z dnia 24 marca 2005 r.
w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu
Na podstawie § 36 ust. 1 ustawy z 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 oraz 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 167, poz. 1759) i § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 15 września 2000 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 82, poz. 929, z 2003 r. Nr 203, poz. 1966) uchwala się, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Traci moc uchwała nr 191/2000 Zarządu Powiatu w Koszalinie z 19 grudnia 2000 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej dla osób przewlekle somatycznie chorych w Cetuniu zmieniona uchwałą nr 326/2002 z 30 kwietnia 2002 r.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
STAROSTA KOSZALIŃSKI
RYSZARD OSIOWY
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
§ 1
1. Regulamin organizacyjny zwany dalej „Regulaminem’’ określa organizację i szczegółowe zasady działania Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu.
2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) Domu - należy przez to rozumieć Dom Pomocy Społecznej w Cetuniu,
2) Centrum - należy przez to rozumieć Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie,
3) Powiecie - należy przez to rozumieć Powiat Koszaliński,
4) Radzie - należy przez to rozumieć Radę Powiatu w Koszalinie,
5) Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu w Koszalinie,
6) Staroście - należy przez to rozumieć Starostę Koszalińskiego.
§ 2
1. Dom został utworzony na podstawie Zarządzenia Nr 5 Wojewody Koszalińskiego z dnia 11 stycznia 1992 roku w sprawie utworzenia Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu
2. Dom jest budżetową jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego działającą na podstawie:
1) Ustawy o pomocy społecznej z dnia 12.03.2004 r, (Dz. U. Nr 64, poz.593 z późn. zm.)
2) Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie domów pomocy społecznej z dnia 15.09.2000 r. ( Dz. U. Nr 82 poz. 929 z późn.
zmianami).
§ 3
Dom jest przeznaczony dla osób przewlekle somatycznie chorych.
§ 4
1. Domem kieruje Dyrektor Domu przy pomocy Głównego Księgowego i kierowników komórek organizacyjnych.
2. Dyrektor jest przełożonym każdego pracownika Domu. Do jego obowiązków należy:
- organizowanie warunków do realizacji zadań Domu,
- kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców,
- zapewnienie mieszkańcom respektowania ich praw osobistych.
3. Podczas nieobecności Dyrektora kierowanie Domem przejmuje..................................................
§ 5
1. Działalność ekonomiczną i finansową Dom prowadzi na podstawie ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) i innych przepisów w tym zakresie dotyczących budżetowych jednostek samorządowych.
2. Działalność Domu jest finansowana z budżetu powiatu.
3. Wysokość opłaty za pobyty w Domu ustala Starosta Koszaliński.
4. Wysokość opłat za pozostałe usługi nie objęte kosztami pobytu ustala Dyrektor Domu.
5. Wydatki Domu przeznacza się na jego funkcjonowanie i utrzymanie.
6. Dom posiada odrębny rachunek bankowy.
§ 6
1. Nadzór nad działalnością Domu sprawuje Starosta przy pomocy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
2. Nadzór i kontrolę w zakresie standardu usług sprawuje Wojewoda Zachodniopomorski.
§ 7
1. Przyjęcie mieszkańca do Domu odbywa się na podstawie decyzji o skierowaniu do Domu którą wydaje organ właściwy dla osoby w dniu jej kierowania.
2. Decyzje o umieszczaniu w Domu wydaje Starosta Powiatu Koszalińskiego.
§ 8
1. Pobyt w Domu jest odpłatny. Decyzję ustalającą wysokość odpłatności za pobyt w Domu wydaje:
a) dla osób skierowanych do 31.12.2003 r. Starosta Koszaliński
b) dla osób kierowanych do Domu po 31.03.2004 r. organ kierujący, właściwy dla osoby w dniu skierowania.
2. Szczegółowe zasady odpłatności za pobyt w Domu regulują art. 60 – 66 ustawy o pomocy społecznej z 12.03.2004 r. ( Dz. U. Nr 64 poz. 539 z późn. zm.)
§ 9
Zadaniem Domu jest zapewnienie całodobowej opieki oraz zaspokojenie niezbędnych potrzeb bytowych, społecznych i religijnych na poziomie obowiązującego standardu według indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych mieszkańca.
§ 10
1. Dom świadczy usługi według obowiązującego standardu:
1) W zakresie potrzeb bytowych zapewnia:
a) miejsce zamieszkania,
b) wyżywienie,
c) odzież i obuwie,
d) utrzymanie czystości i higieny.
2) W zakresie usług opiekuńczych zapewnia:
a) udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
b) pielęgnację,
c) niezbędna pomoc w załatwianiu spraw osobistych.
3) W zakresie usług wspomagających zapewnia:
a) umożliwienie udziału w terapii zajęciowej,
b) podnoszenie sprawności i aktywizacji mieszkańców,
c) zaspakajanie potrzeb religijnych i kulturowych,
d) warunki do rozwoju samorządności mieszkańców,
e) stymulowanie nawiązywania, utrzymania i rozwijania kontaktów z rodziną i środowiskiem,
f) działanie zmierzające do usamodzielnienia mieszkańca w miarę jego
możliwości,
g) pomoc usamodzielniającemu się mieszkańcowi w umożliwieniu podjęcia pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny,
h) bezpieczne przechowanie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
i) pokrycie, w miarę możliwości, mieszkańcowi nie posiadającemu własnego dochodu, wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku, w kwocie nie przekraczającej 30% zasiłku stałego (art.36 ust.2 pkt.1 ustawy o pomocy społecznej),
j) przestrzeganie praw mieszkańca oraz dostępność do informacji o tych prawach,
k) sprawne załatwianie skarg i wniosków mieszkańców.
§ 11
Dom umożliwia mieszkańcom korzystanie z przysługujących świadczeń zdrowotnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
§ 12
1. W celu określenia indywidualnych potrzeb mieszkańca Domu oraz zakresu
usług, Dyrektor powołuje zespoły terapeutyczno – opiekuńcze. Zespołami kierują Kierownicy ..............................................................
2. Zadaniem zespołów wymienionych w ust. 1 jest w szczególności opracowanie
indywidualnych planów wspierania mieszkańca oraz wspólna z mieszkańcem Domu ich realizacja i okresowa weryfikacja.
3. Przy świadczeniu usług mieszkańcom – w tym wynikających z indywidualnych planów wspierania mieszkańca należy w szczególności uwzględnić ich prawo do zachowania wolności osobistej, intymności, godności, poszanowania oraz poczucia bezpieczeństwa.
§ 13
1. Pracownicy Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu odpowiadają przed Dyrektorem za prawidłowe i terminowe realizowanie zadań i obowiązków określonych w zakresach czynności.
2. Do podstawowych obowiązków pracowników Domu należy w szczególności:
1) rzetelne, sumienne i staranne wykonywanie pracy,
2) stosowanie się do poleceń pracodawcy oraz przełożonych, które dotyczą
pracy a nie są sprzeczne z przepisami prawa pracy i umowy o pracę,
3) przestrzeganie zakładowego regulaminu pracy ustalonego przez pracodawcę, porządku oraz ustalonego czasu pracy,
4) podstawowa znajomość przepisów prawnych obowiązujących na zajmowanym stanowisku,
5) przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
6) dbałość o dobro Domu, chronienie jego mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę i mieszkańców na szkodę,
7) przestrzeganie zasad współżycia społecznego,
8) podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez uczestnictwo w szkoleniach,
9) kształtowanie prawidłowych relacji na odcinku pracownik – mieszkaniec Domu w celu tworzenia atmosfery poszanowania godności osobistej, szacunku i wzajemnego zaufania,
10) tworzenie warunków do wzajemnego współdziałania i współpracy przy wykonywaniu obowiązków służbowych.
§ 14
1. Dyrektor Domu sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
1) Działu Administracyjnego,
2) Działu Terapeutyczno – Opiekuńczego,
3) Działu Pracy Socjalnej,..............................................?
4) Działu Księgowości i Planowania,.......................?
5) Działu Organizacyjnego, .........................................?
2. Działem Administracyjno-Gospodarczym i Technicznym kieruje z-ca Dyrektora do spraw administracyjno – gospodarczych i technicznych. Organizuje pracę podległym służbowo pracownikom oraz zapewnia prawidłowe funkcjonowanie podległych mu komórek organizacyjnych, na czele których stoją:
1) Kierownik sekcji administracyjno – gospodarczej,
2) Starszy rzemieślnik – organizator pracy,
3) Kierownik kuchni,
4) Praczka – organizator pracy,
5) Inspektor BHP.
3. Działem Księgowości i Planowania kieruje Główny Księgowy. Zadania wykonuje przy pomocy podległych jej ................?St. Księgowych i Kasjera.
4. Działem Terapeutyczno- Opiekuńczym kierują Kierownicy Zespołów Terapeutyczno – Opiekuńczych. Zadania realizują przy pomocy lekarza, lekarza psychiatry, psychologa, kapelana, pracowników socjalnych, opiekunów, administratorek, pokojowych oraz pracowników pierwszego kontaktu.
5. Działem Pracy Socjalnej kieruje Specjalista Pracy Socjalnej. Podczas jego nieobecności Starszy Pracownik Socjalny.
6. Działem Organizacyjnym w zakresie Kadr kieruje Starszy Inspektor ds. pracowniczych
7. Działem Organizacyjnym w zakresie sekretariatu i archiwum kieruje Starszy Referent administracyjny – kasjer. W zakresie pracy administracyjnejpodlega bezpośrednio Dyrektorowi. W zakresie pracy związanej z obsługą kasy bezpośrednio podlega Głównej księgowej.
§ 15
1. Zadania Działu Administracyjno – Gospodarczego i Technicznego:
1) prowadzenie spraw związanych z całokształtem zagadnień inwestycyjnych, remontowych, zabezpieczeń i zaopatrzenia technicznego, środków transportu, ochrony środowiska, bhp i p. poż., dozoru technicznego i nadzoru sanitarnego,
2) zakres zadań obejmuje bezpośrednio nadzór nad działalnością zaopatrzenia, żywienia, obsługi technicznej i gospodarczej.
3) bieżąca konserwacja obiektów i sprzętu, wyposażenia technicznego, w tym maszyn i urządzeń, oraz organizowanie działalności kontrolno – instruktażowej w zakresie bhp i p. poż. oraz zaopatrzenie materiałowo – techniczne, środków i wyposażenia,
4) prowadzenie gospodarki środkami trwałymi, modernizacja, legalizacja, remonty, upłynnianie, złomowanie,
5) nadzór techniczny w zakresie eksploatacji obiektów, systematyczności konserwacji posiadanych urządzeń technicznych, sieci, sprzętu, budynków i budowli,
6) nadzorowanie pracy komórek organizacyjnych Domu w zakresie przestrzegania warunków bhp i p. poż. oraz organizowanie szkoleń w tym zakresie,
7) czuwanie nad właściwym wykorzystaniem i eksploatacją taboru oraz utrzymanie pojazdów w sprawności technicznej,
8) nadzorowanie i organizowanie całokształtu spraw związanych z gospodarką materiałową i zaopatrzeniem,
9) opracowanie dokumentacji związanych z realizacją zadań remontowych, inwestycyjnych i zaopatrzeniowych zgodnie z ustawą z dnia 29.01.2004 r., Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr.19 poz. 117 z póź. zm.),
10) nadzór nad działaniami na rzecz ochrony środowiska oraz stanem sanitarnohigienicznym Domu i jego otoczenia,
11) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją urządzeń i wyposażenia oraz dokonywanie ich kasacji i fizycznej likwidacji,
12) prowadzenie gospodarki energetyczno – cieplnej, utrzymanie w stałej sprawności technicznej urządzeń grzewczych i dostosowanie parametrów grzewczych do warunków atmosferycznych,
13) prowadzenie spraw związanych z praniem bielizny pościelowej, bielizny osobistej oraz ubrań mieszkańców i odzieży ochronnej personelu kuchennego i personelu opiekuńczego,
14) prowadzenie robót remontowo –budowlanych oraz konserwacyjnych w obiektach Domu z wykorzystaniem pracowników służb techniczno - gospodarczych,
15) prowadzenie spraw związanych z całodobowym dozorem mienia zakładowego i zabezpieczenie go przed kradzieżą lub zniszczeniem,
16) utrzymanie terenów zielonych, prowadzenie robót pielęgnacyjnych oraz uzupełnienie drzewostanu przez nowe nasadzenia drzew i krzewów
ozdobnych,
17) w porozumieniu z Działem Terapeutyczno – Opiekuńczym tworzenie frontu robót dla prowadzenia aktywnej terapii zajęciowej mieszkańców,
18) prawidłowe oznaczenie obiektów, komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej na terenie Domu,
19) dbanie o wygląd i estetykę obiektów i terenów,
20) przygotowanie jadłospisów z uwzględnieniem gramatury i kaloryczności posiłków zgodnie z zarządzeniem żywienia dietetycznego, żywienia osób chorych i starszych,
21) prowadzenie bieżącej ewidencji osób żywionych ( mieszkańców pracowników i osób z zewnątrz) tzw. zestawień.
§ 16
1. Zadania Działu Terapeutyczno – Opiekuńczego:
1) przyjmowanie nowo przybyłych mieszkańców Domu. Zapoznanie ich z obowiązującymi regulaminami i rozkładem dnia oraz przedstawienie pozostałym mieszkańcom ( stosowanie procedury wstępnej wobec nowo przybyłego mieszkańca Domu ),
2) prowadzenie szczegółowej dokumentacji ( historii chorób, raportów itp.)
3) prowadzenie pomiarów : wagi, ciśnienia krwi, wzrostu i kontroli czystości,
4) składanie zapotrzebowań na materiały w zakresie doposażenia mieszkańców Domu w ubrania, obuwie, bieliznę osobistą i inne przedmioty,
5) organizowanie zajęć w ramach terapii zajęciowej dla mieszkańców Domu,
6) organizowanie imprez okolicznościowych w ramach pracy kulturalno-rekreacyjnej (wieczorki taneczne, spotkania z dziećmi i młodzieżą, występy artystyczne, wycieczki, wystawy prac, rozgrywki i zawody sportowe, czytelnictwo i inne ),
7) organizowanie spraw związanych z zaspokojeniem potrzeb religijnych mieszkańców,
8) prowadzenie spraw związanych z procesem zaspokajania potrzeb społecznych i edukacyjnych mieszkańców Domu,
9) utrzymywanie czystości i porządku w pomieszczeniach sypialnych, węzłach sanitarnych, pomieszczeniach ogólnego użytku i ciągach komunikacyjnych oraz dbanie o właściwy stan sanitarno-higieniczny Domu,
10) prowadzenie opieki pielęgnacyjnej polegającej na karmieniu, zapobieganiu powstawania odleżyn u osób obłożnie chorych, ubieraniu, myciu, goleniu i kąpieli osób, które nie mogą samodzielnie wykonywać tych czynności,
11) opracowywanie indywidualnych planów wspierania mieszkańca i wdrażanego w życie z zachowaniem nadrzędności takich wartości jak:
- poczucie bezpieczeństwa,
- intymność,
- godność osobista,
- rozwój osobowości i wolności,
12) przyjmowanie zgłoszeń od osób chorych oraz prowadzenie obserwacji stanu zdrowia mieszkańców Domu,
13) opieka nad mieszkańcami udającymi się w grupach zorganizowanych transportem zakładowym na badanie lekarskie do lokalnego ZOZ-u lub przychodni specjalistycznej,
14) opracowanie programów szkolenia i prowadzenie szkoleń wewnętrznych ukierunkowanych na pogłębienie wiedzy i praktyki w zakresie czynności opiekuńczych,
15) przygotowanie pogrzebów osób zmarłych oraz otoczenie opieką grobów byłych mieszkańców Domu,
16) pomoc w załatwianiu zakupów dla mieszkańców (prowadzenie w tym zakresie prawidłowej dokumentacji),
17) przeciwdziałanie izolacji mieszkańca DPS (utrzymanie kontaktu mieszkańca z rodziną, znajomymi oraz środowiskiem lokalnym),
18) rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich w środowisku Domu oraz określenie reguł indywidualnego postępowania z osobami trudnymi,
19) inicjowanie współpracy ze środowiskiem poza Domem (pozyskiwanie sponsorów, współpraca kulturalna, itp.),
20) prowadzenie kroniki Domu, gazetki, tablicy ogłoszeń dla mieszkańców,.
21) opracowywanie projektów zarządzeń, instrukcji, itp. dotyczących merytorycznej działalności podległego personelu (niezbędnych do zabezpieczenia prawidłowej organizacji i wyników pracy),
22) prowadzenie bieżącej ewidencji osób żywionych(mieszkańców, pracowników i osób z zewnątrz),
23) organizowanie turnusów rehabilitacyjnych dla mieszkańców Domu,
24) prowadzenie rehabilitacji leczniczej i ruchowej.
25) prowadzenie terapii zajęciowej (muzykoterapii, terapii manualnej i robótek ręcznych).
§ 17
1. Zadania Działu Pracy Socjalnej:
1) przyjmowanie nowo przybyłych mieszkańców Domu. Zapoznanie ich z obowiązującymi regulaminami i rozkładem dnia oraz przedstawienie pozostałym mieszkańcom ( stosowanie procedury wstępnej wobec nowo przybyłego mieszkańca Domu ),
2) prowadzenie spraw związanych z zameldowaniem, uzyskiwaniem dokumentów tożsamości, kontaktów z rodzinami lub opiekunami i kuratorami oraz spraw emerytalno – rentowych,
3) prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem urlopów mieszkańców oraz prowadzenie rozliczeń finansowych z tego wynikających,
4) prowadzenie spraw związanych z depozytami wartościowymi i dbałością o prawidłowe ich zabezpieczenie zgodnie z przepisami,
5) organizowanie spotkań Dyrektora Domu i jego kierownictwa z mieszkańcami,
6) udzielanie pomocy Samorządowi Mieszkańców w zakresie obsługi kancelaryjnej oraz pomocy prawnej,
7) przeciwdziałanie izolacji mieszkańca DPS (utrzymanie kontaktu mieszkańca z rodziną, znajomymi oraz środowiskiem lokalnym),
8) prowadzenie sprawozdawczości z „ruchu” mieszkańców,
9) prowadzenie spraw związanych z odpłatnością za pobyt w Domu,
10) prowadzenie spraw związanych z ubezwłasnowolnieniem mieszkańca,
§ 18
1. Zadania Działu Księgowości i Planowania:
1) obsługa finansowo-księgowa Domu,
2) opracowanie planów dochodów i wydatków budżetowych Domu i środka specjalnego,
3) sporządzanie analiz finansowych w zakresie realizacji planów ekonomiczno-finansowych i innych spraw w tym zakresie,
4) opracowanie projektów decyzji i zarządzeń w zakresie planowania i realizacji budżetu Domu,
5) ścisłe przestrzeganie realizacji zadań wynikających z przepisów prawa budżetowego oraz przepisów wykonawczych w tym zakresie,
6) opracowanie sprawozdań finansowych miesięcznych, okresowych i rocznych oraz bilansu zgodnie z obowiązującymi przepisami i instrukcjami instancji nadrzędnych,
7) bieżąca analiza funduszu wynagrodzeń w zakresie jego wykorzystania,
8) dokonywanie kontroli wewnętrznych (w zakresie gospodarki materiałowej, żywieniowej, magazynowej, inwentarzowej),
9) odpowiednie przechowanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych,
ksiąg rachunkowych, spisów inwentaryzacyjnych oraz sprawozdań finansowych (archiwowanie dokumentacji),
10) bieżące i prawidłowe prowadzenie dokumentacji, wydawanie instrukcji i zaleceń w zakresie ochrony mienia będącego w posiadaniu jednostki,
11) nadzorowanie działań dotyczących prawidłowości dokumentowania oraz realizacji umów zgodnie z Ustawą z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 z 2004 r. poz. 117),
12) ubezpieczenia pracowników i mienia Domu,
13) terminowa i rzetelna realizacja zaleceń pokontrolnych dotyczących pracy działu,
14) ewidencjonowanie operacji gospodarczych terminowo i zgodnie z obowiązującymi zasadami prowadzenia rachunkowości oraz zakładowym planem kont,
15) dekretowanie dowodów bankowych i kasowych dotyczących rozrachunków i rozliczeń,
16) prowadzenie kasy Domu,
§ 19
1. Zadania Działu Organizacyjnego:
1) w zakresie Kadr - prowadzenie całokształtu zadań związanych ze sprawami pracowniczymi,
2) obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
3) dokumentowanie, przechowywanie, zabezpieczanie i archiwizowanie akt osobowych pracowników i innych dokumentów związanych z zatrudnieniem,
4) organizowanie właściwego doboru kadry zgodnie z wymogami kwalifikacyjnymi oraz zgodnego z regulaminem organizacyjnym i strukturą zatrudnienia,
5) rozpatrywanie, analizowanie i załatwianie formalności dotyczących
urlopów okolicznościowych, bezpłatnych, wychowawczych, zdrowotnych,
6) ewidencjonowanie i kontrolowanie czasu pracy, zwolnień lekarskich i absencji,
7) ewidencjonowanie oraz analizowanie wykroczeń dyscyplinarnych i udzielanych kar regulaminowych,
8) przygotowywanie i realizowanie spraw w zakresie ruchu osobowego, takiego jak: przeniesienia, przeszeregowywania, awanse, degradacje oraz wprowadzanie odpowiednich zmian w dokumentacji kadrowej,
9) wydawanie opinii, zaświadczeń oraz udzielanie informacji o pracowniku na potrzeby wewnętrzne i instytucji zewnętrznych do tego upoważnionych,
10) obsługa techniczno – biurowa i kancelaryjna,
11) prowadzenie dokumentacji:
- korespondencji,
- książki zarządzeń wewnętrznych,
- kontroli zewnętrznych,
- skarg i wniosków (w tym także przyjmowanie skarg i wniosków),
12) prowadzenie gospodarki pieczęciami urzędowymi i służbowymi oraz ich właściwe zabezpieczenie,
13) obsługa archiwum.
ZADANIA I OBOWIĄZKI DOMU
§ 19
Do szczegółowego zakresu zadań i obowiązków Domu należy:
1. Zapewnienie mieszkańcom całodobowej opieki oraz zaspokojenie ich niezbędnych potrzeb bytowych, edukacyjnych, społecznych i religijnych
2. Tworzenie właściwych warunków socjalno-bytowych gwarantujących mieszkańcom poszanowanie godności osobistej, poczucie bezpieczeństwa, intymności i rozwoju osobowości.
3. Realizowanie programu naprawczego i osiągnięcie obowiązującego standardu usług do 2006 r.
§ 20
1. Pracownikom zatrudnionym w Domu imienne zakresy czynności określa Dyrektor Domu na podstawie zadań wynikających z niniejszego Regulaminu oraz obowiązujących przepisów prawa pracy.
§ 21
1. Do wyłącznych uprawnień Dyrektora należy:
1) podpisywanie korespondencji do jednostek nadrzędnych,
2) podpisywanie opracowań, analiz, wniosków, programów i planów kierowanych do jednostek nadrzędnych,
3) wydawanie zarządzeń wewnętrznych,
4) podpisywanie pism w sprawach kadrowych,
5) ustalenie szczegółowego zakresu czynności, regulaminów określających wewnętrzną organizację pracy,
6) podpisywanie pism w sprawach budżetu i finansów oraz zatwierdzenie dokumentów finansowych i księgowych,
7) podpisywanie delegacji służbowych pracowników Domu,
8) podpisywanie odpowiedzi na skargi i wnioski,
2. Dyrektor Domu może upoważnić pisemnie wyznaczonego pracownika Domu, do podejmowania w swoim imieniu wymienionych w upoważnieniu czynności, z wyłączeniem spraw kadrowych.
SKARGI I WNIOSKI
§ 22
1. Skargi i wnioski przyjmuje Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu codziennie od 13:00 do 15:00.
2. W przypadku nieobecności Dyrektora skargi i wnioski w jego imieniu przyjmuje osoba zastępująca.
3. Skargi i wnioski wnoszone na piśmie przyjmuje Specjalista ds. Kadr i Szkolenia w sekretariacie i ewidencjonuje w „Książce ewidencji skarg i wniosków”.
4. Rozpatrzenie skarg następuje w trybie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE
§ 23
1. Kontrolę wewnętrzną w Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu wykonują:
1) Dyrektor Domu,
2) Główny księgowy,
3) Kierownik,
4) Specjalista ds. Pracowniczych w zakresie spraw pracowniczych dyscypliny pracy, czasu pracy, terminów wysyłania korespondencji.
2. Kontrole zewnętrzne działalności Domu prowadzone mogą być prze jednostkę nadrzędną lub inne organy kontrolne.
3. Z kontroli sporządza się protokół lub notatkę służbową ujmując w nich uwagi
i spostrzeżenia z przeprowadzonej kontroli.
4. Protokół lub notatkę z przeprowadzonej kontroli podpisuje osoba kontrolująca lub przewodniczący zespołu kontrolującego i Dyrektor Domu.
5. Każda kontrola przeprowadzona przez przedstawiciela jednostki nadrzędnej, z jej upoważnienia lub innych upoważnionych do kontroli organów, musi być odnotowana w prowadzonej przez Dom „Książce kontroli”.
ZNAKOWANIE AKT
§ 24
1. Zasady znakowania akt określa instrukcja kancelaryjna.
2. Wykaz symboli Działów i Komórek organizacyjnych Domu Pomocy Społecznej w Cetuniu
L.p. |
Dział-Komórka |
Symbol |
1. |
Dyrektor |
D. |
2. |
Księgowość- Główny księgowy
- Płace, Zapasy magazynowe |
Fn.
Fn.I |
Fn.II | ||
3. |
Kierownik Techniczno-Administracyjny |
TA. |
4. |
Kierownik Działu Opieki |
DO. |
5. |
Pracownik Socjalny |
PS. |
6. |
Kierownik Samodzielnej Sekcji Żywienia Magazyny |
Ż. |
7. |
Specjalista ds. Pracowniczych |
SP. |
§ 25
Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu mogą być dokonane w formie przewidzianej dla jego ustalenia.
§ 26
Regulamin wchodzi w życie w dniu jego przyjęcia przez Zarząd Powiatu.
Załączniki:
1. Graficzny schemat struktury organizacyjnej DPS w Cetuniu.
2. Schemat obiegu informacji i dokumentacji.
3. Struktura zatrudnienia (etatyzacja) - stan aktualny.
4. Struktura zatrudnienia (etatyzacja) - stan docelowy.
Strona internetowa została dostosowana do standardu WCAG 2.0 dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.