Załącznik
do uchwały Nr XII/112/07
Rady Powiatu w Koszalinie
z dnia 28 grudnia 2007 r.
SPRAWOZDANIE
Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA
I PORZĄDKU DLA
MIASTA KOSZALINA I POWIATU KOSZALIŃSKIEGO
ZA 2007 ROK.
PREZYDENT MIASTA KOSZALINA STAROSTA KOSZALIŃSKI
Mirosław Mikietyński Roman Szewczyk
W dniu 22 stycznia 2007 r. zawarto porozumienie między Prezydentem Miasta Koszalina, a Starostą Koszalińskim w sprawie utworzenia wspólnej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Koszalina i Powiatu Koszalińskiego.
Prezydent Miasta Koszalina Zarządzeniem Nr 34/117/2007 z dnia 26 lutego 2007 r. oraz Starosta Koszaliński Zarządzeniem Nr 14/2007 z dnia 28 lutego 2007 r. ustalili skład osobowy w/w Komisji na lata 2007 - 2009.
Skład Komisji przedstawia się następująco:
1. Osoby desygnowane przez Prezydenta Miasta Koszalina:
- Mirosław Mikietyński – przewodniczący Komisji, Prezydent Miasta Koszalina
- Ryszard Tarnowski – członek Komisji, przedstawiciel Rady Miejskiej
w Koszalinie,
- Eugeniusz Rybakowski – członek Komisji, Kierownik BZK UM
w Koszalinie
- mł. bryg. Roman Budynek – członek Komisji, Komendant Miejski PSP
w Koszalinie,
- nadkom. Piotr Krakowski – członek Komisji, przedstawiciel KM Policji
w Koszalinie,
- podkom. Damian Kulczycki – członek Komisji, przedstawiciel KM Policji
w Koszalinie,
- Jacek Antoniewicz – członek Komisji, przedstawiciel Prokuratury Okręgowej w Koszalinie,
- Elżbieta Galińska – Gruchała – członek Komisji, przedstawiciel Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Koszalinie,
- Andrzej Krysiak – członek Komisji, przedstawiciel Straży Miejskiej,
- Bogdan Siudowski – członek Komisji, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w UM Koszalinie.
2. Osoby desygnowane przez Starostę Powiatu Koszalińskiego:
- Roman Szewczyk – przewodniczący Komisji, Starosta Powiatowy,
- Zenon Dropko – członek Komisji, przedstawiciel Rady Powiatu
w Koszalinie,
- Eugeniusz Urbanowicz – członek Komisji, Inspektor Referatu Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Koszalinie.
- Beata Prusińska – członek Komisji, Dyrektor Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie,
- Alicja Sachadyn - Graczyk – członek Komisji, Powiatowy Lekarz Weterynarii w Koszalinie,
- Witold Szafoni – członek Komisji, Zastępca Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.
W okresie luty - maj 2007 r. członkowie Komisji uczestniczyli w konsultacjach dotyczących opracowania projektów programów:
- „Bezpieczne ferie”,
- „Bezpieczne wakacje”,
- „Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli”,
oraz w opracowaniu:
- „Regulaminu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Koszalina
i Powiatu Koszalińskiego”.
Pierwsze posiedzenie Komisji odbyło się 8 czerwca 2007 roku, na którym:
Przyjęto:
- „Regulamin Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Koszalina
i Powiatu Koszalińskiego”,
- Programy:
o „Powiatowy Program Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2007 – 2011”;
o Program Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego
i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2007 – 2010 pt. „Bezpieczny Koszalin”.
Przedstawiono harmonogram realizacji zamierzeń planowanych w okresie letnim na terenie miasta Koszalina i powiatu koszalińskiego pt. „Bezpieczne Wakacje”.
Dyrektor SP ZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe „ZACHÓD” Marcin Podgórski - zaprezentował warunki uruchomienia w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia na lotnisku Zegrze Pomorskie - Bazy Sezonowej Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Przyjęto zaproponowane wnioski do realizacji w sprawie funkcjonowania Bazy Sezonowej Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na lotnisku Zegrze Pomorskie a mianowicie:
1. Dokonanie rekonesansu na lotnisku i sprawdzenie stopnia przygotowania do uruchomienia bazy;
2. Zorganizowanie szkolenia służb dyspozytorskich pogotowia i przedstawicieli komend powiatowych PSP przed uruchomieniem bazy;
3. Dążenie do organizacji Bazy Stałej Lotniczego Pogotowia Ratunkowego
w regionie.
Zaopiniowano pozytywnie programy Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli zarówno dla Miasta Koszalina jak i dla Powiatu Koszalińskiego. Omówiono najistotniejsze zapisy dotyczące realizacji programów, przedsięwzięcia służb w tym zakresie oraz ich spójności
z przedsięwzięciami Rządowego programu „Razem Bezpieczniej”.
Przyjęto w głosowaniach jawnych wnioski o skierowanie niniejszych programów pod obrady Rady Miejskiej w Koszalinie oraz Rady Powiatu w Koszalinie.
Przedstawiono także zamierzenia podjęte przez poszczególne samorządy
w zbliżającym się sezonie wakacyjnym, realizowane w opracowanych programach „Bezpieczne Wakacje”.
Komisja jednogłośnie przyjęła do realizacji przedstawione zadania.
Kolejne posiedzenie Komisji odbyło się w dniu 9 października 2007r. na którym:
Przyjęto:
- sprawozdania z realizacji programu „Bezpieczne Wakacje” na terenie powiatu koszalińskiego i na terenie miasta Koszalina;
- sprawozdanie z działalności Bazy Sezonowej Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w sezonie letnim 2007 r.
Zaopiniowano:
- projekt budżetu KM Policji w Koszalinie na 2008 rok wraz z propozycją dofinansowania działalności Policji przez Urząd Miejski, Starostwo Powiatowe oraz samorządy gminne,
- projekt budżetu KM PSP w Koszalinie na 2008 rok wraz z propozycją dofinansowania PSP w Koszalinie przez Urząd Miejski, Starostwo Powiatowe oraz samorządy gminne.
Komisja zapoznała się ze sprawdzaniami z realizacji programu „Bezpieczne Wakacje” na terenie powiatu koszalińskiego oraz w mieście Koszalinie. Zebrani przyjęli jednogłośnie sprawozdania z realizacji planowanych przedsięwzięć w okresie wakacyjnym.
Dyrektor Regionalny SP ZOZ Lotniczego Pogotowia Ratunkowego przedstawił informację z działalności Bazy w sezonie letnim 2007 r.
Wskazał na potrzebę umiejscawiania Bazy na lotnisku Zegrze Pomorskie ze względów operacyjnych oraz dobrą współpracę z dyspozytorami Stacji Pogotowia Ratunkowego a dyspozytorem HEMS.
W okresie funkcjonowania Bazy Sezonowej zespół wykonał 91 lotów ratunkowych w tym do wypadków drogowych – 55.
Komisja pozytywnie zaopiniowała zasadność dążeń do uruchomienia
w regionie koszalińskim Bazy Stałej.
Komisja jednogłośnie zadeklarowała poparcie, jakiego udzieli dyrektorowi SP ZOZ Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w staraniach w Ministerstwie Zdrowia
w sprawie utworzenia stałej bazy lotniczego pogotowia ratunkowego na terenie samorządów koszalińskich. Ustalono iż, Starosta Koszaliński wystąpi do Ministra Zdrowia z wnioskiem o uruchomienie w 2008 roku takiej bazy.
Na posiedzeniu Komisji omówiono także sytuacje finansowe w 2008 r. w KM Policji, jak i KM PSP w Koszalinie. Komendanci obu jednostek podziękowali za dotychczasową pomoc samorządów oraz przedstawili wnioski z prośbą o dalsze dofinansowania przedsięwzięć przez poszczególne samorządy (zakup sprzętu specjalistycznego, samochodów służbowych, kontynuacja prac remontowych).
Komisja przychyliła się pozytywnie do wniosków dotyczących wsparcia finansowego PSP i Policji w Koszalinie, zaznaczając iż, wysokość wsparcia finansowego w roku przyszłym zależna jest od podjętych decyzji przez Radę Miejską w Koszalinie i Radę Powiatu w Koszalinie przy uchwalaniu budżetów na 2008 r.
Przedstawiono także projekt „Systemu monitoringu wizyjnego miasta Koszalina” uwzględniający zainstalowanie ok. 60 kamer na terenie Koszalina, w tym:
- kamery do monitoringu ruchu drogowego;
- kamery do oglądu miejsc publicznych szczególnie niebezpiecznych;
- kamery do zabezpieczenie imprez masowych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt i skierowała do dalszego prowadzenia prac zespołu ds. monitoringu miasta.