UCHWAŁA NR 120/2004
Zarządu Powiatu w Koszalinie
z dnia 20 lutego 2004 roku
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.
Na podstawie art.36 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r o samorządzie powiatowym ( Dz.U. Z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 , z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806 , z 2003 r Nr 162, poz1568 ) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwala się Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.Traci moc uchwała Zarządu Powiatu w Koszalinie Nr 131/2000 z dnia 16 maja 2000 r. zmieniona uchwałą Zarządu Powiatu w Koszalinie Nr 346/2002 z dnia 9 lipca 2002 r.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Kierownikowi Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
STAROSTA KOSZALIŃSKI
RYSZARD OSIOWY
Załącznik do Uchwały Nr ...........................
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W KOSZALINIE
§ 1
Regulamin organizacyjny określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o :
1/ Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu w Koszalinie,
2/ Staroście - należy przez to rozumieć Starostę Powiatu Koszalińskiego,
3/ PUP - należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy w Koszalinie,
4/ Kierownik PUP – należy przez to rozumieć Kierownika Powiatowego
Urzędu Pracy w Koszalinie.
5/ Z-cę Kierownika PUP – należy przez to rozumieć Zastępcę Kierownika
Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie.
§ 3
1.Powiatowy Urząd Pracy zwany w dalszej części regulaminu organizacyjnego
PUP jest jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego – finansowaną
w formie jednostki budżetowej.
2.Siedzibą i obszarem działania PUP jest miasto i powiat Koszalin.
3.Zakres właściwości terytorialnej określa porozumienie zawarte w dniu 31 grudnia 1999 roku pomiędzy Powiatem Koszalińskim, a miastem Koszalin.
4.Nadzór nad PUP sprawuje Zarząd Powiatu w Koszalinie.
§ 4
Urząd Pracy realizuje zadania z zakresu zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu określone w następujących aktach prawnych :
1.Ustawie z dnia 14 grudnia 1994 roku o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu
bezrobociu /Dz.U. z 2003 r. Nr 58 ,poz. 514 , z późniejszymi zmianami/,
2.Ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych /Dz.U. z 1997r. Nr 123, poz. 776, z późniejszymi zmianami/,
3.Ustawie z dnia 6 lutego 1997 roku o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia /Dz. U. z 2003r, Nr 45, poz.391, z późniejszymi zmianami/,
4.Ustawie z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych /Dz. U. Z 1998 r., Nr 137, poz. 887, z późniejszymi zmianami /,
5.Ustawie z dnia 17 grudnia 1998 roku o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych /Dz. U. z 1998r. Nr 162, poz.1118/,
6.Ustawie z dnia 29 listopada 1990 roku o pomocy społecznej /Dz.U. z 1998r, Nr 64, poz.414, z późniejszymi zmianami/.
§ 5
W ramach zadań określonych w § 4 Urząd Pracy wykonuje:
I. Zadania samorządu powiatowego, do których należy w szczególności:
1) rejestrowanie bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy, przedstawianie im propozycji zatrudnienia, szkolenia i innych form mających na celu ich aktywizację zawodową, a w razie braku takich możliwości wypłacanie uprawnionym zasiłków i innych świadczeń pieniężnych;
2) przyznawanie i wypłacanie świadczeń przedemerytalnych oraz wypłacanie zasiłków przedemerytalnych;
3) prowadzenie poradnictwa zawodowego oraz informacji zawodowej dla bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy;
4) udzielanie pomocy bezrobotnym i innym osobom poszukującym pracy w znalezieniu pracy, a także pracodawcom w pozyskaniu pracowników;
5) podejmowanie i realizacja zadań zmierzających do ograniczenia bezrobocia i jego negatywnych skutków ;
6) pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
7) inicjowanie tworzenia dodatkowych miejsc pracy oraz udzielanie pomocy bezrobotnym w podejmowaniu działalności na własny rachunek i ścisła współpraca w tym zakresie z izbą rolniczą w odniesieniu do bezrobotnych zamieszkałych na wsi;
8) inicjowanie i finansowanie:
a) prac interwencyjnych,
b) robót publicznych,
c) zatrudnienia absolwentów,
d) programów specjalnych,
e) szkoleń ;
9) współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie ograniczania bezrobocia i jego negatywnych skutków , a w szczególności rozdziału i wykorzystania środków Funduszu Pracy;
10) inicjowanie i wspieranie działalności klubów pracy;
11) opracowywanie analiz, ocen i sprawozdań dotyczących problematyki zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu w powiecie na potrzeby wojewódzkiego urzędu pracy oraz powiatowej rady zatrudnienia;
12) inicjowanie i realizacja przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi na zasadach określonych w odrębnych przepisach, zwolnieniami grupy pracowników z przyczyn dotyczących pracodawcy;
13) wydawanie biletów kredytowych osobom skierowanym do pracy poza miejsce stałego zamieszkania;
14) refundowanie wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego;
15) wydawanie biletów kredytowych osobom skierowanym do pracy poza miejsce stałego zamieszkania;
16) wydawanie decyzji w sprawach o :
a) uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu osoby bezrobotnej,
b) przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu, zawieszeniu, wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium lub świadczenia przedemerytalnego oraz wstrzymaniu, zawieszeniu, wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku przedemerytalnego,
c) obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium, zasiłku przedemerytalnego, świadczenia przedemerytalnego, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia, finansowanych z Funduszu Pracy,
d) odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia lub pożyczki udzielonej z Funduszu Pracy;
17) realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw członkowskich Unii Europejskiej w zakresie świadczeń dla bezrobotnych oraz współdziałanie w tym obszarze z pozostałymi organami zatrudnienia;
18) realizowanie zadań w zakresie prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami Unii Europejskiej;
19) wydawanie innych decyzji w sprawach dotyczących zatrudnienia
i przeciwdziałania bezrobociu na podstawie innych ustaw.
II. Zadania wynikające z innych ustaw, a w szczególności:
1) przyznawanie i wypłacanie zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych
i porodowych;
2) opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby bezrobotne;
3) opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne za osoby bezrobotne; posiadające prawo do zasiłku dla bezrobotnych;
4) opracowywanie powiatowych programów pomocy w realizacji zadań na rzecz osób niepełnosprawnych;
5) pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych , ich szkolenie oraz przekwalifikowanie;
6) kierowanie osób niepełnosprawnych, które wymagają specjalistycznego programu szkolenia oraz rehabilitacji leczniczej i społecznej do specjalistycznego ośrodka szkoleniowo-rehabilitacyjnego lub innej placówki szkoleniowej;
7) współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów;
8) doradztwo organizacyjno – prawne i ekonomiczne w zakresie działalności gospodarczej lub rolniczej podejmowanej przez osoby niepełnosprawne;
9) współpraca z organami administracji rządowej i organizacjami jednostek samorządu terytorialnego , organizacjami pozarządowymi i fundacjami w zakresie zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Rozdział III
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE
§ 6
Powiatowy Urząd Pracy Koszalinie jest jednostką organizacyjną Powiatu Koszalińskiego.
§ 7
1. Kierownik Urzędu kieruje Urzędem i reprezentuje go na zewnątrz.
2. Kierownika PUP powołuje i odwołuje Starosta Koszaliński po zasięgnięciu opinii Powiatowej Rady Zatrudnienia.
3. Zastępcę Kierownika PUP powołuje i odwołuje Starosta Koszaliński na wniosek Kierownika PUP.
4. Kierownik PUP realizuje zadania PUP na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd Powiatu w Koszalinie.
5. Kierownik PUP składa dwa razy w roku sprawozdanie z działalności PUP Zarządowi Powiatu w Koszalinie.
6. W indywidualnych sprawach w zakresie określonym upoważnieniem Starosty Koszalińskiego decyzje administracyjne wydaje:
- Kierownik Powiatowego Urzędu Pracy,
- Z-ca Kierownika Powiatowego Urzędu Pracy ,
- pracownicy wyznaczeni przez Kierownika PUP.
7. Głównego Księgowego zatrudnia i zwalnia Kierownik PUP.
8. Kierownik PUP zatrudnia i zwalnia pracowników Urzędu Pracy.
§ 8
Kierownik PUP ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie niniejszego regulaminu organizacyjnego.
Rozdział IV
GOSPODARKA MAJĄTKOWA I FINANSOWA
§ 9
PUP zarządza powierzonym mu mieniem, zapewnia jego ochronę i należyte wykorzystanie.
§ 10
1.Podstawą gospodarki finansowej jednostki jest plan finansowy obejmujący dochody i wydatki , zatwierdzony przez Zarząd Powiatu w Koszalinie.
2.Za zgodność gospodarki finansowej z przepisami prawa oraz racjonalną gospodarką środkami finansowymi odpowiada Kierownik PUP.
3.PUP prowadzi obsługę finansowo – księgową realizowanych przez siebie zadań.
§ 11
Nadzór nad prowadzoną przez PUP gospodarką finansową sprawuje Zarząd Powiatu w Koszalinie.
Rozdział V
KIEROWNICTWO POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
§ 12
1. Całokształtem działalności PUP kieruje – zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa – Kierownik i ponosi za nią odpowiedzialność przed Starostą Koszalińskim.
2. Kierownik PUP w stosunku do pracowników jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
3. Kierownik PUP kieruje działalnością PUP przy pomocy Z-cy Kierownika oraz kierowników komórek organizacyjnych.
4. Kierownika PUP w czasie jego nieobecności zastępuje Z-ca Kierownika, który przejmuje wówczas wszystkie zadania i kompetencje Kierownika PUP.
§ 13
1.W PUP mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne :
1) Dział,
2) Referat,
3) Samodzielne stanowiska pracy.
2. O ilości utworzonych działów, referatów, samodzielnych stanowisk pracy decyduje Kierownik PUP w oparciu o posiadane środki finansowe.
3. W celu realizacji określonych zadań w urzędzie Kierownik PUP może powoływać zespoły i komisje zadaniowe.
4. Kierownicy komórek organizacyjnych określają ich strukturę wewnętrzną oraz zakres działania i przedstawiają Kierownikowi PUP do zatwierdzenia.
5. Kierownicy komórek organizacyjnych mają prawo łączyć zadania – przewidziane w schemacie organizacyjnym dla wielu stanowisk – w jednym.
§ 14
1. Dział jest podstawową komórką organizacyjną, zajmującą się określoną problematyką i działalnością w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi zagadnieniami, których realizację w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe zarządzanie.
2. Działem kieruje kierownik działu.
§ 15
1.Referat jest minimum czteroosobową komórką organizacyjną realizującą jednolite zagadnienia merytoryczne.
2.Referatem, który może być tworzony w ramach działu lub jako komórka samodzielna, kieruje kierownik referatu.
§ 16
Samodzielne stanowisko pracy jest najmniejszą komórką organizacyjną, którą tworzy się w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia określonej problematyki nie uzasadniającego powołania większej komórki organizacyjnej – referatu. Samodzielne stanowisko pracy może być tworzone w ramach działu lub referatu lub jako komórka samodzielna.
§ 17
Wewnętrzna organizacja każdej komórki obejmuje :
1)zakres działania określony w regulaminie organizacyjnym,
2)wykaz stanowisk służbowych,
3)zakresy zadań pracowników.
Rozdział VII
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
§ 18
W PUP tworzy się następujące komórki organizacyjne :
1) dział Instrumentów Rynku Pracy,
2) dział Pośrednictwa i Doradztwa Zawodowego,
3) dział Finansowo – Księgowy,
4) dział Organizacyjno – Administracyjny,
5) dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń,k
6) referat obsługi zamiejscowej w Bobolicach,
7) referat obsługi zamiejscowej w Polanowie,
8) samodzielne stanowisko ds. informacji i ewidencji w Biesiekierzu,
9) samodzielne stanowisko ds. Programów Unijnych,
10).samodzielne stanowisko ds. prawnych,
11) samodzielne stanowisko ds. audytu wewnętrznego.
§ 19
1.W pionie Kierownika PUP występują następujące komórki organizacyjne :
1) dział Finansowo – Księgowy,
2) dział Organizacyjno – Administracyjny,
3) stanowisko ds. prawnych,
4) stanowisko ds. audytu wewnętrznego.
2. W pionie Zastępcy Kierownika PUP występują następujące komórki organizacyjne:
1)dział Instrumentów Rynku Pracy ,
2)dział Pośrednictwa i Doradztwa Zawodowego,
3) samodzielne stanowisko ds. Programów Unijnych,
4) dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń ,
a) referat obsługi zamiejscowej w Bobolicach,
b) referat obsługi zamiejscowej w Polanowie,
c) stanowisko ds. informacji i ewidencji w Biesiekierzu.
3. Główny Księgowy kieruje Działem Finansowo – Księgowym , a zakres działania określają odrębne przepisy.
4. Szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych PUP określa Rozdział VIII niniejszego Regulaminu.
§ 20
1.Do kompetencji Kierownika PUP należy w szczególności :
1)realizacja zadań określonych w art. 6, ustawy z dnia 14 grudnia 1994 roku o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu;
2)planowanie i dysponowanie środkami Funduszu Pracy;
3)planowanie i dysponowanie środkami budżetu PUP;
4)zatrudnianie i ocenianie pracowników PUP oraz wnioskowanie do Starosty Koszalińskiego w sprawie zatrudnienia Zastępcy Kierownika;
5)współpraca z organami samorządów lokalnych, Powiatową Radą Zatrudnienia, władzami szkolnymi, instytucjami szkolącymi i ośrodkami pomocy społecznej ;
6)wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych i decyzji administracyjnych;
7)inicjowanie programów specjalnych;
8)zatwierdzenie regulaminu, programu działania i nadzór finansowy nad działalnością Klubu Pracy;
9)planowanie, wytyczanie kierunków działania, organizacja pracy PUP, podległego pionu i podległych komórek organizacyjnych;
10)realizacja Arkusza Oceny jako narzędzia służącego do oceny funkcjonowania PUP;
11)samoocena PUP;
12)promocja usług PUP.
2.Do kompetencji Zastępcy Kierownika PUP należy w szczególności :
1)planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacja pracy pionu działań aktywizujących i informacyjno – ewidencyjnych;
2)koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań objętych zakresem działania w podległym pionie;
3)podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania nadzorowanych komórek organizacyjnych;
4)wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia Starosty Koszalińskiego;
5)prowadzenie kontroli wystawianych decyzji;
6)opiniowanie doboru obsady stanowisk kierowników nadzorowanych komórek oraz wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań oraz nagród i kar;
7)promocja usług PUP;
8)bieżąca współpraca z organami , organizacjami i instytucjami w zakresie wynikającym z realizacji zadań realizowanych w podległym pionie;
9)realizacja Arkusza Oceny jako narzędzia służącego do oceny funkcjonowania podległego pionu;
10)samoocena nadzorowanych komórek organizacyjnych;
11)przedkładanie Kierownikowi PUP propozycji dotyczących organizacji programów specjalnych;
12)przedkładanie Kierownikowi PUP wniosków wynikających z analizy sytuacji na rynku pracy;
13)przygotowanie regulaminu oraz programu działania Klubu Pracy.
§ 21
Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień wspólnych dla kierowników komórek organizacyjnych należy:
1)koordynowanie i nadzorowanie pracy komórek organizacyjnych;
2)podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania komórki organizacyjnej;
3)szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej w PUP oraz ustaleniami kierownictwa i przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń, dyspozycji i aktów normatywnych;
4)dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników, a w szczególności umożliwianie pracownikom kierowanej komórki organizacyjnej uczestnictwa w szkoleniach organizowanych dla służb zatrudnienia;
5)udzielanie pomocy pracownikom podległej komórki organizacyjnej w opracowywaniu procedur i wytycznych realizacji zadań stałych;
6)wykonywanie kontroli pracy komórki organizacyjnej z punktu widzenia merytorycznego i formalnego;
7)opiniowanie doboru obsady osobowej podległej komórki organizacyjnej, wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla podległych pracowników;
8)prawo żądania od innych komórek organizacyjnych PUP materiałów, informacji i opinii potrzebnych do wykonywania zadań;
9)podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism wychodzących przed podaniem do podpisu Kierownikowi PUP lub Zastępcy Kierownika;
10)ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników;
11)powierzanie, podległym pracownikom w uzasadnionej konieczności wykonywanie czynności i zadań dodatkowych, nie objętych zakresem czynności;
12)wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności w pracy pracowników z innych przyczyn;
13)w związku z przydzielonymi zadaniami , w uzasadnionych przypadkach kierownicy komórek organizacyjnych mają prawo żądać od kierownictwa PUP materiałów, informacji i opinii niezbędnych do wykonywania tych zadań.
§ 22
1. Postanowienia § 21 mają zastosowanie w odniesieniu do Głównego Księgowego, który bezpośrednio nadzoruje działalność komórki Finansowo – Księgowej.
2. Obowiązki i uprawnienia Głównego Księgowego określają odrębne przepisy – ustawa z dnia 26 listopada 1998 r o finansach publicznych – tekst jednolity, (Dz.U. z 2003 roku Nr 15, poz148, z późniejszymi zmianami).
3.W zakresie realizacji zadań merytorycznych Główny Księgowy podlega bezpośrednio Kierownikowi PUP.
Rozdział VIII
ZAKRES ZADAŃ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
§ 23
Do zadań Działu Instrumentów Rynku Pracy w szczególności należy :
1)organizowanie prac interwencyjnych;
2)przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny prac interwencyjnych;
3)organizowanie robót publicznych;
4)przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny robót publicznych;
5)organizowanie miejsc pracy dla absolwentów;
6)przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny efektywności zatrudnienia absolwentów i staży pracy;
7)organizowanie zatrudnienia osobom wybranej „grupy ryzyka „ objętej programem specjalnym;
8)przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny realizowanych programów specjalnych;
9)określenie preferencji pożyczkowych w oparciu o warunki lokalnego rynku pracy;
10)udzielanie pomocy bezrobotnym w podejmowaniu działalności na własny rachunek;
11)tworzenie dodatkowych miejsc pracy z uwzględnieniem lokalnego rynku pracy;
12)przyjmowanie i weryfikacja wniosków o pożyczkę na rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz na tworzenie nowych miejsc pracy;
13)sporządzanie umowy i planu spłat pożyczki;
14)przeprowadzanie kontroli pożyczkobiorców w zakresie zgodności wykorzystania pożyczki z warunkami umowy;
15)planowanie szkoleń;
16)współpraca z instytucjami szkolącymi;
17)współpraca z partnerami rynku pracy;
18)upowszechnianie informacji o szkoleniach;
19)organizacja szkoleń;
20)szkolenie i przekwalifikowanie osób niepełnosprawnych;
21)ocena efektywności szkoleń;
22)przyjmowanie wniosków o pożyczkę szkoleniową;
23)sporządzanie umowy i ustalanie planu spłat pożyczki szkoleniowej;
24)kontrola terminowości spłat pożyczki szkoleniowej;
25)Przygotowywanie dokumentacji do refundacji kosztów dojazdów i zakwaterowania osób bezrobotnych, skierowanych do pracy poza miejscem zamieszkania;
26)weryfikacja wpływających wniosków, przygotowywanie umów o refundację oraz dokumentacji związanej z refundacją kosztów wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenie społeczne pracowników młodocianych;
27)realizacja zadań wynikających z innych ustaw, związanych z aktywizacją zawodową osób bezrobotnych.
§ 24
Do zadań podstawowych Działu Pośrednictwa i Doradztwa Zawodowego w szczególności należy :
1)marketing usług oferowanych przez urzędy pracy;
2)udzielanie pomocy bezrobotnym i innym poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia;
3)kierowanie osób bezrobotnych ( w tym absolwentów), na subwencjonowane miejsca pracy;
4)określenie istniejących „grup ryzyka” i ich rozmiarów na podstawie lokalnego rynku pracy;
5)udzielanie pomocy pracodawcom w znalezieniu odpowiednich pracowników;
6)ocena efektywności działań pośrednictwa;
7)współpraca z partnerami rynku pracy w celu zebrania informacji o strukturze gospodarczej i kierunkach rozwoju w danym regionie, o kierunkach kształcenia i sytuacji demograficznej;
8)prowadzenie doradztwa zawodowego oraz informacji zawodowej bezrobotnych, niepełnosprawnych oraz innych osób poszukujących pracy;
9)współpraca z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi;
10)tworzenie banku danych dotyczących informacji zawodowej;
11)popularyzacja usług w zakresie doradztwa wśród klientów urzędu;
12)pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych.
§ 25
Do zadań podstawowych działu Informacji, Ewidencji i Świadczeń w szczególności należy :
1)gromadzenie informacji dotyczących zadań PUP;
2)udostępnianie klientom PUP informacji w formie broszur, ulotek, biuletynów ,itp.;
3)udzielanie klientom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań PUP podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy;
4)kierowanie ruchem interesantów;
5)rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy;
6)obsługa bezrobotnych bez prawa do świadczeń pieniężnych : zasiłków, zasiłku przedemerytalnego, świadczenia przedemerytalnego, dodatku szkoleniowego, stypendium , zasiłku rodzinnego lub zasiłku pielęgnacyjnego w zakresie wynikających z przepisów ustaw o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu oraz o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym;
7)wykonywanie zadań wynikających z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz o powszechnym ubezpieczeniu społecznym w imieniu PŁATNIKA, a w szczególności sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych osób bezrobotnych /obsługa programu PŁATNIK/ ;
8)rozpatrywanie odwołań od decyzji w zakresie osób bez prawa do świadczeń pieniężnych;
9)obsługa bezrobotnych uprawnionych do świadczeń pieniężnych :zasiłków, zasiłku przedemerytalnego, świadczenia przedemerytalnego, dodatku szkoleniowego;
10)wydawanie zaświadczeń osobom uprawnionym do świadczeń pieniężnych, nie posiadających uprawnień do świadczeń pieniężnych oraz osobom wyłączonym z ewidencji.
§ 26
Do podstawowych zadań Działu Finansowo – Księgowego w szczególności należy :
1) planowanie środków budżetowych;
2) planowanie środków funduszu pracy;
3) kontrola dyscypliny budżetowej;
4) kontrola dyscypliny wydatków z funduszu pracy;
5) rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych;
6) rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych z funduszu pracy;
7) obsługa kasowa funduszu pracy i budżetu;
8) odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne bezrobotnych oraz pracowników urzędu.
§ 27
Do podstawowych zadań Działu Organizacyjno – Administracyjnego w szczególności należy :
1) nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania sprzętu komputerowego;
2) nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania;
3) administrowanie siecią komputerową i bazą danych;
4) analiza określonych danych;
5) archiwizacja dokumentów dotyczących bezrobotnych;
6) archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem PUP;
7) administrowanie majątkiem PUP;
8) zabezpieczanie pracowników PUP w środki techniczno – biurowe oraz transport;
9) prowadzenie spraw związanych z inwestycjami i remontami siedziby urzędu pracy;
10)opracowywanie projektów regulaminów wewnętrznych PUP;
11)projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem obiegu informacji w PUP;
12)obsługa sekretariatu kierownika PUP i Zastępcy Kierownika;
13)obsługa kancelaryjna PUP;
14)prowadzenie spraw osobowych pracowników PUP;
15)zarządzanie danymi dotyczącymi składników płacy pracowników;
16)kontrola dyscypliny pracy;
17)prowadzenie spraw związanych z przeglądem kadrowym i ocenami kwalifikacyjnymi;
18)organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów;
19)prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniami i awansowaniem pracowników;
20)opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczących pracowników PUP;
21)organizowanie kursów i szkoleń pracowników PUP;
22)realizacja ustawy o ochronie danych osobowych przez administratora bezpieczeństwa informacji i pracowników PUP;
23)współdziałanie z Państwową Inspekcją Pracy, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Kontroli Skarbowej, Związkami Zawodowymi, Policją oraz innymi organami w zakresie kontroli;
24)tworzenie bazy danych statystycznych;
25)przygotowywanie raportów;
26)analiza określonych danych;
27)przygotowywanie danych dla potrzeb analizy rynku pracy;
28)obsługa Powiatowej Rady Zatrudnienia
§ 28
Obowiązki audytora wewnętrznego określa ustawa o finansach publicznych
( Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148, z późniejszymi zmianami) oraz rozporządzenie Ministra finansów z dnia 5 lipca 2002roku w sprawie szczegółowego sposobu i trybu przeprowadzania audytu wewnętrznego (Dz. U. z 2002 roku , Nr 111, poz. 973).
Do podstawowych zadań Samodzielnego stanowiska ds. Audytu wewnętrznego w szczególności należy :
1) realizowanie procedur wykonywania audytu,
2) przygotowanie i aktualizacja procedur wykonywania audytu,
3) sporządzanie rocznego planu audytu wewnętrznego,
4) realizacja zadań audytowych wynikających z planu audytu wewnętrznego oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej,
5) określanie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień,
6) przedstawianie uwag i wniosków w sprawie usunięcia uchybień,
7) badanie dowodów księgowych oraz zapisów w księgach rachunkowych urzędu,
8) ocena systemu gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi oraz gospodarowania mieniem,
9) ocena efektywności i gospodarności zarządzania finansowego w urzędzie,
10)badanie wiarygodności sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania rocznego planu finansowego przez następcze sprawozdania :
a) przestrzegania zasad rachunkowości,
b) .zgodności zapisów w księgach rachunkowych z dowodami księgowymi,
11)ustalenia stanu faktycznego w zakresie funkcjonowania gospodarki finansowej w jednostce,
12) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzenia audytu wewnętrznego,
13) przedstawianie kierownikowi jednostki sprawozdań rocznych z audytu wewnętrznego.
§ 29
Do podstawowych zadań stanowiska ds. prawnych należy realizacja postanowień ustawy z dnia 06 lipca 1982 roku o radcach prawnych – tekst jednolity (Dz.U. z 2002r., Nr 123, poz.1059, z późn. zm.), a w szczególności :
1) prowadzenie spraw przed organami wymiaru sprawiedliwości i urzędami,
2) obsługa prawna PUP,
3) sporządzanie opinii prawnych.
§ 30
Do Samodzielnego stanowiska ds. Programów Unijnych w szczególności należy :
1) Przygotowanie programów i projektów umożliwiających pozyskanie z Europejskiego Funduszu Społecznego środków finansowych na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy.
2) Realizacja przygotowanych programów i projektów z zakresu promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej.
3) Ocena efektów zrealizowanych programów oraz projektów.
4) Współpraca z organizacjami pozarządowymi.
5) Sprawowanie funkcji powiatowego asystenta EURES do zadań którego będzie należeć:
– współpraca z doradcami EURES i wojewódzkimi asystentami EURES w zakresie europejskiego pośrednictwa pracy,
– informowanie poszukujących pracy i pracodawców o możliwościach jakie daje europejski rynek pracy.
6.Przygotowanie programów i projektów umożliwiających pozyskanie środków ze źródeł innych niż fundusze unijne.
§ 31
Wykazy zadań szczegółowych dla poszczególnych komórek organizacyjnych określają :
1)zakresy czynności pracowników,
Rozdział IX
ZASADY PODPISYWANIA PISM, DOKUMENTÓW FINANSOWYCH, DECYZJI I AKTÓW NORMATYWNYCH
§ 32
1.Przelewy , czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Urzędu podpisują :
· Kierownik PUP lub jego Zastępca jako dysponent,
· Główny Księgowy PUP.
2)Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone są odrębną instrukcją.
§ 33
1.Decyzje administracyjne podpisują :
·Kierownik PUP z upoważnienia Starosty Koszalińskiego,
·Zastępca Kierownika PUP z upoważnienia Starosty Koszalińskiego,
·Inne osoby upoważnione przez Starostę Koszalińskiego , zgodnie z zakresem upoważnienia.
2.Zarządzenia i polecenia służbowe podpisuje Kierownik PUP lub osoba pisemnie przez niego upoważniona.
3.Pełnomocnictwa do występowania przed sądami i urzędami udziela Kierownik Powiatowego Urzędu Pracy Radcy Prawnemu na podstawie Uchwały Zarządu Powiatu Koszalińskiego.
4.Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania pism i dokumentów określa obowiązująca Instrukcja Kancelaryjna.
Rozdział X
ORGANIZACJA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
§ 34
1.Czas pracy pracownika PUP nie może przekroczyć 40 godzin tygodniowo i 8 godzin dziennie.
2.Ustala się następujący tygodniowy rozkład czasu pracy pracowników PUP : w poniedziałek od 9-tej do 17 -tej, od wtorku do piątku w godz. 730 do 1530 .
3.Ustala się czas przyjęć interesantów : w poniedziałek od 9-tej do 16,30 , od wtorku do piątku od godz. 800 do 13 00 .
4.Kierownik PUP i jego Zastępca przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy piątek w godz. 1300 – 1545 .
5.Kierownik PUP może w przypadkach indywidualnych , na wniosek pracownika wyrazić zgodę na inny czas pracy z zachowaniem 8-mio godzinnego dnia pracy i 40 –to godzinnego tygodnia pracy.
6.Kierownik PUP może w uzasadnionych przypadkach ustalić inny niż wymieniony w ust. 2, czas pracy urzędu z zachowaniem 8-mio godzinnego dnia pracy i 40-to godzinnego tygodnia pracy.
§ 35
Pracownicy PUP zobowiązani są potwierdzać swoje przybycie do pracy przez podpisywanie listy obecności.
§ 36
Szczegółową organizację pracy PUP określa Regulamin pracy PUP.
Rozdział XI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 36
Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi PUP rozstrzyga Kierownik PUP.
§ 37
Zmiany postanowień regulaminu Urzędu Pracy mogą nastąpić w trybie przewidzianym dla uchwalenia regulaminu.
Strona internetowa została dostosowana do standardu WCAG 2.0 dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.