpieczeństwa  ruchu drogowego,

4)     czuwaniem nad przestrzeganiem przepisów porządkowych na drogach przez osoby zajmujące pas drogowy,

5)     ochroną dróg i mostów,

6)     koordynowaniem zimowego utrzymania dróg,

7)     właściwą eksploatacją sprzętu, środków transportu i utrzymaniem zaplecza.

3. Sekcja Służba Drogowa  współpracuje  z Sekcją Techniczną , Sekcją

    Utrzymania Dróg i Mostów w zakresie konsultowania, uzgadniania 

     przedsięwzięć oraz udostępniania informacji i materiałów

     niezbędnych w ich pracach.

 

 

§ 13.1 Stanowisko ds. kadr i płac podlega bezpośrednio Dyrektorowi PZD.

2. Do podstawowych zadań pracownika na stanowisku ds. kadr i płac należy :

1)     sporządzanie list płac, dokonywanie rozliczeń składek ZUS oraz podatku dochodowego,

2)     rozliczanie wynagrodzeń i czasu pracy oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,

3)     prowadzenie dokumentacji związanej z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników oraz akt osobowych,

4)     współpraca z Urzędem Pracy w zakresie zawierania i rozliczania umów o refundację wynagrodzeń,

5)     prowadzenie ewidencji majątku trwałego jednostki,

6)     prowadzenie całokształtu spraw z zakresu BHP I P.poż.

 

 

§14.1 Stanowisko ds. kancelaryjnych podlega bezpośrednio Dyrektorowi PZD.

2. Do podstawowych zadań pracownika na stanowisku ds. kancelaryjnych należy :

1)     prowadzenie sekretariatu,

2)     kierowanie ruchem klientów w PZD,

3)     obsługa komputerowa w zakresie pisania pism zleconych przez Dyrektora PZD,

4)     przyjmowanie i ekspedycja korespondencji należącej do właściwości Dyrektora PZD,

5)     prowadzenie archiwum oraz archiwizowanie dokumentów,

6)     rozliczanie paliwa i sporządzanie zestawień w tym zakresie,

7)     ewidencja druków ścisłego zarachowania.

 

 

ROZDZIAŁ  IV

POSTANOWIENIA  KOŃCOWE

 

 

§ 15. Zasady wykonywania kontroli wewnętrznej oraz obiegu dokumentacji określa Dyrektor w drodze zarządzeń wewnętrznych.

 

§ 16. Zmiany w regulaminie mogą być dokonywane w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.

 

§  17.  Traci moc Uchwała nr 448/06 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 10 października 2006 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie, za wyjątkiem §7 ust. 2 pkt 3 i §13, które tracą moc z dniem 30 września 2008 r.

 

§ 18. Dotychczasowe przepisy wewnętrzne wydane na podstawie Regulaminu Organizacyjnego, o którym mowa w § 17, obowiązują do czasu wydania nowych uregulowań, nie dłużej jednak niż do 31 grudnia 2008 r.

 

§  19.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.