UCHWAŁA NR XVIII/ 193 /05
z dnia 26 kwietnia 2005 roku
w sprawie delegowania radnych Rady Powiatu w Koszalinie do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla powiatu koszalińskiego
Na postawie art. 12 pkt 11 oraz art. 38 a ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055) uchwala się, co następuje:
§ 1. Deleguje się do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla powiatu koszalińskiego radnych:
1) Ryszarda Wątrobę,
2) Gniewomira Szczerbę.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Powiatu
Zdzisław Pawłowski
do projektu uchwały Rady Powiatu w Koszalinie NR XVIII/ /05 z dnia 26 kwietnia 2005 roku w sprawie delegowania radnych Rady Powiatu w Koszalinie do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku
dla powiatu koszalińskiego
Zakończyła się 3-letnia kadencja wspólnej dla m. Koszalin i powiatu koszalińskiego Komisja Bezpieczeństwa i Porządku.
Ze względu na odmienne od m. Koszalin problemy w zakresie zagadnień, którymi zajmuje się Komisja i konieczność zaangażowania do jej pracy samorządy gminne (taką potrzebę uwidoczniły zdarzenia z ostatnich lat) powiat powołuje własną komisję.
Zadania powiatu ujęte w zapisie art. 4 ust. 1 pkt 15 ustawy o samorządzie powiatowym „w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli” Starosta realizuje przy pomocy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku (art. 38 a ustawy).
Do jej podstawowych zdań należy:
1) ocena zagrożenia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu;
2) opiniowanie pracy Policji, powiatowych służb, inspekcji i straży;
3) przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
4) opiniowanie projektu budżetu powiatu, aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w części dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
W skład Komisji wchodzą
- Starosta jako jej przewodniczący,
- dwóch radnych delegowanych przez Radę Powiatu,
- trzy osoby powołane przez starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac komisji oraz cieszących się wśród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym (przedstawiciele samorządów, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty i instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiu bezrobocia,
- dwóch przedstawicieli delegowanych przez Komendanta Powiatowego Policji,
- prokurator wskazany przez prokuratora okręgowego.
Starosta może powołać do pracy w Komisji funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. Uczestniczą oni w pracach Komisji z głosem doradczym.
Strona internetowa została dostosowana do standardu WCAG 2.0 dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.